Dagen är kommen - Netflix har börjat stänga av användare som använder VPN/proxy/etc för att komma åt Netflix US

Permalänk
Medlem

Segt att inte kunna kolla på Netflix på kvällen när man är på semester på hotellrummet utomlands. Blir väl att byta till Viaplay som har Offlineläget.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

@Mocka: Kolla mitt svar på tråden tidigare idag. Se om den fixen löser det för dig också!

Permalänk
Medlem

@Dotchetter: Tack för tipset.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nån som listat ut hur man kommer runt denna blockering?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Anton

Permalänk

Jag har precis testat DNS-tjänsten unlocator.com som med sin nya beta kommer runt proxy varningen från Netflix. Testa gratis i 7 dagar om det funkar för er också.

Permalänk
Medlem

Getflix fungerade länge för mig. Men slutade fungera nu i veckan tyvärr. Deras test-servrar fungerar ibland, men där finns väldigt få länder. De verkar dock aktivt försöka lösa det. Unblock-us som jag hade innan verkar ha gått i graven pga de nya restriktionerna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

OK så, jag har kört med hola fram tills.. februari eller något, dock så använde jag mig av ett amerikanskt konto jag köpt från silk road, nu har dock det kontot bytt lösenord, har inte orkat fixa ett nytt då jag sällan använde mig av netflix.. MEN, nu sitter jag här med en nyligen inköpt smart tv.. vill ha amerikanska utbudet, hur svårt blir det? jag kan ju fixa ett nytt amerikanskt konto men vet inte hur långt jag kommer med det då jag ändå har en ip från Sverige..

något som kan tilläggas är att jag kunde använda mig av netflix med svensk ip, sålänge jag hade amerikanskt konto. utbudet törs jag inte uttala mig om men jag tror det var samma som det amerikanska.

Permalänk
Medlem

Ledsen för bump.. Men jag har ett netflixkonto sedan tidigare (svenskt...). Funderar på att prova någon tjänst för att försöka få tillgång till den amerikanska marknaden, men kommer det att fungera nu när jag redan har ett svenskt konto? Någon som har erfarenhet av detta sedan tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRouter:

Ledsen för bump.. Men jag har ett netflixkonto sedan tidigare (svenskt...). Funderar på att prova någon tjänst för att försöka få tillgång till den amerikanska marknaden, men kommer det att fungera nu när jag redan har ett svenskt konto? Någon som har erfarenhet av detta sedan tidigare?

Det är väl bara att prova? Är det en betaltjänst du tänker prova så är det nog inte lika stor chans att din IP kommer vara blockad.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av MrRouter:

Någon som har erfarenhet av detta sedan tidigare?

Netflix blockerar VPN'er allt eftersom de hittar dem, så nåt som funkar idag behöver inte fungera imorgon.
Såvitt jag vet funkar fortfarande ExpressVPN om du connectar till Washington -- det var vad jag använde fram till rätt nyligen. Jag gillade ExpressVPN, funkade bra, men är inte gratis.

Efter det har jag satt upp en gratis egen virtuell server på Amazon Webservices och kör OpenVPN på den. Det är lite meck, men det finns detaljerade instruktioner på nätet om du söker lite. Det funkar väldigt bra för Netflix och Pandora (men inte Gmail och Facebook, som blockerade mina konton).

För den intresserade kan jag också nämna att en egen VPN och ett amerikanskt kreditkort inte räcker för att få köpa MP3'er på Amazon. Sägs att det ska funka med Paypal + VPN, men Paypal tillåter inte ens att jag ansluter till deras website när jag använder VPN.

Permalänk
Medlem

Förstår anledningen till varför Netflix gör detta men det ändrar inte faktumet att tjänsten blir sämre för oss konsumenter som bor utanför USA då utbudet är så mycket mindre, speciellt här i Sverige. Fortfarande dock värt sina 99 kr/mån.