SweClockers drop!

Internet funkar ej bra när jag spelar cs

Permalänk
Medlem

Internet funkar ej bra när jag spelar cs

Tja! Skulle behöva lite professionell hjälp utav er! Mitt internet är hyfsat och funkar helt ok när det gäller att surfa på datorn som t.ex. google chrome etc. Det funkar också helt perfekt till att surfa på mobilen och så. Det är alltså felfritt överallt i huset. Men sen kommer det till när jag ska spela cs. När jag kommer in i ett game så ser jag direkt att pingen går upp 200-1500 ping och det är självklart inte ett bra tecken. Min normala ping är ungefär 30-70 ping och då är jag helt laggfri. Det ända sättet jag kan få tillbaka vanlig ping är genom att starta om internetet och sedan ligger jag på normal ping i 2 games ungefär och sen efter det är pingen lika dålig igen. Vad kan vara orsaken? Kan jag göra något åt detta? Snabb hjälp tack!:)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 - Cooler Master Hyper 212 Black Edition - Asus ROG Strix B450-F Gaming - Corsair Vengeance LPX 16 GB - Asus TUF 3070 - Kingston A2000 1 TB - Fractal Design Define C - Corsair RM650x V2 650 W

Permalänk
Avstängd

Det känns mer som om det är relaterat till din dator än internet. Vad betyder starta om internet?

Permalänk
Medlem

@Talisker00:

Aha kanske är det. Menar att jag startar om min router

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 - Cooler Master Hyper 212 Black Edition - Asus ROG Strix B450-F Gaming - Corsair Vengeance LPX 16 GB - Asus TUF 3070 - Kingston A2000 1 TB - Fractal Design Define C - Corsair RM650x V2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av xDexterz:

Tja! Skulle behöva lite professionell hjälp utav er! Mitt internet är hyfsat och funkar helt ok när det gäller att surfa på datorn som t.ex. google chrome etc. Det funkar också helt perfekt till att surfa på mobilen och så. Det är alltså felfritt överallt i huset. Men sen kommer det till när jag ska spela cs. När jag kommer in i ett game så ser jag direkt att pingen går upp 200-1500 ping och det är självklart inte ett bra tecken. Min normala ping är ungefär 30-70 ping och då är jag helt laggfri. Det ända sättet jag kan få tillbaka vanlig ping är genom att starta om internetet och sedan ligger jag på normal ping i 2 games ungefär och sen efter det är pingen lika dålig igen. Vad kan vara orsaken? Kan jag göra något åt detta? Snabb hjälp tack!:)

Vad för uppkoppling har du? Flera användare på nätverket? Speciellt tid på dygnet?

Du säger att det funkar helt ok till surfa osv vilket kanske är för dåligt när det kommer till spel? Så tolkar jag det.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter:

Använder trådlöst. Det spelar ingen roll hur många som är hemma för det laggar lika mycket ändå. Men det konstiga är att det har funkat innan. Det var nu för några dagar sen som detta började hända. Innan dess så låg jag ofta på stabila 30-70 ping. Men nu ligger jag som sagt på 200-1500 ping vare sig det är på natten eller dagen eller om det är många användare på närverket eller inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xDexterz:

@jonnti:

Använder trådlöst. Det spelar ingen roll hur många som är hemma för det laggar lika mycket ändå. Men det konstiga är att det har funkat innan. Det var nu för några dagar sen som detta började hända. Innan dess så låg jag ofta på stabila 30-70 ping. Men nu ligger jag som sagt på 200-1500 ping vare sig det är på natten eller dagen eller om det är många användare på närverket eller inte

Då får du köra med sladd och se om det ger samma resultat, när du kör över WIFI finns det mycket runtomkring som kan orsaka störningar för dig.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter:

okej jag kan ju alltid pröva! några andra förslag?:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@xDexterz: Du kan kolla med inSSID om det finns nätverk runtomkring som kan orsaka störningar, tex ligger på samma kanal eller överlappar varandra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har fixat det! Tack för rådet om internetsladd:) Det var det som var problemet:) Mitt wifi är tydligen bajs xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xDexterz:

Har fixat det! Tack för rådet om internetsladd:) Det var det som var problemet:) Mitt wifi är tydligen bajs xD

Wifi är alltid bajs när det kommer till onlinespelande...

Permalänk
Medlem

Testa om du kan välja ett mauellt band på wifin.. Eller om du bor i villa så kan jag skarpt rekommendera Powerlan (eller vad det nu kallas), via elnätet. Funkar hur bra som helst för mig och man slipper dra ut nya kablar om man sitter lite ifrån uttaget.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb