Kvinna på asylboende hotats till våldtäkt av 30 män

Permalänk
Medlem

Kvinna på asylboende hotats till våldtäkt av 30 män

http://www.metro.se/nyheter/kvinna-pa-asylboende-ska-ha-hotat...

Ganska skrämmande måste jag säga. Om det hade varit EN person som hade flippat ur pga detta så hade jag inte reagerat så starkt. Men 30 vuxna män, vill våldta och döda en kvinnas son, enbart för att hon inte har någon man vid sin sida?

Varför utvisas dom inte omgående? Varför får de leva kvar på boendet, men kvinnan flyttas och sen ska det tydligen vara en lösning på det hela? Känns ju knappast tryggt att ha dessa i Sverige, hon hade turen att det fanns en dörr som skyddade henne. Nästa kvinna ute i samhället kanske inte har lika tur.

Någon mer än jag som tycker att detta är helt sinnes? Känns inte tryggt att flickvännen är utomhus själv längre, vafan, hur stora är oddsen att 30 stycken "skeva" personer hamnar på exakt samma boende? Dessa är 30 potentiella våldtäksmän, om allt som krävs är att kvinnan ej har en man vid sin sida..

Moderators tillägg: Håll diskussionen på en god nivå, eventuella hatgeneraliseringar om folkgrupper eller andra regelbrott kommer självklart inte att tolereras.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tänk på att många har troligen PTSD.
Men ja, galet.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att alla 30 stämt upp i kör och hotat med våldtäkt! Svensk media i en ask.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem

@Needas: Har du sett "torgmötena" i mellanöstern?

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Needas:

Jag tvivlar på att alla 30 stämt upp i kör och hotat med våldtäkt! Svensk media i en ask.

Oavsett om det vore 10 så vore det helt sinnessjukt fortfarande. Allt mer än en person tycker jag är helt galet.
Har själv varit i Egypten där det är en majoritet av muslimer, de var otroligt trevliga mot både mig och min flickvän. Sedan träffade jag några kristna egyptier, och de sa det, var extremt noga med att ej låta din fru gå ensam - då kommer de behandla henne helt annorlunda. När ni går tillsammans är hon "din" och då har de full respekt för henne, men inte om hon skulle gå ensam...

Vet inte huruvida överdrivet detta var, men de varnade mig iaf.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

masshysteri och liknande är väl inte ovanligt när människor befinner sig under stor press.. Vem vet vad dessa människor vart med om senaste tiden och hur det påverkat dom.. sen hamnar alla i en byggnad.. Visst låter väldigt konstigt men man kan knappast se det som att det är jag och du som sitter framför våra 144hz skärmar i våra gamingstolar och plötsligt får för oss att göra något sådant..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

masshysteri och liknande är väl inte ovanligt när människor befinner sig under stor press.. Vem vet vad dessa människor vart med om senaste tiden och hur det påverkat dom.. sen hamnar alla i en byggnad.. Visst låter väldigt konstigt men man kan knappast se det som att det är jag och du som sitter framför våra 144hz skärmar i våra gamingstolar och plötsligt får för oss att göra något sådant..

Oavsett vad dom varit med om så är det fan inte okej att hota en kvinna med våldtäkt och våld bara för att hon inte har en man vid sin sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Oavsett om det vore 10 så vore det helt sinnessjukt fortfarande. Allt mer än en person tycker jag är helt galet.
Har själv varit i Egypten där det är en majoritet av muslimer, de var otroligt trevliga mot både mig och min flickvän. Sedan träffade jag några kristna egyptier, och de sa det, var extremt noga med att ej låta din fru gå ensam - då kommer de behandla henne helt annorlunda. När ni går tillsammans är hon "din" och då har de full respekt för henne, men inte om hon skulle gå ensam...

Vet inte huruvida överdrivet detta var, men de varnade mig iaf.

Så är det i länder med Sharia, och säkert i delar av andra länder som _ska_ vara mer toleranta, men inte är det. Finns massvis med exempel på precis detta; en kvinna är en mans ägodel, det är antingen hennes pappa eller hennes make som äger henne. Hur någon människa idag kan låta sig bli så hjärntvättad är för mig ett mysterium.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Någon mer än jag som tycker att detta är helt sinnes? Känns inte tryggt att låta flickvännen gå utomhus själv längre, vafan, hur stora är oddsen att 30 stycken "skeva" personer hamnar på exakt samma boende? Dessa är 30 potentiella våldtäksmän, om allt som krävs är att kvinnan ej har en man vid sin sida..

För att bara diskutera en liten del av detta. När du säger saker som att "låta flickvännen gå utomhus själv" så är det lite väl nära de kulturer som anser att mannen äger kvinnan, och att kvinnan bara ska vara ute med mannen. Även om det finns en risk så har väl hon all rätt själv att bestämma vad hon ska göra. Även om du säkert inte menar det som att du ska tvinga henne till att vara hemma, eller bara få gå ut med andra så är det förminskande mot kvinnor att använda utryck som att man som man ska "låta" dem gå ut själv

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Händelsen i sak är helt rubbad! Vad jag menar är att media har en tendens att överdriva händelser. Hela mellanöstern har växt upp ur ett enda långt övergrepp så det är inte så konstigt att folket där anser det vara normalt.

Skrivet av doerman:

@Needas: Har du sett "torgmötena" i mellanöstern?

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

För att bara diskutera en liten del av detta. När du säger saker som att "låta flickvännen gå utomhus själv" så är det lite väl nära de kulturer som anser att mannen äger kvinnan, och att kvinnan bara ska vara ute med mannen. Även om det finns en risk så har väl hon all rätt själv att bestämma vad hon ska göra. Även om du säkert inte menar det som att du ska tvinga henne till att vara hemma, eller bara få gå ut med andra så är det förminskande mot kvinnor att använda utryck som att man som man ska "låta" dem gå ut själv

Hur skulle du själv uttryckt det, av ren nyfikenhet? Jag skulle säga samma sak om mina killkompisar; att jag inte vågar låta dem gå ut själva, möjligtvis i brist på ett bättre ord. Sen vad de gör är ju upp till dem. Värt att nämna är att min flickvän hade använt samma ord om mig utan att för den delen tro att hon äger mig.

Jag kan även själv använda ord som "fan", "herregud" och dylikt trots att jag ser tro på en religion som extrem mental svaghet. Det följer med kulturen och även om det är värt att utfasa dessa ålderdomliga uttryck går det säkert att göra utan att behöva ta till "politisk korrekthet" och liknande konstruktioner.

Ett alternativ kan ju vara "vilja". Exempel: Jag skulle inte vilja att du går ut ensam, Marinlik.

Skillnaden kulturellt (med individuella och regionala avvikelser i berörda kulturer) ligger ju i, dels att andra i Sverige inte lägger sig om min flickvän eller jag går ut ensamma, och dels i handlingarna om de trots allt bryr sig. Männen som artikeln handlar om har uttryckt olaga hot och bör åtalas därefter, med eventuell psykologisk utvärdering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kwame:

http://www.metro.se/nyheter/kvinna-pa-asylboende-ska-ha-hotat...

Ganska skrämmande måste jag säga. Om det hade varit EN person som hade flippat ur pga detta så hade jag inte reagerat så starkt. Men 30 vuxna män, vill våldta och döda en kvinnas son, enbart för att hon inte har någon man vid sin sida?

Varför utvisas dom inte omgående? Varför får de leva kvar på boendet, men kvinnan flyttas och sen ska det tydligen vara en lösning på det hela? Känns ju knappast tryggt att ha dessa i Sverige, hon hade turen att det fanns en dörr som skyddade henne. Nästa kvinna ute i samhället kanske inte har lika tur.

Någon mer än jag som tycker att detta är helt sinnes? Känns inte tryggt att flickvännen är utomhus själv längre, vafan, hur stora är oddsen att 30 stycken "skeva" personer hamnar på exakt samma boende? Dessa är 30 potentiella våldtäksmän, om allt som krävs är att kvinnan ej har en man vid sin sida..

1. Överdrivet. Kom ihåg att media vill sälja lösnummer och få klick.

2. För att utvisas så måste det finnas en dom. Står i artikeln att det ligger hos polisen alltså det har inte gått upp i domstol än.

3. Varför är denna tråd ens på Sweclockers? Akademiska ämnen? Är du seriös?

Skrivet av Jonny Myran:

Det heter mångkultur och det berikar faktiskt landet. Sverige har ingen egen kultur och vi ska därför vara jävligt tacksamma för att vi får ta del av andras. I just den här kulturen är det fritt fram att våldta kvinnor som inte har en man, och då måste de ju givetvis få utöva denna kultur i Sverige, annars är vi rasister.

Frågan är ju om kvinnan inte gjort sig skyldig till hets mot folkgrupp genom att sätta sig på tvären i kulturutövandet. Man kan ju gissa sig till att hon hänger på de där högerextrema hatsidorna och att det är därför hon beter sig som hon gör.

Inte mycket rätt i den kommentaren. Full av gissningar och generaliseringar är den förvisso men knappast någon fakta.

Skrivet av PointMan:

Så är det i länder med Sharia, och säkert i delar av andra länder som _ska_ vara mer toleranta, men inte är det. Finns massvis med exempel på precis detta; en kvinna är en mans ägodel, det är antingen hennes pappa eller hennes make som äger henne. Hur någon människa idag kan låta sig bli så hjärntvättad är för mig ett mysterium.

Ett problem i alla länder med patriarkaliska normer. Kom ihåg att Sverige långt in på 70-talet inte räknade våldtäkt inom äktenskap som just våldtäkt. En bra bit in på 90-talet så blev folk friade för att kvinnan ifråga hade på sig "lätta kläder" och om personen ifråga var berusad. Så vrickade ideér är inte så främmande i detta land som folk vill få det till.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

http://www.metro.se/nyheter/kvinna-pa-asylboende-ska-ha-hotat...

Ganska skrämmande måste jag säga. Om det hade varit EN person som hade flippat ur pga detta så hade jag inte reagerat så starkt. Men 30 vuxna män, vill våldta och döda en kvinnas son, enbart för att hon inte har någon man vid sin sida?

Varför utvisas dom inte omgående? Varför får de leva kvar på boendet, men kvinnan flyttas och sen ska det tydligen vara en lösning på det hela? Känns ju knappast tryggt att ha dessa i Sverige, hon hade turen att det fanns en dörr som skyddade henne. Nästa kvinna ute i samhället kanske inte har lika tur.

Någon mer än jag som tycker att detta är helt sinnes? Känns inte tryggt att flickvännen är utomhus själv längre, vafan, hur stora är oddsen att 30 stycken "skeva" personer hamnar på exakt samma boende? Dessa är 30 potentiella våldtäksmän, om allt som krävs är att kvinnan ej har en man vid sin sida..

Varför man inte utvisar dessa personer? Döms man för brott i Sverige och inte är svensk medborgare så är de vanligt att man också utvisas. Så de är inget som säger att de inte skulle utvisas för detta. Men... och de finns ett stor MEN... I en rättsstat, som jag hoppas Sverige är och vill fortsätta vara så ska man inte dömas utan rättegång. De är inte rätt att utvisa någon för att man råkade få galna grannar på flyktingboendet man hamnade på. Var och en handlingar måste bedömas enskilt. Sen har vi detta med bevis, och rimligt tvivel. Finns massor med skyldiga personer som går fria... och så måste de vara för att vi inte ska döma massa oskyldiga personer. Våldtäktsmän och mördare, med svensk bakgrund och med invandrarbakgrund.

Så jag skulle säga att de är huvudanledningen att man inte bara kan "utvisa dem". Hur tänker du om detta. Tycker själv inte man ska få asyl och bete sig som ett svin... Men inser också svårigheten. Vill inte skicka iväg en flykting för den granne är ett svin. Hade varit väldigt orättvist mot den personen som blir oskyldigt drabbad.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

1. Överdrivet. Kom ihåg att media vill sälja lösnummer och få klick.

2. För att utvisas så måste det finnas en dom. Står i artikeln att det ligger hos polisen alltså det har inte gått upp i domstol än.

3. Varför är denna tråd ens på Sweclockers? Akademiska ämnen? Är du seriös?

Nämn fem liknande fall då?

Inte mycket rätt i den kommentaren. Full av gissningar och generaliseringar är den förvisso men knappast någon fakta.

Ett problem i alla länder med patriarkaliska normer. Kom ihåg att Sverige långt in på 70-talet inte räknade våldtäkt inom äktenskap som just våldtäkt. En bra bit in på 90-talet så blev folk friade för att kvinnan ifråga hade på sig "lätta kläder" och om personen ifråga var berusad. Så vrickade ideér är inte så främmande i detta land som folk vill få det till.

Ah, nu är PK-riddaren @Tumnus i farten igen och avslår alla åsikter som på något sätt kritiserar invandring och/eller flyktingar. I sitt lugna hem långt uppe i Umeås skogar går hans fingrar varma på tangentbordet medan han spyr ut sina åsikter om ett mångkulturellt samhälle. Självklart är hans egna by fri från mångkultur, förutom den lokala pizzerian där Abdullah jobbar. Det är fantastiskt med granatexplosioner och gängkrig i södra Sverige tänker han, för att inte nämna alla tältläger som så fint sätts upp. Herr @Tumnus själv har förstås inte satt sin fot i Malmö, men har full tillit till att galningen Löfven och Åsa Gråtson hanterar situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

1. Överdrivet. Kom ihåg att media vill sälja lösnummer och få klick.

2. För att utvisas så måste det finnas en dom. Står i artikeln att det ligger hos polisen alltså det har inte gått upp i domstol än.

3. Varför är denna tråd ens på Sweclockers? Akademiska ämnen? Är du seriös?

Nämn fem liknande fall då?

Inte mycket rätt i den kommentaren. Full av gissningar och generaliseringar är den förvisso men knappast någon fakta.

Ett problem i alla länder med patriarkaliska normer. Kom ihåg att Sverige långt in på 70-talet inte räknade våldtäkt inom äktenskap som just våldtäkt. En bra bit in på 90-talet så blev folk friade för att kvinnan ifråga hade på sig "lätta kläder" och om personen ifråga var berusad. Så vrickade ideér är inte så främmande i detta land som folk vill få det till.

"Akademiska ämnen" -> Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
Naturvetenskap, juridik, ekonomi, politik, historia, studier, arbete med mera.

Tycker detta faller ganska bra under samhällsdebatt, politik, juridik. Tycker inte du?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

@Needas: Har du sett "torgmötena" i mellanöstern?

Har du sett de i Sverige? Detta är inte ett fenomen som sker på en geografisk plats. Torg och människosamlingar är fan inte att leka med, bara titta på historien. Det verkar vara en naturlag att ju fler människor man har på en öppen plats, desto lägre kollektiv intelligens och ju högre risk för totalt hjärnsläpp. Det är någon sorts negativ hivemind. En person passerar sin spärr och gör något korkat, som den inte hade gjort om den vore ensam. Det ses av en annan som imiterar, och så är vi rullande. Och när mongomotivet är igång, kommer det att rulla tills en lika stor kraft får stopp på det. Man blir ju mörkrädd för det mänskliga psyket.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Ah, nu är PK-riddaren @Tumnus i farten igen och avslår alla åsikter som på något sätt kritiserar invandring och/eller flyktingar. I sitt lugna hem långt uppe i Umeås skogar går hans fingrar varma på tangentbordet medan han spyr ut sina åsikter om ett mångkulturellt samhälle. Självklart är hans egna by fri från mångkultur, förutom den lokala pizzerian där Abdullah jobbar. Det är fantastiskt med granatexplosioner och gängkrig i södra Sverige tänker han, för att inte nämna alla tältläger som så fint sätts upp. Herr @Tumnus själv har förstås inte satt sin fot i Malmö, men har full tillit till att galningen Löfven och Åsa Gråtson hanterar situationen.

"PK-Riddaren" @Tumnus gör ett betydligt bättre intryck än du själv. Han kritiserar det personen skrev, med all rätt då det var fullt av generaliseringar och felaktigheter. Att argumentera för sin sak är inte att "spy ut sina åsikter" och jag kan garantera dig att det finns lite mer av "denna hemska mångkultur" i Umeå än just på den lokala pizzerian.
Bara för att alla inte tycker som du så behöver de nödvändigtvis inte ha fel, men ifall du vill övertyga någon så passar personangrepp och förminskningsförsök inte in.

Innan du försöker skriva av din ilska och anklaga folk för att "spy ut dina åsikter", så kanske du ska ta och fundera på vad du själv håller på med.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Inaktiv

Jag såg nyheten i allehanda tidigare: http://www.allehanda.se/angermanland/kramfors/mobb-skulle-val...

Men jag säger samma sak om denna nya artikeln som ursprunget. Har saken inte gått genom Peer Review skriften Aftonbladet så har saken inte ens hänt!

Min allmänna åsikt är att det finns en massa skitstövlar i alla länder, i vissa länder låsa man in de grövsta, i sverige så låter vi dem skriva artiklar i Aftonbladet, expressen m.m.

Hade folk varit förnuftiga så kanske en feministisk debatt kunnat skapas. Och nej inte om våldtäkt som ytterst få personer förespråkar, utan att se kvinnor som likvärdiga. Om någon vill ha asyl så borde vissa grundläggande värderingar vara en självklarhet, står man ej upp för dessa så är det bara att säga hejdå och ha det så trevligt där du kom ifrån. Sedan kan alla ljuga och påstå att alla är lika värda, men det är en annan femma.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Tumnus:

Inte mycket rätt i den kommentaren. Full av gissningar och generaliseringar är den förvisso men knappast någon fakta.

Tror inte att användaren var ute efter att belysa med fakta, utan snarare visa upp den allmänna syn som råder i samhället idag.

Bemöter man agerande av invandrare, eller personer med någon som helst invandrarbakgrund, negativt så klassas man av många som rasist. Det spelar ingen roll om agerandet är att de uttrycker att svenska samhället ska anpassa sig efter dem än att det snarare ska vara tvärtom, eller att de uppvisar grova former av kvinnoförtryck (t.ex. våldtäkt).

Just pratet om att Sverige inte har någon kultur och att i princip allt annat är bättre är ju bl.a. yttrats av en tidigare statsminister, helt utan protester av den stora majoriteten.

Skrivet av Tumnus:

Ett problem i alla länder med patriarkaliska normer. Kom ihåg att Sverige långt in på 70-talet inte räknade våldtäkt inom äktenskap som just våldtäkt. En bra bit in på 90-talet så blev folk friade för att kvinnan ifråga hade på sig "lätta kläder" och om personen ifråga var berusad. Så vrickade ideér är inte så främmande i detta land som folk vill få det till.

Ja, så ser vår historia ut. Och även om den inte är något att vara stolt över så kan man däremot vara stolt över den utveckling som skett i Sverige när det handlar om jämnställdhet, även om det är en bit kvar. Min högst personliga åsikt är att de som ämnar bli fast bosatta i Sverige snabbt ska anpassa sig efter den rådande situationen i samhället, inte den situation som fanns på 70-talet eller tidigare. Det ska snabbt markeras, på flyktingboenden, skolor och på andra platser i samhället, vad som är okej och inte i Sverige. Detta tycker jag lämpligt markeras genom extra hårda straff när det gäller brott mot kvinnor eller barn, just för att markera att dessa grupper absolut inte är värda mindre än män i Sverige.

Skrivet av anon159643:

Jag såg nyheten i allehanda tidigare: http://www.allehanda.se/angermanland/kramfors/mobb-skulle-val...

Men jag säger samma sak om denna nya artikeln som ursprunget. Har saken inte gått genom Peer Review skriften Aftonbladet så har saken inte ens hänt!

Min allmänna åsikt är att det finns en massa skitstövlar i alla länder, i vissa länder låsa man in de grövsta, i sverige så låter vi dem skriva artiklar i Aftonbladet, expressen m.m.

Hade folk varit förnuftiga så kanske en feminitsisk debatt kunnat skapas, nej inte om våldtäkt som ytterst få personer förespråkar, utan att se kvinnor som likvärdiga. Om någon vill ha asyl så borde vissa grundläggande värderingar vara en självklarhet, står man ej upp för dessa så är det bara att säga hejdå. Sedan kan alla ljuga och påstå att alla är lika värda, men det är en annan femma.

Precis. Handlingar väger tyngre än ord. Har man någon gång utfört handlingar som strider så mycket mot de värderingar som vi vill ha i Sverige måste detta markeras.

Permalänk
Medlem

And here we go

Det är rätt sjukt med religioner ibland. Fördelen med religioner i krig är ju att civila får någon slags trygghet (Självklart inte alla). Känner en flykting från Irak som sa att det som gjorde att han inte gav upp var för sin religion, att detta var Guds tanke.
Sedan har jag en annan nära vän (Muslim) som blev intvingad till giftermål av sin familj, hade han inte gjort det hade han vanärat sin familj (Han var då tillsammans med en svensk tjej).

Man får väl hoppas att de lär sig att ändra attityd, för inte kan de gå och hota en kvinna så fort hon går ensam på stan?
Nu säger jag inte att kvinnan i detta fall ljög, men känns inte 30 st som lite väl många? Sen är det är ju inte okej oavsett om det var en person eller trettio stycken.

Nu är inte jag religiös så ska ju inte säga för mycket..

Permalänk
Medlem

Just det där är faktiskt kulturellt betingat. I Oslo kan de ha 100 överfallsvåldtäkter per år, samtidigt går det många år mellan varje gång det är en skandinav som utfört det. I Sverige har vi årligen gruppvåldtäkter, många av dem blir inte riksnyhet även när de varit mot barn. Det har varit flertalet gruppvåldtäkter nu under hösten enbart utan något i riksmedia. Samtidigt så kan man gå tillbaka till 80-talet utan att hitta en enda gruppvåldtäkt i hela Sverige som inte begåtts av invandrare.

Enligt BRÅ så begår människor från mellanöstern 20 gånger så många våldtäkter som snittet, då får man också tänka på att de räknas in i snittet och därmed också höjer detta. Från nordafrika är det 23 gånger så många. Nu har man inte uppdaterat dessa siffror sedan 90-talet då det blev för obekvämt. Och man får då inte heller glömma att "mjukare" våldtäkter som t.ex. tvetydligheter om ett nej sagts eller inte här buntats ihop med de grova våldssamma överfallsvåldtäkterna.

Permalänk
Medlem

Religionsfriheten försäkrar att alla skall få tro vad de vill men det betyder inte att de får göra vad de vill. Vår lag, som ger denna religionsfrihet, måste ändå följas, oavsett vad man tror.

Permalänk
Medlem

Lite fegt att först fly och lämna kvinnor och barn. Sen när en kvinna och barn lyckas fly på egen hand, ja då ska hon våldtas och barnet barnet mördas.

Kvinnor och barn först... Vi kanske bara skulle låta kvinnor och barn fly hit i fortsättningen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Kära folk som smutskastar Islam. Ni glömmer en väldigt stor grej som ni bör veta. Islam är perfekt och frihetsfull. Samtliga Muslimer är INTE det. Det är väldigt fel att ni kritiserar en hel Religion, p.g.a att några galna fån som gör något dåligt och råkar vara "Muslim". Ni måste lära er att det är folket som gör fel och INTE Religionen. Ta lite tid och läs Koranen så ska ni verkligen se vad som är sant. För mycket Media och fejk terror organisationer upphittat av C.I.A gör att ni tycker som ni gör. Det är god tid att ni öppnar upp ogonen och inser vad Islam verkligen står för. Döm inte en bok utan att läsa den.
Peace

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PuMaH:

Tror inte att användaren var ute efter att belysa med fakta, utan snarare visa upp den allmänna syn som råder i samhället idag.

Bemöter man agerande av invandrare, eller personer med någon som helst invandrarbakgrund, negativt så klassas man av många som rasist. Det spelar ingen roll om agerandet är att de uttrycker att svenska samhället ska anpassa sig efter dem än att det snarare ska vara tvärtom, eller att de uppvisar grova former av kvinnoförtryck (t.ex. våldtäkt).

Just pratet om att Sverige inte har någon kultur och att i princip allt annat är bättre är ju bl.a. yttrats av en tidigare statsminister, helt utan protester av den stora majoriteten.

Ja, så ser vår historia ut. Och även om den inte är något att vara stolt över så kan man däremot vara stolt över den utveckling som skett i Sverige när det handlar om jämnställdhet, även om det är en bit kvar. Min högst personliga åsikt är att de som ämnar bli fast bosatta i Sverige snabbt ska anpassa sig efter den rådande situationen i samhället, inte den situation som fanns på 70-talet eller tidigare. Det ska snabbt markeras, på flyktingboenden, skolor och på andra platser i samhället, vad som är okej och inte i Sverige. Detta tycker jag lämpligt markeras genom extra hårda straff när det gäller brott mot kvinnor eller barn, just för att markera att dessa grupper absolut inte är värda mindre än män i Sverige.

Precis. Handlingar väger tyngre än ord. Har man någon gång utfört handlingar som strider så mycket mot de värderingar som vi vill ha i Sverige måste detta markeras.

Jaså? Beror väl på retoriken eller hur? Att samhället skulle anpassas efter invandringen är snarare ett måste för att ha en lyckat integrering på samma sätt som den som anländer ska anpassa sig gentemot samhället för att mötas i mitten. Motsvarigheten skulle vara assimilering och assimilation har visat sig vara ett betydligt sämre alternativ rent historiskt. I stort håller jag med dig. Straffen för våldtäkt borde skärpas ganska rejält men samtidigt så kommer det inte att göra att folk slutar våldtar eftersom de som våldtar oftast har en bakomliggande psykisk diagnos bakom. Att det skulle vara rasistiskt att yttra sig om saken är bara en myt som gärna sprids av folk med mindre "rumsren" attityd gentemot invandrare. Har varit kritisk till invandringen länge och antalet som anklagat mig för rasism går att räkna på en hand.

Skrivet av Aleshi:

Just det där är faktiskt kulturellt betingat. I Oslo kan de ha 100 överfallsvåldtäkter per år, samtidigt går det många år mellan varje gång det är en skandinav som utfört det. I Sverige har vi årligen gruppvåldtäkter, många av dem blir inte riksnyhet även när de varit mot barn. Det har varit flertalet gruppvåldtäkter nu under hösten enbart utan något i riksmedia. Samtidigt så kan man gå tillbaka till 80-talet utan att hitta en enda gruppvåldtäkt i hela Sverige som inte begåtts av invandrare.

Enligt BRÅ så begår människor från mellanöstern 20 gånger så många våldtäkter som snittet, då får man också tänka på att de räknas in i snittet och därmed också höjer detta. Från nordafrika är det 23 gånger så många. Nu har man inte uppdaterat dessa siffror sedan 90-talet då det blev för obekvämt. Och man får då inte heller glömma att "mjukare" våldtäkter som t.ex. tvetydligheter om ett nej sagts eller inte här buntats ihop med de grova våldssamma överfallsvåldtäkterna.

Nej? Att säga att det är kulturellt betingat är en gråzon. Betyder det att den svenska kulturen fel eftersom man har personer som hagamannen? Den statistik du hänvisar till skulle jag gärna vilja se. Om det är den där som påstås "gets ut av polis" från Oslo så är den felaktig eftersom den bara tar upp folk som åkt fast och det pga. att det fanns karaktäristiska drag som gjorde att de åkte fast. De fall där det var en Norsk person ifråga så hade det inte lösts och därför inte tagits med i statistiken. Dina påståenden från BRÅ är jag starkt kritisk till. Har själv tagit del av en hel del statistik om ämnet från BRÅ och dina "23 ggr så många" stämmer inte i närheten.

Skrivet av lolight:

Man kan inte rå för att man är sjuk. Hur man beter sig däremot, det kan man styra över. Så ditt argument faller helt.

Däremot är det omdiskuterat om våldtäkt är en psykisk åkomma eller inte. En sak är dock säkert. Det har inte med sex att göra utan har med styrka att göra. Känslan att övermanna sitt offer är den stora orsaken till våldtäkt.

Skrivet av anon259415:

Okej, så vi ska utgå från dig och dina kompisar. Inte statistik eller fakta. Nu börjar du låta som självaste Åsa Romson!
Nej, jag tycker inte heller religion ska användas för att generalisera människor. Jag har själv några bekanta som är muslimer - men jag tycker fortfarande illa om religionen för det. Den går inte ihop med västvärldens värderingar och låter inget stå i vägen för den. Europa ska inte anpassas efter den då det leder till ett segregerat samhälle som istället för att gå framåt i utvecklingen, går bakåt.

Att det är just islam spelar ingen roll för mig. Hade kristendom påtvingats i länder som islam gör nu hade jag tyckt likadant.

Nu påtvingas Kristendomen på andra. Hört talas om Jehovas vittnen? Bara för att ta ett exempel. Att tycka illa om en religion är en sak men att påstå att den inte går ihop med västvärldens värderingar som i sin tur är starkt influerad av en rad med religioner är lite magstarkt. Det beror helt på hur man tolkar den.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Man ska inte behöva läsa något för att förstå vad sunt förnuft är.

Men alla går igenom helt olika saker i livet så det blir väldigt svårt att uppfatta olika händelser..

Folk runt om i världen blir ju ständigt berövade på sina liv, hur hade vi varit i den sitsen?

Media vill jag inte ens yttra mig om, lika stor hjärntvätteri som de imamer som sprider hat och våld mot alla andra(även många andra "organisationer" gör det). Inte för att alla gör det. Försöker inte smutskasta heller.

Ja skulle nog säga att den "elit" som anser sig själva vara på toppen utav näringskedjan gör detta medvetet.

Varför? Jo för att just skapa hat mellan den "normala" befolkningen och gruppering. Varför?
För att vi kommer vara upptagna med att hata,kriga och döda helt vanliga människor. Varför?
För att vi inte ska göra uppror mot dessa korrupta "eliter" och inte ifrågesätta detta samhälle.

Att försvaga den generella populationen är nog det mest effektiva sättet att göra oss beroende utav regeringar och bullshit politics.

Om vi alla kunde enas och stå emot den riktiga ondskan som har kommit nu likt en shockvåg över hela jorden så hade vi haft en mycket bättre outcome än vad som kommer att ske inom kort tyvärr.

Permalänk
Medlem

Om vi går till ämnet så är det helt förkastligt. Tror att det är väldigt lätt att skylla på PTSD. Dock är beteendet nog mer en del av många ankommandes kultur. Det kanske är konsigt för många, men i flera länder så är kvinnan inget värd utan mannen. Något annat känns som om folk blundar naivt.

Ingen studie skulle erkänna en sådan sak, då det direkt skulle leda till glåpord (rasist, nasist, etcetc), men jag har själv stött på situationer när min chef blivit totalt ignorerad för att hon var kvinna och därav jag behövt föra hennes(företagets) talan vid kontraktskrivning samt upphandling.

Med detta inte sagt att man inte kan råda bot på situationen. Men tro inte att det kommer gå smärtfritt. Styr upp arbetet med intregationen. Se till att få folk in i systemet och lärt sig Svenska etc, så de kan fungera i vårat system. Sverige har tidigare tjänat väldigt mycket på invandringen. Detta kan vi göra nu också, ifall vi nyttjar de resurser som anländer.

Om vi också skall forsätta urspårningen av tråden så noterar jag något som är lite intressant. Jag förvånas över är att de som försvarar den nuvarande situation är lokaliserade i norr, alternativt i en finare del av Stockholms-innerstad. Väldigt ovanligt (dock det händer) är det folk från skåne som har positiv inställning. Vad tror ni detta beror på? Därför ser jag nog en poäng med att inte klanka ner på varandras åsikter och istället försöka utveckla en möjlighet att hjälpa de som så behöver.

Att gå till attack mot ena eller andra, rent av personangrepp som tidigare i tråden, är bara tramsigt och gagnar ingen.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Om vi går till ämnet så är det helt förkastligt. Tror att det är väldigt lätt att skylla på PTSD. Dock är beteendet nog mer en del av många ankommandes kultur. Det kanske är konsigt för många, men i flera länder så är kvinnan inget värd utan mannen. Något annat känns som om folk blundar naivt.

Ingen studie skulle erkänna en sådan sak, då det direkt skulle leda till glåpord (rasist, nasist, etcetc), men jag har själv stött på situationer när min chef blivit totalt ignorerad för att hon var kvinna och därav jag behövt föra hennes(företagets) talan vid kontraktskrivning samt upphandling.

Med detta inte sagt att man inte kan råda bot på situationen. Men tro inte att det kommer gå smärtfritt. Styr upp arbetet med intregationen. Se till att få folk in i systemet och lärt sig Svenska etc, så de kan fungera i vårat system. Sverige har tidigare tjänat väldigt mycket på invandringen. Detta kan vi göra nu också, ifall vi nyttjar de resurser som anländer.

Om vi också skall forsätta urspårningen av tråden så noterar jag något som är lite intressant. Jag förvånas över är att de som försvarar den nuvarande situation är lokaliserade i norr, alternativt i en finare del av Stockholms-innerstad. Väldigt ovanligt (dock det händer) är det folk från skåne som har positiv inställning. Vad tror ni detta beror på? Därför ser jag nog en poäng med att inte klanka ner på varandras åsikter och istället försöka utveckla en möjlighet att hjälpa de som så behöver.

Att gå till attack mot ena eller andra, rent av personangrepp som tidigare i tråden, är bara tramsigt och gagnar ingen.

Att hänvisa till folks bostadsort som relevant till ha insikt i saker och ting är i sig ett argumentationsfel.

Skrivet av anon259415:

Nu skrev jag det med glimten i ögat. Jag har argumenterat med @Tumnus tidigare, och så fort det nämns något om flyktingar verkar han få spasmer. Dessutom blir allt en clusterfuck när han drar in "patriarket" och försöker försköna islam som religion genom att hänvisa till Sverige på 70, 80 eller 90-talet
Ja, hur kunde jag vara så blind. Det var självklart Kalle, 17 år, blond och fräknig som slängde handgranater. Flyktingarna måste ju självklart prioritera sina pengar till iPhones och gymkort när de kommer hit.

Du tolkar seriöst ens kommentarer som fan tolkar bibeln. Jag försvarar inget... Sedan att du fallit för myten att invandrare skulle få gratis smartphones och gymkort när de kommer hit gör ju att man inte kan ta dig seriöst.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

@Tumnus: På vilket sätt skulle det vara argumentationsfel? Det är ju bevisligen att större del av de ankomna är lokaliserade i söder. Därav större press på de i södra delen av landet. Något annat känns som du undviker frågan.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

@Tumnus: På vilket sätt skulle det vara argumentationsfel? Det är ju bevisligen att större del av de ankomna är lokaliserade i söder. Därav större press på de i södra delen av landet. Något annat känns som du undviker frågan.

För att det är irrelevant. Man blir inte per automatik blind för att man inte bor i Skåne t.ex.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds