Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Fast Xone o PS4 kör spel i både 720 o 1080, men båda konsollerna är gjorda med en full-hd skärm i tanken. Så det blir inte sämre/bättre bild med en 720p skärm över en 1080p skärm på varken eller av konsollerna. Dock blir ju bilden skalad om du lirar på en 4k skärm, men det borde inte vara någon skillnad antar jag? Bara att flera pixlar lekar 1 pixel?

Undantagsfall? Varför hata så mkt på xone, vad är siffrorna, typ 40% 1080 o 60% 720? Och ps4 kör väl typ tvärtom? Lite fler spel i 1080p, fast fortfarande en hel del spel i 720p. Dock är det ju många gånger bevisat att ps4 har mer problem med fps drops etc. Så det hatat hör inte hit..

Jag säger bara som det är, att det är en hårdvarumässigt slöare konsol vet väl alla?
Jag hatar inte på konsolen, jag äger en själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

När det gäller spel till båda plattformarna så kör Xbox One oftast 900p och PS4 kör 1080p. Det är fakta. Jag äger en PS4 men köpte en One nu på BF för att den var snorbillig och för att jag är sugen på H5. Men PS4 kommer självfallet fortsätta vara min huvudkonsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag säger bara som det är, att det är en hårdvarumässigt slöare konsol vet väl alla?
Jag hatar inte på konsolen, jag äger en själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla vet att den är snäppet slöare, men bättre fps. Men som sagt, det hör inte till hans fråga. För spelare ingen roll om några fler spel kör med 720/900p mot 1080p för hans/hennes fråga.
Därför jag tyckte att du hatade

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Seriöst, vem fan bryr sig om vilken upplösning den ena eller andra konsolen kör med, eller vilken som har bättre hårdvara? Det enda jag bryr mig om är hur jag upplever att konsolen presterar. Sen skiter jag fullständigt i om den skalar bilden, eller har någon kanonfet shader-teknik, eller laddar en bana 0,8 sekunder snabbare än konkurrentens produkt.

Det enda som spelar roll är den subjektiva upplevelsen. Allt annat är siffror på ett papper, som inte inverkar det minsta på upplevelsen.

Tack för mig.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Alla vet att den är snäppet slöare, men bättre fps. Men som sagt, det hör inte till hans fråga. För spelare ingen roll om några fler spel kör med 720/900p mot 1080p för hans/hennes fråga.
Därför jag tyckte att du hatade

Det är väl högst relevant när man ska skala upp bilden till 4k?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Alla vet att den är snäppet slöare, men bättre fps. Men som sagt, det hör inte till hans fråga. För spelare ingen roll om några fler spel kör med 720/900p mot 1080p för hans/hennes fråga.
Därför jag tyckte att du hatade

Eh va? Du säger emot dig själv "Alla vet att den är snäppet slöare, men bättre fps".
Ja, Xbox One är slöare än PS4, Xbox One har lägre fps än PS4 om man ser till samma upplösning, just för att Xbox One har sämre prestanda i grunden.
Anledningen att Xbox One i vissa fall har högre fps är just att Xbox One går ner till 900p eller lägre, och då kan hålla en högre/jämnare fps än vad PS4 kan i 1080p.

Så nej, Xbox One har inte bättre fps om man ser i samma upplösning i jämförelsen.

Skrivet av Gorian:

Seriöst, vem fan bryr sig om vilken upplösning den ena eller andra konsolen kör med, eller vilken som har bättre hårdvara? Det enda jag bryr mig om är hur jag upplever att konsolen presterar. Sen skiter jag fullständigt i om den skalar bilden, eller har någon kanonfet shader-teknik, eller laddar en bana 0,8 sekunder snabbare än konkurrentens produkt.

Det enda som spelar roll är den subjektiva upplevelsen. Allt annat är siffror på ett papper, som inte inverkar det minsta på upplevelsen.

Tack för mig.

Precis, upplösning, fps eller liknande är rätt sekundärt vid val av plattform.

Det som är mer viktigt är:
* Vilken plattform har ens bekanta som man vill spela med?
* Vilka exklusiva spel vill man spela?
* Bakåtkompatibilitet mot Xbox 360 eller mot PS3?

mm, kommer man fram till att man att ens bekanta kanske hat båda plattformarna, man inte är ute efter något specifikt exklusivt spel, och inte heller bakåtkompatibiliteten mot någon av de äldre så då kan man se till upplösning/fps, och ser man då på titlar som finns på båda plattformarna så är PS4 den bättre plattformen då man i många fall får högre upplösning/bättre kapacitet.

Men de viktigaste är ju snarare vart ens bekanta är, exklusiva spel och om man har äldre titlar man vill spela / möjlighet att spela.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Rätt lustigt att det fortfarande pågår detta "krig" mellan ps4 & xbone. Är då hur nöjd som helst med min xbox one. Har aldrig upplevt att någon spel är ospelbart pga låg fps. Men då är jag inte så kräsen av mig heller.
Glöm konsoll om ni bara är ute efter hög fps. Då är det pc man ska satsa på!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Passade på att skaffa ett xbone nu under black friday, hur gör jag om jag vill lira på engelska, är enda alternativet att byta region på kontot via hemsidan till usa/gb? Och om jag vill handla nått, regga ett kort med en random usa adress på paypal? Finns det några risker i detta, någon här som blivit bannad eller liknande?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Skrivet av fammo:

Rätt lustigt att det fortfarande pågår detta "krig" mellan ps4 & xbone. Är då hur nöjd som helst med min xbox one. Har aldrig upplevt att någon spel är ospelbart pga låg fps. Men då är jag inte så kräsen av mig heller.
Glöm konsoll om ni bara är ute efter hög fps. Då är det pc man ska satsa på!

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är något av det dummaste argumentet som man ser nu och då på diverse forum.

Om man vill ha en konsol vid sidan om PC då? Eller om man bara vill ha en konsol och inte en PC? Varför ska man då nöja sig med den hårdvarumässigt sämre presterande konsolen? Varför då uppgradera från x360 till x1? Bryr man sig om grafik och FPS så ska man ju tydligen skaffa PC.

Förra konsol generationen var ju tydligen x360 det självklara valet (enligt mer eller mindre alla x360 fanboys) eftersom den presterade bättre i alla multiplats, vilket också är orsak till att jag skaffade en 360 långt före ps3.

Själv är jag hur nöjd som helst med min PC, PS4, X360 och Ps3.
Många x1 "exklusiva" spel kan jag spela på antingen Pc eller 360. Multiplats presterar bättre på ps4 än på x1 om det är ett spel som jag gillar att spela på konsol mer än på PC, t.ex GTA V. Och de Ps4 exklusiva spelen tilltalar mig mer än de få spel som faktiskt är helt x1 exklusiva.

Kommer troligtvis även skaffa en X1 någon gång i framtiden, men överväger inte ens i nuläget på grund av MS idiotiska låsning av språk.

Sen så ska jag redan ta och svara på frågan som troligtvis kommer att komma ganska snart... Orsaken till jag är i denna tråd även om jag inte äger en x1 är helt enkelkt för att jag gillar att hålla mig uppdaterad på diverse ting inom spelvärlden. Dit räknas även X1ans spelutbud och funktioner.

Vad är det för fel på att skaffa den konsol som presterar bättre i spel vid valet av en spelkonsol?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk

Har det släppts mer info om när fler spel kommer att funka med bakåtkompatibilitet? Tänker mest på Skate 3 som jag har liggandes hemma.

Permalänk
Medlem

Idag är det så pass många som är låsta till fps:en i spel verkar det som. Lirar inte spelet i 1080p @ 30fps är det inte okej.
Det är väl ungefär det jag inte riktigt begriper mig på.
Jämför 1080p med 900p. Så extrem stor skillnad är det inte för ögat vill jag lova ;P
Så det är väl bara köra på en pc då? Där du kan få betydligt högre prestanda. Givetvis till ett rätt saftig prislapp jämfört med en konsol. Men det är väl lite så det är. Var beredd på att casha om du vill ha ut en hög fps.
Spelar ingen roll om ps4 har högre fps än xbone enligt mig. Då jag alltid har tyckt mer om xbox av någon anledning =).
Överlag idag så släpps ju spelen på xbone,ps4 & pc. Titlar som är exklusiva till en viss konsol kan ju dock vara övervägande för många.
Men som sagt. Så lite som skiljer dessa 2 åt så ser ingen anledning till varför man ska räkna fps. Om man inte är en hardcore lirare ;P

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Detta är något av det dummaste argumentet som man ser nu och då på diverse forum.

Om man vill ha en konsol vid sidan om PC då? Eller om man bara vill ha en konsol och inte en PC? Varför ska man då nöja sig med den hårdvarumässigt sämre presterande konsolen? Varför då uppgradera från x360 till x1? Bryr man sig om grafik och FPS så ska man ju tydligen skaffa PC.

Förra konsol generationen var ju tydligen x360 det självklara valet (enligt mer eller mindre alla x360 fanboys) eftersom den presterade bättre i alla multiplats, vilket också är orsak till att jag skaffade en 360 långt före ps3.

Själv är jag hur nöjd som helst med min PC, PS4, X360 och Ps3.
Många x1 "exklusiva" spel kan jag spela på antingen Pc eller 360. Multiplats presterar bättre på ps4 än på x1 om det är ett spel som jag gillar att spela på konsol mer än på PC, t.ex GTA V. Och de Ps4 exklusiva spelen tilltalar mig mer än de få spel som faktiskt är helt x1 exklusiva.

Kommer troligtvis även skaffa en X1 någon gång i framtiden, men överväger inte ens i nuläget på grund av MS idiotiska låsning av språk.

Sen så ska jag redan ta och svara på frågan som troligtvis kommer att komma ganska snart... Orsaken till jag är i denna tråd även om jag inte äger en x1 är helt enkelkt för att jag gillar att hålla mig uppdaterad på diverse ting inom spelvärlden. Dit räknas även X1ans spelutbud och funktioner.

Vad är det för fel på att skaffa den konsol som presterar bättre i spel vid valet av en spelkonsol?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Någon som har elite kontrollen (osäker när den släpps) och kan säga hur den är?

Om någon är intresserad av att bli invitad till Xbox preview program är det bara att slänga iväg ett meddelande! Min GT: Clumsyy Ninja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ItsLea:

Någon som har elite kontrollen (osäker när den släpps) och kan säga hur den är?

Om någon är intresserad av att bli invitad till Xbox preview program är det bara att slänga iväg ett meddelande! Min GT: Clumsyy Ninja

Skickades från m.sweclockers.com

@zisekoz har iallafall kontrollern: #15809891
Kontrollen är släppt men lite svår att få tag i, Webhallen verkar ha i lager: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3202727
Själv hoppas jag att den kryper under tusenlappen förr eller senare, bra sugen på en.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ItsLea:

Någon som har elite kontrollen (osäker när den släpps) och kan säga hur den är?

Om någon är intresserad av att bli invitad till Xbox preview program är det bara att slänga iväg ett meddelande! Min GT: Clumsyy Ninja

Den är bra
Om det är något Microsoft kan så är det att tillverka kontrollers, fast sen så har de ju lagt ner närmst 1 Miljard kronor med på utvecklingen av kontroller till Xbox One (Sjuka summor på att utveckla en kontroller).

Byggkvalité mm känns bra, det som tar tid att vänja sig vid är som tidigare sagt paddlarna på undersidan.

Skrivet av anon5930:

@zisekoz har iallafall kontrollern: #15809891
Kontrollen är släppt men lite svår att få tag i, Webhallen verkar ha i lager: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3202727
Själv hoppas jag att den kryper under tusenlappen förr eller senare, bra sugen på en.

Webhallen har den dock inte i lager i webbutiken, utan bara i vissa butiker.
Antingen så har de problem med tillverkningen eller så säljer de Xbox One Elite kontrollers som smör i solsken.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Någon som vet hur man gör så att allt ljud kommer genom headset istället för TVn med Xbox One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

@zisekoz har iallafall kontrollern: #15809891
Kontrollen är släppt men lite svår att få tag i, Webhallen verkar ha i lager: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3202727
Själv hoppas jag att den kryper under tusenlappen förr eller senare, bra sugen på en.

Samma här! Vill ha, men vill samtidigt inte lägga så pass mycket cash på en kontroller... för tillfället iallafall, haha. Blev dock en beställning på en Lunar White Edition idag med tillhörande Wireless Adapter. Beskyller dig och skickar dig även fakturan för denna galenskap, haha... Har kliat i fingrarna efter en ny dedikerad kontroller till datorn efter att jag såg att du hade plockat upp en Adapter på BF.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Hur är byggkvaliten i Elite kontrollen, är plasten lika kexig som på vanliga? Sitter knapparna som dom ska?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Klickade hem en xbox + Destiny under BF, någon som fortfarande spelar detta och är sugen på att teach me the ropes så att säga?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av KKay:

Hur är byggkvaliten i Elite kontrollen, är plasten lika kexig som på vanliga? Sitter knapparna som dom ska?

Skickades från m.sweclockers.com

Och finns surrandet kvar som fanns på de äldre?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har nya kontrollen (fick den med när jag köpte XBO Elite), o kan bara säga att den äger allt vad jag har haft genom 30 år av handkontroller. Kvalité känsla i bygget, och är helt underbar att ha i handen, som på skämt, det känns som "Lena handen". Seriöst, lägg inte pengarna på annat skit, detta är en grym kvalité och enormt trevlig att använda i spel. Så under julgranen i år för er som inte har den redan kanske

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Webhallen har den dock inte i lager i webbutiken, utan bara i vissa butiker.
Antingen så har de problem med tillverkningen eller så säljer de Xbox One Elite kontrollers som smör i solsken.

Ah stämmer, jag kikade dumt nog på Prisjakts "i lager"-markering och antog att det syftades på webblagret.

Med tanke på priset så känns det ändå som att det är problem i tillverkningen. Det är ju ingen billig handkontroll direkt. Värd sitt pris? Mycket troligt och ser man till speltillbehör så är den väl egentligen inte så fasligt dyr. Får hoppas de blir lättare att få tag i framöver bara.

Skrivet av Crazy:

Samma här! Vill ha, men vill samtidigt inte lägga så pass mycket cash på en kontroller... för tillfället iallafall, haha. Blev dock en beställning på en Lunar White Edition idag med tillhörande Wireless Adapter. Beskyller dig och skickar dig även fakturan för denna galenskap, haha... Har kliat i fingrarna efter en ny dedikerad kontroller till datorn efter att jag såg att du hade plockat upp en Adapter på BF.

Haha.
Köpte du adaptern från Asedo? De var något billigare nu såg jag. Jag köpte iallafall min på Komplett och de hade samma pris som de flesta andra. Hade iofs för mig att adaptern kostade över 300kr vid lanseringen men prisjakt påstår att den gått att köpa för 229kr sedan lanseringen.
Visst går det att köra trådat med USB-kabel men det är ju klart skönare att ha den trådlöst.

Lunar White Edition är riktigt snygg faktiskt så bra val där. Lite mer bling jämfört med Xbox 360s vita orginalkontroller med, den vara ju mest vit och ljusgrå.
Jag hade gärna skaffat en lite snyggare utgåva än den svarta standardkontrollen men Xbox One V2-kontrollen med inkluderad Play & Charge-kit för 349kr var för svårt att motstå. Pengarna jag sparade där lär väl samtidigt hamna på en Elite-kontroller förr eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Köpte du adaptern från Asedo? De var något billigare nu såg jag. Jag köpte iallafall min på Komplett och de hade samma pris som de flesta andra. Hade iofs för mig att adaptern kostade över 300kr vid lanseringen men prisjakt påstår att den gått att köpa för 229kr sedan lanseringen.
Visst går det att köra trådat med USB-kabel men det är ju klart skönare att ha den trådlöst.

Lunar White Edition är riktigt snygg faktiskt så bra val där. Lite mer bling jämfört med Xbox 360s vita orginalkontroller med, den vara ju mest vit och ljusgrå.
Jag hade gärna skaffat en lite snyggare utgåva än den svarta standardkontrollen men Xbox One V2-kontrollen med inkluderad Play & Charge-kit för 349kr var för svårt att motstå. Pengarna jag sparade där lär väl samtidigt hamna på en Elite-kontroller förr eller senare.

Tänkte göra det först, men insåg sen deras 99kr i frakt, så vart att jag slog ihop den med en order från CDON. Verkade, precis som du nämner, kosta 229kr på alla håll, men vill dock minnas att jag såg att den skulle kosta 299kr vid lansering. Kanske dock bara var preliminära priser som än idag skummar runt i hjärnan.

Ja, alltså jag körde på mina trådlösa 360-kontroller till PC i något år, men sen pajade min dongel och vart då tvungen att köra mina Dualshock 4 (vita de också, haha, dock tur nog inte exakt like fult vita som 360 orginal) trådlöst via BT. Fungerar rätt fint, men är drygt att Sony inte släpper officiella drivrutiner för PC. Händer ju att det blir lite strul med InputMapper och vid de få tillfällen är man jäkla sugen på att köra med en kontroll med Xbox-kaliber, haha. Så fick ett litet ryck och beställde en ny setup så att Dualshock 4:orna kan dedikerat gå till PS4:an och lite dedikerat "Bling-bling" till min PC. Håller verkligen med att den ser riktigt snygg ut! Tror att jag nu officiellt kan ta och begrava min gamla dongel och hans kära 360-kontroller på bakgården.

Men ja, förstår att 349 för det kitet var svårt att motstå. Missade det tyvärr, men som sagt, får iallafall trösta mig med min nya Lunar! Och ett Play n' Charge kit vid sidan av... A la 800kr + adaptern... Ibland undrar jag varför jag inte tog och skaffade mig ett billigare intresse, haha, men det är jag nog inte ensam om ibland!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Problem med installation

Jag har precis fått hem mitt Xbox One Fifa 16 bundle, har försökt att installera Fifa fyra gånger nu utan framgång. Installationen stoppas och jag får felmeddelande 0x800705b4.
För att kunna påbörjar en ny installation måste jag ta bort spelet och börja om igen.

Någon som har ett tips på lösning?

Permalänk
Medlem

vad tycker ni om orginal kontrollern? jag har haft "sönder" 2st nu medans jag spelat NHL. i somras rök min "day one", trycker jag ner vänstra tumspaken (alltså använder knappen) och styr runt så knastrar den.. min andra orginalkontroll började muppa ur sig här om dagen, vänstra tumspaken fastnar ibland i ett högerläge. dom tål väl inte NHL, jag tycker inte att jag våldar, kontrollerna kanske bra inte pallar av att man håller spaken nertryckt och svänger runt.
helt klart tycker jag att kvalitén på dessa är kassa, så mycket spelar jag inte. tänkte försöka mig på en elite kontroller som nästa.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToOkie:

Jag har precis fått hem mitt Xbox One Fifa 16 bundle, har försökt att installera Fifa fyra gånger nu utan framgång. Installationen stoppas och jag får felmeddelande 0x800705b4.
För att kunna påbörjar en ny installation måste jag ta bort spelet och börja om igen.

Någon som har ett tips på lösning?

Får du upp ett meddelande om att det finns en uppgradering som behöver installeras innan du installerat klart spelet? Välj isåfall att INTE installera denna uppdatering.
Jag hade en del problem med det i början, vilket resulterade i att den inte kunde slutföra installationen efter att uppdateringen installerats.

Installera först, uppdatera sen.

Vet inte om det gäller i ditt fall, men så var det för mig iaf.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hej,

Är det någon som vet varför en del butiker har så olika priser på sina paket? Sitter och sneglar på en ny konsol men jag vill inte råka köpa nån "gammal version" bara för att den råkar vara några hundringar billigare...

Exempel:

Bara konsol för 3749:
http://www.inet.se/produkt/6335004/microsoft-xbox-one-500gb#/...

Konsol + Gears of War + CoD för 3499:
http://www.inet.se/produkt/v100591/microsoft-xbox-one-500gb-c...

Konsol + Fifa för 3289:
http://www.inet.se/produkt/6335054/microsoft-xbox-one-500gb-f...

Elgiganten har nåt liknande upplägg med en Fifabundle som är ett par hundra billigare än en ensam konsol?

*Edit* Hittade precis detta längre bak i tråden, antar att det fortfarande är fallet?

Skrivet av curl:

Ingen skillnad

Här har du en deal som i jämförelse med Netonnet-dealen innebär att du får ett spel för 299 kr

http://cdon.se/spel/xbox_one_paketerbjudande/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Per_:

Hej,

Är det någon som vet varför en del butiker har så olika priser på sina paket? Sitter och sneglar på en ny konsol men jag vill inte råka köpa nån "gammal version" bara för att den råkar vara några hundringar billigare...
Exempel:
Bara konsol för 3749:
http://www.inet.se/produkt/6335004/microsoft-xbox-one-500gb#/...
Konsol + Gears of War + CoD för 3499:
http://www.inet.se/produkt/v100591/microsoft-xbox-one-500gb-c...
Konsol + Fifa för 3289:
http://www.inet.se/produkt/6335054/microsoft-xbox-one-500gb-f...
Elgiganten har nåt liknande upplägg med en Fifabundle som är ett par hundra billigare än en ensam konsol?
*Edit* Hittade precis detta längre bak i tråden, antar att det fortfarande är fallet?

Att det skiljer i pris på olika bundles bero på att Microsoft kör olika kampanjer på spelpaket, ex Xbox One + Fifa + något mer spel, eller Xbox One + Star Wars Battlefront + något annat spel osv.

Vilket gör att vissa bundles kan skilja i pris, då det kan vara olika inköpspris.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Att det skiljer i pris på olika bundles bero på att Microsoft kör olika kampanjer på spelpaket, ex Xbox One + Fifa + något mer spel, eller Xbox One + Star Wars Battlefront + något annat spel osv.

Vilket gör att vissa bundles kan skilja i pris, då det kan vara olika inköpspris.

Aha, tack! Funderade på om de hade gjort nån smyguppdatering av hårdvara eller nåt mellan varven men då slår jag till på ett lämpligt paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Får du upp ett meddelande om att det finns en uppgradering som behöver installeras innan du installerat klart spelet? Välj isåfall att INTE installera denna uppdatering.
Jag hade en del problem med det i början, vilket resulterade i att den inte kunde slutföra installationen efter att uppdateringen installerats.

Installera först, uppdatera sen.

Vet inte om det gäller i ditt fall, men så var det för mig iaf.

Nej, dessvärre kommer jag inte ens så långt. Installationen avbryts t.ex. vid 11% nedladdning, 20% eller 32% som jag har kommit som längst till.
Jag vet inte alls hur jag ska lösa det..

Permalänk
Medlem

@anon5930
Tomten svängde förbi för en liten stund sedan! Skapligt nöjd måste jag säga, haha!
http://imgur.com/a/wvvGV

#proffsfotograf #santasnicelist #snowwhite

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!