Samsung och LG på väg att överge 3D-tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Det är roligt att folk här på SweClockers har så starka åsikter om VR när man inte ens har provat det. För jag är helt övertygad om att om man har provat bra VR skulle man aldrig göra ett sådant uttalande.

Alla människor är ju olika och allas upplevelse är ju därmed inte den samma, med det sagt så kan jag erkänna att jag är väldigt för VR (har en oculus påväg) men tycker att det är löjligt med detta "krig" som uppstått där ena sidan säger att det är ett skänk från ovan och den andra sidan säger att det är satans svärmor.

Folk har olika åsikter, men försök inte komma och tro att just din åsikt alltid stämmer.

Sen är det väll inte priset som förhindrar VR att komma in i varje hem, jag menar medelsvensson med sin laptop med i och integrerad grafik kan inte ens använda grejerna, ÄVEN om det skulle kosta 2,50 :-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Jag tror ändå om det vore så att folk verkligen uppskattade 3d så hade det nog funkat trots glasögonhindret. Förespråkare för 3D i hemmet eller på bio på den delen (där glasögon-problemet är mindre) hör man inte ofta, av de jag umgås med så föredrar många 2D och resten bryr sig faktiskt inte i huvudtaget så länge dom ser vad som händer på skärmen. 3D ger imo alldeles för lite mervärde redan från första början för att kompensera för alla dess problem Största problemet för mig är crosstalk, har aldrig sett någon 3d bild som har varit lika skarp som en 2d, det i kombination av betydligt sämre kontrast (eller snarare ljusstyrka) iaf på bio gör det bara till en negativ upplevelse. Och i hemmet är det bara värre, imo bör en 3D-bild täcka en större del av synfältet för att ha någon positiv effekt, det blir bara märkligt på en 40-65" när man sitter några meter bort, för mig blir effekten snarare en distraktion än något som leder till mer immersion.

Du beskriver i princip vad som döljer bakom min text. Vill du se skarpa 3D bilder så leta upp en IMAX-biograf. Oavsett om man gillar 3D eller inte så tror jag ingen klagar på skärpan där. Reserverar mig dock lite eftersom jag bara sett en film.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Alla människor är ju olika och allas upplevelse är ju därmed inte den samma, med det sagt så kan jag erkänna att jag är väldigt för VR (har en oculus påväg) men tycker att det är löjligt med detta "krig" som uppstått där ena sidan säger att det är ett skänk från ovan och den andra sidan säger att det är satans svärmor.

Folk har olika åsikter, men försök inte komma och tro att just din åsikt alltid stämmer.

Sen är det väll inte priset som förhindrar VR att komma in i varje hem, jag menar medelsvensson med sin laptop med i och integrerad grafik kan inte ens använda grejerna, ÄVEN om det skulle kosta 2,50 :-

Skickades från m.sweclockers.com

Nu handlar det inte om min åsikt, utan jag är mest trött på oinsatt folk gör så hårda uttalanden som att VR kommer dö ut i en artikel som handlar om 3D TV.

Att VR ska komma in i varje hem kommer att bli verklighet i framtiden när priset gått ner och det finns all-in-one-lösningar där man inte behöver en separat gamingdator för att driva den.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

De som är lite äldre minns säkert att det var mycket snack om VR någon gång under senare halvan av 90-talet. Både i spel och på webben. Detta dog dock snabbt ut. Bl.a. var inte tekniken redo, men det verkar den inte vara nu heller om man kollar på priserna och nackdelarna.

En vanlig 2D-skärm kan man bara sätta sig ner framför och köra, vilket är ett stort argument. Inga glasögon, headset, kvaltetsförlust o.s.v. Bara sitta->titta.

Jag är gammal nog att ha upplevt floppen med 3D två gånger. VR floppade också första gången, och jag tror att den gör det igen. 'Vanligt folk' vill oftast inte hålla på och krångla med diverse olika brillor när de ska spela eller kolla på film. Kan de göra tekniken utan glasögon tror jag att den stora massan kan nappa på det.

Skrivet av kdrag:

Det är roligt att folk här på SweClockers har så starka åsikter om VR när man inte ens har provat det. För jag är helt övertygad om att om man har provat bra VR skulle man aldrig göra ett sådant uttalande.

Du menar på samma sätt som "bra" 3D? Det floppade flera gånger, sista gången med modern teknik. Varför skulle VR vara annorlunda? Det är jättehett just nu därför att det satsas stenhårt på det. Men om några år är jag övertygad om att det inte kommer att hålla. Vad är det som säger att jag inte har testat det förresten? Alla tycker helt enkelt inte att det är så värst upphetsande.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Bra, har cirka 10 filmer på blu-ray i 3D så det lär inte vara nåt jag saknar när jag investerar i en 4K tv.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Lgs oled har extremt bra 3d funktion måste ja säga, funkar till xboxen o datorn kanon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag är gammal nog att ha upplevt floppen med 3D två gånger. VR floppade också första gången, och jag tror att den gör det igen. 'Vanligt folk' vill oftast inte hålla på och krångla med diverse olika brillor när de ska spela eller kolla på film. Kan de göra tekniken utan glasögon tror jag att den stora massan kan nappa på det.

Du menar på samma sätt som "bra" 3D? Det floppade flera gånger, sista gången med modern teknik. Varför skulle VR vara annorlunda? Det är jättehett just nu därför att det satsas stenhårt på det. Men om några år är jag övertygad om att det inte kommer att hålla. Vad är det som säger att jag inte har testat det förresten? Alla tycker helt enkelt inte att det är så värst upphetsande.

Jag tror inte du alls förstår vad VR är för något
Det är ingen skärm upptryckt mot dina ögon eller en "3d-bild"

en enkel förklaring i bild

Permalänk
Medlem

Skulle hellre se att de skippade inbyggda högtalare och s k Smart-TV, eller åtminstone göra om det till tillval.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag är gammal nog att ha upplevt floppen med 3D två gånger. VR floppade också första gången, och jag tror att den gör det igen. 'Vanligt folk' vill oftast inte hålla på och krångla med diverse olika brillor när de ska spela eller kolla på film. Kan de göra tekniken utan glasögon tror jag att den stora massan kan nappa på det.

Du menar på samma sätt som "bra" 3D? Det floppade flera gånger, sista gången med modern teknik. Varför skulle VR vara annorlunda? Det är jättehett just nu därför att det satsas stenhårt på det. Men om några år är jag övertygad om att det inte kommer att hålla. Vad är det som säger att jag inte har testat det förresten? Alla tycker helt enkelt inte att det är så värst upphetsande.

Tror du har en del rätt här. Tror själv VR och AR kommer att "floppa" den här omgången också, lite som 3D. Jag kommer troligtvis gilla det när det mognat lite, men "den stora massan" tycker sällan som jag.

Jag tycker själv dagens 3D-teknik bidrar en hel del ibland, både i vissa filmer och i (New) 3DS.

Tror tekniken i dagsläget är tillräckligt mogen för att både VR och AR ska kunna ge en underhållande upplevelse (till skillnad från förra gången VR var i ropet). Dock är tekniken inte där på några år för att göra det lika naturligt som det vi är vana med, och "den stora massan" verkar föredra att leta upp bristerna och sen överdriva dom och prata om dom långt efter att de hanterats. Allt ska vara nytt, men sen ska man trasha det något år senare som uråldrigt och dåligt.

Permalänk

Äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Jag tror inte du alls förstår vad VR är för något
Det är ingen skärm upptryckt mot dina ögon eller en "3d-bild"

en enkel förklaring i bild
http://i.imgur.com/DwUPIIH.jpg

Vänta tills han strafe-jumpar ut genom vardagsrumsfönstret

Permalänk
Medlem

har en LG tv med passiv 3D teknik där man inte behöver ladda glasögonen viket jag tycker är bekvämt. Tycker man blir lite illamående med aktiva glasögon(förra tv:n använde aktiva glasögon) + att passiva är mycket lättare.
Älskar 3D hemma. Tycker inte att det är så mycket extra arbete med att få upp och ner glasögonen i sin lilla sammets påse.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Tack å lov!
Hoppas verkligen de gör det. Sen kan de sluta visa 3D på bio också... Snälla!
Har inte sett någon film ännu där handlingen eller skådespeleriet blivit bättre p.g.a. 3D.

Tråkigt som fan nu att man måste se i de minsta salongerna för att se icke-3D (om filmen ens visas i bägge formaten) här i Luleå.
3D förstör mer än vad det tillägger (för mig).

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

'Dagens' 3D behöver nog se en bortfasning för att kunna ta ny kraft med ny teknik. Delvis var problemen att det vid lansering saknades bra material, och tekniken var ännu inte där för att lyfta bilden till den nivå som behövdes för att lägga sig på samma nivå som vid 2D. Typiskt marknadsförare att missbruka ett objektivt begrepp för att sälja subjektivt undermåliga produkter.
"4K" marknadsfördes initial med en lägre upplösning än vad många entusiaster redan visste vad 4K då innebar (läs: DCI; 4096 i bredd). Förvisso fanns det inget vedertaget begrepp för 3840-upplösningen, men oavsett så var det rätt slappt av dem att kapitalisera på något som redan fanns. Men det hör numer till historian tack vare UHD...

Det börjar däremot bli bättre, och ju större och ljusstarkare TV du har desto bättre blir upplevelsen. Jag blev ärligt talat lite snopen när UHD Blu-ray inte hade med 3D i sin rekommendation för 2160p. Både LCD och OLED är mer mogna att hantera den högre ljusstyrkan som krävs, för att inte nämna intåget av HDR. Det är dock möjligt att lägga till detta i senare revisioner av standarden och dagens 3D-standard har de inget emot.

Jag gillar dock 3D skarpt när jag vet att filmen jag ser på har förutsättningarna för det: 3D-kameror eller rent av datorgenererat/animerat innehåll. 'Let It Go'-scenen i 'Frozen' när Elsa skapar sitt isslott var riktigt mäktig, och 'Galapagos 3D with David Attenborough' är ett måste. Såg senast 'The Martian' i 3D vilket gav ett skönt djup, HUD-elementen gjorde sig bra och scenerna i rymden blev fräcka. Behövdes det? Nja, men jag skulle säga att jag kände mig mer närvarande i filmen och dess miljö. Jackass 3D var en rätt udda upplevelse också, haha.
En film som däremot i efterhand konverterats till 3D (tyvärr en majoritet) blir ofta riktigt dåligt och något jag inte vill att folk ska behöva uppleva/genomlida, utöver att det skadar ryktet för bra 3D.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Jag tror inte du alls förstår vad VR är för något
Det är ingen skärm upptryckt mot dina ögon eller en "3d-bild"

en enkel förklaring i bild
http://i.imgur.com/DwUPIIH.jpg

Jag tror snarare att det är du som missförstår mig. Jag är fullt medveten om vad VR är och hur det skiljer sig från kommersiell 3D, men det är ett koncept som måste anammas av folk som inte är lika intresserade eller insatta i teknik som entusiaster är. Det är där det brister varje gång, och det är orsaken till varför jag tror att det gör det igen. VR-teknik är precis just det - glasögon med en eller flera skärmar upptryckta mot dina ögon. Det är det den stora massan tycker är bökigt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte VR och AR floppar. Snarare tvärtom. Däremot kommer det ta ett par år innan det fått sitt fäste på marknaden.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag är gammal nog att ha upplevt floppen med 3D två gånger. VR floppade också första gången, och jag tror att den gör det igen. 'Vanligt folk' vill oftast inte hålla på och krångla med diverse olika brillor när de ska spela eller kolla på film. Kan de göra tekniken utan glasögon tror jag att den stora massan kan nappa på det.

Du menar på samma sätt som "bra" 3D? Det floppade flera gånger, sista gången med modern teknik. Varför skulle VR vara annorlunda? Det är jättehett just nu därför att det satsas stenhårt på det. Men om några år är jag övertygad om att det inte kommer att hålla. Vad är det som säger att jag inte har testat det förresten? Alla tycker helt enkelt inte att det är så värst upphetsande.

VR är annorlunda för att det är en helt annan medium än 3D. Att du ens jämför båda visar att du har dålig koll på vad VR innebär.

Här kommer mina gissningar på varför 3D floppade:

  • Det fanns för lite 3D material för vardagligt bruk

  • 3D erbjuder för lite "extra" jämfört med vanlig 2D skärm

Varför VR inte kommer floppa på samma sätt som 3D:

  • VR är det enda mediumet som får en att uppleva att man är på en annan plats (eng. presence)

  • VR kan emulera alla andra medium (2D, 3D, teatershower, verkligheten m.m.)

  • VR kommer bli billigare med tiden

  • Kommer bli mer lättillgänglig med tiden (all-in-one lösningar)

  • Det kommer finnas upplevelser i VR för alla, inte bara hardcore gamern

Har du testat Oculus Rift CV1 eller HTC Vive? Det är det enda som jag klassar som "bra VR" just nu, och jag är övertygad att din åsikt kommer att ändras efter du provat någon av dem.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen att se filmer i 3D och spela i 3D.

Som ni böhlar kunde en tro att ni blivit tvingade att se på Dynastin eller Days of our lives i 3D av en elak dagmamma.

3D <3

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag tror snarare att det är du som missförstår mig. Jag är fullt medveten om vad VR är och hur det skiljer sig från kommersiell 3D, men det är ett koncept som måste anammas av folk som inte är lika intresserade eller insatta i teknik som entusiaster är. Det är där det brister varje gång, och det är orsaken till varför jag tror att det gör det igen. VR-teknik är precis just det - glasögon med en eller flera skärmar upptryckta mot dina ögon. Det är det den stora massan tycker är bökigt.

Det krävs inte att varje medelsvensson ska äga VR för att VR ska överleva. Det är som att säga PC-marknaden kommer dö ut för att vanligt folk inte är teknikintresserade.

Sen tror jag personligen att vanligt folk kommer acceptera det lilla "besväret" att ha på sig brillor även om de inte är entusiaster, av den enda anledningen att upplevelsen kommer att vara så bra.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem

Trist...

Tråkigt tycker jag, om så är fallet. Tycker det har blivit mer och mer 3D-material det senaste...många av de stora "blockbusters"-filmerna kommer i 3D och de flesta påkostade animerade titlarna, vilket varit kanon. Har gjort det lite extra roligt att se filmen.
Tycker dessutom filmmakarna har blivit bättre och bättre på att implementera 3d-effekterna på senare tid, än man var i början.

Jag har en LG 4k-tv med passiv 3D och jag tycker den är grym! Mycket bättre och skarpare 3d-bild än på biograferna och de lätta passiva glasögonen märker man ju knappt av.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kdrag:

VR är annorlunda för att det är en helt annan medium än 3D. Att du ens jämför båda visar att du har dålig koll på vad VR innebär.

Här kommer mina gissningar på varför 3D floppade:

  • Det fanns för lite 3D material för vardagligt bruk

  • 3D erbjuder för lite "extra" jämfört med vanlig 2D skärm

Varför VR inte kommer floppa på samma sätt som 3D:

  • VR är det enda mediumet som får en att uppleva att man är på en annan plats (eng. presence)

  • VR kan emulera alla andra medium (2D, 3D, teatershower, verkligheten m.m.)

  • VR kommer bli billigare med tiden

  • Kommer bli mer lättillgänglig med tiden (all-in-one lösningar)

  • Det kommer finnas upplevelser i VR för alla, inte bara hardcore gamern

Har du testat Oculus Rift CV1 eller HTC Vive? Det är det enda som jag klassar som "bra VR" just nu, och jag är övertygad att din åsikt kommer att ändras efter du provat någon av dem.

nackdelen med VR är ju att bara en person kan använda ett headset.

Ska en familj behöva köpa ett VR headset så kan de inte vara en kostnad på 8000-10000kr.
Då är risken stor att dem lägger pengarna på en tv istället. Så jag tror tyvärr de här med VR är nog inte en grej fören 2025~

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

VR är annorlunda för att det är en helt annan medium än 3D. Att du ens jämför båda visar att du har dålig koll på vad VR innebär.

Här kommer mina gissningar på varför 3D floppade:

  • Det fanns för lite 3D material för vardagligt bruk

  • 3D erbjuder för lite "extra" jämfört med vanlig 2D skärm

Varför VR inte kommer floppa på samma sätt som 3D:

  • VR är det enda mediumet som får en att uppleva att man är på en annan plats (eng. presence)

  • VR kan emulera alla andra medium (2D, 3D, teatershower, verkligheten m.m.)

  • VR kommer bli billigare med tiden

  • Kommer bli mer lättillgänglig med tiden (all-in-one lösningar)

  • Det kommer finnas upplevelser i VR för alla, inte bara hardcore gamern

Har du testat Oculus Rift CV1 eller HTC Vive? Det är det enda som jag klassar som "bra VR" just nu, och jag är övertygad att din åsikt kommer att ändras efter du provat någon av dem.

Återigen gör du misstaget att försöka övertyga mig, när allt detta handlar om att övertyga majoriteten av s.k 'vanligt folk'. Det är ett koncept som majoriteten ska anamma och vilja använda, och jag tror att det kan fungera i några år, sedan tröttnar de flesta och struntar i det. Precis som både VR och 3D har gjort flera gånger redan. De argumenten du tar upp betyder absolut ingenting i det sammanhanget.

Det börjar bli lite tjatigt att du tar upp "åh gud, bara du testar det så kommer du att se alla möjligheter på samma sätt som jag". Jag har testat Rift, och jag tycker inte att det är så otroligt spännande att jag kan se hur det skulle bli annorlunda den här gången. Tyvärr, men jag tycker inte likadant som du. Deal with it.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Det krävs inte att varje medelsvensson ska äga VR för att VR ska överleva. Det är som att säga PC-marknaden kommer dö ut för att vanligt folk inte är teknikintresserade.

Sen tror jag personligen att vanligt folk kommer acceptera det lilla "besväret" att ha på sig brillor även om de inte är entusiaster, av den enda anledningen att upplevelsen kommer att vara så bra.

Vad är det för mening med att fortsätta driva utvecklingen och försöka sälja produkter som ingen vill ha? Det är det som är poängen. Det är anledningen till varför det har floppat tidigare. Jag tror inte att det kommer bli annorlunda den här gången, så är det bara. Hoppas och önska kan man alltid göra, men det är stor skillnad.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Vi ser väll om det fastnar nästa gång 3d flugan sitter på tapeten då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Återigen gör du misstaget att försöka övertyga mig, när allt detta handlar om att övertyga majoriteten av s.k 'vanligt folk'. Det är ett koncept som majoriteten ska anamma och vilja använda, och jag tror att det kan fungera i några år, sedan tröttnar de flesta och struntar i det. Precis som både VR och 3D har gjort flera gånger redan. De argumenten du tar upp betyder absolut ingenting i det sammanhanget.

Det börjar bli lite tjatigt att du tar upp "åh gud, bara du testar det så kommer du att se alla möjligheter på samma sätt som jag". Jag har testat Rift, och jag tycker inte att det är så otroligt spännande att jag kan se hur det skulle bli annorlunda den här gången. Tyvärr, men jag tycker inte likadant som du. Deal with it.

Det krävs inte att övertyga 'vanligt folk' för att VR ska överleva. Se: PC gaming-marknaden.

Bara för att du inte tycker VR är spännande betyder det inte att VR kommer att dö ut. Majoriteten som testat bra VR är positivt överraskad. Det finns en marknad för VR och det kommer att stanna. Deal with it.

Skrivet av Varg:

Vad är det för mening med att fortsätta driva utvecklingen och försöka sälja produkter som ingen vill ha? Det är det som är poängen. Det är anledningen till varför det har floppat tidigare. Jag tror inte att det kommer bli annorlunda den här gången, så är det bara. Hoppas och önska kan man alltid göra, men det är stor skillnad.

"Ingen vill ha". Nu överdriver du väl lite? Tror du seriöst inte det finns en marknad för VR?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk

3D är skit och överflödigt. På tiden att det uppmärksammas och tas bort.

Kom tillbaka med det när det kan göras rätt.

Permalänk
Avstängd

Dom kanske borde göra 3D som är billig så att den kostar lika mycket som en vanlig TV och inte kostar extra, så att dom kan ha 3D i alla modeller, även budgetmodellerna.

Sen kanske dom borde göra 3D som fungerar utan att man behöver ha glasögon på sig.

Permalänk
Skrivet av mackanj:

Skulle hellre se att de skippade inbyggda högtalare och s k Smart-TV, eller åtminstone göra om det till tillval.

Exakt, har provat den sk smart tv funktionen någon gång då tven var ny, jämfört med en htpc var det segt och buggit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Det krävs inte att övertyga 'vanligt folk' för att VR ska överleva. Se: PC gaming-marknaden.

Bara för att du inte tycker VR är spännande betyder det inte att VR kommer att dö ut. Majoriteten som testat bra VR är positivt överraskad. Det finns en marknad för VR och det kommer att stanna. Deal with it.

"Ingen vill ha". Nu överdriver du väl lite? Tror du seriöst inte det finns en marknad för VR?

Majoriteten som testade 3D och VR när det kom tidigare tyckte också att det var det var kanon. Se hur det gick med det. Att du vill att ska slå igenom är inte samma sak som att det faktiskt kommer att ske. Varken du eller jag vet om det blir varken det ena eller andra, men vi kan tro och spekulera om det. Det är väldigt stor skillnad faktiskt.

Jag pratar om hur det har varit historiskt. 3D och VR lades ner för att det inte slog igenom så som de hade hoppats. Jag tror att du hakar upp dig på mina ord medvetet just nu. Klart att jag ser att det finns en potential i VR, men jag tror fortfarande inte att tillräckligt många kommer att använda det över en såpass lång period att det kommer vara lönsamt att fortsätta utveckla och sälja det. Vi får väl hoppas att jag har fel.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja för på den tiden pratades det ju verkligen om att "PC'n ska in i var mans vardagsrum".. Eller nä, det var visst senare.

Och sen sjönk ju PC'n till typ 10% av det.. Så visst.. om Occulus Rift går ner till 700Kr inom ett år så kan jag ta tillbaka mitt uttalande då. För i så fall känns det mer som vi är nere på nivåer som kan få de flesta att överväga ett köp.

Förutom att VR-tekniken kräver 10x mer prestanda än vad medelsvensson har i sina laptops, surfplattor och mobiler då

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.