Permalänk

problem med ominstallation

Tjenare.

har en acer apsier bärbar dator. den har dock ingen dvdläsare så måste installera om via ett usbminne. har aldrig varit några problem innan och kan starta installationen om datorn är igång. MEN om jag bootar usbminnet vid start, så står de bara error loading operating system? nån som vet vad det kan vara för fel?

Permalänk

@_Technofreak_:

Acer brukar använda sig av alt+f10 eller liknande för deras recovery, men vad har du för operativ? om win10 så kan du återställa genom att hålla ner shift under uppstart. Det låter som att ditt usb-minne inte funkar.

Visa signatur
Permalänk

jag har installerat om den för några år sen med windows 7. omformaterade hela datorn och tog bort allt som hade med hp att göra. men då var det inga problem.så fattar inte varför det har blivit de nu bara

Permalänk
Medlem

Är USB-minnet bootbart?

Permalänk
Skrivet av NoWin:

Är USB-minnet bootbart?

Hur tar jag redan på de?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av _Technofreak_:

Hur tar jag redan på de?

Skickades från m.sweclockers.com

Pröva det i en annan dator.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Pröva det i en annan dator.

provade i min stationär dator och samma sak. men funkar om datorn är igång. prövade även med tjejens externa hårddisk, kan inte starta från den heller?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av _Technofreak_:

provade i min stationär dator och samma sak. men funkar om datorn är igång. prövade även med tjejens externa hårddisk, kan inte starta från den heller?

Hur har du gjort det startbart? Har det fungerat tidigare?
Jag har haft problem med sandiskminne sen tidigare, ibland fungerar det och ibland inte..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hur har du gjort det startbart? Har det fungerat tidigare?
Jag har haft problem med sandiskminne sen tidigare, ibland fungerar det och ibland inte..

Har kopierat in installationsfilerna från skivan till minnet / externa hårddisken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av _Technofreak_:

Har kopierat in installationsfilerna från skivan till minnet / externa hårddisken.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gjorde du usbminnet startbart?
Att bara kopiera fungerar inte.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hur gjorde du usbminnet startbart?
Att bara kopiera fungerar inte.

Har ju gjort så innan utan problem? Du får förklara hur man gör i så fall om det är nått som jag gjort fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av _Technofreak_:

Har ju gjort så innan utan problem? Du får förklara hur man gör i så fall om det är nått som jag gjort fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett sätt med Diskpart: https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Iofs använder jag liknande sätt men med batchfil, brukar funkar, format x: /fs:ntfs /q /V:etikett följt av xcopy

Permalänk
Medlem

Eller ladda ner rufus . Helt klart värt de 5sekunder det tar att ladda ner ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av theailer:

Eller ladda ner rufus . Helt klart värt de 5sekunder det tar att ladda ner ☺

Skickades från m.sweclockers.com

använde rufus nu. funkar klockrent. tack så jättemycket för hjälpen

Permalänk
Medlem

@_Technofreak_:
Gött att det var till hjälp