Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord, Qpad mk-50 problem

Halloj! Jag köpte nyligen ett Qpad mk-50 mekaniskt tangentbord från komplett och medan jag överlag tycker om det så har min stora enter tangent sluta fungera. Den fungerade fint i början, blev sämre efter bara några dagar och ville bara fungera på en viss vinkel tills Igår då den slutade den fungera helt och hållet. Så vad bör jag göra nu?

Permalänk
Skrivet av Vlandza:

Halloj! Jag köpte nyligen ett Qpad mk-50 mekaniskt tangentbord från komplett och medan jag överlag tycker om det så har min stora enter tangent sluta fungera. Den fungerade fint i början, blev sämre efter bara några dagar och ville bara fungera på en viss vinkel tills Igår då den slutade den fungera helt och hållet. Så vad bör jag göra nu?

reklamera... om du inte spillt något på det vill säga då kommer dem säga att det är det som är felet.

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Det går på garantin så länge du inte har tappat eller spillt något på tangentbordet!

Permalänk
Medlem

@john00133:
Har inte spillt någonting på det så det bör väl inte vara nåt problem. Har aldrig reklamerat förut, görs det på samma sätt som när man använder ångerrätten?

Permalänk
Skrivet av Vlandza:

@john00133:
Har inte spillt någonting på det så det bör väl inte vara nåt problem. Har aldrig reklamerat förut, görs det på samma sätt som när man använder ångerrätten?

skulle tro det ja... har alldrig gjort det på komplett men har gjort det med 2 möss på elgiganten i stan. men allt borde nog finnas på deras hemsida skulle jag tro. är inte vid en dator just nu men kan kika imorgon om du inte hittar det såklart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@john00133:
Har för mig att komplett har chatt så jag snackar väl med dem via den när de öppnar imorgon annars får jag väl mejla.

Permalänk
Skrivet av Vlandza:

@john00133:
Har för mig att komplett har chatt så jag snackar väl med dem via den när de öppnar imorgon annars får jag väl mejla.

japp de funkar nog

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, har fått problem med mitt mk-50 de skriver dubbla D hur ofta som helst, skulle jag inte rättat till texten ja nyss skrev skulle de vara ddddddd överallt! är ddet vanligt att dessa tagnentbord krashar? ska man byta från Qpad och köra nånting annat?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Nhaze:

Lånar tråden lite, har fått problem med mitt mk-50 de skriver dubbla D hur ofta som helst, skulle jag inte rättat till texten ja nyss skrev skulle de vara ddddddd överallt! är ddet vanligt att dessa tagnentbord krashar? ska man byta från Qpad och köra nånting annat?

Du har såkallat "Key chatter". Det är enklast att lösa genom att löda dit en ny switch. Men det finns även andra förfaranden för att lösa det.
Ett tips är att googla på "key chatter fix" eller liknande så kommer du nog hitta en del guider.

Detta kan hända vilket tangentbord som helst, så detta fel är inte relaterat till just Qpad.

Lycka till!