Permalänk
Medlem

Intel P4 2.8 FSBn???

Tja vet någon om 2800MHz är "låst"???

Får inte den till att gå högre än 150 FSB...

Har någon här en sådan CPU i högre FSB???

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

låst är den nog inte, däremot kan det vara så att den är av en sämre stepping och därför inte gillar att bli klockad. Jag kommer tex bara upp i 166 - 170 i fsb med min C1, skall ställa om timings senare o se om det hjälper samt att mitt pissiga Inno3D suger på klocking och gillar inte alls höjd frekvens i agp porten =(

kanske kan det vara minnena som spökar i huset?

Permalänk
Medlem

Ok... Steppning har jag läst om... Men inte fattat vad det är??? Skulle någon kanske kunna förklara!!! Snälla!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Detta är tagit från CPU-Z

Family: 7 Model: 2 Steppning:7

extfamily: 0 Ext model: 0 Revision: C1

Och hur ändrar man nu värdet på steppningen??? Eller det kanske inte går???

Känner mig lite n00b.... Hmmm...

Men som sagt man kan inte allt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det mest troliga är att det är dina minnen eller prollen som stoppar dig för att komma högre, Det är väl den egentliga produkt koden om ja inte har fel, med denna kan du läsa dig till vart,när den blev tillverkad.Som tex min 2.4 SL6EF(nu finns det nyare SL6RZ)är gjord i CostaRica,vecka 50

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..