Acer Predator XB241H? (Nu uppdaterad med bilder och minirecension)

Permalänk

Acer Predator XB241H? (Nu uppdaterad med bilder och minirecension)

Hade tänkt skaffa mig en ny skärm då jag fortfarande har en 60hz (tn) med den grymma upplösningen 1680x1050, så en uppgradering är nog på sin plats...

Hur som helst, jag kör Nvidia-gpu och vill därför ha G-sync, vilket ju begränsar en del. Jag har även svårt att motivera priset för en av dom fina spel-ipserna som finns nuförtiden, det känns helt enkelt inte värt det för mig som i första hand bara spelar. Dessutom går ju även upplösningen upp på dessa vilket naturligtvis kan vara bra men det medför ju också nackdelen att spelen blir mer tungdrivna.

Därför har jag fastnat lite för sagda Acer-skärm. 1920x1080, 144hz, G-sync, alltså det mesta jag kan behöva.
Ja det är en TN, är fullt medveten om dess nackdelar osv så just den diskussionen kan vi lämna därhän.

Men är det någon som har efarenhet av denna modell? Jag hittar nämligen ingenting någonstans, vare sig tester eller ens något om den på Acers hemsida. Har förvisso jobbat sent...

Är alltså följande modell jag kikar på: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3560732

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Bildexpert 📺

@Kompressor: Modellen är sprillans ny så det finns nog inte så många intryck ännu. Lite generellt är det samma skrot och korn över TN-panelerna i den här klassen, men det verkar du redan vara fullt medveten om. Du lär förhoppningsvis ändå märka en förbättring mot din gamla skärm ifall den också använder en TN-baserad panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Kompressor: Modellen är sprillans ny så det finns nog inte så många intryck ännu. Lite generellt är det samma skrot och korn över TN-panelerna i den här klassen, men det verkar du redan vara fullt medveten om. Du lär förhoppningsvis ändå märka en förbättring mot din gamla skärm ifall den också använder en TN-baserad panel.

Fast dom flesta gamingskärmar är ju TN finns ju litet fåtal med ips om man vil betala mellan 6-13.000

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Kezzo:

Fast dom flesta gamingskärmar är ju TN finns ju litet fåtal med ips om man vil betala mellan 6-13.000

TS var inte beredd på de summorna och han har heller inte grafikkortet som orkar driva 2560x1440, särskilt inte när man ska upp i frekvens. Så då blir en god bit ovanför 10.000 kronor för det klivet uppåt i kvalitet med både skärm och vettigt grafikkort.

Permalänk

@Laxpudding: Aha den är såpass ny alltså! Det förklarar ju saken en del.

Tn är ju alltid tn men det är ju också det där att rättfärdiga priset. Då jag och tjejen dessutom flyttar in i nybygge i maj finns det en hel del annat som jag kan tänka hon tycker är viktigare än datorskärm... Jag har dock lyckats övertala henne om fördelen med Oled-tv så en sådan blir det också!

Nåväl nu var det ju skärm frågan handlade om. Vad gäller upplösning tycker jag ju som sagt inte att högre nödvändigtvis bara innebär fördelar eftersom jag gärna vill hålla fpsen på en vettig nivå. Ser dock att jag glömt att uppdatera min profil, har precis köpt ett GTX970 strix samt uppat ram till 12GB, ifall du anser det göra stor skillnad?

Jag är kluven, är ju såklart sugen på en värsting-ips men ja... Finns annat som har prio också ju äldre man blir haha. Men vad hade du rekommenderat mig, om vi säger ett billigare samt ett dyrare alternativ?

G-sync, värt det så som jag tänkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Bildexpert 📺

@Kompressor: Har du ett GTX970 har du betydligt bättre förutsättningar för en 2560x1440-skärm. Kanske inte 144 Hz eller Ultra-settings i många nya titlar. Men det är också där G-Sync hoppar in och gör susen.

Permalänk

@Laxpudding:
Ja det gjorde ju saken enklare... Eller inte haha. Vilken skärm är i sådana fall det mest klockrena köpet? Gärna närmare 5 än 10 tusen men jag ska ju bli nöjd också då jag tänkt ha skärmen ett tag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Bildexpert 📺

@Kompressor: Med G-sync och 2560x1440 har du inte så många att välja på och de kostar en kosing eller två:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s26212206...

Tre med IPS/AHVA och generellt hög bildkvalitet, samt tre med TN-paneler. Bättre än de mindre TN-panelerna men fortfarande påtagligt sämre än IPS-panelerna när det handlar om betraktningsvinklar.

Permalänk

@Laxpudding: Jo har kikat igenom listan med skärmar både en och två gånger men blir banne mig inte klokare för det. TN är ju som sagt TN men å andra sidan så ska man gå efter användarbetyg så har ju inte direkt Asus och Acers spel-ipser fått enbart lysande betyg precis, så även dessa har ju sina problem.

Jag tänker väl som så att ska jag köpa en skärm för närmare 10 tusen så ska den vara i det närmaste perfekt till det jag ska använda den till. Där känns det inte riktigt som vi är ännu.

Och att lägga 6-8 tusen på en TN-skärm känns uteslutet.

Då har vi ju 24" TN med G-sync i 1080P kvar (finns som 27" också men detta känns som för stort i föhållande till den lägre upplösningen.) Annars är det ju någon av dom andra spel-skärmarna fast då utan G-sync, exempelvis Eizo har väl någon 23" tror jag det var.

Så jag kommer till slutsaten att antingen en G-sync TN eller en annan typ IPS utan G-sync. Vad rekommenderar du mig som har provat det mesta? Är G-sync värt TN:s nackdelar eller vice versa?

Jag har ju idag en gammal 22" Samsung TN med 1680x1050, så skillnad lär det ju förvisso bli oavsett haha.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Kompressor:

Så jag kommer till slutsaten att antingen en G-sync TN eller en annan typ IPS utan G-sync. Vad rekommenderar du mig som har provat det mesta? Är G-sync värt TN:s nackdelar eller vice versa?

Jag har ju idag en gammal 22" Samsung TN med 1680x1050, så skillnad lär det ju förvisso bli oavsett haha.

Har inte provat det mesta, utan det blir ett tuvhoppande urval man hinner med att testa. Det är omöjligt att väga G-Sync mot panelteknik. G-Sync handlar om att få flytet i grafiken och undvika ryck och tearing. TN är paneltekniken och hela bildintrycket. Även ett måndagsexemplar av 144 Hz-IPS/AHVA-modellerna (som det klagas på) med tydliga kantblödningar är fortfarande en överlägsen som skärm i fråga om färgåtergivning, lugnet i bilden och så vidare. Det mesta där handlar om psykologi. Man väntar sig en perfekt skärm (vilket inte finns) och ser endast felet framför sig.

De TN-144Hz-paneler jag sett nya under 2015 har också varit bättre än äldre 144 Hz-modeller. Fortfarande TN, fortfarande bättre. Så oavsett vad du väljer lär du se en förbättring.

Permalänk

@Laxpudding: Jo det är ju förstås inte jämförbart på det viset, tänkte mer på om G-Sync är värt det som teknik då jag aldrig provat irl.

Hur som helst bestämde jag mig för Acern i topic så har en sådan på väg! Återkommer med intryck så snart jag provat den lite!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompressor:

@Laxpudding: Jo det är ju förstås inte jämförbart på det viset, tänkte mer på om G-Sync är värt det som teknik då jag aldrig provat irl.

Hur som helst bestämde jag mig för Acern i topic så har en sådan på väg! Återkommer med intryck så snart jag provat den lite!

Skickades från m.sweclockers.com

Gör gärna det, är intresserad av att få lite mera info om den är bra eller inte

Permalänk

Har nu fått hem skärmen och använt den en del mellan en massa jobb, så tänkte därför skriva en "minirecension" av vad jag som amatör tycker om skärmen!

För att börja någonstans så är jag grymt imponerad hittills, skärmen överträffar mina förväntningar på alla sätt! Nu hade jag ju inte precis en värstingskärm innan men ska man inte hålla på med fotoredigering osv utan om man precis som jag mest är intresserad av att spela, ja då bör denna skärm passa som handen i handsken!

Skärmen kommer i en relativt påkostad kartong som förutom skärmen innehåller en något spaceat skärmfot, strömsladd, Displayport-kabel samt lite manualer och liknande.

Skärmen är väl förpackad i frigolit och åtminstone mitt exemplar hade blivit snällt hanterat av posten och var således helt överallt. Monteringen av skärmen är enkel och foten gör sitt jobb bra. Den går att justera i höjdled samt en viss vridning, och det går även att vrida hela skärmen till porträttläge! Utformingen på foten är som sagt något "spacig" men skärmen i övrigt är relativt stilren. Foten gör dock sitt jobb bra och skärmen står stadigt, men man bör tänka på att iom utformningen kan man om man är oförsiktig välta den framåt ifall man lutar den lite då den blir framtung.

Själva panelen då? Ja nu är ju jag bara en glad amatör och har inte tillgång till mätinstrument osv men enligt mig själv som ända har relativt höga krav på mina grejer måste jag säga att Acer lyckats bra! Skärmen är naturligtvis kanonsnabb, spel flyter på ett helt annat sätt jämfört med min gamla 60Hz- skärm. Färgerna är klara och ger bilden ett djup jag inte heller är van vid.

Min gamla skärm hade en del backlight-bleed och kollar man noga finns det väl till viss del även på denna, men det är inte något som stör mig ens i mörka scener och då är jag känslig för just detta. Överlag märks det inte alls!

Ska jag klaga på något blir det väl dels utformingen på foten, hade den varit helt svart hade det varit okej men nu när halva är röd blir det svårt att färgmatcha med annan utrustning.
Men det absolut största minuset enligt mig är leden som visar när skärmen är på. Denna är i viloläge bärnstensfärgad, men när skärmen är aktiv skiftar den till blått och är alldeles för skarp. Har man lite nedsläckt blir den faktiskt lite störande, så detta lär åtgärdas medelst någon form av skydd. Att sen dessutom välja en blå led när foten på skärmen är röd... Mja jag vet inte jag, men det är naturligtvis en smaksak.

Mycket längre än såhär har jag inte hunnit testa, så överklockning, game-mode osv kan jag inte kommentera om ännu.

Slutsatsen då? Är du som jag ute efter en spelskärm och inte behöver färgkorrekthetheten en IPS ger? Kan du tänka dig en 24" med den "lägre" upplösningen 1920x1080? Vill du ha G-sync?

Då är svaret ett rungande ja, för i sin klass finns inte mycket annat att välja på!
Ska du ha något "bättre" får du räkna med att lägga uppåt dubbla priset!

Bilder på skärmen:
http://www.sweclockers.com/galleri/13773-acer-predator-xb241h

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

Köpte denna skärm för en vecka sedan och är supernöjd. Har dock bytt skärmen en gång pga en mörk fläck i övre kanten (som att en backlight-LED var kass). Egentligen inget som jag tror går på garantin, men Inet löste problemet smärtfritt som vanligt.

Jag som aldrig hade bekymrat mig över skärmens uppdateringsfrekvens började lägga märke till lite tearing för ett litet tag sedan, och bestämde mig för att skaffa en ny skärm som klarade 144 Hz. Väl i butiken så kom jag fram till att om jag ändå skulle köpa en ny skärm, vilket jag inte gjort på säkert 8 år, så kan jag lägga lite extra kulor och få en med G-sync. Denna skärmen var överlägset den mest prisvärda pjäsen och, som jag förstod det, rätt ny i sortimentet.

När det kommer till G-sync så har jag har aldrig provat en 144 Hz skärm utan G-sync så jag vet inte hur mycket just denna funktion ger de facto, men alla problemen med tearing är som bortblåsta och jag är helt förundrad över hur smidigt allt känns. Detta skulle naturligtvis kunna vara en ren följd av den högre uppdateringsfrekvensen.

Enda nackdelen jag kan tänka på är att foten är lite ful och att det står "predator" framtill, vilket ger ett lite fjantigt intryck. Power-LED som lyser när skärmen är igång är skarpt blå och i min mening lite väl kraftfull, som tidigare nämnts.

"Game mode" är, som jag förstått, att man kan spara tre st egna presets. Här kan man, förutom att ställa in färger, gamma, etc, även ställa in att visa aktuell uppdateringsfrekvens i övre högra hörnet samt ett hårkors i mitten. Använder väl mig av det någon gång ibland, men det känns rätt bökigt att hålla på att ändra hela tiden.

Står du och väger mellan med och utan g-sync så är väl frågan egentligen hur länge du tänkt ha skärmen och vad du är villig att lägga. Jag själv vet att jag hade gått och småirriterat mig på att jag inte köpt g-sync när jag ändå plöjde ner pengar i en ny skärm, när jag har en dator och ett grafikkort som klarar det.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Medlem

Hmm, antar att ASUS inkommande nya ASUS ROG 24" GSync skärm kommer köra med samma panel some denna då men Acern hann först ut på marknaden (som vanligt i dagsläget). Är väldigt intresserad vad folk tycker om själva panelen.

Själv pallar jag inte den foten som Acern har och det kan hända att ASUS överklockar sin till 165Hz men om inte det hade varit för den fula foten i Acer skärmen så hade jag funderat på skaffa denna också, har nämligen haft samma skärm sedan slutet av 2009 (första generations 120Hz skärm) så börjar kännas att det är dags o byta.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Läste nyss i misstag i specsen att denna stöder ju överklockning till hela 180Hz! Det måste ju nån kommentera ju hur ni upplever det (flytet, möjliga sidoeffekter såsom orkar responstiden med? Om den inte så skulle det troligtvis t.ex. synnas vita skuggor som eftersläp vid rörelser? osv)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd med önskemål om lite erfarenheter nu när ni har mer användningstid.

Tack på förhand!

Permalänk

Har bara gott att säga. Works like a charm

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Medlem

Beställde en och fick igår, riktigt nöjd än så länge!

Permalänk
Medlem

@Kompressor @Christhebalrog

Nu när det gått en lång tid har ni något mer att flika in med angående skärmen, något mer positivt/negativt som dykt upp med tiden?

Jag är nämligen själv sugen på just denna skärm!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk

@wzaa:

Endast goda erfarenheter att tillägga till mina tidigare inlägg. Kan väl säga att jag inte längre håller på och byter "mode" hela tiden, t.ex. när jag spelar och så, utan kör på en och samma mode hela tiden (144 Hz med G-sync). Fortfarande ruggigt nöjd med mitt inköp.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christhebalrog:

@wzaa:

Endast goda erfarenheter att tillägga till mina tidigare inlägg. Kan väl säga att jag inte längre håller på och byter "mode" hela tiden, t.ex. när jag spelar och så, utan kör på en och samma mode hela tiden (144 Hz med G-sync). Fortfarande ruggigt nöjd med mitt inköp.

Låter väldigt bra! Blir mer och mer sugen på denna skärmen...men ska försöka hålla mig till black friday och se ifall de dyker upp något bra erbjudande!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt nöjd efter denna tid. Jag kör också bara ett läge med 180hz och full blåljusreducering. Blir inte det minsta trött i ögonen efter många timmars quake live och flytet är fläckfritt! Det enda jag inte kan förlika mig med är den fruktansvärt fula skärmfoten. Kommer behöva bli en spraymod eller eftermarknadsvariant.

Permalänk
Skrivet av Gray:

Jag är också väldigt nöjd efter denna tid. Jag kör också bara ett läge med 180hz och full blåljusreducering. Blir inte det minsta trött i ögonen efter många timmars quake live och flytet är fläckfritt! Det enda jag inte kan förlika mig med är den fruktansvärt fula skärmfoten. Kommer behöva bli en spraymod eller eftermarknadsvariant.

Sedär, kan man klämma upp den i 180 Hz? Vad är fördelen gentemot 144 Hz tycker du och hur fixar man det? Blåljusreducering, en varmare färgtemp eller vad är detta?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Medlem

@Christhebalrog:

Jajjamän, 180hz ger ett riktigt skönt flyt. Det är en inbyggd "överklockning" av panelen som du ställer in direkt i skärmens menyer. Märker dock bara en liten skillnad mot 144hz läget men tillräckligt för att kännas. Dock kör jag 250 maxfps i quake och ingen vsync eller g-sync. G-sync slår jag på i de spel där kortet inte kan rita över 180 fps och då känns det mjukt och fint ändå. Blåljusreduceringen är bara för att minska ansträngningen på ögonen och visst blir färgerna väldigt varma och "felaktiga" men det stör inte alls i de spel jag spelar. Det är dock ingen skärm jag skulle använda till proffesionellt grafiskt arbete men det är ju inte heller målgruppen.

Permalänk

Sedär, alltid lär man sig nåt nytt. Skall testa detta sen

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Medlem

Märkväl 180Hz sänker kontrastnivån rejält, vi talar om frånt typ 990:1 till kanske 650:1 ungefär. Det borde märkas. Pga kontrast dippen blev jag mindre sugen själv på beställa antingen denna Acer eller ASUS ROG PG248Q som kör med samma panel. 144Hz (990:1) - 160Hz (850:1) är väl sweetspot ungefär för denna monitor från prestanda vs bildkvalité, värt att tänka på ifall man inte vill växla mellan de olika inställningarna beroende på vad man gör. I 180Hz har du ungefär samma sorts kontrastnivå som tidiga LCD monitorer.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

@RPGWiZaRD:
Helt rätt! Det är märkbart lägre kontrast (dock fortfarande subjektivt "liten" skillnad) men då jag bara spelar snabba fps-spel så är det inte alls problematiskt för mig.
Hade detta som farhåga men blev lyckligt överraskad över hur lite jag märkte av det.

Permalänk
Skrivet av wzaa:

@Kompressor @Christhebalrog

Nu när det gått en lång tid har ni något mer att flika in med angående skärmen, något mer positivt/negativt som dykt upp med tiden?

Jag är nämligen själv sugen på just denna skärm!

Hej och sorry för sent svar, men bättre sent än aldrig hoppas jag!

Jag är fortfarande extremt nöjd, har inte hittat några nya nackdelar eller liknande utan ställer man pris mot prestanda har iafl jag hittat en vinnare. Visst det är TN, men då jag mest spelar täcker den ändå mina behov till fullo. Jag är ingen expert men det är än dock den bästa TN jag har använt, och jag stör mig inte alls på någon blb eller dåliga betrakningsvinklar så som jag gjorde på min förra skärm.

Så all in all, XB241H får fortsatt mina varmaste rekommendationer!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

EDIT: Ni vart visst färdiga här, läste inte hela tråden. My bad! (Wheel of time 4 Life)
@Kompressor:

Jag hade en sån här https://www.komplett.se/product/825865/datorutrustning/fyndva... som jag dessutom köpte som demovara på komplett. Vart supernöjd med den faktiskt. Steg bara upp till 1440p för att jag ville ha mer space på skrivbordet.