Alternativ Flux som inte baseras på tidzon ?

Permalänk

Alternativ Flux som inte baseras på tidzon ?

Nu är det så att jag har väldigt konstig dygns rytmn jag går och lägger mig kanske klockan 6 på morgonen men det är främst 1a-2a timmen innan jag går och lägger mig jag vill sätta på flux för att varva ner ögonen lite.

Men nu är det så att flux vill bestämma min dygns rytmn och det går inte på något sätt i appen själv manuellt välja vilken temperatur på filtret osv utan Flux ska helt och hållet bestämma själv, jag tycker detta är fånigt speciellt för mig som har väldigt oregelbundna tider, jag vill kunna sätta ett statiskt filter av eller på mer eller mindre.

Vad finns det fö alterantiv ? som är ungefär lika lätt ? jag provade ett program som hette IRIS och det programmet fick mig galen.. riktigt jobbigt ochj svår begripligt..det avinstallerades fort.

Flux är bra men herregud. lägg till ett manuellt läge ? om man inte vill köra med tid zon ?
Jag kan förvisso välja en tids zon som passar bättre med min dygns rytm, men det är dels jobbigt att räkna ut och dels är min dygns rytm inte helt stabil så kan variera lite.

Permalänk
Medlem

Msi gaming app har ett sånt där gult filter iaf.
https://gaming.msi.com/article/msi-gaming-app-article
Vet dock ej om MSI kort verkligen är ett krav (tror inte det).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Högerklicka på F.lux-ikonen - Inställningar - Dra "Daylight-pluppen" åt vänster till önskad nyans. Detta resulterar i ett "konstant filter".
Högerklicka och välj Disable när du vill ha normal färg.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immersion:

Nu är det så att jag har väldigt konstig dygns rytmn jag går och lägger mig kanske klockan 6 på morgonen men det är främst 1a-2a timmen innan jag går och lägger mig jag vill sätta på flux för att varva ner ögonen lite.

Men nu är det så att flux vill bestämma min dygns rytmn och det går inte på något sätt i appen själv manuellt välja vilken temperatur på filtret osv utan Flux ska helt och hållet bestämma själv, jag tycker detta är fånigt speciellt för mig som har väldigt oregelbundna tider, jag vill kunna sätta ett statiskt filter av eller på mer eller mindre.

Vad finns det fö alterantiv ? som är ungefär lika lätt ? jag provade ett program som hette IRIS och det programmet fick mig galen.. riktigt jobbigt ochj svår begripligt..det avinstallerades fort.

Flux är bra men herregud. lägg till ett manuellt läge ? om man inte vill köra med tid zon ?
Jag kan förvisso välja en tids zon som passar bättre med min dygns rytm, men det är dels jobbigt att räkna ut och dels är min dygns rytm inte helt stabil så kan variera lite.

Duger följande?

"I work nights. How do I flip the day and night settings?
PC f.lux users can unlock the color temperature sliders by holding down the control key while setting your temperature, so night can be swapped with day. We're working on a feature that lets you control time settings more closely."

https://justgetflux.com/faq.html

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Högerklicka på F.lux-ikonen - Inställningar - Dra "Daylight-pluppen" åt vänster till önskad nyans. Detta resulterar i ett "konstant filter".
Högerklicka och välj Disable när du vill ha normal färg.

Tack det funkade...hade varit svårt att lista ut på egen hand att man skulle hålla ner ctrl knappen...detta borde dom förenka i framtiden
Alla har går inte och lägger sig klockan 22 och går upp klockan 6