Varför är det ingen som har bild på sig själv här?

Permalänk
Medlem

Varför är det ingen som har bild på sig själv här?

På fb måste du ha bild på dig själv. Varför har ingen det här? Vad är ni rädda för? Jag kan mycket väl lägga upp en på mig.

Permalänk
Medlem

Do it!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Nej man måste inte ha en bild på sig själv på Facebook. Nej jag tänker inte lägga upp en bild på mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nej man måste inte ha en bild på sig själv på Facebook. Nej jag tänker inte lägga upp en bild på mig själv.

Nej självklart kan man vara anonym. Men hur intressant är detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

På fb måste du ha bild på dig själv. Varför har ingen det här? Vad är ni rädda för? Jag kan mycket väl lägga upp en på mig.

Det är väl ingenting som säger att man måste ha en bild på sig själv på FB? vill du ha en bild av dig själv här så är det ju ingen som stoppar dig

Permalänk
Sötast

Det lär väl vara kutym helt enkelt, ett forum för nördar av nördar.

Tycker det är passande att ha bilder på sitt intresse/något man gillar då forumet handlar om ett intresse mer än att 'träffa folk', visa upp sig själv och spamma vad man åt till middag/låtsas hur underbart ens liv är jämfört med andra ^^

Permalänk
Avstängd

Förstår inte vad du menar.. Jag har ju en bild på mig själv.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Vänd på frågan, varför skulle man utgå från att folk vill ha en bild på sig själv?

Är för övrigt en hel del som har det här, visserligen en liten minoritet, men de finns.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Alltså ni är verkligen negativa att visa upp er. Varför?

Permalänk
Medlem

Är roligt att kunna visa ett av sina intressen via sin avatar också. Många har t.ex. karaktärer från deras favoritspel. Mycket bättre än en selfie.

Permalänk
Mattecoach

För min del är det helt enkelt för att jag inte har en bild på mig själv lätt tillgänglig och har aldrig sett det värt besväret att fixa någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Vänd på frågan, varför skulle man utgå från att folk vill ha en bild på sig själv?

Är för övrigt en hel del som har det här, visserligen en liten minoritet, men de finns.

Alltså jag trodde man fick mer acceptans och credit om man hade en bild på sig själv. Men ni verkar verkligen fega. Hallå detta är inte en sexkontakt! Vad tvekar ni för? Det är alltid trevligt att se ven man pratar med.

Permalänk
Medlem

Vi kanske inte är så snygga... :/

Permalänk
Rekordmedlem

För att forumet mestadels besöks av "spelare" som sitter i mörka rum, äter Billys och dricker cola och ser ut därefter och alltså helt enkelt inte vill synas på bild ?

Jag kanske har fördomar men motbevisa mig då genom att visa bilder

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har bild på mig själv.. ^^

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Batwoman:

Alltså jag trodde man fick mer acceptans och credit om man hade en bild på sig själv. Men ni verkar verkligen fega. Hallå detta är inte en sexkontakt! Vad tvekar ni för? Det är alltid trevligt att se ven man pratar med.

oO

Känner du dig ofta missförstådd här?

Det finns "Visa dig själv" tråden och dylikt där en stor del har postat, är väl lite mer av en rolig grej här, fokus i forumet är inte på varandras utseende, utan ett utbyte av information/intresse och dylikt.

Är knappast något ovanligt när det kommer till forum som detta.

Vänd på det igen? Varför skulle man bli mer accepterad eller få mer credit här för att man har en bild på sitt ansikte? oO Här får du cred/igenkänning genom din personlighet och vad du gör i forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Alltså ni är verkligen negativa att visa upp er. Varför?

Jag vill helt enkelt inte. Men jag stoppar dig inte från att visa upp dig, varsågod.

Permalänk
Medlem

Håller med, det ska vara valfritt. För egen del tycker jag man ska få välja vad man vill (inom gränserna så klart). Jag har haft samma bild sen jag blev medlem för över 10år sedan. Inte haft en tanke på att byta.
Och som andra sagt. Detta är ju en sida för oss med datorintresse inte en sida för att träffa folk. Då är väl tinder eller nått sånt med passande om man vill se/träffa folk?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

oO

Det finns "Visa dig själv" tråden och dylikt där en stor del har postat, är väl lite mer av en rolig grej här, fokus i forumet är inte på varandras utseende, utan ett utbyte av information/intresse och dylikt.

Vänd på det igen? Varför skulle man bli mer accepterad eller få mer credit här för att man har en bild på sitt ansikte? oO Här får du cred/igenkänning genom din personlighet och vad du gör i forumet.

Som sagt, det är alltid trevligt att veta vem man pratar med.

Permalänk
Medlem

Det är ju extremt få forum där majoriteten utav användarna använder en bild på sig själv som avatar / profilbild.

Förvånande att TS inte lade upp en bild på sig själv i sin OP med en gång dock. Ännu roligare att han/hon har en anonym profilbild.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

För att jag är ful och blyg, har du problem med det? Känner mig sjukt kränkt av att jag "måste" ha en bild på mig själv för att vara trovärdig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Men det vet man ju ändå inte. Kan ju likaväl vara en bild på någon annan. Sedan är det ju dessutom rätt få som använder sitt riktiga namn istället för ett påhittat nick.

-Har för övrigt bild på mig själv, än om den inte är så tydlig.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

oO

För att visa man inte är ett troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Och så har du ett öga som avatar? Känns väl ändå rätt anonymt.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Batwoman:

Beroende på situation så kan jag personligen hålla med.

Men just här verkar du ganska ensam om den åsikten, annars hade det nog redan varit så att folk hade profilbilder på sig själv ^^

Skrivet av Batwoman:

Okay, så om man använder en bild på ett ansikte så är man legitim oavsett vad man skriver, men om man har en bild man gillar så är man oseriös? ^^

Permalänk
Medlem

Man kan lära känna folk genom deras användarnamn, man behöver inte nödvändigtvis veta vad personer heter/ ser ut i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Som sagt. Vi är tekniknördar och fattar att en bild kan vara på precis vem som helst, inte nödvändigtvis den man pratar med. Om "vi" skulle trolla så skulle vi garanterat ha fejkbild.

Men speaking about trolls... du pushar frågan i sann trollanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Men alltså att se vem man pratar med är faktiskt trevligt. Jag tycker det ger några pluspoäng faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag kan lägga ut en bild på mig men ni kommer aldrig att känna igen mig irl. ;P Om jag gör detta vilka tar fler steget att göra detta?

Permalänk
Medlem

Är väl mest för att facebook huvudsakligen används som en digital version av dig. Du använder ditt riktiga namn, är vän med personer du har i din bekantskapskrets och familj. Därav lämpligt att ha en bild på dig själv.

Är lite annorlunda på forum där många går under ett nickname och kanske inte vill ge ut sin identitet (bild). En annan förklaring är att folk kanske skriver och ger sina åsikter annorlunda (troll etc.) under ett nickname än vad som skulle göra under sitt riktiga namn.
Vad vet jag?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440