Permalänk
Medlem

Ni som är ägare av NF7-S v2.0

Ja just du där som läser denna första rad:)

Nu är det såhär att jag har beställt ett dito kort och jag undrar. vilka problem ni som äger detta kort har stött på.

Har läst mig till lite olika saker, bla:

Problem med att få det att boota
Svårigheter att kunna stänga av datorn - den resetar istället
Viss råkar ut för att den toktjuter och stänger av sig - möjligtvis relaterat till den minst sagt tveksamma tempmätarn.

Problem med att IDE-enheter uppfattas som SCSI, om mna använder sig utav nVidias IDE-driver, detta resulterade bla i att en kille med en Plextor-brännar omöjligt kunna bränna en skiva.

Just det sista skulle vara intressant att höra lite mera om, eftersom att jag äger en Plextor-brännare själv..:)

Naturligtvis får ni gärna berätta hur njöjda ni är med kortet om ni vill det, och motivera gärna då varför:)

Permalänk
Medlem

Tja, mitt funkar finfint iaf! Har inte märkt några som helst problem än så länge!

Det är en massa stavfel i manualen dock. Den är nog taskigt översatt till engelska av en liten kines misstänker jag.

Permalänk
Medlem

en liten kines?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soma
en liten kines?

Nej det är klart det kan ju vara en korean, japan lr taiwanes också. doh!

Permalänk
Medlem

Ja OK då. En asiat med begränsade engelskakunskaper. Whatever. Slarvigt skriven manual iaf. Kortet är bra åtminstone.

Permalänk
Medlem

"Problem med att IDE-enheter uppfattas som SCSI, om mna använder sig utav nVidias IDE-driver, detta resulterade bla i att en kille med en Plextor-brännar omöjligt kunna bränna en skiva."

Det är så här med alla nforce 2 kort,bara att vänta på att nvidia fixar drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Tjo, så har man fått hem och installerat kortet
Allt fungerar bra hittils, men hur sjutton får jag fart på ljudet???

Kör med Creatives Soundworks Digital = Sub och 2st satelliter...
VIlket jack jag än använder på I/O panel så får jag inget ljud...vad gör jag för fel???

Permalänk

Funkar fin fint, fick ett checksum erro första gången jag starta men sen dess har det aldrig hänt. Väntar på en xp 1700+ med bra stepping så man kan klocka lite. Sitter på en sunkig palomino xp 1700+ kommer knappt till 1650 mhz i 1.93 vcore

Sitter och kör super pi se om den orkar med, har kört hälften just nu.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Jag slängde nyss i mitt nf7-s v2.0. Det första jag märkte var att hålen runt socketen var mindre än på v1.2 så jag vart tvungen att fila till standoffsen(nytt ord till SAOL:)) till kylflänsen(slk 900) men det tog ju max 10min.

Men en annan sak som irriterat mig mer och som irriterade mig när jag installerade mitt förra nforce2 var att efter jag lagt in senaste Nforce2-drivrutinen(2.03) så går det inte att installera Catalyst3.2, 3.1 går klockrent men 3.2 är helt omöjlig, blir bara svart efter laddningsbilden om man installerar den. nån som har nåt tips??

övrigt så hoppas jag det klockar bättre än mitt 1.2 som maxa 200mhz och hade Vcore-problem över 1.95v..

Visa signatur

FX-51@2928mhz | Asus SK8V | 2x512mb Corsair 3200RE | 9800XT

Permalänk
Medlem

Var det inte meningen att nf7-s v2.0 skulle ha större hål än tidigare versioner?

Permalänk
Medlem

Ingen somanvänder det inbyggda ljudkortet????

Har försökt med alla fem "hålen" men inget fungerar....lyckades läsa mig till att svarta 3.5mm utgången skall kunna användas för 2 högtalare...

Permalänk

Tjo!

Fick mitt 2.0 igår, slängde i det + allt annat, har inte haft ett enda problem, kör amd 2ghz 333mhz fbs. dual ddr400 etc etc, funkar svinbra rent ut sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Ingen somanvänder det inbyggda ljudkortet????

Har försökt med alla fem "hålen" men inget fungerar....lyckades läsa mig till att svarta 3.5mm utgången skall kunna användas för 2 högtalare...

Och du har ljudkortet aktiverat i bios och installerat nforce drivrutinerna från www.nvidia.com?

Permalänk
Medlem

Jag kör med det ljudet och har märkt att surrounden låter litet mysko. Har 5.1-högtalare men det funkar inte lika som på SB Live 5.1. Subben spelas i den högra bakre enligt mixern och litet annat mysko som att min centerhögtalare tydligen blivit bakre vänster. Har inte forskat allt för noga i det än dock. Det funkar iaf med SB-kortet.

Permalänk
Medlem

TJaa... jag fick mitt kort förra fredagen och sedan dess har jag fått ressetta cmos runt 10-15ggr. 5ggr har det väl varit mitt eget fel pga klockning och volt o skit.. Men ett flertal ggr så har den börjat tjuta som fan (höga IIIöööIIIööö) när Win2000 börjar laddas.. Bara att nollställa och börja om. Det är väl det jag stört mig mest på.

Ljudkortet har jag itne fått igång alls, tänkte använda digitalporten men där är det nog bara min okunnighet ang. jumprar som sätter stopp för det..:)

En annan sak också (har med 90% sannolikhet inte med kortet att göra men jag vet inte..): jag kan inte ställa in att mitt Geforce3 kort ska jobba i "performance", under Inställningar\Avancerat\Geforce3\Performance & Quality. Väljer jag mittenalternativet eller "performace" hänger det sig... Spelar ingen roll om graffekortet är klockat eller ej. Det underliga är att jag körde med samma Win och samma graffekort på ett ruttet KT266 MSI kort innan dess MED performance inställt.. Totalt sett fick jag HÖGRE 3dmark poäng med KT266 än Abit.... det stör jag mig på nåt enormt!!!

Visa signatur

Xp1700 JIUHB @ 2.32Ghz Vcore 1.65 | 256mb Twinmos pc3200 | Abit NF7-S 2.0 | Geforce3 128mb 220/490 | 340gb totalt | Luftkylning | Chiefteclåda | Hercules-ljudkort. Så var det me det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne
Och du har ljudkortet aktiverat i bios och installerat nforce drivrutinerna från www.nvidia.com?

Jo då Janne, nog är det aktiverat i bios och drivrutinerna installerade, lösning var att använda gröna utgången samt att avaktivera Dolby Surround, då fick jag ljud!! -nåja i lurarna iaf, det verkar som att min anläggning med digital ingån inte tycker om analoga porten...antar att den sänder olika typer av signaler...tyvärr så är det ju bara optisk ut för digitalt ljud....så jag kan inte använda min anläggning...

Är det någon som vet om det finns någon Optisk-->RCA/Coax converter???