Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag har 4 sportkanaler i mitt TV-kanalutbud. Jag är inte ett dugg intresserad av sport.

underbart svar! förstår inte heller problemet. fanns massor av saker i win7/8.1 som jag inte använde, sen om det var en inställning eller app kvittar. jag har 2 zons klimatanläggning i min bil, det använder inte jag.. inte gråter jag som ett barn för det.. använd det inte, så enkelt är det

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Windows 10 är överlägsen och de flesta byter frivilligt, men det kommer säkert finnas någon enstaka stackare kvar på något annat än Windows 10 år 2017. I det här fallet handlar det ju mest om slopat stöd för Skylake, det är inte säkert att stanna kvar på en plattform som inte har stöd och ej får alla säkerhetspatchar. Microsoft gör detta i samarbete och med tillåtelse av OEM, så du kan inte enbart skylla på Microsoft.

"Intel's Skylake vPro chips will support Windows 7 after all"
http://www.pcworld.com/article/3024372/hardware/intels-skylak...

https://www.thurrott.com/podcasts/64015/what-the-tech-292-win...

Permalänk
Avstängd

Det där förstod förstås alla som läste vad som faktiskt sas redan från början av detta tjafs. Att teknikjournalister hellre drog upp stora rubriker för att locka till sig fler besökare än att faktiskt rapportera verkligheten borde inte heller förvåna, likaså att alla gaphalsar på forum tog till sig denna (felaktiga) info och använde den för sitt syfte oavsett om det var att såga eller haussa W10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är nog tyvärr för sent för er nej-sägare. För många gillar Windows 10.

Försent vet jag inte.. Det är oftast bara att gå tillbaka till det OS man hade innan..
Vet själv flertalet som vill göra det och det pratas en del om det här på forumet, så bara folk gör det
kan det hända saker.

Att för många gillar Win10 vet jag inte.. du kanske går efter din poll nu igen..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Det är nog tyvärr för sent för er nej-sägare. För många gillar Windows 10.

Ta på dig nattmössan och gå in i ditt ide igen.
"många gillar W10" det var det roligaste jag hört på länge nästan, finns inte många som gillar det. Men många har blivit tvångsnedgraderade till W10, och M$ försöker på alla sätt och vis.

Och nej, W7 kommer fungera på nyare plattformar med, så länge det finns drivrutiner till moderkort etc, och tillverkarna kommer släppa drivrutiner till W7 med eftersom W7 är största plattformen, och tillverkarna vill sälja nya moderkort och därmed få in pengar.

Och Microsoft kommer släppa säkerhetsuppdateringar till W7 hela tiden till 2020, så inget kommer ändras där.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

"många gillar W10" det var det roligaste jag hört på länge nästan, finns inte många som gillar det.

Där har du fel. Det är de som inte gillar Windows 10 som syns och hörs mest såklart.
Själv gillar jag Windows 10, men det är inget jag går runt och skriker om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andropen:

Där har du fel. Det är de som inte gillar Windows 10 som syns och hörs mest såklart.

Bra skrivet..Jag gillar 10an men inget jag försöker tvinga andra att gilla.

Förstår fortfarande inte vad som är problemet..Gillar man det inte installera det ej då..Att dom sen försöker med alla medel att få dig att ändra dig är inget jag skulle lägga ner energi på direkt.

Men så är jag en sådan person som gillar att testa nya saker,skaffa mig en egen uppfattning osv.

Att så många retar sig på strejf är ju bara larvigt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andropen:

Kolla bara på siffror om det hela, W10 har inte fått någon bra start och går trögare än Windows 7, då många vill inte nedgradera till W10.

Och W10 tillför inget för den gemene användaren i nya eller användbara funktioner, utan tillför mest strul, omständliga saker, påtvingande Windows Update utan möjlighet att stänga av, spioneri, osäker utdelning av trådlösa nätverk för den som inte är uppmärksam, osv osv.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Kolla bara på siffror om det hela, W10 har inte fått någon bra start och går trögare än Windows 7, då många vill inte nedgradera till W10.

Och W10 tillför inget för den gemene användaren i nya eller användbara funktioner, utan tillför mest strul, omständliga saker, påtvingande Windows Update utan möjlighet att stänga av, spioneri, osäker utdelning av trådlösa nätverk för den som inte är uppmärksam, osv osv.

Windows 10 har gett mig en helt ny upplevelse hur enkelt det är att jobba med datorn.
Spelen flyter bra mycket bättre,Har mer plats på SSD,Datorn segar inte ner sig utan känns lika rapp nu som vid nyinstallation.Drar mindre resurser och är stabilt som ett berg..Japp inget den gemene användaren har nytta av...

Japp du har helt rätt inget man märker av

Visa signatur

╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Att för många gillar Win10 vet jag inte.. du kanske går efter din poll nu igen..

Skrivet av PowerNet:

"många gillar W10" det var det roligaste jag hört på länge nästan, finns inte många som gillar det.

Ja ni pratar mycket, men det finns oberoende undersökningar som visar att Windows 10 är den mest omtyckta versionen hittills.

http://www.winbeta.org/news/survey-shows-windows-10-usage-amo...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Förstår fortfarande inte vad som är problemet..Gillar man det inte installera det ej då..Att dom sen försöker med alla medel att få dig att ändra dig är inget jag skulle lägga ner energi på direkt.

Men så är jag en sådan person som gillar att testa nya saker,skaffa mig en egen uppfattning osv.

Har installerat Win10 på en laptop, men vägrar ha med det att göra på övriga datorer. Vill inte ha Micrsofts tjat och hjärntvättning, när det gäller deras ständiga popups.... Klart jag lägger energi på att få bort det då? Hela deras lansering är ett enda stor nej nej!!!
Man tvingar inte på folk en produkt, om den inte är så dålig att man vet om att folk inte kommer vilja ha den....

Gillar också att testa nya saker, men vissa saker måste man våga säga nej till.. När man ser vartåt det barkar.

Att folk retar sig på strejf är precis lika löjligt, som att du retar dig på folket som retar sig på strejf...
Själv tycker jag det är bra att väga upp det hela, så inte strejf får en egen motorväg här på forumet, där han kan indoktrinera folk om hur bra Win8/Win10/Win..... är, utan någon källkritisk uppfattning.

Visa signatur

Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Själv tycker jag det är bra att väga upp det hela, så inte strejf får en egen motorväg här på forumet, där han kan indoktrinera folk om hur bra Win8/Win10/Win..... är, utan någon källkritisk uppfattning.

Skillnaden är ju att jag presenterar fakta och statistik om hur verkligheten ser ut, medan ni är några få som enbart presenterar era personliga åsikter och anekdoter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Beroende på leverantör så kan man ofta välja bort sportkanalerna. Vi gjorde det. Bredbandsbolaget förresten.

Ja, Com Hem har "favorit"-lista med de kanaler jag kan zappa mellan. Men jag kan förtydliga lite så alla förstår.
Jag gillar SVT och TV4, men inte Stjärnorna på slottet, eller barnprogrammen. Således har jag ingen serieinspelning på dessa program och skulle de dyka upp när jag zappar runt så stannar jag inte där och då och känner mig "tvingad" att titta.
Är du med hur jag menar?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Bra skrivet..Jag gillar 10an men inget jag försöker tvinga andra att gilla.

Du skulle inte kunna försöka få Strejf att följa ditt exempel?

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har installerat Win10 på en laptop, men vägrar ha med det att göra på övriga datorer. Vill inte ha Micrsofts tjat och hjärntvättning, när det gäller deras ständiga popups.... Klart jag lägger energi på att få bort det då? Hela deras lansering är ett enda stor nej nej!!!
Man tvingar inte på folk en produkt, om den inte är så dålig att man vet om att folk inte kommer vilja ha den....

Gillar också att testa nya saker, men vissa saker måste man våga säga nej till.. När man ser vartåt det barkar.

Att folk retar sig på strejf är precis lika löjligt, som att du retar dig på folket som retar sig på strejf...

Japp att skriva

Är källkritiskt..

Finns många som gillar 10an och det finns dom som ej gillar det.Men att skriva så där anser jag ej vara källkritiskt.

Och JA det finns faktiskt många som gillar Windows 10...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Skillnaden är ju att jag presenterar fakta och statistik om hur verkligheten ser ut, medan ni är några få som enbart presenterar era personliga åsikter och anekdoter.

Generellt på olika forum med denna semi-debatt är min spontana känsla att det ofta(st) handlar om ålder, mognad och inställning till förändring. Bara en egen reflektion. Många påstår sig gå över till OSX och Linux. Fine, jag vet dock att flertalet inte kommer göra det. Det kommer en eller ett par större uppdateringar och då lugnar sig massan med hänvisning till "Vi diskuterade de första 2-3 uppdateringarna av Windows 10 och hur det såg ut vid leverans."
Så kommer det bli.
/Oraklet

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Ja ni pratar mycket, men det finns oberoende undersökningar som visar att Windows 10 är den mest omtyckta versionen hittills.

"The survey was conducted in September and polled 1,000 users who owned a computer about their view regarding Microsoft’s latest operating system."

Ja, för att fråga 1000 st är ju "bra statistik"......
De kan komma igen när de frågat några hundra miljoner om vad de tycker.

Kom till insikt att W10 är ett hatat operativsystem, eller är du för svag för att erkänna att du haft fel hela tiden?

Skrivet av strejf:

Nej, du presenterar ingen ting, du har visat "fakta" och "statistik" ur din lilla undersökning på några hundra användare som besvarat den, det är knappast "fakta och statistik".

Vi presenterar inte personliga åsikter eller anekdoter alls, utan det är du som tror det.
Vi får efter vad statistik, och användandet säger. Och det säger att W10 inte är ett populärt OS, vilket återspeglar sig i statistiken över användandet med knappa 10%, vi får se vad det landar på efter januari månads slut, men förvänta dig inga enorma framsteg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Du skulle inte kunna försöka få Strejf att följa ditt exempel?

Strejf får väl köra sitt race hur han vill..Varför skulle jag påverka honom..Bara bra med olika åsikter i ett forum..Skulle bli tråkigt ifall alla höll med varandra hehehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

"The survey was conducted in September and polled 1,000 users who owned a computer about their view regarding Microsoft’s latest operating system."

Kom till insikt att W10 är ett hatat operativsystem, eller är du för svag för att erkänna att du haft fel hela tiden?
Nej, du presenterar ingen ting, du har visat "fakta" och "statistik" ur din lilla undersökning på några hundra användare som besvarat den, det är knappast "fakta och statistik".

Vi presenterar inte personliga åsikter eller anekdoter alls, utan det är du som tror det.
Vi får efter vad statistik, och användandet säger. Och det säger att W10 inte är ett populärt OS, vilket återspeglar sig i statistiken över användandet med knappa 10%, vi får se vad det landar på efter januari månads slut, men förvänta dig inga enorma framsteg.

Även små framsteg är just framsteg eller?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det här är jävligt nice också, jag installerade Windows 10 i en virtuell maskin och det använder endast 7,4GB utrymme! Då har jag inte tagit bort någonting, Cortana finns där, Edge finns där, DX12 finns där och så vidare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du och dina undersökningar.. Ständigt hämtade från ProWindows-sidor.. Då undersökningar lätt kan köpas av företag, så säger det inte mig så mycket och 1000 tilfrågade personer säger ännu mindre. Precis som dina 300........
Vi har redan diskuterat detta.

Skrivet av strejf:

Ja, vi har ju sett dina fakta.......
Ett råd. Var lite mer källkritisk..

Skrivet av fermia:

Japp att skriva

Är källkritiskt..

Finns många som gillar 10an och det finns dom som ej gillar det.Men att skriva så där anser jag ej vara källkritiskt.

Och JA det finns faktiskt många som gillar Windows 10...

Kommer alltid denna typ av kommentarer.. Från båda håll. Men ska man vara seriös bör man ha något verklighetsförankrat bakom sina kommentarer.
Det finns många som gillar Win10 helt klart, det är stabilt på vissa datorer och fungerar inte alls på andra. Det finns de som inte bryr sig om t.ex. allt spioneri eller att man inte längre kan kontrollera vad som installeras på sin dator, medans det finns andra som mig som vägrar ha med skiten att göra.

Att som strejf helt okritiskt bara skriva att spioneriet, avsaknaden av kontroll osv. typ är det bästa som hänt sedan skivat bröd, är inget jag personligen ser som något positivt. Utan något som jag rent instinktivt känner att jag behöver bemöta..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Du och dina undersökningar.. Ständigt hämtade från ProWindows-sidor.. Då undersökningar lätt kan köpas av företag, så säger det inte mig så mycket och 1000 tilfrågade personer säger ännu mindre. Precis som dina 300........
Vi har redan diskuterat detta.

Om du läser artikeln ordentligt så ser du att källan kommer från ComputerWorld. Knappast en pro-Windows-sida. Undersökningen är dessutom gjord av IDC, så jag förstår inte över huvud taget vad ditt argument har med någonting att göra.

http://www.computerworld.com/article/3022877/microsoft-window...

Jag följer givetvis massor av konton på Twitter och får de flesta nyheter som handlar om Microsoft och Windows därifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ju mer jag läser om "Enterprise LTSB N" desto mer irriterad blir jag.

Det är ju för tusan detta som borde vara standardvarianten av Windows 10, sen får folk välja till funktioner och "fjårtis-fluff" efter tycke o smak.
Enbart buggfixar och säkerhetsfixar borde vara en självklarhet när det gäller operativsystem, det ska ALDRIG läggas in ytterligare funktioner eller ändras på saker.

Nu slutar detta med att jag åter igen lägger ner intresset för W10, eftersom det verkar omöjligt att köpa vuxenversionen (ent LTSB N) för en hemmaanvändare.
Det finns säkert många sätt att få detta att funka som vi enligt Swec regler inte får diskutera här... Men jag känner att jag vuxit ifrån sånt ändå, jag är vuxen och villig att betala för att få den produkt jag vill ha, men om tillverkaren vägra sälja den till mig.... Ja, då slipper dom mig som kund helt enkelt.

Jag lyckas oftast behålla lugnet när det gäller detta eftersom det absolut enda ens lite intressanta nyheten är DX12, så jag kan utan minsta problem sitta kvar med W7 tills det kommer nått spel jag gillar som utnyttjar det. Förhoppningsvis och förmodligen ligger det ganska långt fram i tiden.
Drömscenariot vore ju att MS tills dess lyckats inse att W10 och mobilsatsningen svart på vitt är det totalfiasko vi alla egentligen redan vet att det är, lägger om sin strategi och börjar fatta att deras användare sitter med traditionella datorer.

Folk som idag helt blint hyllar W10 är i 99.99% av fallen samma folk som för bara ett par år sen satt o idiotförklarade folk som hade negativa åsikter om W8. W8 var då guds gåva till mänskligheten, ALLT var MYCKET bättre på alla sätt o vis, folk som inte fattade detta var tjuriga bakåtsträvare.... Så deras argument o resonemang är i mina ögon ungefär lika mycket värda som en rutten hundskit i skogen.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Generellt på olika forum med denna semi-debatt är min spontana känsla att det ofta(st) handlar om ålder, mognad och inställning till förändring. Bara en egen reflektion. Många påstår sig gå över till OSX och Linux. Fine, jag vet dock att flertalet inte kommer göra det. Det kommer en eller ett par större uppdateringar och då lugnar sig massan med hänvisning till "Vi diskuterade de första 2-3 uppdateringarna av Windows 10 och hur det såg ut vid leverans."
Så kommer det bli.
/Oraklet

Jag är en av dem. Spelar inte längre nästan något så varför behöver jag Windows? Allt jag gör kan jag lika väl göra i Linux och mängder med saker har blivit lättare (inte då sagt att det inte finns program jag saknade, men de var få och har blivit utbytta). Det är dock möjligt att jag i framtiden kör Windows 10 virtualiserat som ett dedikerat spel OS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kasken:

Folk som idag helt blint hyllar W10 är i 99.99% av fallen samma folk som för bara ett par år sen satt o idiotförklarade folk som hade negativa åsikter om W8. W8 var då guds gåva till mänskligheten, ALLT var MYCKET bättre på alla sätt o vis, folk som inte fattade detta var tjuriga bakåtsträvare.... Så deras argument o resonemang är i mina ögon ungefär lika mycket värda som en rutten hundskit i skogen.

Jag tycker fortfarande att Windows 8 (och 8.1) är mycket bättre än Windows 7. Speciellt alla tekniska fördelar gillar jag. Så jag har inte ändrat åsikt på den punkten, jag tycker dock att Windows 10 är ännu bättre än Windows 8/8.1.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Om du läser artikeln ordentligt så ser du att källan kommer från ComputerWorld. Knappast en pro-Windows-sida. Undersökningen är dessutom gjord av IDC, så jag förstår inte över huvud taget vad ditt argument har med någonting att göra.

http://www.computerworld.com/article/3022877/microsoft-window...

Jag följer givetvis massor av konton på Twitter och får de flesta nyheter som handlar om Microsoft och Windows därifrån.

Företag kan ofta köpa undersökningar och då blir de också vinklade.....

Man måste kolla på hur många som svarat... oavsett var undersökningen kommer ifrån.

Sen när det gäller dessa undersökningar, blir det inte riktigt rätt där heller. Hur vet du att det är rätt urval?
Själv vet jag inte hur många undersökningar jag skickat i papperskorgen, utan att öppna breven ens.. Bara ordet undersökning triggar papperskorgs nerven. Ringer de säger jag till 99,9% att jag inte har tid.. och att de ska ringa någon annan.
Är det en undersökning om saker jag är riktigt intresserad av och gillar, så kanske jag slänger en blick..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dockland:

Ja, Com Hem har "favorit"-lista med de kanaler jag kan zappa mellan. Men jag kan förtydliga lite så alla förstår.
Jag gillar SVT och TV4, men inte Stjärnorna på slottet, eller barnprogrammen. Således har jag ingen serieinspelning på dessa program och skulle de dyka upp när jag zappar runt så stannar jag inte där och då och känner mig "tvingad" att titta.
Är du med hur jag menar?

Tror det är många av oss som tänker på Linux här... mer valfrihet än så är nästan svårt att hitta.

Windows är och förblir ett väldigt nedlåst system till skillnad från Linux där man kan ha full kontroll ända ifrån grunden.

Många vill kunna anpassa OS:et lite hur de vill utan att behöva dansa efter Microsofts pipa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Tror det är många av oss som tänker på Linux här... mer valfrihet än så är nästan svårt att hitta.

Windows är och förblir ett väldigt nedlåst system till skillnad från Linux där man kan ha full kontroll ända ifrån grunden.

Många vill kunna anpassa OS:et lite hur de vill utan att behöva dansa efter Microsofts pipa.

Helt riktigt. Jag kör alla möjliga OS, Windows till visst, Linux till annat.

Här finns lite stats för Windows 10 för den intresserade

https://www.gosquared.com/global/

Under Windows 10 adoption.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

1000 är, beroende på urvalet, tillräckligt. Det är ungefär så många som de flesta nationella opinionsundersökningar i USA frågar.

Mer undrande över andelen i undersökningen som sägs varit med i Windows Insider.
30% säger att de kör Windows 10 av dessa säger 37% att de var med i Windows Insider, dvs 11% av alla skulle varit med i Windows Insider.
Tror något att mer än var tionde windowsanvändare är med i Windows Insider?

Utifrån det tror jag att undersökningen har ett felaktigt urval.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag är med i insiderprogrammet och desto mer jag använder 10an desto mindre gillar jag den då den inte tillför tillräckligt mycket förbättringar för att väga upp de massiva försämringar den innebär.
Det enda den är bättre än 7an på är aktivitetshanteraren och att man kan använda paus på filkopieringar i övrigt är det inga märkbara skillnader till det bättre men många till det sämre, framförallt det mesta som har med interfacet att göra är kraftigt försämrat och det skulle ju kräva nått enormt lyft på nått annat för att kompensera det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.