Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Jonsbo/Cooltek W2. Vart kan man köpa?

Permalänk
Medlem

Jonsbo/Cooltek W2. Vart kan man köpa?

Hejsan! Sökt lite efter Jonsbo/Cooltek's chassi w2! Nån som vet vart man kan hitta någon återförsäljare med det i lager?
Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob-Chan:

Hejsan! Sökt lite efter Jonsbo/Cooltek's chassi w2! Nån som vet vart man kan hitta någon återförsäljare med det i lager?
Tack i förhand!

Köpte mitt på coolerkit.se
Mejla dom och fråga om dom har i lager, eller på ingång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Medlem

@geforce60: redan kollat, verkar inte som dom får in i lager förenns om 2v :/

Permalänk
Medlem

@Rob-Chan: Jag köpte ett direkt från jonsbo via mailkontakt och ebay. Fungerade utmärkt.

Permalänk

Det chassit är i stort sett slut i hela norden. Själv köpte jag mitt från http://www.pc-cooling.de/, de har den svarta utan fönster i lager ifall det är intressant.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Skrivet av Rob-Chan:

@geforce60: redan kollat, verkar inte som dom får in i lager förenns om 2v :/

Skrivet av carlosxbox82:

Glömde citera

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rob-Chan:

Tack i förhand!

Köp via någon tysk återförsäljare, t.ex mindfactory.de http://www.mindfactory.de/product_info.php/Cooltek-W2-Midi-To...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: vill ha den silvriga versionen med fönster

Permalänk

@Rob-Chan: Lägg en beställning hos en leverantör så att du blir en av de som får chassit vid nästa leverans. Chassit har under senaste året blivit väldigt populärt och därför lite svårt att få tag på. Kolla runt lite vem som skulle kunna ha den i lager först. Mitt tips är att lägga en beställning hos pc-cooling, det fungerade utmärkt för mig. När jag la beställningen fick jag ett privat mail om ett datum de skulle ha chassit i lager, och en månad senare så skickades det just den dagen de utlovat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob-Chan:

@Peppar2014: vill ha den silvriga versionen med fönster

Den jag har

Det tråkiga med fönsterversionen är att fönstret är fult fastsatt med skruv/ plugg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@geforce60: ska ändå modda sönder chassit vad tycker ni om det btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob-Chan:

@geforce60: ska ändå modda sönder chassit vad tycker ni om det btw?

Har inte byggt i det än, men haft det i ett år, ögongodis.

Ska ha vattenkylning i och det kommer bli ganska trångt. Men det är ganska stort i sig själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har lagt en beställning på just de chassit du vill ha hos Coolerkit. pengarna har dragits men inte fått något "kvitto" om att dem fått pengarna eller att beställningen lagts. har försökt maila dem flera gånger men får inget svar. så va försiktig med att beställa där då de känns väldigt skumt

Permalänk

@91sean: Vet inte om det kan ha att göra med att det inte finns i lager, men det känns ändå lite märkligt i så fall för beställningsbekräftelse borde man ändå få.

Jag vet att när jag tidigare själv mailat till dem så har det tagit några dagar innan jag fått svar, och då på danska. Så jag antar att deras support endast är i Danmark.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyondthemind:

@91sean: Vet inte om det kan ha att göra med att det inte finns i lager, men det känns ändå lite märkligt i så fall för beställningsbekräftelse borde man ändå få.

Jag vet att när jag tidigare själv mailat till dem så har det tagit några dagar innan jag fått svar, och då på danska. Så jag antar att deras support endast är i Danmark.

ja fast senaste mailet jag skickade var 2 veckor sedan och har inte fått en tillstymmelse till kontakt nånstans tyvärr.
ja precis supporten finns enbart i danmark.

Permalänk

@91sean: Mejla dem igen, två veckor är för lång tid. Får du inget svar då heller så kan du ringa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.quietpc.com/cooltek-jonsbo-w2

Får in den om 3 dagar, silver med fönster!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

@Rob-Chan: Jag köpte ett direkt från jonsbo via mailkontakt och ebay. Fungerade utmärkt.

Vad hade du för kontakt där? Försöker nämligen få tag på ett UMX4, som inte kommer till europa på några månader.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Vad hade du för kontakt där? Försöker nämligen få tag på ett UMX4, som inte kommer till europa på några månader.

Jag mailade deras support och frågade hur jag skulle få tag i den och de hänvisade mig till deras ebay-store. Den fanns inte på ebay, så jag köpte samma modell i annan färg och bad dem skicka i silver. http://www.ebay.com/usr/pacific852 köpte jag ifrån. Du kan ju kontakta denna säljare.

Permalänk
Medlem

Jag har en W2. Upplever att man måste planera ganska noga innan man börjar bygga om man tänker sig stoppa in radiatorer. Jag har en 280 i fronten och fick borra egna hål för att kunna montera den så att slangarna når fram. Ffa utrymmet mellan fullstora grafikkort och fronten blir lite begränsat.
Utöver detta är det ett grymt och annorlunda chassi. Den bakre kammaren sväljer mängder med kabel. Något av en fingeravtrycksmagnet generellt, men jag är supernöjd.
Så här ser min ut:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Jag mailade deras support och frågade hur jag skulle få tag i den och de hänvisade mig till deras ebay-store. Den fanns inte på ebay, så jag köpte samma modell i annan färg och bad dem skicka i silver. http://www.ebay.com/usr/pacific852 köpte jag ifrån. Du kan ju kontakta denna säljare.

Aha, tackar, ska kolla där!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pekkasteele: Hur har du gått för dig i letandet efter UMX4? Jag har blivit riktigt sugen på det chassit jag med, men hittar i princip ingen info över huvud taget om eventuell tillgänglighet i Europa. Kanske är så att Ebay är det alternativet som finns...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@pekkasteele: Hur har du gått för dig i letandet efter UMX4? Jag har blivit riktigt sugen på det chassit jag med, men hittar i princip ingen info över huvud taget om eventuell tillgänglighet i Europa. Kanske är så att Ebay är det alternativet som finns...

Har mailat en butik i Australien som hade de inne, inget svar om dom kan skicka till Sverige, mailat Cooltek, dom rebrandar den till EU, men dom säger att de kommer om några månader, samma med ett företag i UK, så ... inget just nu. Finns några på Ebay som säljer olika UMX, men dom kostar multum, 3k+. Avvaktar just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pekkasteele: Men du har fått svar om att modellen kommer till Europa ändå? Låter trevligt! Jag har själv precis mailat dem igår så har inte fått svar än. Men jag är ändå inte i akut behov av nytt chassi så ett par månader skulle jag kunna vänta om det vi vet att det kommer hit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Starric: Yes, här är från Cooltek

-----------------------------
Hello Peter,

thanks for you´re interest in our products.
The UMX4 will come to europe, but we haven´t a delivery date for it yet. But probably in the middle of the year.

Kind regards,

Tjorben Lüthje
Cooltek Support Team

---------------------------
Och ett från Quiet PC i UK. Fick svar 21/12 -15 på detta.
--------------------------
Hi Peter

Thank you for your email. We think it could be another 3-4 months before these cases arrive in the UK.

Sorry I can’t give a better ETA at this time.

Kind regards
Ellen
--
Ellen Bell
Customer Service
Quiet PC Ltd

-----------------------

Jag känner väl samma, kan vänta då iaf, men vore najs att få den lite tidigare, sen, föredrar jag namnet Jonsbo före Cooltek.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

...sen, föredrar jag namnet Jonsbo före Cooltek.

Haha, jo det kan jag nog hålla med om faktiskt Tack för att du delade med dig av infon!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pekkesteele: Fick svar från den tyska importören angående UMX4 i svart

Citat:

Before we have labelled the cases as Cooltek - powered by Jonsbo, but the new cases will all be JONSBO labelled.

From production and shipping schedule I can estimate that cases will be here late of may beginning of June.

Tyvärr visste han ännu inte vad priset i EUR skulle landa på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

Hoppar in i tråden som ändå är aktuell nu. Har fått upp ögonen för dess föregångare W1. Läser motstridiga recensioner om ljudnivån. Enligt denna ska den vara riktigt tyst: http://www.pcgameware.co.uk/reviews/cases/cooltek-w1-case-rev... och enligt en annan ska den tydligt höras: http://www.hardwareluxx.de/index.php/artikel/hardware/gehaeus... Den senare har dock HDD, inte SDD, men kan skillnaden vara så stor som 10 db?

W2 är för bred för min smak.

Enda sättet att få tag i en W1 antar jag är import? Tyvärr verkar bara fönstervarianten finnas kvar.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 11

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem

@Ericus1: Verkar vara lite si och så med dB-värdena. Man får tänka på att normalt bakgrundsbrus, alltså vad vi normalt kallar tyst, ligger på runt 30dB. Kalibreringar på icke professionella mätdon är väl inte kalasbra, så det enda man får gå på är jämförelser mellan olika mätningar gjorda med samma utrustning, lokal etc.

Visa signatur