Vad får man för ett ps3 idag?

Permalänk

Vad får man för ett ps3 idag?

Tjo, har hamnat i lite ekonomiskt trubbel och tänkte därför eventuellt sälja av mitt gamla ps3 som väl egentligen mest står och samlar damm nu för tiden. Men frågan är vad ett sådant är värt? Har kollat Blocket och Tradera men det förstnämnda är lite intetsägande ty man inte vet ifall folk faktiskt får det sålt osv, och på Tradera är det inte så många bud på ps3 generellt. Alternativt att det är för långt kvar till deadline för att man ska kunna få en bra fingervisning.

Hur som helst. Det jag äger är alltså den gamla 40gb reliken (som vad jag minns var det billigare alternativet till den bakåtkompatibla 60 giggarn, inköpt 2007/2008 någon gång), dock uppgraderad till 320gb vid något tillfälle på vägen.

4 handkontroller

Spel:
CoD: MW2
GH Metallica (+ 2 gitarrer)
GH 3: Legens of Rock
Killzone 2
L.A Noire
Assassins Creed Brotherhood
GTA IV
GTA V
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Metal Gear Solid: HD Collection
LittleBigPlanet
Red Dead Redemption
Last of Us
Dead Space

Sen har jag även de fantastiska och värdefulla titlarna

FIFA 08, FIFA 09 samt NHL 10/12/13

Sedermera ligger det lite fler titlar på konsolen:

Street Fighter 2 HD Remix Turbo
Castle Crashers
Bioshock Infinite
Uncharted 2
Tomb Raider
FIFA 15

Men med dessa vet jag inte hur det blir. Vill väl egentligen göra någon form av fabriksåterställning, men om man kan göra detta men låta spelen vara kvar så är ju det nice.

Hur som helst, vad är paketet värt numer? Tror ni man kan få 1500-2000? Fått uppfattningen av att intresset för ps3or är ganska svalt generellt?

Mvh!

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag köpte mitt ps3 superslim (12GB) beggat på blocket med 1hk och 3spel för 700:- så får du en ungefärlig uppfattning..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Misstänker att du har senaste uppdateringen på den? kan vara - för vissa värt att den inte är uppgraderad med firmware över 3.55, då det går att "jailbreaka" under 3.55

men eftersom du har GTA V lär du ha gjort uppdateringen...

Permalänk
Avstängd

Tillgång och efterfrågan sätter priset, men omkring tusenlappen. Dock skulle jag råda dig att sälja Guitar Hero gitarrerna separat på Tradera, de brukar gå för omkring 300 kr styck där.

Permalänk
Medlem

@bingoberra: Köpte ps3 slim med gta V och Buzz (med buzzknappar) samt 2 handkontroller för 1000kr.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.