Vad är dina åsikter om tatueringar?

Permalänk

@PV52: Och vad ska du jobba med? Kan bli näst intill omöjligt att få ett jobb på t.ex. ett kontor eller med kundbetjäning om man är helt täckt med tatueringar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det beror på hur de ser ut på bäraren, det finns en del som är snyggt och en del som ser för jäkligt ut, nåde motiv och teknisk kvalitet kan ju skilja rätt mycket och jag har sett båda varianterna.

Jo motiv gjorda i studio som ser ut som fylletattueringar av polare har man ju tyvärr sett en del, tycker mest bara synd om kunden i det läget :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@PV52: Och vad ska du jobba med? Kan bli näst intill omöjligt att få ett jobb på t.ex. ett kontor eller med kundbetjäning om man är täckt med tatueringar.

Jag jobbar i det dolda, som byggarbetare behöver man inte se borstad ut på de flesta firmor. Men ja, jag kommer ju få problem att jobba på Ica eller dressman om inte yngre bodymods positiva chefer tar över

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Nånting jag kan tycka är lite luddigt eller fånigt är när man frågar personer om deras tatueringar och man får svar som ex:
Jo blombladen uttrycker min sorg och hur jag har blommat ut och vuxit på senare år, dödskallen med rosorna genom ögonen visar på min syn på att man inte kan lita på alla människor. Det enda man som står och lyssnar efter en ibland flera minuters förklaring av motivet, tänker är bara att man inte orkar med.
Vad är det för struntprat om att en tatuering måste ha nån betydelse? Ska väl inte döma allt för hårt själv då jag ännu inte (men snart så!) gjort nån, men det kommer verkligen inte vara nån historia bakom eller syfte med tatueringen. Jag kommer göra det helt enkelt för att det ser snyggt ut, flertalet av polarna, flertalet har 10+ st, säger själv att inte en enda symboliserar nånting utan som sagt dom bara tyckte det var snyggt.

Är väl klart att en tatuering får ha en historia bakom sig, och för vissa har den säkert det. Man kanske sörjer någon och vill visa sin sorg eller kärlek till någon. Men ibland tycker jag det känns som att vissa använder "vanligt förekommande betydelser" som en ursäkt att få gadda sig. Men det kanske är jag som är cynisk?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

I likhet med en del andra har man funderat på att gadda sig i många år men aldrig riktigt blivit ok med vilket motiv. I allmänhet tycker jag det är snyggt, varför folk väljer att ha det i ansiktet dock är nånting jag inte begriper mig på. Men det är inget jag fördömer direkt utan snarare väljer att se dom nackdelar jag kan se, svårare att få jobb exempelvis. Men jag vet inte....

Om du bestämmer dig och gaddar dig kommer du nog att få uppleva det många upplever, man vill ha mer ansiktstattueringar är rätt vanligt ifall man umgås med andra som är gaddad i ansiktet då det blir mer av en vardag, iallafall så jag fått det förklarat men om det är någon som inte håller med mig så får ni gärna rätta mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Om du bestämmer dig och gaddar dig kommer du nog att få uppleva det många upplever, man vill ha mer ansiktstattueringar är rätt vanligt ifall man umgås med andra som är gaddad i ansiktet då det blir mer av en vardag, iallafall så jag fått det förklarat men om det är någon som inte håller med mig så får ni gärna rätta mig

Lustigt nog tror jag det stämmer, polarna jag känner har flertalet nämnt att det blir som en drog

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Helt ok, så länge det är någonting som betyder någonting (undantaget är om motivet bara är sjukt coolt!)

Något att tänka på är att man inte får ge blod inom 6 månader efteråt. Lustigt nog är reglerna lite konstiga här och om ens stadigvarande sexuella partner skaffar en tatuering får man inte donera blod på 1 år.

Så länge man låter det vara upp till motiv ägaren att avgöra om den betyder något så håller jag med dig

Det som är ännu sjukare är att homosexuella män inte får lämna blod, med tanke på att analsex är rätt vanligt i heterosexuella förhållanden också... Men det är en diskussion för en annan tråd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Lustigt nog tror jag det stämmer, polarna jag känner har flertalet nämnt att det blir som en drog

Amen på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Nånting jag kan tycka är lite luddigt eller fånigt är när man frågar personer om deras tatueringar och man får svar som ex:
Jo blombladen uttrycker min sorg och hur jag har blommat ut och vuxit på senare år, dödskallen med rosorna genom ögonen visar på min syn på att man inte kan lita på alla människor. Det enda man som står och lyssnar efter en ibland flera minuters förklaring av motivet, tänker är bara att man inte orkar med.
Vad är det för struntprat om att en tatuering måste ha nån betydelse? Ska väl inte döma allt för hårt själv då jag ännu inte (men snart så!) gjort nån, men det kommer verkligen inte vara nån historia bakom eller syfte med tatueringen. Jag kommer göra det helt enkelt för att det ser snyggt ut, flertalet av polarna, flertalet har 10+ st, säger själv att inte en enda symboliserar nånting utan som sagt dom bara tyckte det var snyggt.

Är väl klart att en tatuering får ha en historia bakom sig, och för vissa har den säkert det. Man kanske sörjer någon och vill visa sin sorg eller kärlek till någon. Men ibland tycker jag det känns som att vissa använder "vanligt förekommande betydelser" som en ursäkt att få gadda sig. Men det kanske är jag som är cynisk?

Kan förstå vad du menar, dock så är det en försvarsmekanism för många, då många blir ifrågasatta för deras tatueringar och känner då att man behöver en ordentlig "förklaring" av tatueringen.
Tyvärr, förhoppningsvis blir sånt bättre med tiden då fler verkar vara för gaddningar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att det är rätt snyggt, men när det kommer till människor som är tatuerade i ansiktet så är jag nog lite fördomsfull.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Har inga planer på att någonsin skaffa en tatuering själv (kan ju ändras, vem vet) men har inga problem med att folk tatuerar sig.

Dock är min personliga uppfattning att för varje riktigt snygg tatuering där ute så finns det 3-4 riktigt sunkiga som aldrig borde sett dagens ljus
Har dock svårt att förstå de som gaddar något random helt utan eftertanke bara för att "varför inte" (oftast dessa som faller under kategorin jag nämnde ovan)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pany:

Tatueringar är kroppskonst och precis som annan konst så tycker folk det ser olika bra ut eller inte bra ut alls. Själv har jag tecknat i hela mitt liv, alltid varit konstintresserad på ett eller annat sätt vilket sedan har lett till tatueringar och kroppskonst. Jag har min högra underarm och hand samt mitt högra ben tatuerat med olika motiv.

Mvh Timmy

Du har helt rätt. Tycker att det kan vara snyggt, men för mig blir tatueringar snyggare i teorin än i praktiken. Många lägger allt för lite tid på det estetiska utan "bara kör" medan andra som gör sånt delar inte min smak, vilket i slutändan gör att jag tycker att en mycket stor majoritet av tatueringarna jag sett inte faller mig i smaken.

Kommer jag på något som skulle falla mig i smaken kan jag tänka mig att skaffa en tatuering, men på grund av lågt intresse/engagemang har jag inte hittat något sånt än

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har inga planer på att någonsin skaffa en tatuering själv (kan ju ändras, vem vet) men har inga problem med att folk tatuerar sig.

Dock är min personliga uppfattning att för varje riktigt snygg tatuering där ute så finns det 3-4 riktigt sunkiga som aldrig borde sett dagens ljus
Har dock svårt att förstå de som gaddar något random helt utan eftertanke bara för att "varför inte" (oftast dessa som faller under kategorin jag nämnde ovan)

Då tatueringar är en konst och konst är en vara så är det ju självklart att det även där finns en botten/budget segment. Men jag håller med om att det tyvärr finns för många tatuerare som inte tar sitt jobb på allvar, det är ju lite upp till mig som kund att kolla upp, men det är ju i slutändan tatueraren som gjort en dåligt jobb.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Jag kan tycka att det är rätt snyggt, men när det kommer till människor som är tatuerade i ansiktet så är jag nog lite fördomsfull.

Det blir lätt så då det fortfarande finns så många fördomar mot tatuerade människor i allmänhet :-/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@PV52, ett tips: Använd knappen "Citera flera" istället för att citera ett inlägg i taget.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

@PV52, ett tips: Använd knappen "Citera flera" istället för att citera ett inlägg i taget.

Sitter på mobilsidan, tror inte den finns där? Men tack, ska tänka på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Så du tycker att det är okej för folk att ha tatueringar, men din personliga smak är att det inte är så snyggt?

Absolut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

För vissa kan det stämma att man vill dölja något, jag själv är ett exempel då jag aldrig tyckt om min kropp, och kan därför med hjälp av tatueringar och diverse bodymods skapa min egen version av mig

Jag tycker det är helt rätt, du ska göra som du känner. Vill du gadda dig, go for it! Gör det hos en erkänd studio.

Viktigt att tänka på rörande svaren i en frågeställning om tatueringar eller inte, är att svaren blir olika personer tyckande och inte fakta. Ansiktstatueringar, stötande gaddningar eller extrema bodymods kan naturligtvis påverka chanserna till vissa jobb i olika utsträckning, men "vanliga" tatueringar är såpass vanligt idag att få höjer på ögonbrynen.

Lägg gärna upp nån bild på resultatet om det skulle bli så att du lägger dig i stolen

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

är nice, vill ha fler men svårt med motiv bara

Permalänk
Medlem

Kunde inte bry mig mindre. Vill folk tatuera sig så gör det gode tid, men tatueringar i ansiktet... nej.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har träffat på en person som haft lite dålig smak både med motivvalet och valet av tatuerare och även om det inte är han på bilden så var resultatet nått liknande och visserligen syntes han men det var inte på nått positivt sätt

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3369285/Man-F-Cops-ta...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har inga tatueringar själv, men tycker det är svinsnyggt. Ju fler desto snyggare. Både på kvinnor och män.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Jag tycker det är helt rätt, du ska göra som du känner. Vill du gadda dig, go for it! Gör det hos en erkänd studio.

Viktigt att tänka på rörande svaren i en frågeställning om tatueringar eller inte, är att svaren blir olika personer tyckande och inte fakta. Ansiktstatueringar, stötande gaddningar eller extrema bodymods kan naturligtvis påverka chanserna till vissa jobb i olika utsträckning, men "vanliga" tatueringar är såpass vanligt idag att få höjer på ögonbrynen.

Lägg gärna upp nån bild på resultatet om det skulle bli så att du lägger dig i stolen

Har en från en studio som kommit på prispallen i diverse större gaddningstävlingar och det är dit jag ska för mer på fredag

Sant sant, det finns ju många myter och "sanningar" om både tatueringar och dess bärare tyvärr.

Jag tycker att man ska få modifiera sig hur man vill då det är ju ens egen kropp, varför inte göra den till sin egen? Men det verkar vara väldigt många som är emot ansiktstattueringar men inte till exempel 24mm stretchade öron, som i mitt tycke är mer extremt (men kan vara fett snyggt).

Lägga upp en bild kan jag kanske göra om jag känner mig stark

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Har inga tatueringar själv, men tycker det är svinsnyggt. Ju fler desto snyggare. Både på kvinnor och män.

Det finns ju många olika anledningar att folk som gillar tatueringar inte har gaddar sig, men vilken är din?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Snyggt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Det finns ju många olika anledningar att folk som gillar tatueringar inte har gaddar sig, men vilken är din?

Jag är superallergisk mot många former av ämnen, just på hyn. Kan inte ens använda vanlig hudkräm utan att huden fjällar och blir sårig. Typ som psoriasis, fast mot ämnen som krämer, sköljmedel, parfymer, rakskum och mycket mycket annat. Så jag vågar inte helt enkelt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag är superallergisk mot många former av ämnen, just på hyn. Kan inte ens använda vanlig hudkräm utan att huden fjällar och blir sårig. Typ som psoriasis, fast mot ämnen som krämer, sköljmedel, parfymer, rakskum och mycket mycket annat. Så jag vågar inte helt enkelt.

Okej, men det är helt förståeligt. Synd för dig :-/ får hoppas dom utvecklar färgen inom kort till att bli mer snäll mot kroppen så att fler kan få utsmyckad sin kropp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar tatueringar så länge det inte går till överdrift. Har själv tre stycken som jag gjort i samband med livsomvändande händelser i livet och som har olika betydelser för mig. Har dock riktigt svårt för "sleeves" och dylika tatueringar där det bara ser ut som ett virrvarr och det knappt går att urskilja vad motivet är.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@PV52:

Det kan vara allt ifrån att jag tecknat någonting själv som jag är sugen på till att jag har en specifik placering på kroppen där jag skulle vilja ha ett motiv. (Gillar en mer realistisk stil av tatueringar tillsammans med en del text).
De flesta motiven i sig har inge betydelse alls, utan endast för att jag tycker det är snyggt. Men det kan vara enklare att komma på ett motiv eller en text med hjälp av personliga erfarenheter eller kanske namn på nära och kära men grunden till alla mina tatueringar har och kommer alltid att vara konsten, inte betydelsen.

Mvh Timmy

Permalänk
Medlem

@PV52: Jo, jag har haft töjningar i öronen, 55mm, men nu har jag tagit ur dom, har haft hål lite överallt, men inget är sparat, och så har jag en scarification på tinningen, en stjärna.. Och jag är 31 år, och jo, det finns väl ett gäng i umgängeskretsen som är tatuerade på både hals och händer, men ingen mer i ansiktet..

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.