Palit eller gigabyte? Båda är Gtx 960

Permalänk

Palit eller gigabyte? Båda är Gtx 960

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/212653-gigaby...

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/212171-palit_...

Vilket märke är bäst? Palit såg bättre ut kvalité mässigt på bilderna, men har inte hört talas om dem tidigare.

Visa signatur

----------------------------------
Min dator
Bitfenix Neos Röd/Vit - 500W EVGA - Intel Core i5 4460 - 16Gb 1600Mhz Kingston Hyper X Fury Ram - 2x120Gb SSD - GTX 960 2Gb - mATX ACER Inc MS-7869

Permalänk
Medlem

Gigabyte är mer populär.. alla fall där vi bor.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

@hambergaren:

Jag hade valt giga, stort fan av deras GPU's kylare och mjukvara.
Hade Gigas 390 inte haft låst PL så hade jag valt det istället för det nitro jag har idag

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Tack då kör jag på gigabyte.
Jag fattade det som att fläktarna var helt stilla vid low load.

Visa signatur

Min dator
Bitfenix Neos Röd/Vit - 500W EVGA - Intel Core i5 4460 - 16Gb 1600Mhz Kingston Hyper X Fury Ram - 2x120Gb SSD - GTX 960 2Gb - mATX ACER Inc MS-7869

Permalänk
Medlem

@hambergaren: Yes det är så det funkar. Dom flesta tillverkare kör idag med att under en viss temperatur så står fläktarna stilla och sedan så ökar deras rpm gradvis i och med att kortet blir varmare under load.
Sedan kan man också använda program så som MSI Afterburner för att ställa in själv hur fläktarna ska bete sig, alltså hur snabbt dom ska snurra vid olika temperaturer. Om man tycker att kortet är för varm eller för högljutt t.ex

Permalänk
Inaktiv

Palit Jetstream ska vara väldigt tysta kort, kan nästan garantera att det är tystare än ett Gigabyte. Hur det är med klockningspotentialen låter jag vara osagt. Kika på några reviews.

Permalänk

Jag kollade lite och jämförde korten på nätet. Palit jetstream kortet skulle vara fakriksöverklockat ganska mycket, så det är säkert bra men jag vill ha en kort som jag vet är stabilt så jag valde gigabyte kortet. Kändes säkrast bara för jag inte hört talas om det andra tidigare

Visa signatur

Min dator

Permalänk
Medlem

Jag _tror_ att palit är ett rätt stort märke i USA ungefär som kfa. Någon får mer än gärna rätta mig här om jag har fel.

Jag har haft 2 stycken Gigabyte och jag var nöjd med båda.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet så är det världens näst störta tillverkare av grafikkort, så någon duvunge är det inte fråga om. Dock vet jag inte något om just detta kort om det har bra recensioner.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)