Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

@sweetleaf
närmare två dagar.

Skrivet av Hymer:

@Sweetleaf: Det där är helt random för mig, Vissa dagar är batteriet sluit efter en halv dag och andra gånger så fungerar det i 2 dagar.

Ok den är lite ojämn än alltså men tackar för infon ialf

Permalänk

10586.107 finns för nerladdning för oss som inte är insiders. Tankar hem nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

@F.Fairlane: tankar hem?? min var färdigtankad när jag vakna, bara till att starta om

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av issue:

@F.Fairlane: tankar hem?? min var färdigtankad när jag vakna, bara till att starta om

Har jobbat inatt och inte haft tillgång till wifi och då sket det sig. Den började tanka hem först när jag kom hem.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

@F.Fairlane: okok

ska bli kul att se om något blir bättre iaf, jag var med i insider förut men gjorde en reset innan jag shoppade mitt Band 2.
vid en av tidigare builds försvann "kontoinställningar för "mail" är inaktuella" som kommer då och då, samt så kände jag även att hello blev snabbare vid en uppdatering innan jag rullade tillbaka.
så får vi se om batteritiden är bättre, brukar klara mig en dag på batteriet men då gnäller den på kvällen

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering för fast ring...
10.0.14267.1002

EDIT: Hittade lite info...

http://www.windowscentral.com/here-whats-fixed-and-whats-brok...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Ny uppdatering för fast ring...
10.0.14267.1002

EDIT: Hittade lite info...

http://www.windowscentral.com/here-whats-fixed-and-whats-brok...

Som julafton när man vaknar och ser uppdateringar gällande windows

Permalänk
Medlem

Så är 950 ett bra eller dåligt köp?

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troy:

Ett bra köp! 950XL känns lite för stor men jag vänjer mig nog till slut.
Kom bara ihåg att köpa ett Mozo cover.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troy:

jag är jätte nöjd med min XL.
Första WP mobil.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Bara jag som fått frysningar av mobilen med senaste uppdateringen?
Får hålla inne power-knappen 10 sek för att reboota flera gånger per dag. Händer oftast när jag slår av o på mellan wifi/mobildata/bluetooth.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Får hålla inne power-knappen 10 sek för att reboota flera gånger per dag. Händer oftast när jag slår av o på mellan wifi/mobildata/bluetooth.

Funkar bra för mig, sitter med en 950. Hoppas det löser sig.

Permalänk
Skrivet av Gnisch:

Har inga "frysningar", bara att båtandsanslutningen som var "fixad" i senaste tappar kontakten oftare nu än med .29.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Filmade lite med 950

Permalänk
Medlem

950XL
Senaste 1002:an

Jag har problem med SMS. Jag får inte nya, och ibland inga notifieringar om det. Jag måste alltså starta appen( som crashade flera gånger )
Så gå in och kolla så att ni inte har missat något viktigt.

Jag har random crasher.
Jag crashar ibland när jag svarar ett WhatsApp-samtal.

Inatt så crashade mobilen och då min väckarklocka....

När jag pratar lite längre samtal > 10 minuter så sätts samtalen ibland på Hold, utan att jag själv trycker.

Akta er för 1002:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

950XL

Jag har problem med SMS. Jag får inte nya, och ibland inga notifieringar om det. Jag måste alltså starta appen( som crashade flera gånger )

Jag har random crasher.

När jag pratar lite längre samtal > 10 minuter så sätts samtalen ibland på Hold, utan att jag själv trycker.

Har liknande problem med 950. Den senaste uppdateringen har även medfört att min telefon totalhänger sig, så att jag måste plocka ut batteriet för att kunna starta om. Får göra detta flera gånger om dagen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

950XL

Jag har random crasher.

Med konstiga problem med 1002.
Blåtanden har lagt av.
En del program slutat funka helt eller så stänger de sej efter ett tag.

Undra om det kommer nån uppdatering slutet på veckan eller om man ska reseta till .107 igen.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Och på min 950 med 1002 funkar allt som det ska.
Och ja, edge är lika segt och störigt som innan

Permalänk
Medlem

Vilken är den snyggaste Live-tile väderappen för windows 10 mobile?. Den som kom med har inte stöd för transparens, vilket går bort :).

Permalänk
Medlem

1002 fucka up min telefon helt, kan inte ta emot sms/mms, telefon vrål hänger sig och startar om sig.

knappt några appar går att öppna.

Är inte så glad just nu.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

1002 fucka up min telefon helt, kan inte ta emot sms/mms, telefon vrål hänger sig och startar om sig.

knappt några appar går att öppna.

Är inte så glad just nu.

Du får nog backa med recovey programmet.
Funderar på det själv

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Felsökt min telefon och kommit fram till att robotrösten är bluetooth relaterad. Är alltså bara när jag använder headset.
Tankade hem Bluetooth appen från store så får man se om det fungerar. Har pratat i lite över en timme nu utan att det har strulat, för en gångs skull.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Felsökt min telefon och kommit fram till att robotrösten är bluetooth relaterad. Är alltså bara när jag använder headset.
Tankade hem Bluetooth appen från store så får man se om det fungerar. Har pratat i lite över en timme nu utan att det har strulat, för en gångs skull.

Vad för app skulle det vara?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

En lite fråga angående bluetooth settings
går det att ställa in som på android att man kör samtal på headset bara alltså ingen musik ect och att man bara kör audio i tex bilen , bt högtalare osv ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweetleaf:

En lite fråga angående bluetooth settings
går det att ställa in som på android att man kör samtal på headset bara alltså ingen musik ect och att man bara kör audio i tex bilen , bt högtalare osv ?

Use an alternative Bluetooth audio connection for speech.

Finns iaf

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Cyberz:

Körde en hard reset och läste in en backup, verkar OK nu.

Tråkig update, funderar på att gå ur insider om det ska komma fler av dessa Kill Updates som jag vill kalla dom.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk

Fick tillbaks min från lagning nummer två nu, denna gång har dem bytt högtalare.

Ska testa ringa längre samtal när jag går hem från jobbet idag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

@Cyberz:

Körde en hard reset och läste in en backup, verkar OK nu.

Tråkig update, funderar på att gå ur insider om det ska komma fler av dessa Kill Updates som jag vill kalla dom.

MS rekommenderar att inte vara med i insider om det är din primära telefon. Själv vågar jag inte vara med i insider just för att det kan krascha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

MS rekommenderar att inte vara med i insider om det är din primära telefon. Själv vågar jag inte vara med i insider just för att det kan krascha.

Så är det. Men man kan ju inte hålla sig.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Vågar man gå över från android till MS med en Lumia 950?
Fungerar GPS bra/dåligt?
Hur är kvalitén hårdvarumässigt?
Stabil?

Jag är absolut ingen app-fanatiker eller dylikt. Den enda nackdelen jag ser i app-utbudet är att dom inte har swedbank. (Jag vet att det är bankens fel och inte MS)