Grafikkort: Avbetalning eller kontant?

Permalänk
Medlem

Kontant. Annars har man inte råd med dessa nöjes produkter....

Permalänk

Har du inte råd, låt bli. Spara pengarna tills du har råd. Är det ett kort du behöver, prioritera.
Lyxfällan behöver inte fler deltagare.

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan low och max grafik är inte så stor idag som det var förut. ett spel är fortfarande snyggt i low. Så har man inte pengar över så köp inte ett grafikkort för mer än 3000kr skillnaden i spelupplevelse är minimal med HD skärm. Har du en Uhd (4K) skärm då måste du tyvärr köpa ett dyrt kort.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag köper dem aldrig på avbetalning. Släpp av datorprodukter följer ofta ett rätt tydligt schema. Så det är rätt lätt att planera några månader i förväg och börja spara om jag vet att jag vill köpa nästa generation som kommer. Jag budgeterar alltid. Så om jag vill köpa något så lägger jag till det som en post i budgeten och flyttar pengar ifrån andra delar, typ övrigt, till den posten.

Om man inte har råd att spara så har man inte heller råd med avbetalning. Båda är ju samma sak egentligen. När man sparar så sparar man undan pengarna innnan man köper produkten. Med avbetalning så "sparar" man pengarna efter att man köpt produkten, och man får betala mer för den.

Om man lever på existensminimum så kan det lätt gå riktigt fel med avbetalning. Om något går sönder hemma, eller att man av annan anledning måste lägga pengar på något annat så kan det snabbt bli så att man inte har råd att betala av avbetalning den månaden. Med sparande så hade det bara blivit så att du får skjuta upp köpet en månad. Med avbetalning så åker du på avgifter direkt och åker djupare ner i hålet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell