Dubbla skärmar och gfxkortsfrågor...

Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar och gfxkortsfrågor...

Testade köra dubbla 17" och var ju smidigt och bra... problemet är att det funkar inte riktigt som det ska. Jag har ett ASUS GF2 GTS (AGP) och ett S3 (PCI). När jag kör agpkortet som primary i BIOS så vill det inte fungera med 2 skärmar... den hittar det andra gfxkortet men det fungerar inte. Kör jag däremot PCIkortet som primary. Då funkar allt som det ska... förutom alla program som kräver opengl och inte hittar AGPkortet för att det är det sekundära. Går detta att fixa? Ngn som haft samma problem?

Om det inte går så hade jag tänkt införskaffa ett ASUS V9280 TD GF2 TI.... Någon som vet om detta klarar 2 skärmar? Det har ju en VGA och en DVI men efter att ha spånat på deras hemsida så hittar jag inget om att det ska stödja dubbla skärmar...

Om inte så skulle jag vilja ha förslag på kort som klarar detta...

tack på förhand

Visa signatur

/a

Permalänk
Medlem

Tror inte några mer än Matrox, >GF4, och några GF2 MX stödjer att putta ut bild i båda utgångarna samtidigt. Asus har kanske någon speciell variant. Jaja är inte helt säker.

När det gäller primary å secondary så spelar det mindre roll i windows, vilket jag antar att du kör?
På mitt gamla moderkort kunde man inte ställa in om PCI eller AGP skulle vara primary, PCI blev det automatiskt om man satte i ett grafikkort där.
Därför syntes all boot-info på secondary-skärmen utan att man kunde ändra.
I Windows däremot ställer man bara in rätt skärm som primär bildskärm så fungerar det hur bra som helst. Man får kryssa i en liten ruta i bildskärmsinställningarna bara.
Fungerade iaf när jag körde ett Asus GF2 GTS och ett Matrox G450 PCI tillsammans i XP.

Om du kommer på att det beror på ditt S3 så får du gärna köpa mitt G450 som jag inte använder längre
http://www.sweclockers.com/koposalj/visa_annons.php?aid=11483

Visa signatur

[size="1"]There is a theory which states that if anyone discovers just exactly what the universe is for and why we are here, that it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable. Then there is a theory which states that this has already happened.[/size]

Permalänk
Medlem

tack för svaret... tyckte mig inte se någon sådan inställning i windows men jag får kolla igen

att jag skulle införskaffa ett "ASUS V9280 TD GF2 TI" var juy såklart fel... jag menade givetvis ett ASUS V9280 TD GF4 TI... Stödjer dom flesta GF4korten dual?

tacksam för svar.

Visa signatur

/a

Permalänk
Medlem

Ja det stödjer 2 skärmar.

Visa signatur

hmm