Help-Bios Password removal GA-X99-Gaming 5

Permalänk
Medlem

Help-Bios Password removal GA-X99-Gaming 5

Halloj Swec's, jag fick en ljus ide om att sätta bios password för ett tag sedan men nu börjar jag bli trött på att skriva in både bios password och password till windows inloggningen. Dock så vet jag inte hur jag ska ta bort lösenordet på ett smidigt sätt.

Frågan: Finns det något smidigt sätt att ta bort bios lösenordet eller gäller det att pilla bort batteriet från modekortet för att reset ram minnet? Mvh

Motherboard spec's -> Motherboard

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk

Sidan 57
http://download.gigabyte.us/FileList/Manual/mb_manual_ga-x99-...

To cancel the password, press <Enter> on the password item and when requested for the password, enter
the correct one first. When prompted for a new password, press <Enter> without entering any password.
Press <Enter> again when prompted to confirm.

Edit:
Bumpa inte trådarna
§ 4 Bumpning - Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swepz:

Bumpning är inte tillåtet på SweClockers. Alla trådar ska ha samma chans att synas, en rättvisefråga. Ingen blir heller glad av att behöva läsa inlägg utan någon vettig information. Se §4 i reglerna.

Tänk på detta i fortsättningen.

*Bump raderad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro