Hur mycket är mobilen värd?

Permalänk
Avstängd

Hur mycket är mobilen värd?

Hej, har en samsung a3 liggandes och vet faktiskt inte vad den kan vara värd? Allting funkar men det finns en del märken och har en spricka i vänstra delen av skärmen. Glasen i bakre kamera är också sprucken. Men för övrigt är den i använt skick.

Jo jag vet det är inte bra bilder XD

Så vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det är en chansning tyvärr att köpa. Den lilla sprickan kan bli större och då vill man byta glas. Ett byte brukar gå på en tusenlapp, vilket gör köpet av en begagnad mobil rätt olönsamt

Permalänk

nånstans 300-400:- skulle jag kanske säga

iom att ny display kostar 800 + moms och tull ~1000:- på ebay, kamera glaset 50:- +moms ~62,50:-

dvs för att göra den i mer eller mindre felfri skulle man få lägga ~1062,50:- i delar

och är en risk att köpa en redan sprucken mobil då det kan bli värre om man har osis så tror de flesta räknar med att kunna laga den billigare än att köpa en ny med inköpet av telefonen.

en ny går att få från cdon för 1990:- så det ger bara ~930:- skillnad mot en ny
och spar man mindre än 500:- skulle jag iaf hällre ta en ny och dessutom få 3 år garanti eller vad det nu kan vara på den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Den är väl värd några hundra lappar. Har du provat att jämföra med liknande A3or på Tradera och Blocket?

Permalänk
Medlem

Kolla upp vad andra säljer telefonen för, och sälj den sedan lite billigare eftersom den har en spricka

Permalänk

en helt ny 16 GB kostar runt 2000kr.
att byta Glas+LCD och byta kamera linsen kostar troligen runt 1000kr
var i Sverige bor du ? gå till nån mobilbutik fråga vad dom kan betala för den ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Skulle säga att det är en chansning tyvärr att köpa. Den lilla sprickan kan bli större och då vill man byta glas. Ett byte brukar gå på en tusenlapp, vilket gör köpet av en begagnad mobil rätt olönsamt

oo fan :/

Skrivet av Rouge of Darkness:

nånstans 300-400:- skulle jag kanske säga

iom att ny display kostar 800 + moms och tull ~1000:- på ebay, kamera glaset 50:- +moms ~62,50:-

dvs för att göra den i mer eller mindre felfri skulle man få lägga ~1062,50:- i delar

och är en risk att köpa en redan sprucken mobil då det kan bli värre om man har osis så tror de flesta räknar med att kunna laga den billigare än att köpa en ny med inköpet av telefonen.

en ny går att få från cdon för 1990:- så det ger bara ~930:- skillnad mot en ny
och spar man mindre än 500:- skulle jag iaf hällre ta en ny och dessutom få 3 år garanti eller vad det nu kan vara på den.

Okej då vet.

Skrivet av Kiddy:

Den är väl värd några hundra lappar. Har du provat att jämföra med liknande A3or på Tradera och Blocket?

Jag har kollat och de har lagt ut nån för 1500kr och då fattades en lucka

Skrivet av Friterad:

Kolla upp vad andra säljer telefonen för, och sälj den sedan lite billigare eftersom den har en spricka

okej

Skrivet av Grönahunden:

en helt ny 16 GB kostar runt 2000kr.
att byta Glas+LCD och byta kamera linsen kostar troligen runt 1000kr
var i Sverige bor du ? gå till nån mobilbutik fråga vad dom kan betala för den ?

bor i värnamo

Permalänk

@Alle22: så största stad blir Jönköping / Växjö ? ja gissar att det inte finns finns så många ställen i Värnamo där det går fixa telefonen ?
(tror det var i Borlänge eller Sandviken där man kunde få Iphone mobilen fixad i en Kebab kiosk ;D

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

@Alle22: så största stad blir Jönköping / Växjö ? ja gissar att det inte finns finns så många ställen i Värnamo där det går fixa telefonen ?
(tror det var i Borlänge eller Sandviken där man kunde få Iphone mobilen fixad i en Kebab kiosk ;D

haha, det blir väl det och det är nog ingen idé att åka när det kostar en del att åka. Kanske ifall om man åker förbi eller liknande.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

haha, det blir väl det och det är nog ingen idé att åka när det kostar en del att åka. Kanske ifall om man åker förbi eller liknande.

jag skulle aldrig vilja lämna in telefonen till en kebab kiosk för att få den lagad ja ser det som direkt oseriöst att inte hålla isär två helt olika branscher. skulle du gå till en Thai massage för att laga tänderna ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

jag skulle aldrig vilja lämna in telefonen till en kebab kiosk för att få den lagad ja ser det som direkt oseriöst att inte hålla isär två helt olika branscher. skulle du gå till en Thai massage för att laga tänderna ?

jag tog det som ironi, skulle aldrig göra det heller