Bitcoin-skaparens identitet uppges avslöjad

Permalänk
Melding Plague

Bitcoin-skaparens identitet uppges avslöjad

Den australiensiska entreprenören Craig Wright har tillkännagett sig själv som skaparen av Bitcoin. Uppgifterna bekräftas av information som BBC har tagit del av.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hej Aftonclockers, knappast att hans identitet är "avslöjad" eller "läckt".

En person påstår att han är Bitcoin skaparen.
Det finns många som inte tror på honom. Dom säger att han är galen och en skojare.

Permalänk
Medlem

Ni kanske borde göra lite research innan ni publicerar artiklar?

Just nu är det bara BBC som påstår hans identitet medan hela Bitcoin-communityt har pekat ut hans bevis som falska:

https://www.reddit.com/r/bitcoin

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Står att han blev hackad i din länk... Stämmer det så är det lite pinsamt för SweC.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@tyvar1:
Den tråden nämner dock att en anledning att det inte matchar är att han kan blivit hackad och bara kort efter så blir hans commit privilegium upphävt med just anledning till att de tror att han kan blivit utsatt för en attack. Sedan vs Reddit har du saker som

Skrivet av BBC:

Jon Matonis, an economist and one of the founding directors of the Bitcoin Foundation, said he was convinced that Mr Wright was who he claimed to be.
"During the London proof sessions, I had the opportunity to review the relevant data along three distinct lines: cryptographic, social, and technical," he said.
"It is my firm belief that Craig Wright satisfies all three categories."

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Det var faktiskt jag som skapade bitcoin

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

SweC...trodde ni kollat upp detta innan

Permalänk
Inaktiv

herregud..

jag förväntade mig mer av sweclockers.

nya aftonbladet? AftonClockers? Clockersbladet?

mer skräp och färre nyheter för varje dag som går

Permalänk

Dagisnivå på många kommentarer. Självklart ska det göras lite mer research på källor etc. men även den bäste kan begå misstag. Så lugna er lite och stoppa undan era facklor och högafflar.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av satoshi:

Ni kanske borde göra lite research innan ni publicerar artiklar?

Just nu är det bara BBC som påstår hans identitet medan hela Bitcoin-communityt har pekat ut hans bevis som falska:

https://www.reddit.com/r/bitcoin

Även The Economist har en artikel uppe och de har tagit del av samma information som BBC. Vidare har han även fått stöd från Gavin Andresen (http://gavinandresen.ninja/satoshi), en av huvudutvecklarna som tog över efter Satoshi när han stack.

Det intressanta är ju att Wright påstått att han var Satoshi tidigare och han är även (ö)känd för att var en bedragare. Bland annat plockade han massa pengar från Australiensiska staten för att bygga en superdator, CO1N genom bolaget Tulip Trading som för övrigt är på plats 17 på Top500, fast några spår av den fysiska superdatorn har aldrig synts till. Bara dagar efter första avslöjandet fick han också påhälsning från Australiensiska skatteverket för skattefusk. Hans doktorstitlar är för övrigt också lite konstiga och kommer från suspekta universitet.

Det är möjligt att detta är ännu ett av hans bedrägerier fast å andra sidan verkar det ju tämligen lämpligt att en seriebedragare skulle ligga bakom bitcoin.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon40704:

herregud..

jag förväntade mig mer av sweclockers.

nya aftonbladet? AftonClockers? Clockersbladet?

mer skräp och färre nyheter för varje dag som går

AftonClockers? Clockersbladet? Du fick mig att skratta idag, det behöver jag.

Permalänk
Snusfri

Spelar det egentligen någon roll om det så är Lasse Berghagen, Orup, Bilbo Baggins eller Britney Spears som är skaparen av Bitcoin?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Även om den personen som verkligen skapade bitcoin "erkände det" skulle denne bli misstrodd. Internet är idag så fullproppat med konspirationsteoretiker och folk som tror att åsikter och fakta är samma sak så det är lögn i fan att få igenom en sådan här sak, även om det vore sant.

Själv tror jag att USA skapade Bitcoin på Area 51 och landade på månen som en skenmanöver, för att sedan ge tekniken till de Aliens som landat där.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Jag har två BitCoin som har fastnat i min TP-kabel. Den är korsad så det är svårt att få ut dom. Kan någon hjälpa mig? Jag vet att dom är där för jag hör hur dom klingar mot varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Även om den personen som verkligen skapade bitcoin "erkände det" skulle denne bli misstrodd. Internet är idag så fullproppat med konspirationsteoretiker och folk som tror att åsikter och fakta är samma sak så det är lögn i fan att få igenom en sådan här sak, även om det vore sant.

Själv tror jag att USA skapade Bitcoin på Area 51 och landade på månen som en skenmanöver, för att sedan ge tekniken till de Aliens som landat där.

Du har uppenbarligen noll koll om hur Bitcoin fungerar. Hela systemet är byggt på digitala signaturer och det är trivialt för Satoshi Nakamoto att bevisa vem han är genom att kryptera och signera ett meddelande med sin nyckel. Detta har alltså inte gjorts publikt ännu.

Skrivet av THB:

Spelar det egentligen någon roll om det så är Lasse Berghagen, Orup, Bilbo Baggins eller Britney Spears som är skaparen av Bitcoin?

Det spelar definitivt roll om en bedragare försöker mygla sig till rollen som skaparen. Satoshi sitter på 5% av totala andelen Bitcoins, vilket tillsammans med rollen som grundare skapar en viss maktposition på både marknaden och utvecklingen av systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Även The Economist har en artikel uppe och de har tagit del av samma information som BBC. Vidare har han även fått stöd från Gavin Andresen (http://gavinandresen.ninja/satoshi), en av huvudutvecklarna som tog över efter Satoshi när han stack.

Det intressanta är ju att Wright påstått att han var Satoshi tidigare och han är även (ö)känd för att var en bedragare. Bland annat plockade han massa pengar från Australiensiska staten för att bygga en superdator, CO1N genom bolaget Tulip Trading som för övrigt är på plats 17 på Top500, fast några spår av den fysiska superdatorn har aldrig synts till. Bara dagar efter första avslöjandet fick han också påhälsning från Australiensiska skatteverket för skattefusk. Hans doktorstitlar är för övrigt också lite konstiga och kommer från suspekta universitet.

Det är möjligt att detta är ännu ett av hans bedrägerier fast å andra sidan verkar det ju tämligen lämpligt att en seriebedragare skulle ligga bakom bitcoin.

The economist skriver dock i sin artikel att de tvivlar för Wright vägrar gå med en test att skicka ett meddelande till grundaren som Wright då skall bekräfta. Vilken han inte kan eftersom den signatur han använt på sin blogg som bevis inte är hans.

Denna granskning via reddit visar att Craig rippat en hash signatur från ett utskick Satoshi gjorde 2009. https://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/4hflr3/craig_wright...

Twitter inlägg från Core developers av Bitcoin anklagar honom för bedrägeri samt att den enda core medlemmen som bekräftat detta för BBC, Gavin, har fått sin access borttagen under misstanke om hacking:
https://twitter.com/petertoddbtc/status/727078284345917441
https://twitter.com/_jonasschnelli_/status/727053624615030784

Public service bolag i vissa europeiska länder har nu börjat utmåla detta som ett bedrägeri. Här från Nederländska public service.
http://nos.nl/artikel/2102720-twijfel-over-claim-van-bitcoin-...

Så seriebedragaren har till synes slagit till igen.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av satoshi:

Du har uppenbarligen noll koll om hur Bitcoin fungerar. Hela systemet är byggt på digitala signaturer och det är trivialt för Satoshi Nakamoto att bevisa vem han är genom att kryptera och signera ett meddelande med sin nyckel. Detta har alltså inte gjorts publikt ännu.

Även om det görs så kommer folk fortfarande hävda att det är fake. Det är så internet fungerar.

Notera dock att jag inte menar att snubben talar sanning. Det har jag ingen aning om och bryr mig inte så mycket om heller. Det viktiga är att valutan ska stiga i värde så att ens investering växer, inte vem skaparen är, tycker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Även om det görs så kommer folk fortfarande hävda att det är fake. Det är så internet fungerar.

Eh, nej? Det är ett matematiskt bevis. Det går inte att fejka, vilket är poängen. Antingen är det rätt nyckel eller inte. Kommer folk hävda att han dödat Satoshi och snott den och därmed inte är Satoshi? Visst, men det kommer vara 0.05% av communityt och inte 99.5% som nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det intressanta är ju att Wright påstått att han var Satoshi tidigare och han är även (ö)känd för att var en bedragare. Bland annat plockade han massa pengar från Australiensiska staten för att bygga en superdator, CO1N genom bolaget Tulip Trading som för övrigt är på plats 17 på Top500, fast några spår av den fysiska superdatorn har aldrig synts till. Bara dagar efter första avslöjandet fick han också påhälsning från Australiensiska skatteverket för skattefusk. Hans doktorstitlar är för övrigt också lite konstiga och kommer från suspekta universitet.

Det är möjligt att detta är ännu ett av hans bedrägerier fast å andra sidan verkar det ju tämligen lämpligt att en seriebedragare skulle ligga bakom bitcoin.

Självklart måste Guilt by association in och det är såklart det viktigaste. För att det är ju bara bedragare (tillsammans med Steam senast då...) som använder bitctoin, ingen resonabel människa skulle röra det med tång.

Skrivet av Ozzed:

Även om det görs så kommer folk fortfarande hävda att det är fake. Det är så internet fungerar.

Som @satoshi skrev skrev, det är ett matematiskt bevis som inte går att fejka, skulle en känd Satoshi Nakamoto-address signeras med ett meddelande idag finns det två scenarion:

1. Satoshi identifieras (någon annan kan såklart dock ha access till Satoshi's privata nyckel, vilket inte gör saken 100%-ig)
2. Den kryptografiska kurva som bitcoin använder är crackat.

Nummer två är inte sannolikt idag, så länge någon inte har en hemlig Kvantdator i källaren.

Permalänk

Hallå Aftonclockers.

Det börjar gå åt lite fel håll...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Som @satoshi skrev skrev, det är ett matematiskt bevis som inte går att fejka, skulle en känd Satoshi Nakamoto-address signeras med ett meddelande idag finns det två scenarion:

1. Satoshi identifieras (någon annan kan såklart dock ha access till Satoshi's privata nyckel, vilket inte gör saken 100%-ig)
2. Den kryptografiska kurva som bitcoin använder är crackat.

Nummer två är inte sannolikt idag, så länge någon inte har en hemlig Kvantdator i källaren.

Jo visst, men du förutsätter att folk är resonabla och sunda människor.

Nu är detta jäääävligt offtopic så skjut mig, men som ett exempel kan jag ju nämna att jag för resonemang på lite olika ställen på nätet om att folks rädsla är överdriven och att Sverige är tryggare än vad det varit på länge, sett till dödligt våld. Jag använder statistik från BRÅ som källa.

Då sitter det muppar som tror att BRÅ ljuger och har någon slags politisk agenda när de tar fram sin statistik. Det är sådant som får mig att bara ge upp hoppet om mänskligheten. Ens egna konspirationsteorier har liksom blivit viktigare än hårda fakta, när det är fakta man diskuterar, så du får ursäkta om jag inte blir förvånad för att folk genast går in i något slags "de e fake!!"-läge innan de ens tagit reda på rimligheten i det hela.

Nu verkar ju folk här gjort sin research, helt klart. Men det kan knappast sägas om internet i stort. Enda dagen folk överhuvudtaget bryr sig om källkritik är 1:a april.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jo visst, men du förutsätter att folk är resonabla och sunda människor.

Nu är detta jäääävligt offtopic så skjut mig, men som ett exempel kan jag ju nämna att jag för resonemang på lite olika ställen på nätet om att folks rädsla är överdriven och att Sverige är tryggare än vad det varit på länge, sett till dödligt våld. Jag använder statistik från BRÅ som källa.

Då sitter det muppar som tror att BRÅ ljuger och har någon slags politisk agenda när de tar fram sin statistik. Det är sådant som får mig att bara ge upp hoppet om mänskligheten. Ens egna konspirationsteorier har liksom blivit viktigare än hårda fakta, när det är fakta man diskuterar, så du får ursäkta om jag inte blir förvånad för att folk genast går in i något slags "de e fake!!"-läge innan de ens tagit reda på rimligheten i det hela.

Nu verkar ju folk här gjort sin research, helt klart. Men det kan knappast sägas om internet i stort. Enda dagen folk överhuvudtaget bryr sig om källkritik är 1:a april.

Jag ser var du vill gå med detta men jag tycker inte det är rättvist att jämföra statistik med en kryptografisk signatur. En Bitcoin-signatur (eller också Satoshi's PGP, för den delen) är så definitiv så att den skulle kunna anses vara ren fakta. Statistik och BRÅ i sig har någon ingen direkt agenda, det är väl kanske till och med olagligt enligt svensk lag, däremot kan ju Regeringar ha det, point in case är hur man avslutade statistikföring av våldtäkt av olika etniska bakgrunder i slutet på 90-talet, för att främja politiskt korrekthet.

Att folk kommer att förneka en giltig digital signatur kommer säkert att hända - jag kommer nog dock att kolla mer på konsensus av Core-utvecklarna och annat folk. Eller bara validera signaturen själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Jag ser var du vill gå med detta men jag tycker inte det är rättvist att jämföra statistik med en kryptografisk signatur. En Bitcoin-signatur (eller också Satoshi's PGP, för den delen) är så definitiv så att den skulle kunna anses vara ren fakta. Statistik och BRÅ i sig har någon ingen direkt agenda, det är väl kanske till och med olagligt enligt svensk lag, däremot kan ju Regeringar ha det, point in case är hur man avslutade statistikföring av våldtäkt av olika etniska bakgrunder i slutet på 90-talet, för att främja politiskt korrekthet.

Att folk kommer att förneka en giltig digital signatur kommer säkert att hända - jag kommer nog dock att kolla mer på konsensus av Core-utvecklarna och annat folk. Eller bara validera signaturen själv.

Officiellt hade det väl att göra med att det helt enkelt är besvärligt att statistikföra etnicitet på ett pålitligt sätt, och det är irrelevant för statistiken som presenteras i sig. Finns ju annan foskning som tar hänsyn till sådant om man vill.

Men till saken hör att om jag pekar på att det begicks säg 100 mord ett visst år så kommer någon och säger att Brå mörkar och ljuger för det har minsann anmälsts 1200 mord.. What? Det är ju inte alls samma sak och det är att jämföra äpplen och päron, men det bryr sig folk inte om.

Det jag vill komma till som är relevant för detta specifika fallet är att även om den där signaturen är äkta, och det kan bevisas med fakta, så kan du ge dig på att det kommer finnas en grupp som hittar en "logisk" förklaring till varför det inte kan stämma.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cocosoft:

Självklart måste Guilt by association in och det är såklart det viktigaste. För att det är ju bara bedragare (tillsammans med Steam senast då...) som använder bitctoin, ingen resonabel människa skulle röra det med tång.

Som @satoshi skrev skrev, det är ett matematiskt bevis som inte går att fejka, skulle en känd Satoshi Nakamoto-address signeras med ett meddelande idag finns det två scenarion:

1. Satoshi identifieras (någon annan kan såklart dock ha access till Satoshi's privata nyckel, vilket inte gör saken 100%-ig)
2. Den kryptografiska kurva som bitcoin använder är crackat.

Nummer två är inte sannolikt idag, så länge någon inte har en hemlig Kvantdator i källaren.

Steam tror så hårt på Bitcoin att de var noga med att påpeka att de inte rör några bitcoin. Allt går genom Bitpay vars VDs tidigare jobb var att ta bikinibilder på 13-åriga tjejer. Företaget blöder för övrigt pengar och återstår att se hur länge till de är kvar. Deras affärsmodell verkar nu vara samma som alla andra inom kryptovalutor, bränn VC-pengar tills någon köper upp dem. Det fungerade nästan för ChangeTip som istället för att bli uppköpta fick halva personalen plockad av AirBnB.

Jag är faktiskt lite förvånad över att ryktet om Steam var sant. Fast kanske är rimligt med tanke på hur snabba på bollen de brukar vara. Enda som skulle använda bitcoin på Steam är ju folk som råkar sitta på gamla coins som de vill sälja av på ett enkelt sätt. För att köpa nya för bara för att sedan köpa spel för dem är ju urbota korkat om man inte av ren princip tycker om att göra saker omotiverat krångligt.

De huvudsakliga användningsormådena för Bitcoin är idag droger via DNM, gäller bara att ha tur så de inte tar alla pengar och sticker som flertalet har gjort. Tänka sig att man inte kan lita på droghandlare. Sen finns ju miljardindustrin Cryptolocker, Crpytowall och annan ransomware. Cryptowall drog ju in över 300 miljoner dollar vilket är betydligt mer än Bitpay hanterade senaste de släppte några konkreta siffror. En annan stor entreprenör är ju Sergey Mavrodi och hans aldrig sinande pyramidspel. Fast den största trafiken verkar ju vara Kina, om nu man kan lita på deras siffror och där verkar det handla primärt om spekulation och att flytta pengar utomlands.

Det behöver inte krävas en superdator för att 2 ska vara sann. secp256k1 är en udda kurva så det är möjligt att det finns inbyggda bakdörrar vilket har diskuterats i flera år. Det verkar dock inte alltför troligt just nu. Intressant om någon lyckats hacka Gavins Reddit och blogg. Låter som en bra person att ha vid rodret. Nu verkar det som att Gavin själv förnekar att han blivit hackad.
https://twitter.com/btctn/status/727145824510058496

Fast det kontot kanske också är hackat eller så är Gavin grundlurad. Eller så kanske han bara är sur för att hans försök att faktiskt utveckla någon har blivit stoppade gång på gång. Han är ju tydligen en kättare som försöker pilla på Satoshis heliga 1 MB block. 2.7 transaktioner per sekund är tydligen fullt tillräckligt för all framtid. Det är svårt att ta bitcoin på allvar när alla stora namn beter sig som småbarn, är kriminella, inkompetenta eller i vissa fall, alla tre.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det är inte sant! Det är JAG som har kommit på Bitcoin!! Och Skivat bröd!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd

Vem bryr sig ens? Bitcoin är och förblir ett pyramidalt floppskojeri ändå där endast ett fåtal har tjänat något:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Tänkte faktiskt haka på skaran som tycker att sweclockers nyheter går åt fel håll.
Eller så börjar bli vuxen, då det är teknik som intresserar mig och inte rykten och annat bullshit. Eller så siktar sweclockers på att ta sig längre in i min bokmärksstruktur.

Permalänk
Musikälskare

Lite snabbt ute med denna nyheten kanske, låt oss vänta och se

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Tänkte faktiskt haka på skaran som tycker att sweclockers nyheter går åt fel håll.
Eller så börjar bli vuxen, då det är teknik som intresserar mig och inte rykten och annat bullshit. Eller så siktar sweclockers på att ta sig längre in i min bokmärksstruktur.

Håller helt med här. Detta är Aftonclockers. "Nyheten" hade ganska enkelt kunnat kontrolleras genom att kolla upp och verifiera en signatur som påståtts kunna svara på frågan. Nu finns det tydligen inte ens en signatur och oviljan att signera en får det hela att verka som ett enda skitprat.

För mig så ser jag Dorian Nakamoto som skaparen, oavsett om han är det eller inte, tills något annat bevisats. Han verkar vara en genuin folklig människa och jag har inget emot att ha honom som "förebild".

För övrigt, alla kommentarer som handlar om att bitcoin är bedrägeri, suck... Det är många som använder bitcoin som man ska. Fungerar utmärkt som betalningsmedel och har många saker som gör det säkrare än både bank/kreditkortsbetalningar.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2