Muskampen 2025: Segraren korad!

Lämna tillbaka moderkort till inet

Permalänk

I nödfall får ni väl skaffa ett instickskort, typ: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/180058-silver...

Permalänk

@Brynolf: Tack så mycket, mår mycket bättre nu. Ångesten låg som ett täcke över en. Vill bara att polaren inte ska köpa en sådant paket
http://www.billigteknik.se/gamingdator-speldatorer/11519-bt-g... för samma peng när han kunde få så mycket bättre. Synd att det ska gå som det går när man försöker hjälpa, men men. Tack för allt. Kan sova betydligt bättre inatt

Mvh Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias235:

@Zlade: Tack så mycket, mår mycket bättre nu. Ångesten låg som ett täcke över en. Vill bara att polaren inte ska köpa en sådant paket
http://www.billigteknik.se/gamingdator-speldatorer/11519-bt-g... för samma peng när han kunde få så mycket bättre. Synd att det ska gå som det går när man försöker hjälpa, men men. Tack för allt. Kan sova betydligt bättre inatt

Mvh Mattias

Fick det ett lyckligt slut?

Permalänk

@SUMITOMO: Vi stack till butiken, med de hade tagit dit några gamingproffs. Så vi möttes med en kö på runt 70 meter. Det lär bli en returmatch för oss imorgon då vi ska försöka igen. Däremot kundsupporten sa till oss att det borde fungera så det var iallafall skönt :).
Sedan när allt är installerat får man hoppas alla komponenter fungerar och att vi lyckas få rätt uppdateringar till mjukvaran.

Mvh Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias235:

@mrqaffe: Jag har nu lärt mig en ordentlig läxa. Men i detta fall mår jag dåligt av konsekvenserna och jag undrar nu hur jag ska fixa mitt problemen jag ställt till med. I värsta fall får jag ta och köpa han ett nytt moderkort ur egen ficka, men inga roliga pengar för en 18 åring.

Mvh Mattias

Det är ju fruktansvärt onödigt. Vad är det svåra? Säg till din kompis att du gjort fel och att ni måste returnera kortet som ni har rätt till utan någon som helst anledning enligt distansavtalslagen som även ger full rätt till att packa upp och undersöka varan. Ni beställer direkt ett nytt kort på faktura (50kr fakturaavgift max) som ni betalar med pengarna ni får tillbaka inom en vecka från returen... Klarna har oftast 14 dagars betalningsfrist på sina fakturor som kan förlängas gratis till 30 dagar...

Permalänk

Gustav.Henrik: För att jag var rädd att den återlämningsgarantin försvann :/. Hoppas nu att kunna genomföra bytet i affär för snabbare leverans.
Mvh Mattias

Permalänk

@SUMITOMO: Inet tog emot moderkortet även om han till en början var ganska misstänksam, att koppla ihop datorn gick ganska smärtfritt, förutom det i manualen inte alls var tydligt var du skulle placera ramminnena. Bytte även kylpasta. Putsade bort det gamla med t-röd och ersatte med Artic, kopplade sedan ihop allt. Hade laddat ner en Windows-isofil till usb, men glömt att köra filen i en sådant program som gör att man kan boota igång allt från USB. Så gjorde det ikväll och ska återvända dit imorgon för att fixa det sista. Sedan lär det bara återstå att fixa aktuella drivers.

Det är väll bara att gå in på hemsidorna söka på moderkortet och grafikkortet och ladda ned deras drivers sedan borde allt vara klart ?

Mvh Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias235:

@SUMITOMO: Inet tog emot moderkortet även om han till en början var ganska misstänksam, att koppla ihop datorn gick ganska smärtfritt, förutom det i manualen inte alls var tydligt var du skulle placera ramminnena. Bytte även kylpasta. Putsade bort det gamla med t-röd och ersatte med Artic, kopplade sedan ihop allt. Hade laddat ner en Windows-isofil till usb, men glömt att köra filen i en sådant program som gör att man kan boota igång allt från USB. Så gjorde det ikväll och ska återvända dit imorgon för att fixa det sista. Sedan lär det bara återstå att fixa aktuella drivers.

Det är väll bara att gå in på hemsidorna söka på moderkortet och grafikkortet och ladda ned deras drivers sedan borde allt vara klart ?

Mvh Mattias

En fråga bara, men varför hjälper du din kompis om du inte ens är säker på vad du håller på med? Lite som att hjälpa någon att bygga hus fast man har tummen mitt i handen.

Men för att svara på frågan. Ja så borde det vara.

Permalänk

@MrBoXon: För att vi hjälps åt tillsammans. Han vill mest ha en med sig någon när han gör det. Jag har endast varit med och byggt en dator men det var för ett antal år sedan.

Mvh Mattias