Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

CS:GO Fryslaggar med är ändå igång..

Hej!

Börjar bli redigt irriterad nu på min dator. Det händer inte varje gång utan endast då och då, men när det händer är det ofta. Det som händer är att CS fryser men drar jag CTRL+ALT+DEL och trycker upp aktivitetshanteraren och dubbelklickar på CS så funkar det finfint igen. Det är detta som är konstigt för mig då jag inte fattar varför den fryser ihop men ändå verkar funka fint.

Har senaste drivers, avslutat onödiga program i bakgrunden (borde inte spela någon roll menmen), avinstallerat Steam+CS:GO flertalet gånger. Det händer inte när en massa grejer försigår som typ 14miljoner flashes utan det kan vara närsomhelst.

Detta händer inte i några andra spel (HS, WoW, Borderlands 2) och överlag helt okej prestanda i datorn och borde enkelt kunna driva CS:GO.

Specs ser ni i sign, alla tips och idéer är uppskattade!

(Har sökt men hittade ingen med likadant problem som mig)

Mvh iFerz

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Hej!

Börjar bli redigt irriterad nu på min dator. Det händer inte varje gång utan endast då och då, men när det händer är det ofta. Det som händer är att CS fryser men drar jag CTRL+ALT+DEL och trycker upp aktivitetshanteraren och dubbelklickar på CS så funkar det finfint igen. Det är detta som är konstigt för mig då jag inte fattar varför den fryser ihop men ändå verkar funka fint.

Har senaste drivers, avslutat onödiga program i bakgrunden (borde inte spela någon roll menmen), avinstallerat Steam+CS:GO flertalet gånger. Det händer inte när en massa grejer försigår som typ 14miljoner flashes utan det kan vara närsomhelst.

Detta händer inte i några andra spel (HS, WoW, Borderlands 2) och överlag helt okej prestanda i datorn och borde enkelt kunna driva CS:GO.

Mvh iFerz

Har du kollat i loggarna om du ser något?

EDIT: Hittade riktigt bra tips på forumet som kanske kan vara till hjälp
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Har du kollat i loggarna om du ser något?

EDIT: Hittade riktigt bra tips på forumet som kanske kan vara till hjälp
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Vilka loggar tänker du på?
Får för övrigt ingen blåskärm, därav att det är konstigt..

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Vilka loggar tänker du på?
Får för övrigt ingen blåskärm, därav att det är konstigt..

systemloggar och eventloggar som kanske kan ge tips på vad det kan vara fel på.

Sedan skulle du kunna testa

WhatIsHang - Get information about Windows software that stopped responding (hang)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter som en drivrutins problem.

Har hänt ett par gånger att när du uppdaterar drivrutiner så blir det korrupt någonstans och kan ge sådana resultat, i alla fall vad jag tror, för det har hänt mig.

Spelade league förr när det hände och från ingenstans står spelet still, fryser och efter 2-4 sekunder är det tillbaka igen. Tror inte ens att du behöver öppna aktivitetshanteraren, utan spelet kommer funka igen.

Det du kan testa o göra är att ladda ner Driver Sweeper och ta bort allt som har med grafik drivrutiner o göra, sedan starta om datorn och ladda ner det senaste på nytt. Heter Display driver uninstaller numera, http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Testa du förlorar inget på det

Permalänk

vad ligger du på för fps ungefär i cs?`har haft samma problem. Fast det löste sig.

Skrivet av iFerz:

Hej!

Mvh iFerz

Permalänk
Medlem

Har det löst sig för dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

systemloggar och eventloggar som kanske kan ge tips på vad det kan vara fel på.

Sedan skulle du kunna testa

WhatIsHang - Get information about Windows software that stopped responding (hang)

Okej, tar en titt!

Skrivet av Hagge:

Låter som en drivrutins problem.

Har hänt ett par gånger att när du uppdaterar drivrutiner så blir det korrupt någonstans och kan ge sådana resultat, i alla fall vad jag tror, för det har hänt mig.

Spelade league förr när det hände och från ingenstans står spelet still, fryser och efter 2-4 sekunder är det tillbaka igen. Tror inte ens att du behöver öppna aktivitetshanteraren, utan spelet kommer funka igen.

Det du kan testa o göra är att ladda ner Driver Sweeper och ta bort allt som har med grafik drivrutiner o göra, sedan starta om datorn och ladda ner det senaste på nytt. Heter Display driver uninstaller numera, http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Testa du förlorar inget på det

Spelet funkar inte utan måste tabba ur och in.. Har gjort det förut men får testa det igen!

Skrivet av falukorvstjockisen:

vad ligger du på för fps ungefär i cs?`har haft samma problem. Fast det löste sig.

Cap på 300fps så 250-299

Skrivet av BrusE:

Har det löst sig för dig?

Nej, tyvärr inte!

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Okej, tar en titt!

Spelet funkar inte utan måste tabba ur och in.. Har gjort det förut men får testa det igen!

Cap på 300fps så 250-299

Nej, tyvärr inte!

Hittade du något i loggarna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

Vill tacka alla för hjälpen!

Har inte haft möjlighet att sitta vid speldatorn de senaste dagarna så har inte kollat loggar och liknande. Citerar när jag får tiden att testa!

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]