Flashat 290X med Accelero III kylare

Permalänk
Medlem

Flashat 290X med Accelero III kylare

Hejsan

Avyttrar ett av mina 290X nu. Från början ett Powercolor 290 med referenskylare men flashades omgående till 290X och satte på en Accelero III kylare. Har suttit som det nedre kortet i en CrossfireX lösning men spelar egentligen inte längre och det lilla som spelas är spel som inte stöder CrossfireX.

Kvitto, kartong och originalkylare finns - dock ingen garanti av förståeliga skäl.

Kortet finns i Nynäshamn, ett par mil söder om Stockholm - och eftersom antagligen ingen annan än jag bor här så kan det skickas mot fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej

Har du någon bild på kortet? Är det bra gjort, bytet av kylare och montering av RAM och VR flänsar? Vart med om taskigt lim osv som gör att flänsar trillar av...
Temps och 3dmark score?

Kan tänka mig att plocka upp det på plats isf.

Mvh

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

Kortet finns i Nynäshamn, ett par mil söder om Stockholm - och eftersom antagligen ingen annan än jag bor här så kan det skickas mot fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

Är inte intresserad av kortet men jag bor också i Nynäs så ensam på sweclockers är du inte

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk

Bjuder 1500:- kan hämta idag. Eller betala frakt. Har Swish och Nordea.

Visa signatur

Betalningsalternativ: Swish/Nordea

Med vänlig hälsning,
Razmus Daun

Permalänk
Medlem

-

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorp10:

Hej

Har du någon bild på kortet? Är det bra gjort, bytet av kylare och montering av RAM och VR flänsar? Vart med om taskigt lim osv som gör att flänsar trillar av...
Temps och 3dmark score?

Kan tänka mig att plocka upp det på plats isf.

Mvh

Sitter i datorn nu men du har helt rätt. Limmet som följde med var inte bra och några flänsar har ramlat av. Det var inte jag som gjorde bytet då jag lider av otroligt skakiga händer. Men det övre kortet har en Corsair H90 med en NZXT adapter och där är flänsarna helt okylda (är det ett ord?) och det fungerar klockrent så här något år senare. Så jag tror egentligen att de där flänsarna är överflödiga.

Temps runt 65-68 grader i ett Fractal Design R4, kommer inte ihåg 3dmark men jag klockar inte och får ungefär som SweC fick under sina tester.

Skrivet av Rallerazhan:

Bjuder 1500:- kan hämta idag. Eller betala frakt. Har Swish och Nordea.

Noterat

Skrivet av Epicness:

bjuder 450 för bara kylaren

Noterat

Permalänk
Medlem

Jag kan bjuda 1200+frakt på bara kortet utan kylare.

Visa signatur

Intel I5 4670K Delid @4.7GHz-EK-Supremacy Block | XSPC RX480 Alphacool NexXxoS 60x360+80x240 Rads | D5-Pump | ASUS MAXIMUS VI HERO | Amd r9 290x2 CF på vatten | Kingston HyperX Fury 16GB 1866MHZ | EVGA Supernova G2 850W | Phanteks Enthoo Primo | Samsung 840evo 250GB |

Permalänk
Medlem

Har fått kylare på annat håll så stryker mitt bud på kylaren.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corbie:

Jag kan bjuda 1200+frakt på bara kortet utan kylare.

Kommer nog inte avmontera kylaren

Skrivet av Epicness:

Har fått kylare på annat håll så stryker mitt bud på kylaren.

Noterat

Permalänk

När väntas budgivningen sluta?

Visa signatur

Med vänlig hälsning,
Razmus Daun

Permalänk
Medlem

Ser det egentligen inte som en budgivning. 1800kr är priset och den som bjuder det, är i närheten av priset eller högre får det

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

Ser det egentligen inte som en budgivning. 1800kr är priset och den som bjuder det, är i närheten av priset eller högre får det

Okej. Jag förstår. Tror dock inte du får så pass mycket för det eftersom det så pass modifierat. Men håller kvar mitt bud på 1500:-

Välkommen att höra av dig om det blir aktuellt

Visa signatur

Med vänlig hälsning,
Razmus Daun