Permalänk

Logitech g933 wireless

Köpte Logitech g933 för 2 dagar sedan. Uppstod problem redan från första början.
Jag har fått det trådlösa att fungera två gånger utav MINST 30 försök. Vet om att headsetet har laddat batteri då jag kan lyssna genom AUX 3.5mm kabel samt den röda knappen på micken lyser för att indikera att den är avstängd.
Jag har testat att resetta adaptern, ominstallera all programvara (Står att det är någon 'driver' som inte kan installeras men haft igång wireless 2 gånger trots det) samt testat alla olika USB portar jag har i datorn. Har tagit bort sladden till batteriet för att starta om det helt, dock finns det ström. Annars skulle inte ljudet samt micken kunna lysa.

Går man inte på Logitechs "Logitechs gaming software" står det enbart "Väck eller starta enheten". Har genom allt jag kunnat läsa hitills inte fått enheten att ens lysa mer än de två gångerna jag fått ljudet att fungera. Senaste gången jag fick dem att starta ville jag ändra om deras "sleeping mode" från 5 minuter till never för att den inte skulle stängas av. Fick uppdatera hela softwaren och efter det har det ej gått att starta dem igen. Oavsett vad jag än gör med power knappen så händer inget, börjar inte lysa, startar inte upp i Logitech Gaming Software men lyset på micken fortsätter aovsett vad.

Vad är det mer jag kan göra för att få dem att fungera? Jag köpte dem för att kunna ha trådlöst. Funkar det inte lämnar jag tillbaka dem och begär pengarna tillbaka.

Så, vad är det jag kan göra för att fixa problemet?

Permalänk
Medlem

Antagligen ett måndagsex. Gå tillbaka och begär ett nytt.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag har haft mycket problem med mitt par också (ska reklamera det denna veckan, köpte det dock i december) så allt du kan göra är att lämna tillbaks det. Logitech är inte precis kända för att skapa buggfria produkter.

Permalänk
Medlem

Tror det är ett sådant min bror har, det har inte gjort mer än att strula från start.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz