GTX 1080 Partnertillverkare leverans

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3b0rn:

https://youtu.be/nAKyh-qqQCw

Nja... så kortet är tystare men hettar upp resten av burken. Ett större element som gör att allt annat går på max. Jag vet inte...

Så länge luftflödet genom chassit är dugligt så är det ett mindre problem att värmen dumpas mer inne i chassit.

Permalänk
Medlem

Jag lade en order på en hel dator från iNet inklusive ASUS GTX 1080 Strix, där det stod då att det skulle ta cirka två veckor. I förrgår stod det 9 dagar, sedan hade 10st kommit in dagen efter, och nu ingenting mer än att det är slut.

Skickade meddelanden till iNet kundsupport igår, som besvarades idag. De sade att jag låg på nummer 35 i kön på grafikkortet. Det sade mig inte mycket, så jag skickade ytterligare ett mail där jag frågade när nästa leverans kommer eller hur många de kommer få in.
Tyvärr visste de inte när leveranser kommer eller antalet de får in.

Tycker det är otroligt dålig kommunikation mellan ASUS (kanske andra tillverkade också) och företagen som säljer korten.

Man blir orolig när man spenderat en sådan stor summa pengar i förväg och inte vet när någonting kommer. Tycker det är riktigt dåligt gjort av ASUS, men jag borde inte vara förvånad då ASUS har extremt dåliga recensioner av folk runtom Sverige och i världen.

Jag kan bara sitta och rulla tummarna och hoppas på det bästa

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wRRM:

Det är ju skandal om det är så, så bara för att man inte bor nära en webhallen butik så hamnar man ner i listan?

Hade varit fint om @Webhallen hade kunnat kommentera detta.

Vi gör ingen skillnad på hur/var man bokar.

Det som personalen i kassan kan ha gjort är att lägga in en flytt i lagersystemet på produkten från huvudlagret till butiken och lagt det som en prioriterad flytt.
Det innebär att den ska packas före andra varor så fort den är tillgänglig, inte att man kan tränga sig i kön.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det som personalen i kassan kan ha gjort är att lägga in en flytt i lagersystemet på produkten från huvudlagret till butiken och lagt det som en prioriterad flytt.
Det innebär att den ska packas före andra varor så fort den är tillgänglig, inte att man kan tränga sig i kön.

Tackar för svaret, då kan man pusta ut lite

@Webhallen Ni har inte fått någon mer info från EVGA hur leverans på 1080 SC ser ut?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wRRM:

Tackar för svaret, då kan man pusta ut lite

@Webhallen Ni har inte fått någon mer info från EVGA hur leverans på 1080 SC ser ut?

Nopes not yet tyvärr

Vi har börjat få några i princip menlösa kvantiteter, 3 här, 2 där osv.
Men inget av betydelse.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nopes not yet tyvärr

Vi har börjat få några i princip menlösa kvantiteter, 3 här, 2 där osv.
Men inget av betydelse.

Kan man få reda på, av er, vart i kön man befinner sig?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Irdeto:

Ja absolut, skicka PM till mig här eller kontakta vår kundtjänst så kan vi kolla upp det. (Bifoga ordernr)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Jag bokade 15:19 och är på plats 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag bokade 15:19 och är på plats 2

Som lite info till fler som bokat EVGA 1080 SC, jag Bokade vid 19 tiden och är på köplats 7, kanske ger er andra ett litet hum om var ni ligger.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ok, tack för förklaringen.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag precis notifikation om att kortet går att hämta dock 4 minuter innan stängning så får hämta det imorgon bra timing till helgen!

Permalänk
Medlem

Jag har tydligen plats 4.. bokade 15:23

Permalänk
Medlem

Fick leveransbesked nu under morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Fick leveransbesked nu under morgonen. http://i.giphy.com/GcO6KBd1C16F2.gif

Jag kan säga att jag hängde på låset i dag

Permalänk

Någon som hört något om MSI korten som skulle rulla in på Webhallen idag ?

Permalänk
Medlem

Beställde ett EVGA FTW från Netonnet, eftersom övriga återförsäljare hade dessa till högre pris i början, den 30:e Maj. Har inte fått någon uppskattad leveranstid ännu.

Mailade Netonnet och frågade om de hade någon info om leveranstid, hur många kort de får och vilken plats i kön jag var på. Fick något klipp och klistra svar om att de inte hade någon bekräftad leveranstid, inget mer svar än så.

Funderar på att avbeställa av ren princip, lär göra det om det dyker upp något tillgängligt kort någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Är @Inet något aktiv i denna tråden?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Beställde ett EVGA FTW från Netonnet, eftersom övriga återförsäljare hade dessa till högre pris i början, den 30:e Maj. Har inte fått någon uppskattad leveranstid ännu.

Mailade Netonnet och frågade om de hade någon info om leveranstid, hur många kort de får och vilken plats i kön jag var på. Fick något klipp och klistra svar om att de inte hade någon bekräftad leveranstid, inget mer svar än så.

Funderar på att avbeställa av ren princip, lär göra det om det dyker upp något tillgängligt kort någon annanstans.

Sitter i samma båt här, fast med CDON. De kan inte svara på nått heller, varken leveranstid eller köplats, jäkla tomtar. Man tycker ju att det borde ligga i deras egenintresse att kunna upplysa om sådana saker. Min enda svaga förhoppning är att antalet bokningar hos cdon är något lägre än hos andra webbutiker, så att man får ett kort vid deras första batch av kort.

Permalänk
Medlem

Väntar även jag på leverans från CDON. Inte ett ord har jag hört om kortet jag beställt. Jag var dessutom väldigt sen med att lägga min order så får nog vänta länge. Hoppas inte 1080Ti hinner lanseras bara.

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Du fick mail att korten fanns på lager? Jag beställde två kort den 27:e kl 15:02 och dessa blev skickade idag... låter lite weird då just strix så som jag förstått det är det mest bokade kortet

Skickades från m.sweclockers.com

Har du fått dina kort skickade från inet? Beställde själv 1st asus GTX 1080 rog strix dc3 oc ca kl 15:30. Och var då plats 25 i kön hos inet. Idag är det ca 300+ som beställt samma kort bara hos inet.( enligt inets kundtjänst)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av morphan88:

Har du fått dina kort skickade från inet? Beställde själv 1st asus GTX 1080 rog strix dc3 oc ca kl 15:30. Och var då plats 25 i kön hos inet. Idag är det ca 300+ som beställt samma kort bara hos inet.( enligt inets kundtjänst)

Fick de i måndags

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Fick de i måndags

Pratade med inet idag, de fick senast 1 st rog strix den 15:e. Hittills har de fått 5st rog strix kort. De trodde de skulle komma små strö leveranser nästa vecka. Segt är dock att jag e plats 25 så lär väl ta nästa 1 vecka till innan inet får mitt kort :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av morphan88:

Pratade med inet idag, de fick senast 1 st rog strix den 15:e. Hittills har de fått 5st rog strix kort. De trodde de skulle komma små strö leveranser nästa vecka. Segt är dock att jag e plats 25 så lär väl ta nästa 1 vecka till innan inet får mitt kort :/

Åhh fy fan, ja då nöp jag två av dem där fem...

Permalänk
Medlem

Beställde från ett Strix 1080 från Inet 2016-06-09, hoppas jag får det innan BF1 / 1080ti släpps..

Pratade med deras chatt support för några dagar sedan och fick prata med Vice Kundtjänstchef Mikael, frågade efter kö nummer men fick till svar att de inte ska ge ut sånt, men han sa att det var 50/50 att jag skulle få mitt på första leveransen.. skulle skriva igen den 21:a annars om jag inte fick från den första leveransen (20e)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är konstigt att dom får in så pass få kort med bara några stycken per leverans?

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Bara jag som tycker det är konstigt att dom får in så pass få kort med bara några stycken per leverans?

Felet ligger juh enbart hos partnertillverkarna vilket i detta fallet är Asus, möjligtvis att Nvidia kan bära en del av skulden. Tycker dock att 2016 ska det bannemej vara klara bud som skall sändas ut av företagen. Det får inte vara otydliga budskap eller brist på budskap vilket vi ser av båda typer idag. Skärpning till hela branschen i min mening. Vi kunder förväntar oss mera 2016. Det är inte stenåldern längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Beställde från ett Strix 1080 från Inet 2016-06-09, hoppas jag får det innan BF1 / 1080ti släpps..

Pratade med deras chatt support för några dagar sedan och fick prata med Vice Kundtjänstchef Mikael, frågade efter kö nummer men fick till svar att de inte ska ge ut sånt, men han sa att det var 50/50 att jag skulle få mitt på första leveransen.. skulle skriva igen den 21:a annars om jag inte fick från den första leveransen (20e)

Va? Jag har också snackat med Mikael där, och jag beställde 2016-06-01, och har fortfarande inte fått något. När jag pratade med dom sist kunde dom inte ens svara på om det ens kommer in kort förens innan Juli månad??

Så med andra ord skall det komma in en leverans den 20:de??? Om det nu visar sig att du får ditt kort då, så hoppas jag verkligen att jag också får mitt då. Annars är det något med Inets kösystem som verkligen inte stämmer!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Va? Jag har också snackat med Mikael där, och jag beställde 2016-06-01, och har fortfarande inte fått något. När jag pratade med dom sist kunde dom inte ens svara på om det ens kommer in kort förens innan Juli månad??

Så med andra ord skall det komma in en leverans den 20:de??? Om det nu visar sig att du får ditt kort då, så hoppas jag verkligen att jag också får mitt då. Annars är det något med Inets kösystem som verkligen inte stämmer!

Han skrev inte att leveransen kom den 20:e men det var 20:e som jag såg på Inets sida först innan det ändrades till "0 st", och han skrev att jag skulle skriva igen den 21:a och kolla ifall det inte var bokat än. (Vilket jag då tolkade som att jag hade 50% chans att få mitt den 20:e, men jag kanske är lite för optimistisk :/ )

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail från Inet :/

Citat:

Hej!

Detta e-mail går till er som beställt https://www.inet.se/produkt/5400048/asus-geforce-gtx-1080-8gb...

Den förväntade leveransen av Asus 1080 STRIX har inte inkommit som planerat.

Vi har inget konkret datum i dagsläget men vi återkopplar till er så snart vi får fram något leveransbesked.

Önskar ni ändra er order så vänligen återkom med ordernummer och den ev. ändring ni önskar göra.

Visa signatur