Nintendo klargör fler detaljer om mini-NES

Permalänk

Jag tror, snarare än att det är lathet från Nintendos sida, att bristen på spel eller avsaknaden av möjligheten att köpa till fler antingen är en fråga om att de inte har rättigheter från företag som gått i graven eller någonting som de kommer att komplettera med i efterhand, typ "köp detta, släng över det på ditt USB-minne och kör in det". Förutsatt att det hamnar under tusenlappen så tror jag ändå att detta kommer att sälja guld, med all rätt. Blir nog ett köp för mig!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B450-F || Ryzen 3700X med Noctua NH-D15 || Gigabyte WF OC RTX 2060 Rev 2.0 || Corsair Vengeance 16GB @3200MHz || Corsair CX650M || Samsung 860 EVO 500GB || Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Tar nog inte lång tid förrän nån har tagit lådan/chassit och stoppat in en raspberry pi i den med retropi på.

Det är precis vad jag har planerat att göra

Permalänk
Avstängd

tror ni man kan pressa in en Apple TV eller MacMini i den?
Skulle bli ett grymt mediacenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Innan igår så hade vi inte en aning om att vi ens skulle få 30 spel på en nylanserad NES. Allt över ett spel ser jag som ett plus i kanten. När man satt och spelade NES så behövde man inte 30 spel utan de man hade spelade om och om och om igen. Krävs 20+ nya AAA-titlar för att ge mig samma nöje som t.ex Super Mario Bros eller Probotector.

Så jäkla rätt....
Inte hade man råd med fler än 5-10 spel. De andra lånade man från andra kompisar.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på om de gamla klassiska fusken kommer funka?
t.ex

upp upp ner ner vänster höger vänster höger B A start

Dold text

Tror det fanns något liknande till Turtles 2 också men det gick bara igenom då och då.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MROO:

Varför inte göra häftiga tillbehör till originalet istället? Liksom använda expansionsporten under för att kanske utöka stöd för nyare teknik. HDMI kanske, nätverk? Vad vet jag

du kanske känner till dem men;

http://retrorgb.com/hidefnes.html

http://enio.chykn.com/wiki/index.php/Main_Page

modscenen för gamla konsoler är enorm

RGB/HDMI moddar finns i stort sett till alla Nintendo konsoler. Mest imponerande är vad som hänt med N64
http://retrorgb.com/ultrahdmi.html

Men personligen ser jag fram emot prisvärda komponent/hdmi kablar till gamecube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

En person på ett forum nånstans. Men min egen research efter jag läste det verkar bekräfta vad han säger - CV3 är tamifan omöjligt att köra i emulator - finns ingen som får till det helt hundra. Finns fler spel som har problem, men cv3 är den mest uppmärksammade. CV3 anses vara ett så stort spel att det borde varit med i deras lista, men eftersom dom inte kan emulera det tillfredställande så var dom tvungen att skippa det.

*foliehatt av*

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: konamikoden är en del av spelen och dom kommer fortsätta fungera.

Det som däremot kan förändras är saker som utnytjas i tex speedruns, buggar i själva programeringen och exekveringen. Nintendot hade som sagt fysiska begränsningar på uppdateringsintervall osv och buggar som resulterat i att man "kommer mellan rutorna", nått som inte alltid går att exploiatera i emulering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

OK, då är det inte helt hopplöst i alla fall.

Inte alls. Blev en sådan här konsoll + just en extra handkontroll.

Blir en billig men kul julklapp!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Fick precis bekräftelsemail att den förbokade mini-enheten kommer som förväntat på releasedagen, men den extra handkontrollen får jag glatt vänta på till 2017 någon gång...damn you MM!!! *i-landsproblem*

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pottsork666:

Fick precis bekräftelsemail att den förbokade mini-enheten kommer som förväntat på releasedagen, men den extra handkontrollen får jag glatt vänta på till 2017 någon gång...damn you MM!!! *i-landsproblem*

2017...wtf? Är det sånt tryck på dom asså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Jag, polaren och tjejjen har fått samma mail.
Den kanske inte kommer ut alls??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pottsork666:

Fick precis bekräftelsemail att den förbokade mini-enheten kommer som förväntat på releasedagen, men den extra handkontrollen får jag glatt vänta på till 2017 någon gång...damn you MM!!! *i-landsproblem*

Fick liknande meddelande gällande min förbeställning hos Dustin. Tänkte att den verkligen borde komma i god tid innan jul... Extremt trist!

Var mycket mer intresserad av denna än NX (inget emot NX, kreativt, men inget för mig personligen). Synd att de inte kunde prioritera att fått ut denna klart innan de lanserar nästa pryl!

Ok, får bli en av de billigare XB1 S (är ändå intresserad av den som 4K BD-spelare och 4K-streamare i hemmabiorummet). Hoppas det kommer någon prisvärd bundle med ett gäng bra spel (tycker det blir så dyrt annars). Bra också om det blir verklighet och fart på spelen som utan extra kostnad kan köras på både PC och konsoll (vill inte betala två gånger för de, och PC är min huvudplattform för spel).

Avbeställer dock inte min Mini NES med extra kontroller, och hoppas att det blir tidigt Q1 2017.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Ja det är ju tur att det mest är en nostalgisk och kul grej, det är ju inte så att speltiden man har när fru och barn sover står och faller med extrakontrollern eller basenheten heller för den delen. Men lite surt ändå, onekligen...

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum