Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Om man bor i en större stad kanske. Annars kan det bli svårt att hitta begagnade delar i närheten och/eller dyra bensinpengar för att åka långt och kolla på sakerna.

Du har ju marknaden till höger på hemsidan där det ofta dyker upp vettiga komponenter. Allt går att skicka billigt med ex schenker idag. Ett grafikkort kostar 79kr i frakt tex.

Visa signatur

9800x3d pbo +200mhz/co -18 | 6000c30 (buildzoid subtimings) | xfx 319 qick 7800xt 2640mhz@1055mv/2150mhz vram

Permalänk
Medlem

http://www.cpu-world.com/Compare/324/AMD_A8-Series_A8-7670K_v...

Bara så du får en bild i skillnaden mellan den cpu du har och den du hade tänkt köpa

Köp ett nytt grafikkort här på marknaden istället helt klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av M00rtin:

@lakej: hur kan en 5½ år...om inte äldre...cpu vara bättre än en cpu som är typ 6 månader gammal? har för mig denna amd cpu sälpptes typ i november??

CPU-utvecklingen har gått väldigt långsamt både för Intel och AMD på senare år. AMD har dessutom tagit ett långt uppehåll för att fokusera på Zen som kommer i höst. Sedan är det skillnad på prisklass. Du jämför en övre mellanklass-CPU mot en budget-CPU.

Skrivet av M00rtin:

UPDATE:

Alla delar på plats och rullar på bra. fläkten lät som satan vid första start men fick gå in i bios å ställa den på silent mode. går långsammare nu, men märks knappt någon skillnad på cpu tempen. uppfattar det dock oklart vilken sida fläkten ska sitta åt? framåt eller bakåt? :S
grafikkortet är najs, dock står det i HWMonitor att den har 3,5 gb minne fast den ska ha 4 gb :S
ram minnet hade jag problem med att få ordning på....fick först bara tillgång till 8 gb ram, men efter lite pill så fick jag iaf 15,5 av de 16 gb jag köpt så får väl vara nöjd med det efter strulet:p

har en ganska begränsad förståelse till överklockning men har klockat till 3,6 ghz och får ca 70 fps i wow på max settings i nyare delarna av spelet.
cpu tempen ligger mellan 50-55 grader
har testat assassins creed rogue och rullar på bra i vad som känns över 60 fps. får se hur det blir med nyare spel som overwatch och wow Legion.

Så du har hunnit köpa nytt nu? Kunde du inte vänta till Polaris? Du hade kunnat få väldigt mycket trevligare dator med ett nytt grafikkort istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Du har ju marknaden till höger på hemsidan där det ofta dyker upp vettiga komponenter. Allt går att skicka billigt med ex schenker idag. Ett grafikkort kostar 79kr i frakt tex.

Vad kostar det att få ett "paket med i5 2500k 8gb ram och moderkort + ett 770" skickat då? Och det är väl en bra idé att kolla grejerna innan man köper, eller borde man lita på försäljaren och få det skickat?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4