Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Nya achievements verkar inte längre läggas till i loggen. Bugg?

@Webhallen

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

Lite sanning med modifikation.
Achievements som uppnås retroaktivt (dvs vi lägger in ett nytt achievement som folk redan uppnått) tilldelas "tyst" så att säga.
Detta eftersom vi ofta lägger in stora batchar med nya achievements och många kunders loggar skulle inte bestå av annat om vi även flaggade för alla som tilldelats retroaktivt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Lite sanning med modifikation.
Achievements som uppnås retroaktivt (dvs vi lägger in ett nytt achievement som folk redan uppnått) tilldelas "tyst" så att säga.
Detta eftersom vi ofta lägger in stora batchar med nya achievements och många kunders loggar skulle inte bestå av annat om vi även flaggade för alla som tilldelats retroaktivt.

Även såna som triggats av köp saknas för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

Även såna som triggats av köp saknas för mig.

Hmm ok, jag felanmäler till vår IT-avdelning direkt.
har du något exempel? (Order och tillhörande achievement)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hmm ok, jag felanmäler till vår IT-avdelning direkt.
har du något exempel? (Order och tillhörande achievement)

Ja visst, 7766508 gav "Nobody Puts Baby in a Corner".

Permalänk
Medlem

Fick en "Nanda Yo!" supply drop (10000xp) men kan inte se i loggen att jag har fått något? Stämmer det ändå, hur fungerar denna?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Fick en "Nanda Yo!" supply drop (10000xp) men kan inte se i loggen att jag har fått något? Stämmer det ändå, hur fungerar denna?

Det syns inte i loggen vad du fick eller hur många XP. Kolla i bokhyllan på sidan med planet, där ser du alla dina drops (efter att ha uppdaterat sidan direkt efter en ny drop).

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Det syns inte i loggen vad du fick eller hur många XP. Kolla i bokhyllan på sidan med planet, där ser du alla dina drops (efter att ha uppdaterat sidan direkt efter en ny drop).

Trodde det gällde supply drops också då achievments är med där..

https://i.gyazo.com/88a56fa66d109f2b04d79e1da8f99770.png

Har ingen aning om den uppdaterade dock.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Nu blir jag säkert levande grillad; Men för mig personligen är detta fullständigt ointressant. Varför få handlandet att kännas som att man spelar ett webbaserat rollspel? Det sänker betyget i kategorin "Upplevs seriöst".

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Trodde det gällde supply drops också då achievments är med där..

https://i.gyazo.com/88a56fa66d109f2b04d79e1da8f99770.png

Har ingen aning om den uppdaterade dock.

Sorry, achievement är med och räknas, men inte x2 (eller x3), men drops är bara bonus och visas inte mer än att de går att hämta ut. Lite som det borde vara. Kanske skulle vara i loggen, men det bestämmer väl utvecklarna

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SenapsKrigaren:

Nu blir jag säkert levande grillad; Men för mig personligen är detta fullständigt ointressant. Varför få handlandet att kännas som att man spelar ett webbaserat rollspel? Det sänker betyget i kategorin "Upplevs seriöst".

Jag förstår verkligen att det kan verka oseriöst. Men DÅ handlar man bara från webhallen när de är billigast, har bäst leveranstider, låg fraktkostnad och är det mest seriösa företaget på produkten. Sen är det bara bonus.

Fyller man detta och dessutom leker med ett bonussystem ibland, tycker jag det är mer kul, även om det är ett rollspel.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SenapsKrigaren:

*passar brandfilten*

Nejdå, vi är helt med på att vissa tycker att detta är fullkomligt ointressant. Just därför så krävs det ju absolut ingen som helst interaktion från användaren. Är man inte intresserad är det bara att strunta i att trycka på länkarna som leder till de delarna av ens profil.
Man får likväl fördelarna som genereras av systemet (fraktrabatter, produktrabatter, prioriterad orderpackning, VIP-kö osv) men man behöver inte ens titta åt systemets håll om man inte vill.

Tycker man att det är störande ändå så går det att opta ut, i dagsläget är det manuellt (dvs man måste kontakta vår kundtjänst) men vi funtar på om man själv ska kunna slå om en switch på sin profil bara.

Visa signatur

Permalänk

Vet någon om det går att se hur systemet räknar ihop ens XP?
Hur jag än räknar så verkar jag ha 20 019 XP för mycket, inte för att jag klagar men vill gärna veta varför

Alternativt, finns det andra XP källor än Achievements och Supply Drops? Har en dubbel XP supply drop men den är inräknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Pedal:

Vet någon om det går att se hur systemet räknar ihop ens XP?
Hur jag än räknar så verkar jag ha 20 019 XP för mycket, inte för att jag klagar men vill gärna veta varför

Alternativt, finns det andra XP källor än Achievements och Supply Drops? Har en dubbel XP supply drop men den är inräknad.

1p per krona du handlar för.

Permalänk

@cezium: Aha, Tackar!

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Köpte en produkt i måndags men min "double tap" (dubbel xp på nästa köp) är inte förbrukad, inte heller min Killstreak är uppdaterad som nu borde vara lvl 9 (hoppas jag iaf).

Något som gått snett i systemet?

Permalänk
Entusiast

Min killstreak har heller inte uppdaterats trots att jag köpte för drygt 500kr den förste augusti. Är det bara o vänta månaden ut så ska det uppdateras?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Min killstreak har heller inte uppdaterats trots att jag köpte för drygt 500kr den förste augusti. Är det bara o vänta månaden ut så ska det uppdateras?

Ska inte behövas. Brukar uppdateras ganska direkt efter köp. Inte missat någon månad innan?

Permalänk
Medlem

Mina killstreak har uppdaterats direkt efter köp, senast 1/8.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cezium:

Ska inte behövas. Brukar uppdateras ganska direkt efter köp. Inte missat någon månad innan?

Senaste killstreaken fick jag i början av juli.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Börjar misstänka att detta inte räknas från månadens första till sista dag utan istället från den dagen i månaden du gjorde första köpet. T.ex. om det var 15 december så räknas killstreaken fram till den 15:de den månaden och inte den sista i månaden.

Ingen aning dock eftersom jag inte fått svar av webhallen än.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sp0de:

@Webhallen
Köpte en produkt i måndags men min "double tap" (dubbel xp på nästa köp) är inte förbrukad, inte heller min Killstreak är uppdaterad som nu borde vara lvl 9 (hoppas jag iaf).

Något som gått snett i systemet?

Har du mailat medlemssystem@webhallen.com med detaljer så som ordernr osv?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag också problem med kill streak. Handlade 1 juli och fick men nu för drygt en vecka sedan fick jag inte nästa. Har mailet och inväntar svar...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

Nu har jag också problem med kill streak. Handlade 1 juli och fick men nu för drygt en vecka sedan fick jag inte nästa. Har mailet och inväntar svar...

Är det att du borde ha fått killstreak 11?
Vi hade bara skapat 10 i den serien och hålle rpå och fixar upp till 50 elle rnått nu, alla som ska få kommer att få retroaktivt så det är inget man går miste om men just nu existerar de helt enkelt inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Är det att du borde ha fått killstreak 11?
Vi hade bara skapat 10 i den serien och hålle rpå och fixar upp till 50 elle rnått nu, alla som ska få kommer att få retroaktivt så det är inget man går miste om men just nu existerar de helt enkelt inte

Aha det förklarar saken! Då är det lugnt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har du mailat medlemssystem@webhallen.com med detaljer så som ordernr osv?

Doh, känner mej bra dum nu....Trodde det jag köpt den månaden var värt över 500 kronor, det var det inte, landade på 495 Med andra ord Kill Streak fungerade i mitt fall som det skall. Beklagar att jag besvärade.

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen!
Jag har lyckats få ett problem.
I denna bild

Så står det en (1) bredvid mottagna fast jag inte har någon beställning. Skulle du/ni kunna se om ni kan hitta felet?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

Hej @Webhallen!
Jag har lyckats få ett problem.
I denna bild
http://i.imgur.com/cXzHdXo.png
Så står det en (1) bredvid mottagna fast jag inte har någon beställning. Skulle du/ni kunna se om ni kan hitta felet?

Du hade en order som inte hade en produkt i sig, jag tog bort den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Du hade en order som inte hade en produkt i sig, jag tog bort den

Ah! Jag bad en I en butik att slå ihop 2 ordrar o då glömde han väl o radera själva ordern Tackar iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Webhallen hittade nu att under avbeställda så står det (4) under avbeställda, men jag kan bara se 3st i listan

Visa signatur