Har förmodligen blivit blåst, ber om hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Ibland räcker det att man visar bedragaren att man vet vem han är och förklarar situationen för att få tillbaka sina pengar. Men ofta är det personer utan medel och framtidsutsikter som helt enkelt skiter i allt som gör dessa bedrägerier. Jag har själv blivit lurad på pengar över nätet fyra gånger och fått tillbaka mina pengar en gång, fått tillbaka en del av mina pengar en gång och inte fått nåt två gånger.

Ja, är det han vi tror att det är så har han 16 miljoner kr i skulder (andra resultatet om man söker på namnet). TS är nog sist i kön

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av bobzombie:

Alltid tråkigt att läsa såna här trådar! Tycker helt ärligt att Swec ska lägga ner marknaden. Dem kan ju helt klart inte sköta om den, man får inte hänga ut folk? nehe... visste ni att man inte får blåsa folk på pengar heller. Men man förstår ju att det är lite känsligt för glöm inte att Swec tjänar ju faktiskt pengar genom den.

Ha det gött

ja kan tycka att går man efter regeln att det är värt risken så är det köparens ansvar.
är du inte villig att riskera X antal tusen så får man avstå från köpet.

det går ju rätt enkelt att be dom lägga ut samma objekt på tradera/blocket mot att det då blir priset + annonskostnaden och vips kan man betala på ett säkert sätt..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

ja kan tycka att går man efter regeln att det är värt risken så är det köparens ansvar.
är du inte villig att riskera X antal tusen så får man avstå från köpet.

det går ju rätt enkelt att be dom lägga ut samma objekt på tradera/blocket mot att det då blir priset + annonskostnaden och vips kan man betala på ett säkert sätt..

Du kan betala säkert iaf utan det,

Blocketpaket (går att använda utan att du köper via blocket), det är schenker som har tjänsten, du har 24 timmar på dig att kontrollera det, annars låser de pengarna tills eventuell tvist är över och är det kapad ID så är det ju över rätt snabbt.

Paypal, kräver idag ID och annat, de har även totalt köpar skydd på ALLA köp oavsett om de är från företag eller privat och är aktiva på att agera, du kan starta tvist på några minuter.

finns flera andra liknande tjänster som går att använda, vill någon inte använda en seriös tjänst är det bara att skippa köpet.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Lycka till med att köpa någonting begagnat över nätet överhuvudtaget med den attityden. "Jag betalar ingenting i förskott" jo tjena, jag skickar inte ett jota utan att ha pengarna på kontot. Sedan kanske du syftar på att alla transaktioner skall ske mellan fyra ögon, då kan jag bara beklaga hur mycket du begränsar din marknad.

Har inte begränsat mig nån gång , däremot så har jag gjort jäkligt bra köp där jag har fått det jag betalar för och inte kastat pengarna i sjön.
Beklagligt att man inte kan lite på folk , men man lär av sina misstag.
Om du sen tycker att det är en dålig attityd att man inte litar på nån man inte känner får stå för dig.
Jag har inga problem med det , det jag menar är att det är jävligt dumt att föra över pengar på nån annans konto som man inte vet ett skit om.
I vilket fall som helst , så hoppas jag att det löser sig för TS.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

De kan i alla fall rekomdera folk till att betala med säkert sys likt paypal .
Det är ju några som ersätter om man blir lurad .

Att der är lönt att driva det själva kan man glömma det finns inget att ta .
Det är så planerat !
Ofta har de någon typ av målvakt också,som tar smällen ..
Som redan är nere i botten ...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallyswe:

Ofta har de någon typ av målvakt också,som tar smällen ..

Japp, så funkar det tyvärr ofta om det är yrkeskriminella som är i farten. Kan vara någon som redan har en skatteskuld på flera miljoner eller som kanske t.o.m. sitter i fängelse för grövre brott. Någon på utsidan öppnar då konto i deras namn, och med deras id, och sedan kan dom härja fritt. Målvakten får en del av pengarna och ett internetbedrägeri läggs till deras register, men det gör varken från eller till för den personen.

Det här är ingen värld som svenssons vill ha att göra med, ofta är det personer som kan vara våldsamma och som har väldigt lite att förlora. Så känner man att man kommit i kontakt med sådana skumma typer, och att det inte bara är någon 16-åring som jävlas, så är det bäst att låta polisen sköta all kontakt.

Polisen gör överlag ett bra jobb men mycket sker i det dolda som gemene man aldrig ser, det handlar om att förhindra tung organiserad brottslighet, motverka gängbildningar, utpressning, drogförsäljning och sådant. Sedan läste jag någonstans att polisen har haft 5000 incidenter på asylboenden bara sedan oktober, så de har att göra.

I det perspektivet är ett internetbedrägeri där någon blev av med 2000 kr men ingen blev skadad lågprioriterat, tråkigt men sant.

I grund och botten handlar det om att det är för lätt för vem som helst att öppna konto på en bank och börja göra affärer, lagen och bankerna borde vara mycket striktare och med betydligt hårdare bakgrundskontroll innan man tillåts öppna bankkonto. Om bara hederliga ostraffade människor tilläts ha bankkonto skulle många sådana här problem försvinna tror jag. Som det är nu tillåts röttäggen existera i banksystemet och det är grundfelet.

Permalänk
Medlem

Nackdelen med att betala med paypal mellan privatpersoner är att de tar en avgift som köparen får betala. Tror det är 5%. Men det kan det kanske ändå vara värt för ökad trygghet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Nackdelen med att betala med paypal mellan privatpersoner är att de tar en avgift som köparen får betala. Tror det är 5%. Men det kan det kanske ändå vara värt för ökad trygghet.

Du menar säljaren

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du menar säljaren

Nej. Jag köpte av en kille här på swecklockers marknad (kan ha varit ett år sedan). Han ville jag skulle betala med paypal. Enda sättet jag hittade att betala till hans e-postadress var att välja "gåva" och då fick jag som betala 5% avgift till PayPal. Kanske var jag som blev lurad i det fallet? Fick i alla fall varan och inga problem i övrigt men jag kanske gjorde på fel sätt när jag betalade via paypal?

Permalänk
Medlem

Man betalar ju lite för att de går in täcker
Om man blir blåst.
Man får ställa det mot att köpa nya grejer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Nej. Jag köpte av en kille här på swecklockers marknad (kan ha varit ett år sedan). Han ville jag skulle betala med paypal. Enda sättet jag hittade att betala till hans e-postadress var att välja "gåva" och då fick jag som betala 5% avgift till PayPal. Kanske var jag som blev lurad i det fallet? Fick i alla fall varan och inga problem i övrigt men jag kanske gjorde på fel sätt när jag betalade via paypal?

Skickar du pengar som gåva får du givetvis inget köpskydd. Skönt att det gick vägen.

Permalänk
Medlem

@Rallyswe: Ja man får se det som en försäkring. Dessutom om något skickas så bör man alltid begära spårbar frakt. Kan ju vara så att säljaren skickat varan efter han fått betalt men fraktbolaget slarvar bort försändelsen. Köparen polisanmäler för utebliven leverans och säljaren har inget bevis att åberopa till sitt försvar. Kan också vara att köparen hämtat ut sin leverans men ljuger och säger att han inte fått något. Med spårbar frakt har man bevis att försändelsen skickats och hämtats ut. Även om spårbar frakt skulle vara dyrare (vilket det oftast inte är om man exempelvis skickar med Schenker) så kan det vara värt högre trygghet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Skickar du pengar som gåva får du givetvis inget köpskydd. Skönt att det gick vägen.

Jag hittade inget annat alternativ som betalare på PayPal.
Hur ska man göra för att få köpskyddet?
Begära att säljaren fakturerar via PayPal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Nej. Jag köpte av en kille här på swecklockers marknad (kan ha varit ett år sedan). Han ville jag skulle betala med paypal. Enda sättet jag hittade att betala till hans e-postadress var att välja "gåva" och då fick jag som betala 5% avgift till PayPal. Kanske var jag som blev lurad i det fallet? Fick i alla fall varan och inga problem i övrigt men jag kanske gjorde på fel sätt när jag betalade via paypal?

Skrivet av fourbyfour:

Skickar du pengar som gåva får du givetvis inget köpskydd. Skönt att det gick vägen.

Skrivet av ronnylov:

Jag hittade inget annat alternativ som betalare på PayPal.
Hur ska man göra för att få köpskyddet?
Begära att säljaren fakturerar via PayPal?

Tro mig, om du via PayPal girerar pengar som Gåva blir man fubar!

Gick på den niten för några månader sedan och PayPal har vart allt annat än hjälpsamma till att lösa den blåsningen jag gick på. Felet är helt och hållet mitt som inte läste igenom villkoren på PayPals sida, inte mer med det så sett men att få som svar av PayPal att "du får skylla dig själv" och på det inte ens få svar på upprepade frågor om dom kommer ge ut uppgifterna på säljaren till Polisen om man polisanmäler bedrägeriet gör att jag till 100% slutat använda PayPal.

Visst har Swish och banköverföring sina risker de med men garanterat att man har lättare att få ut namnet på snubben som tuta en än det totala tvärstopp man får i ansiktet av PayPal.

Det kan visa sig att man som privatperson som handlar av privatperson kan göra en annan typ av transaktion via PayPal som ger en som köpare bättre skydd men det är irrelevant för mig nu, jag kommer som sagt aldrig använda PayPal igen.

Permalänk
Medlem

UPDATE:

Saker har löst sig. Jag är inte totalt nöjd, men det känns OK. Har fått nätagget, stämde dock inte helt överens med beskrivningen, men jag tar den smällen.

Moderator får gärna låsa tråden.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

UPDATE:

Saker har löst sig. Jag är inte totalt nöjd, men det känns OK. Har fått nätagget, stämde dock inte helt överens med beskrivningen, men jag tar den smällen.

Moderator får gärna låsa tråden.

Så alltså @steron70 hade nog skickat nätagget ändå = du har inte blivit blåst eller?

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Så alltså @steron70 hade nog skickat nätagget ändå = du har inte blivit blåst eller?

Nej slutligen ordnade det sig någorlunda som sagt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Pinsam tråd för sweclockers och dess moderatorer efter ha läst igenom tråden och era jantelags svar. Så länge det går "bra" och det tjänas pengar är det ok men om det blir problem då är det en annan femma. Lägg ner om ni inte kan sköta detta bättre. Ska man "bara" hylla varandra? Åh du var bra att swisha och skicka... Men inte säga till om det är någon oseriös användare som försöker lura någon annan! Bara att hänga ut användaren, inte personens riktiga namn men forum namn så att ingen annan blir drabbad OM man nu blivit lurad... Sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

UPDATE:

Saker har löst sig. Jag är inte totalt nöjd, men det känns OK. Har fått nätagget, stämde dock inte helt överens med beskrivningen, men jag tar den smällen.

Moderator får gärna låsa tråden.

Vad var det som inte stämde överens?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nej slutligen ordnade det sig någorlunda som sagt.

Så alltså @steron70 skickade inte nätagget, men ordnade sig ändå?

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Vad var det som inte stämde överens?

Var ej oöppnat och helt i nyskick. Men jag tar den smällen.

Skrivet av compaq älskaren:

Så alltså @steron70 skickade inte nätagget, men ordnade sig ändå?

Jo det blev skickat till slut, dock var inte skicket exakt enligt beskrivningen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jo det blev skickat till slut, dock var inte skicket exakt enligt beskrivningen.

Ok, blev lite förvirrad bara ifall det blev skickat eller inte.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av xSWEDEx:

Pinsam tråd för sweclockers och dess moderatorer [...] Lägg ner om ni inte kan sköta detta bättre. [...] Bara att hänga ut användaren, inte personens riktiga namn men forum namn så att ingen annan blir drabbad OM man nu blivit lurad... Sunt förnuft.

Vill bara varna alla för att @xSWEDEx är en... du ser nog vart jag vill komma det här? Vet andra vem av oss som har rätt nu? Vet en moderator det? Marknaden förmedlar bara kontakt och vi vet tyvärr inte vad de olika parterna har sagt eller gjort, eller ens om de har haft kontakt med varandra eftersom att denna kan tas utanför siten, och det vet inte alla som läser trådar som den här heller. Det är lätt att dra snabba slutsatser och de tenderar att leda till hetsiga, hotfulla diskussioner.

Har du tolkat något av mina svar som att man inte får ge negativ feedback så är det fel; däremot får man inte posta personuppgifter och det uppstår svårigheter när parterna inte kan enas och en moderator ska försöka avgöra vem som har rätt. Leif menar att Urban har gjort si. Urban menar att det har han inte alls, däremot har Leif gjort så, och nu jävlar. Vad tror du händer då? Positiv feedback undviker det problemet eftersom att de inblandade lättare enas om den (det är sällan någon som kontaktar oss och har invändningar mot en femma i feedbacktråden), och den har fortfarande ett värde om den läses i ett större sammanhang (precis som man hade behövt med negativ feedback).

Det är förståeligt att man vill kunna få hjälp och varna andra om man har råkat ut för något allvarligt, men bortsett från problemen ovan så kan man fråga sig om det ens är rätt metod att bara posta ett inlägg i forumet. Kommer alla potentiella offer läsa det? Kommer någon av oss se inlägget och därmed kunna göra något åt det? Vad händer om det bara var ett missförstånd, eller om man tog fel på person? Kommer man bäst i kontakt med andra som har hamnat i samma knipa så, eller genom att kontakta oss? Kontaktar man inte oss så blir det helt enkelt väldigt mycket svårare att försöka hjälpa till.

Eller om vi vänder på situationen: Vad skulle hända om man istället tilläts hänga ut andra medlemmar? Kommer alla använda det på ansvarsfullt sätt, eller kan man missbruka det för att trakassera och förfölja andra? Är inte själva premissen att alla inte går att lita på? Hur bör moderatorer agera om motparten har invändningar? Eller om vederbörande inte har tagit del av det och kan försöka freda sig?

TL,DR: Kontakta oss så att vi kan hjälpa till.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

En sådan här tråd borde raderas då inte rubriken stämmer längre för att minimera de eventuella skador som säljare kan känna.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av xSWEDEx:

Pinsam tråd för sweclockers och dess moderatorer efter ha läst igenom tråden och era jantelags svar. Så länge det går "bra" och det tjänas pengar är det ok men om det blir problem då är det en annan femma. Lägg ner om ni inte kan sköta detta bättre. Ska man "bara" hylla varandra? Åh du var bra att swisha och skicka... Men inte säga till om det är någon oseriös användare som försöker lura någon annan! Bara att hänga ut användaren, inte personens riktiga namn men forum namn så att ingen annan blir drabbad OM man nu blivit lurad... Sunt förnuft.

ja kan tycka det är lite Pinsamt att folk 2016 litar blint på okända personer då det finns säkra ? alternativ
Lägg ner snacket att det är Sweclockers fel om man av lättja bara swishar och skicka över pengar.

skulle du göra samma sak om du köpte en begagnad bil för 10/20/30,000kr ?
ja swishar över 30kkr kommer och hämtar den på fredag. är det okej ?...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Vill bara varna alla för att @xSWEDEx är en... du ser nog vart jag vill komma det här? Vet andra vem av oss som har rätt nu? Vet en moderator det? Marknaden förmedlar bara kontakt och vi vet tyvärr inte vad de olika parterna har sagt eller gjort, eller ens om de har haft kontakt med varandra eftersom att denna kan tas utanför siten, och det vet inte alla som läser trådar som den här heller. Det är lätt att dra snabba slutsatser och de tenderar att leda till hetsiga, hotfulla diskussioner.

Har du tolkat något av mina svar som att man inte får ge negativ feedback så är det fel; däremot får man inte posta personuppgifter och det uppstår svårigheter när parterna inte kan enas och en moderator ska försöka avgöra vem som har rätt. Leif menar att Urban har gjort si. Urban menar att det har han inte alls, däremot har Leif gjort så, och nu jävlar. Vad tror du händer då? Positiv feedback undviker det problemet eftersom att de inblandade lättare enas om den (det är sällan någon som kontaktar oss och har invändningar mot en femma i feedbacktråden), och den har fortfarande ett värde om den läses i ett större sammanhang (precis som man hade behövt med negativ feedback).

Det är förståeligt att man vill kunna få hjälp och varna andra om man har råkat ut för något allvarligt, men bortsett från problemen ovan så kan man fråga sig om det ens är rätt metod att bara posta ett inlägg i forumet. Kommer alla potentiella offer läsa det? Kommer någon av oss se inlägget och därmed kunna göra något åt det? Vad händer om det bara var ett missförstånd, eller om man tog fel på person? Kommer man bäst i kontakt med andra som har hamnat i samma knipa så, eller genom att kontakta oss? Kontaktar man inte oss så blir det helt enkelt väldigt mycket svårare att försöka hjälpa till.

Eller om vi vänder på situationen: Vad skulle hända om man istället tilläts hänga ut andra medlemmar? Kommer alla använda det på ansvarsfullt sätt, eller kan man missbruka det för att trakassera och förfölja andra? Är inte själva premissen att alla inte går att lita på? Hur bör moderatorer agera om motparten har invändningar? Eller om vederbörande inte har tagit del av det och kan försöka freda sig?

TL,DR: Kontakta oss så att vi kan hjälpa till.

Intressant att se Sweclockers egna moderator @Biberu skriva om deras egna användare på detta sätt "Vill bara varna alla för att @xSWEDEx är en... du ser nog vart jag vill komma det här?". Nä berätta, lite stake har du väl om du nu börjar skriva så, varför avsluta? Det tog tydligen skruv på dig. Vem är det som börjar hetsa folk nu?

Du kanske missförstår en hel del såsom att INTE ange denna användares riktiga namn eller någon annans medlems riktiga namn i marknadsreferenser eller i öppna trådar. Endast forum namn DÅ OM man har blivit blåst. Man vet aldrig varför vissa saker händer, varför det tar lång tid för svar! Sitter du häktad har ingen en chans att nå dig eller du nå dom, eller hamnat på sjukhus pga av olika anledningar, barn, familj, vänner sjuka etc. Finns många olika anledningar..

Då pratar inte jag om denna påstådda användare i denna tråd utan ALLA som inte sköter sig, eller OM någon försöker luras. Hur du utvecklar mitt inlägg är ju ganska tydligt och väldigt tragiskt! Samt att du är sweclockers sida ut... Ännu mer tragiskt!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av xSWEDEx:

Intressant att se Sweclockers egna moderator @Biberu skriva om deras egna användare på detta sätt "Vill bara varna alla för att @xSWEDEx är en... du ser nog vart jag vill komma det här?". Nä berätta, lite stake har du väl om du nu börjar skriva så, varför avsluta? Det tog tydligen skruv på dig. Vem är det som börjar hetsa folk nu?

Du kanske missförstår en hel del såsom att INTE ange denna användares riktiga namn eller någon annans medlems riktiga namn i marknadsreferenser eller i öppna trådar. Endast forum namn DÅ OM man har blivit blåst. Man vet aldrig varför vissa saker händer, varför det tar lång tid för svar! Sitter du häktad har ingen en chans att nå dig eller du nå dom, eller hamnat på sjukhus pga av olika anledningar, barn, familj, vänner sjuka etc. Finns många olika anledningar..

Då pratar inte jag om denna påstådda användare i denna tråd utan ALLA som inte sköter sig, eller OM någon försöker luras. Hur du utvecklar mitt inlägg är ju ganska tydligt och väldigt tragiskt! Samt att du är sweclockers sida ut... Ännu mer tragiskt!

Jag tror du behöver läsa biberus inlägg en gång till då du missförstår syftet med den meningen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSWEDEx:

Intressant att se Sweclockers egna moderator @Biberu skriva om deras egna användare på detta sätt "Vill bara varna alla för att @xSWEDEx är en... du ser nog vart jag vill komma det här?". Nä berätta, lite stake har du väl om du nu börjar skriva så, varför avsluta? Det tog tydligen skruv på dig. Vem är det som börjar hetsa folk nu?

Poängen var ganska tydligen, och det är att vilken part som helst på Sweclockers kan skapa ett påstående om en annan användare som får spridning på sajten vilket kan skada en användares rykte.

Vad @Biberu gjorde var att börja skapa ett påstående om dig, vilket de flesta skulle tro på (även om han inte var moderator) för han tar upp ett problem

"@xSWEDEx scammade mig på marknaden. Han skickade aldrig grafikortet (GTX 980ti) som jag betalade för"

Om jag skulle skapa en tråd och säga det så skulle du självklart få dåligt ryckte även om det inte är sant. Om du sen även kommer och säger att det inte är sant och allt är påhittat, så kan jag enkelt förfalska lite mejl mellan dig och mig och posta. Helt plötsligt tror hela Sweclockers på mig om att du har lurar mig på pengar.

Tack vare att jag postade ditt nick på sweclockers.

Om du inte förstår problemet med att kalla ut något på en sajt, varese sig personen är skyldigt eller oskyldig, så bör du nog ta dig en funderare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSWEDEx:

Intressant att se Sweclockers egna moderator @Biberu skriva om deras egna användare på detta sätt "Vill bara varna alla för att @xSWEDEx är en... du ser nog vart jag vill komma det här?". Nä berätta, lite stake har du väl om du nu börjar skriva så, varför avsluta? Det tog tydligen skruv på dig. Vem är det som börjar hetsa folk nu?

Läs inlägget en gång till. Det @Biberu syftar till är att visa hur lätt det är att förtala någon på internet. Detta är anledningen till att Sweclockers inte kan gå in i enstaka fall och hänga ut enskilda användare. I fallet ovan så löste det ju sig, och en användare blev uthängd.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk

Det är helt och hållet sweclockers fel att sånt här händer. De skulle lätt kunna integrera funktioner i marknaden som skulle göra att man kan handla med personer som byggt upp förtroende eller angett kreditkortsnr/id nr/annat. Det här kommer givetvis att dra upp kostnaden så då får man ju skapa sig en åsikt om man tycker det är värt det. Personligen tycker jag att det minsta de kan göra är att man ska kunna rösta +/- på varandra (tänk priskjakt) och att det ska synas i ens annonser. Vidare ska de radera alla konton som håller på med bedrägligheter.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.