GTX 1080 Partnertillverkare leverans

Permalänk
Medlem

GTX 1080 Partnertillverkare leverans

Tjena,

Är det någon som har fått sitt partnertillverkarkort än?

Datumet var satt till idag men det verkar som att iallafall EVGA kan haft problem med leverans.

Webhallen får in 50 stycken vad jag har hört när jag pratade med dom på chatten, är intresserad av att höra om någon som har beställt på annan butik har fått iallafall bekräftelse på att det är skickat?

Permalänk
Medlem

Beställde 27e Maj från Alina och har haft mitt Msi gtx 1080 Gaming x i tre dagar

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem

Fick FE idag, nästa vecka kommer Asus Stix Rog 1080, (troligen). Fråga mig inte varför köpte FE.

Visa signatur

Underskrivning.
En besviken licens betalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Tjena,

Är det någon som har fått sitt partnertillverkarkort än?

Datumet var satt till idag men det verkar som att iallafall EVGA kan haft problem med leverans.

Webhallen får in 50 stycken vad jag har hört när jag pratade med dom på chatten, är intresserad av att höra om någon som har beställt på annan butik har fått iallafall bekräftelse på att det är skickat?

Pratade du idag eller igår med dom?

Visa signatur

Underskrivning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimtim:

Pratade du idag eller igår med dom?

Pratade med dom idag runt lunchtid, fick update nu nyligen också att det verkar bli försenat till början av nästa vecka

Skrivet av Leffe-:

Beställde 27e Maj från Alina och har haft mitt Msi gtx 1080 Gaming x i tre dagar

Lyckligt lottad Jag har beställt kylblock och backplate från EKWB också i onsdags och det verkar som jag får dom grejorna innan grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Pratade med dom idag runt lunchtid, fick update nu nyligen också att det verkar bli försenat till början av nästa vecka

Lyckligt lottad Jag har beställt kylblock och backplate från EKWB också i onsdags och det verkar som jag får dom grejorna innan grafikkortet.

Surt.

Japp, måste haft flax för när jag mailade och frågade när dom kunde tänkas få in dom på lager så trodde dom i slutet av Juni. Blev lite chockad när man fick leverans bekräftelsen i måndags

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem

Nu är leveransdatum för EVGA 1080 SC satt till 2016-06-20 :/

Ännu värre va dock Dustins förväntade leverans som var satt på 2016-07-01

Permalänk
Medlem

Jag har bokat ett EVGA GTX1080 Superclocked på Webhallen den 27e maj ca 18.50, stod ju förut att det var förväntat den 7e, sen den 10e och nu den 20e.

Jag maila dem igår när ryktena börja florera om att EVGA korten är försenade detta var svaret jag fick:

"Hej!

Leveransen av GTX1080 blev försenad och det nya ungefärliga leveransdatumet är mitten på nästa vecka eller slutet av månaden. När vi vet leverensdatum brukar vi lägga ut det på hemsidan.
"

Inte för att vara den som är den men det är galet dåligt gjort och komminucerat av både Webhallen och EVGA om vad som händer med leverenserna, det bode stå köplats på din order eller den förväntade leverensen för just din order på webhallens hemsida. Samt att vänta en månad på att få kort levererat är lite absurt.

Till råga på allt så har EVGA på twitter sagt att alla SC som är beställda via deras hemsida hittills skulle vara utskickade senast idag. Vidare så är det ännu mer frustrerande när man ser kort dyka upp på Newegg eller övriga amerikanska siter som folk bokar och får dagen efter. Det känns som att EVGA valt att prioritera den amerikanska marknaden och istället inte leverera kort till Europa alls under första halvan av juni.

Börjar bli lite less på denna väntan.

Permalänk

Beställde strix 1080 från alina, den 30:e. Lär dröja ett bra tag innan det kommer som det ser ut nu. Strix över huvudtaget verkar va extremt populär i förbokningarna.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

okej, på min sidan (webhallen) står grön stutus så kanske jag får ett nästa vecka dock sitter FE kort nu

Visa signatur

Underskrivning.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte fått något datum från Netonnet gällande mitt EVGA FTW som jag beställde den 30:e.

Permalänk
Medlem

Fick detta svar av Asus idag när jag frågade om 1080 Strix
"Första leveransen kom igår, andra kommer inom 2 veckor. Vågar dock inte säga exakt när det kommer visa grönt saldo hos ÅF. Rekommenderar att du bokar så snabbt du kan om du inte redan gjort."

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morx:

Jag har bokat ett EVGA GTX1080 Superclocked på Webhallen den 27e maj ca 18.50, stod ju förut att det var förväntat den 7e, sen den 10e och nu den 20e.

Jag maila dem igår när ryktena börja florera om att EVGA korten är försenade detta var svaret jag fick:

"Hej!

Leveransen av GTX1080 blev försenad och det nya ungefärliga leveransdatumet är mitten på nästa vecka eller slutet av månaden. När vi vet leverensdatum brukar vi lägga ut det på hemsidan.
"

Inte för att vara den som är den men det är galet dåligt gjort och komminucerat av både Webhallen och EVGA om vad som händer med leverenserna, det bode stå köplats på din order eller den förväntade leverensen för just din order på webhallens hemsida. Samt att vänta en månad på att få kort levererat är lite absurt.

Till råga på allt så har EVGA på twitter sagt att alla SC som är beställda via deras hemsida hittills skulle vara utskickade senast idag. Vidare så är det ännu mer frustrerande när man ser kort dyka upp på Newegg eller övriga amerikanska siter som folk bokar och får dagen efter. Det känns som att EVGA valt att prioritera den amerikanska marknaden och istället inte leverera kort till Europa alls under första halvan av juni.

Börjar bli lite less på denna väntan.

Jag bokade 2016-05-27 15:19.

Representaten på chatten sa att EVGA sa att dom var på väg iallafall, hade varit trevligt att veta 100% dock då det börjar bli lite trögt att köra på inbyggda grafikdelen på mitt 3770K

Permalänk
Medlem

@wRRM: nice, ja jag köpte först ett MSI 1080 Founders Edition fick in den bokningen prick 15.00, å hade inte 3e parts korten laddats upp (las upp ca 20s efter) å jag såg inte det då så fort jag bokat gick på ett möte Detta gjorde att jag inte upptäckte 3e parts korten föen vid 18.30 tiden och sen fatta beslutet att återlämna mitt FE och vänta på EVGA 1080 SC. Dock att vänta såhär länge trodde jag inte att jag skulle få göra.

Dock så kolla jag med kundsupport och tydligen så var jag ca 10-15 på listan för 1080 SC som det lät.

Permalänk
Medlem

Har också bokat ett evga ftw från komplett och det skulle först komma 7e sen 14e nu slutligen 22e juni. Tycker det är skandal av alla tillverkarna att de inte kan ge bättre info. Sen så hade ju ett kö system vart bra.

Permalänk

Kan vara bra att känna till att om du bokar hos Webhallen får du högre prio om du bokar i fysisk butik än via webbutiken.

Jag hade bokat en vara via webbutiken i våras och var några dagar senare in i butiken för ett annat köp.
När jag då passade på att fråga om leveransdatum för den bokade varan gick säljaren in på bokningen och sa att han fixat så den kommer tidigare.
Dagen efter fanns varan att hämta.

Kanske att säljaren får provision om varan bokats i kassan, och att de bokningarna prioriteras av butikspersonalen framför webbokningar.
Lite fult av dom, men jag blev glad för en snabbare leverans som inte kostade mig något extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanlighalsning:

Kan vara bra att känna till att om du bokar hos Webhallen får du högre prio om du bokar i fysisk butik än via webbutiken.

Jag hade bokat en vara via webbutiken i våras och var några dagar senare in i butiken för ett annat köp.
När jag då passade på att fråga om leveransdatum för den bokade varan gick säljaren in på bokningen och sa att han fixat så den kommer tidigare.
Dagen efter fanns varan att hämta.

Kanske att säljaren får provision om varan bokats i kassan, och att de bokningarna prioriteras av butikspersonalen framför webbokningar.
Lite fult av dom, men jag blev glad för en snabbare leverans som inte kostade mig något extra.

Det är ju skandal om det är så, så bara för att man inte bor nära en webhallen butik så hamnar man ner i listan?

Hade varit fint om @Webhallen hade kunnat kommentera detta.

Permalänk
Medlem

Beställt 2 st ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX 8GB DirectCU III OC för 7199:- st hos Alina den 27:e Maj men har inte fått bekräftat än om leverans tid

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Gör som jag, beställ inte. Butikerna skriver ett närmare datum för att locka folk till att köpa och sen flyttar de fram datumet med flit eftersom de igentligen inte själva vet release datumet ännu.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Gör som jag, beställ inte. Butikerna skriver ett närmare datum för att locka folk till att köpa och sen flyttar de fram datumet med flit eftersom de igentligen inte själva vet release datumet ännu.

Leverens tiden de får är från tillverkarna själva. om om det blir uppskjutet så är det tillverkarens fel att inte kan leverera så många kort som de beställt.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Beställt 2 st ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX 8GB DirectCU III OC för 7199:- st hos Alina den 27:e Maj men har inte fått bekräftat än om leverans tid

Beställde också den 27:e. Allt de har sagt till mig är att första leveransen förväntas komma i slutet av juni.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag fick mail av inet att ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC fanns på lager 10st. Tog typ 5min sen var alla borta och jag fick ingen... jag la min beställning 5 juni...

Men allvarligt. Den och evga korten kan inte heller klocka högre än vad FE korten gör så varför inte en FE mer än dom xtra 300:-?

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Skrivet av R3b0rn:

Jag fick mail av inet att ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC fanns på lager 10st. Tog typ 5min sen var alla borta och jag fick ingen... jag la min beställning 5 juni...

Men allvarligt. Den och evga korten kan inte heller klocka högre än vad FE korten gör så varför inte en FE mer än dom xtra 300:-?

Ljudnivån!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3b0rn:

Jag kör på EVGA mest för garantierna man får, ska dessutom byta till ett kylblock då jag vattenkyler mitt system, skiljer ändå 500kr mellan FE och SC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag kör på EVGA mest för garantierna man får, ska dessutom byta till ett kylblock då jag vattenkyler mitt system, skiljer ändå 500kr mellan FE och SC.

Menar du att det är svårare o hitta block till FE kort?

Visa signatur

Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ljudnivån!

Går det inte att ordna med något eftermarknad?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av R3b0rn:

Går det inte att ordna med något eftermarknad?

Ja kanske i framtiden men det blir dyrare. Varför inte köpa ett kort från början som har bra kylning och låg ljudnivå?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3b0rn:

Menar du att det är svårare o hitta block till FE kort?

Jodå men EVGA tillåter att man byter kylare utan att bryta garantin och FE korten är som sagt mycket dyrare

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/nAKyh-qqQCw

Nja... så kortet är tystare men hettar upp resten av burken. Ett större element som gör att allt annat går på max. Jag vet inte...

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av R3b0rn:

Du fick mail att korten fanns på lager? Jag beställde två kort den 27:e kl 15:02 och dessa blev skickade idag... låter lite weird då just strix så som jag förstått det är det mest bokade kortet