Permalänk
Medlem

@twk:
Wow. Helt galet vad folk slänger. Om det inte funkar är det bara att skaffa ett annat pcb sen så är det klart. Det är ett trevligt tangentbord i övrigt. Hade ett sådant tidigare, mitt första 60%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Grattis till dig, hoppas innerligt att det funkar! Det är 2an med bakgrundsbelysning va? Isf är det säkert någon Led som dött (rätt vanligt) och ägaren dumpade av den anledningen

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Den har backlight, men har inte kopplat in det i datorn ännu så vet inte vilken färg det är och om ledsen funkar.

Skrivet av Beltet:

@twk:
Wow. Helt galet vad folk slänger. Om det inte funkar är det bara att skaffa ett annat pcb sen så är det klart. Det är ett trevligt tangentbord i övrigt. Hade ett sådant tidigare, mitt första 60%.

Ja, verkligen galet! Ska prova det senare, när jag har hunnit rengöra det, och se om det funkar. Jag kanske ändå beställer en Satan GH60 PCB och byter till den. Har bruna brytare och vita leds löst hemma, vilket jag gärna vill ha på tangentbordet. Även om Ducky Mini säkert är nice, så klarar jag mig nog inte utan programmerbart tangentbord.

Permalänk
Medlem

Detta blir bara sjukare, gick ner igen och kollade:

Tangentbord med Mx Black och 280X. Vet inte om något funkar ännu.

Permalänk
Medlem

@twk:
Se bara till att kretskortet stödjer ISO. Det är inte alla Satan GH60 som gör det. Annars kan du inte använda den platta som tillhör.
Jag känner med dig. Jag kan inte vara utan programmerbart längre. Särskilt när man har sin väldigt specifika layout.

Permalänk
Medlem

@twk:
Va fan! Vilken lyckost! Jag hade inte tackat nej till ett 280x nu.
Jag gjorde ett fynd på loppis idag (2st Dell U2211 för 150kr). Och kände mig väldigt glad. Men det här är helt galet!
Grattis igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

@twk:
Va fan! Vilken lyckost! Jag hade inte tackat nej till ett 280x nu.
Jag gjorde ett fynd på loppis idag (2st Dell U2211 för 150kr). Och kände mig väldigt glad. Men det här är helt galet!
Grattis igen!

Tack!

Permalänk
Medlem

@CCWarlock: Tackar, jo jag är mycket nöjd. Gillar inte direkt Topre men man måste ju att ett om man är seriös haha. Tar nog mer bilder på det än timmar jag använder det. Har inget sub TKL så den fyller två funktioner

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Senaste bygget: plastic fantastic TMK Alps64:

Rengjorda och smorda Alps SKCM Cream från ett AEK2 monterade i en platta i svart akrylplast och ett chassi från TEX i genomskinlig akrylplast. Hattarna i finfin PBT kommer från samma AEK2 som brytarna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Khers:

Senaste bygget: plastic fantastic TMK Alps64:
http://i.imgur.com/L37sEoI.jpg
Rengjorda och smorda Alps SKCM Cream från ett AEK2 monterade i en platta i svart akrylplast och ett chassi från TEX i genomskinlig akrylplast. Hattarna i finfin PBT kommer från samma AEK2 som brytarna.

Ser ju helt undebart ut <3

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Det är ganska sjukt att man tycker att 1000kr+ är billigt för lite keycaps egentligen. Skulle väl själv inte påstå att jag tycker att det är särskilt billigt, men inte så värst dyrt heller. Jag håller mig dock till PBT så gott det går..

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick slutligen hem mina Round 5 leftovers, så nu är mitt WhiteFox om inte helt klart så åtminstone användbart. Tanken är att alla grå tangenter ska ersättas med vita, men de tangenterna verkar dyka upp först om något halvår (i bästa fall). Å andra sidan är det lite av poängen med gruppköp – det går så lång tid innan saker dyker upp att det blir som en överraskning, eftersom en har hunnit förtränga att en överhuvudtaget har köpt prylen ifråga. Keeps life interesting.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem

Så jäkla vackert @caligo. Den benvita färgen är det vackraste på kartan!

Permalänk
Medlem

här kommer ett WhiteFox till!

Var lite nervös eftersom det var första gången någonsin jag skulle löda, men det gick bra både med brytare och leds.
brytarna är Zealios lila 67g med standard caps, har en uppsättning Granite med alla möjliga mods men kommer nog att köra med originalen tror jag då jag redan kör Granite på min Filco.
allt som allt fin bräda och brytarna gillar jag skarpt.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Glömde visa upp mina SkiData caps som jag fick hem för någon vecka sedan.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem en AT till ps2 adapter idag så jag fick prova mitt Filand i datorn, gillar verkligen känslan i dessa blue alps switchar.

Av någon orsak fungerar inte tangentbordet med AT till ps2 adaptern kopplad i ps2 uttaget i datorn, utan jag måste köra det genom en aktiv ps2 till usb adapter också men då fungerar det perfekt? Har någon en idé varför det är så? Antar att det är något drivrutinsproblem.

Visa signatur

Speldator: AMD Ryzen 3600 | MSI 570x A-Pro | 16GB 2666Mhz | MSI RTX3060 Gaming X | Seasonic Focus+ Gold 650W | Radeon R7 SSD 240GB, WD Green SSD 240GB.

Jobbdator: Lenovo Thinkpad T580 | i7 8550U | 16GB | 512GB SSD

Permalänk
Medlem

Det rullar på snabbt nu. Ytterligare ett:

Winkeyless.kr b.face med 60g vintage MX black (Nixie escape) monterade i en lilaanodiserad* aluminiumplatta från LeandreNs R3. Sitter i en billig Poker case-klon från Aliexpress. Hattarna kommer från ett G80-1800HAU. Kommer gå helt HHKB när HADapter och HADditionals kommer i brevlådan.

*Nja, beställningen sade visst lila, men det är ganska mycket rosa över den i de flesta ljus. Inte för att jag klagar...

Permalänk

Min pärla. Har börjat tröttna något otroligt på hamburgerost-looken, men vet inte om jag är redo att lägga ut den mindre förmögenheten det kostar att köpa nya keycaps.

Permalänk
Medlem

Blev sjukt sugen på att skaffa ett nytt tangentbord när man scrollade igenom sidorna på denna posten O_O
Sitter på ett Cmstorm Quickfire med röda ducky tangenter, samt turkosa tangenter för W,A,D,S.
Återkommer med Bild.

Någon som har erfarenhet av att måla tangentbordet?
Tips om vad man ska använda för typ av färg, primer etc uppskattas.

Permalänk
Medlem

@Cribbage: Har ingen erfarenhet men har läst om folk som gjort med typ plasti dip.

Annars är det en snubbe som håller på med ett gruppköp på geekhack.org för aluminiumchassin till cm novatouch och rapid-i. Ser ut som att det kommer bli 3 olika färger: svart, mörkgrått och vitt.

Tråd finns här: https://geekhack.org/index.php?topic=80317.0

Permalänk
Medlem

Beställde precis ett whitefox med bruna brytare och iso

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Beställde precis ett whitefox med bruna brytare och iso

Skickades från m.sweclockers.com

Kliar något grymt i fingrarna just nu. Älskar hur det ser ut.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Beställde precis ett whitefox med bruna brytare och iso

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Flutters:

Kliar något grymt i fingrarna just nu. Älskar hur det ser ut.

Riktigt sugen jag med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Riktigt sugen jag med!

Ingen minns en fegis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev lite inspirerad från nån som gjort nåt liknande för ett tag sedan

Från MAX Keyboard.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Fick ett tangentbord på posten idag:

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt om nörderi!
Permalänk
Medlem

Kanske inte skulle köpt så många tangentbord...