Nintendo högre värderat än Sony efter framgångar med Pokémon Go

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Nintendo hade vinst på varenda konsol från dag ett, det hade inte Sony eller MS. Har ett svagt minne av att de sålt runt 150 miljoner Wii? Och det är bara konsolerna...

Sen Wiiu var ett misslyckande, om jag minns rätt.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Sen Wiiu var ett misslyckande, om jag minns rätt.

De har typ sålt lika många som xbox one vilket inte så många kallar misslyckande.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nintendo är verkligen värda framgången. Pokemon Go är jätteroligt.

Ja det är roligt, men tyvärr inte länge. Nu när man fångat in minst en av varje Pokemon så finns det inte mer att göra.

Väntar spänt på kommande uppdateringar. Att man inte behöver "slåss" mot vilda Pokemons innan man fångar dem saknade jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Spelet kommer att dö innan de hinner släppa nya saker. Servarna klarar ju fortfarande inte av allt folk, och det har inte kommit ut överallt än.

Aktierna kommer att dyka.

Vad i det fetmarkerade tyder på att spelet är på väg att tappa i popularitet, tycker du?

Bor nära ett par pokestops här i stan. Har aldrig hänt att jag stått där ensam och spelat utan det har varit minst en till.

Visst, det säger inte så mycket om hur det kommer se ut "i framtiden", men att dödförklara spelet för att man själv tycker att det är lite fånigt är knappast skäl nog för folk att tro på en.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

De har typ sålt lika många som xbox one vilket inte så många kallar misslyckande.

Enligt Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_game_conso...) har det sålts fler Wii U än Xbox One. Men det beror väl i så fall mest på att Xbox aldrig lyckats sälja i Japan. Däremot är ju utbudet av spel till Xbox One överlägsen Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fasst... Man kan inte byta pokemon än, när det blir möjligt blir det nästan som ett nytt spel, och endast generation 1 är ju släppt än sålänge, så det finns mycket mjölk kvar i kon så att säga. Tror inte de är så pass korkade så de schabblar bort det när de för en gångs skull fått till en fullträff. Så jag tror du har fel.

Skrivet av Ozzed:

Visst, det säger inte så mycket om hur det kommer se ut "i framtiden", men att dödförklara spelet för att man själv tycker att det är lite fånigt är knappast skäl nog för folk att tro på en.

Jag tycker faktiskt det är en kul idé, jag tycker bara den i nuläget är väldigt dåligt utförd och ser ingen långvarighet i det. Jag har som sagt redan ledsnat och avinstallerat spelet men det finns ju uppenbarligen miljoner andra som har lägre krav och/eller mer tålamod än jag har. Jag hoppas faktiskt att jag har fel, det gör mig inget om Nintendo lyckas och spelet utvecklas till något bättre. Kanske kommer jag att prova det igen då.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Jag tycker faktiskt det är en kul idé, jag tycker bara den i nuläget är väldigt dåligt utförd och ser ingen långvarighet i det. Jag har som sagt redan ledsnat och avinstallerat spelet men det finns ju uppenbarligen miljoner andra som har lägre krav och/eller mer tålamod än jag har. Jag hoppas faktiskt att jag har fel, det gör mig inget om Nintendo lyckas och spelet utvecklas till något bättre. Kanske kommer jag att prova det igen då.

En sak som är dålig är att mycket av funktionaliteten inte är självklar, utan man måste kolla på typ "30 essential things to know about Pokemon Go"-videor för att fatta allt. Men har man väl fått kläm på det så känns det rätt innehållsrikt tycker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Ja det är roligt, men tyvärr inte länge. Nu när man fångat in minst en av varje Pokemon så finns det inte mer att göra.

Väntar spänt på kommande uppdateringar. Att man inte behöver "slåss" mot vilda Pokemons innan man fångar dem saknade jag.

Hur fan har du redan fångat en av varje? Finns väl dessutom 3-4st som ingen har hittat (med belöning utlyst för den som lyckas). Jag själv tycker att jag har letat mycket. Men har många kvar.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Frågan är bara när deras värde börjar minska igen då stämningarna börjar hagla. Ser en hel sjö uppsättningar stämningar som kan börja dyka upp speciellt i USA.

Ni vet ju hur det är.... "My daughter was killed because of Pokemon GO when a car drive over her" eller "My yard is filled with shenaiagans staring at their phones, a whole 30 of them and they come daily" "Our memorial museum is filled with children with disruptive behavior" eller "McDonals just started paying Nintendo to put a rare pokemon inside their restaurant stealing our customers!" osv osv och då räcker det knappast med någon varningstext att man ska vara uppmärksam osv för att vissa domarna inte ska gå med på offrets sida iallafall. Ska bli intressant att se hur detta kommer urarta sig, givetvis önskar jag inga dödsolyckor i anknytning till Pokemon GO spelande men jag menar rättsliga ärenden och så som klart kommer dyka upp i olika format.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Hoppas att detta inte innebär att Nintendo skippar allt annat och bara kör mobilspel, tycker ingen annan konsol kompletterar en spel PC så bra som en nintendo konsol. Känns som att det mesta som kommer till Xbox One eller Ps4 ändå kommer till PC också....

(Lite bitter över att jag inte vågade köpa nintendo aktier innan GO lanserades, var på väg men fegade ur.....)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Vad i det fetmarkerade tyder på att spelet är på väg att tappa i popularitet, tycker du?

Bor nära ett par pokestops här i stan. Har aldrig hänt att jag stått där ensam och spelat utan det har varit minst en till.

Visst, det säger inte så mycket om hur det kommer se ut "i framtiden", men att dödförklara spelet för att man själv tycker att det är lite fånigt är knappast skäl nog för folk att tro på en.

Det ända som gör spelet populärt är att det är pokémon. "gameplay" finns inte, du fångar allt du ser går till ett gym och spammar och du vinner om du har högra CP. Pokestop finns för att få pokebollar för att fånge pokémon.

När hypen dör, så kommer spelet att dö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Det ända som gör spelet populärt är att det är pokémon. "gameplay" finns inte, du fångar allt du ser går till ett gym och spammar och du vinner om du har högra CP. Pokestop finns för att få pokebollar för att fånge pokémon.

När hypen dör, så kommer spelet att dö.

Normalt så utvecklas ju spel och jag förväntar mig att antingen kommer Nintendo släppa nya funktioner då och då till Pokemon GO eller så kommer det något helt ny titel med mera djup i det hela så småningom. Typ Crash of Clans uppdateras ju hela tiden så att det aldrig ska gå att "få allt" som gör att spelarna blir beroende av det och inte kan sluta.

Jag är inte intresserad utav Pokemon GO för det är för simpelt och går ut bara på att samla Pokemon men jag gillar starkt GBC/GBA/NDS/3DS spelen även om jag närmar mig 30 nu så tycker jag de är bra RPG spel helt enkelt med bra gameplay/djup i det hela med enda dåliga saken är för att de är alltför lätta (varför jag vanligtvis vänder mig till någon Pokemon Hack som det finns massor av som vanligtvis har betydligt högre svårighetsgrader).

Så blir Pokemon GO mer som dem så skulle nog jag kunna tänka mig spela det, men inte idagsläget. Det som saknas mest i Pokemon GO:

- Krigsmekanismen bara suger, bara massa spam(behövs mera taktisk element/djup i det hela)
- Går ej att fighta kompisar
- Saknas AI baserade Pokemon Gym trainers och random Trainer encounters runt om
- Det hela med pokestops / exp osv är alltför föränklat, borde utvecklas mera åt vara en pokemon trainer istället för pokemon samlare

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Det ända som gör spelet populärt är att det är pokémon. "gameplay" finns inte, du fångar allt du ser går till ett gym och spammar och du vinner om du har högra CP. Pokestop finns för att få pokebollar för att fånge pokémon.

När hypen dör, så kommer spelet att dö.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Så blir Pokemon GO mer som dem så skulle nog jag kunna tänka mig spela det, men inte idagsläget. Det som saknas mest i Pokemon GO:

- Krigsmekanismen bara suger, bara massa spam(behövs mera taktisk element/djup i det hela)
- Går ej att fighta kompisar
- Saknas AI baserade Pokemon Gym trainers och random Trainer encounters runt om
- Det hela med pokestops / exp osv är alltför föränklat, borde utvecklas mera åt vara en pokemon trainer istället för pokemon samlare

Finns mer djup i spelet än så. Går att ta ner ett gym utan att ta skada. Dvs inte bara sitta och spamma.
Även IV är lite väl gömt atm, men kommer nog ändring på dessa fronter.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orisons:

Hoppas att detta inte innebär att Nintendo skippar allt annat och bara kör mobilspel, tycker ingen annan konsol kompletterar en spel PC så bra som en nintendo konsol. Känns som att det mesta som kommer till Xbox One eller Ps4 ändå kommer till PC också....

(Lite bitter över att jag inte vågade köpa nintendo aktier innan GO lanserades, var på väg men fegade ur.....)

De traditionella konsollerna och spelen lär finnas kvar, snarare breddar Nintendo likt många andra stora företag området de är verksam i. Ger koncernen stabilitet.

Nintendo är ju ett väldigt gammalt företag, grundat 1889, och områdena de varit verksamma inom har förändrats under alla dessa år. Sedan är företaget japanskt och just Japan har utvecklats väldigt mycket under denna period, med allt vad det innebär.

Nintendos ekonomi är heller inte dålig. Sony var nog rätt nära att stryka med för ett par år sedan men de ska ha skydd i form av Japanska staten vad jag förstått. Nindeno klarar sig själv men behöver även de områden som ger inkomst i och med att de finns på börsen.

Personligen är jag negativ till att Nintendo skulle göra en Sega och lämna hårdvarubranschen. Visst går det bra för dom som utgivare till andra företags produkter men Sega själva har verkligen inte knåpat ihop så mycket vettigt sedan dess. Sega var fantastisk på många vis på 90-talet och tidigt 00-tal men den delen av företaget har gått förlorat.

Själv hoppas jag ständigt att Sega känner sig modiga och ger sig in i branschen igen och vi får se en värdig efterföljare till Dreamcast blandannat. Lek med tanken på att Sega väljer en liknande design som Microsoft och Sega (Jaguar + GCN), sammarbetar på något vis med Valve för att använda Steam som grund för konsollen (Sega är ganska tungt investerad i Steam redan med deras spel) och vi har en Steam Machine som faktiskt kan penetrera marknaden. Sega Dreamcast 2? Sega Steamcast?

Äh, drömma kan man ju.

Permalänk
Medlem

Trevligt att läsa lite goda nyheter om Nintendo. Sambon är ute och jagar Pokemons flera gånger om dan nu. Jag hade nog också varit det om det inte vore för ryggen som klappat ihop totalt nu.

Skrivet av anon5930:

Jag är nog av åsikten att Wii U ändå sålt dåligt men samtidigt har fått ett riktigt bra spelutbud men många bra och exklusiva titlar. Jag ångrar då inte mitt köp. Sedan närmar sig Wii U 4 år på marknaden och i mars 2017 kommer den ha varit ute i nästan 4,5 år vilket ändå är ganska långt.

Egentligen är det nog så att dom sålt sämre än förväntat (både sina egna förväntningar och "marknadens") snarare än att dom sålt dåligt. Förväntningarna var nog jäkligt högt uppskruvade efter succén med Wii. 10-12 miljoner exemplar (eller vad nu WiiU försäljningen är uppe i), är väl ungefär knappt hälften av PS4. Egentligen inte alls en så dålig marknad. Jag tror mer att det är åsikten att dom sålt dåligt som bitit sig fast hos gemene man.

Även om WiiU marknaden är mindre än PS4 marknaden så tror jag att ett bra spel på WiiU får större genomslag hos WiiU ägarna än vad ett bra PS4 spel får hos PS4 ägarna. Ska man få bra genomslag på PS4 marknaden så måste man göra ett fantastiskt spel.

När du nämner hur länge WiiU funnits ute så kommer jag att tänka på "argumentet" som vissa personer kör med om att "WiiU är så kasst att dom måste byta konsol redan". Samma personer verkar inte riktigt ha fattat att PS4:Neo snart lanseras och nästa XB1 är på G. Enligt det resonemanget måste ju PS4:an vara alldeles särdeles kass eftersom den bara klarade 3 år Fast innan jag startar ett flamewar här så kanske jag ska tillägga att jag tycker PS4:an är trevlig, men ovanstående argument "mot" WiiU är kasst.

Skrivet av Jimicro:

Wii U är ingen dålig konsol, men den kunde inte mäta sig med PS4 för den bjöd inte på något unikt. Den som säger att Nintendo lägger ner hårdvarufronten tror jag tror fel. De har alla chanser nu att gå sin egna väg.

Jag tycker mer att problemet är att dom schabblade bort lanseringen, tappade 3:e partarna pga "dålig" försäljning snarare än att konsolen saknade nåt unikt. Ser man på konsoler i helhet så är det ju bakåtkompatibilitet med fg generation tänligen unikt och att fg generations kontroller funkar är väl också rätt unikt. Nyheten med skärm på "padden" var ju unik den med, men knappast väl mottagen. I övrigt håller jag med dig.

Skrivet av Xverminator:

Sen kommer den garanterat vara bakåtkompatibel med Wii U så det finns ett stort spelutbud redan från start och för de som nyligen skaffat Wii U så kan man fortfarande spela sina Wii U spel.
...
Jag ser fram emot NX

Jag är rätt tveksam till bakåtkompatibiliteten. Det vore kanon om NX blev bakåtkompatibel med Wii och WiiU, men om NX ska vara lätt att porta till så antar jag att dom nog kör liknande arkitektur som PS4/XB1 och då lär det vara en hel del jobb att få till bakåtkompatibilitet.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Och har 30~ mil till t.ex Kiruna så bor imo inte så långt norrut =p

Hehe, fortfarande rätt långt ut. Vissa av oss ser tyvärr ut att bli Svealänningar med framtida länsuppdelning. Inte för att det säkert är något fel med Svealand men Norrland är ju ändå Norrland.

Skrivet av Hurtigbullen:

Trevligt att läsa lite goda nyheter om Nintendo. Sambon är ute och jagar Pokemons flera gånger om dan nu. Jag hade nog också varit det om det inte vore för ryggen som klappat ihop totalt nu.

Egentligen är det nog så att dom sålt sämre än förväntat (både sina egna förväntningar och "marknadens") snarare än att dom sålt dåligt. Förväntningarna var nog jäkligt högt uppskruvade efter succén med Wii. 10-12 miljoner exemplar (eller vad nu WiiU försäljningen är uppe i), är väl ungefär knappt hälften av PS4. Egentligen inte alls en så dålig marknad. Jag tror mer att det är åsikten att dom sålt dåligt som bitit sig fast hos gemene man.

Även om WiiU marknaden är mindre än PS4 marknaden så tror jag att ett bra spel på WiiU får större genomslag hos WiiU ägarna än vad ett bra PS4 spel får hos PS4 ägarna. Ska man få bra genomslag på PS4 marknaden så måste man göra ett fantastiskt spel.

När du nämner hur länge WiiU funnits ute så kommer jag att tänka på "argumentet" som vissa personer kör med om att "WiiU är så kasst att dom måste byta konsol redan". Samma personer verkar inte riktigt ha fattat att PS4:Neo snart lanseras och nästa XB1 är på G. Enligt det resonemanget måste ju PS4:an vara alldeles särdeles kass eftersom den bara klarade 3 år Fast innan jag startar ett flamewar här så kanske jag ska tillägga att jag tycker PS4:an är trevlig, men ovanstående argument "mot" WiiU är kasst.

Trist med ryggen, hoppas det är något som går över snart nog. Pokemon GO är ju som bäst om man har folk att uppleva spelet med. Det är ju lite som med det klassiska flerspelarupplevelsen med Nintendos spel men ute i verkligheten.

Precis, Nintendo förväntade sig sälja fler Wii Us än de gjort. De har sänkt förväntade antalet sålda konsoller ett par gånger. Huruvida den sålt dåligt beror på hur man jämför. Väldigt mycket bra spel som släppts till Wii U även om antalet ofta brukar förminskas av olika anledningar. Wii U har fått väldigt mycket nya titlar medans både Xbox One men speciellt PS4 får väldigt mycket "HD remasters". Jag har dessa konsoller med och en rejäl hög spel till vardera. Gillar alla konsoller, de ger mig ju möjlighet att spela alla spel jag faktiskt vill spela men Wii U har verkligen inte behandlats rättvist.

Och du har rätt vad gäller genomslag, Zelda: Breath of the Wild på E3 visade ju verkligen upp att Nintendo, med ett enda spel, dominerade hela E3. Nu visades också andra spel upp som var intressanta men just Zelda var i en klass för sig. Verkligen en höjdpunkt under året inom spel för mig att följa uppvisningen live via Twitch. Hade förstås varit bättre att vara där på plats och prova på demo-utgåvan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Man började undra varför ungdomen började gå ut igen. Visade sig vara en ny app av Nintendo : /

Varför bitter över det? Får ungdomarna inte vara ute?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Varför bitter över det? Får ungdomarna inte vara ute?

Jag trodde först att de var ute på grund av ett nyväckt intresse av sport och natur. Men det kanske kommer när de går omkring och får motion. Det jag stör mig mest på nu är att många bara tittar ner på mobilen. Men det kanske är framtiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Jag trodde först att de var ute på grund av ett nyväckt intresse av sport och natur. Men det kanske kommer när de går och får motion med sina mobiler.

Och skillnaden på att sparka på en boll för att få fantasipoäng i en fantasimatch och att fånga fantasifigurer är vad exakt? Varför är det bättre att jaga fantasipoäng i fotboll än att jaga fantasifigurer i pokemon?

Det är alldeles uppenbart att du är typen som klagar på dagens unga för att dom sitter inne o spelar hela dagarna, nu klagar du på att dom går ut också, konstigt men inte helt oväntat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Och skillnaden på att sparka på en boll för att få fantasipoäng i en fantasimatch och att fånga fantasifigurer är vad exakt? Varför är det bättre att jaga fantasipoäng i fotboll än att jaga fantasifigurer i pokemon?

Det är alldeles uppenbart att du är typen som klagar på dagens unga för att dom sitter inne o spelar hela dagarna, nu klagar du på att dom går ut också, konstigt men inte helt oväntat.

Instämmer, sedan får man ju också tänka på att dessa som är ute och spelar Pokemon GO inte verkar ha förmågan att misshandla folk, råna och förstöra sin omgivning utan är ute och spelar fredligt. Mer sådant, mindre kriminellt avskum i mitt tycke.

Att folk faktiskt vågar sig ut nattetid för att spela är ju bara det en rätt stor sak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Och skillnaden på att sparka på en boll för att få fantasipoäng i en fantasimatch och att fånga fantasifigurer är vad exakt? Varför är det bättre att jaga fantasipoäng i fotboll än att jaga fantasifigurer i pokemon?

Det är alldeles uppenbart att du är typen som klagar på dagens unga för att dom sitter inne o spelar hela dagarna, nu klagar du på att dom går ut också, konstigt men inte helt oväntat.

Att gå omkring och spela pokemon go har skapat en hel del olyckor på sistone. Att gå omkring och röra sig är självklart bra. Men att titta ner på sin mobil hela tiden är något jag föraktar. Speciellt när de cyklar, kör bil eller går över gator. Ungdomarna bör veta bättre än barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Att gå omkring och spela pokemon go har skapat en hel del olyckor på sistone. Att gå omkring och röra sig är självklart bra. Men att titta på ner på sin mobil hela tiden är något jag föraktar. Speciellt när de cyklar, kör bil eller går över gator. Ungdomarna bör veta bättre än barn.

Det är fyrtioelfte gången jag ser detta idiotargument, bara för att en liten minoritet av alla spelare har råkat ut för olyckor eller beter sig illa i trafiken har absolut ingenting med spelet att göra, det har allt att göra med individerna.

Undrar just om du använder den här logiken när det gäller annat också?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Det är fyrtioelfte gången jag ser detta idiotargument, bara för att en liten minoritet av alla spelare har råkat ut för olyckor eller beter sig illa i trafiken har absolut ingenting med spelet att göra, det har allt att göra med individerna.

Undrar just om du använder den här logiken när det gäller annat också?

Du får nog ta en titt på din logik. Jag klagar inte på spelet utan ungdomarna som tittar ner på mobilen och skapar risker och olyckor. Att försvara detta beteende är oansvarigt. Att du väljer att dra de som inte tittar ner över samma kant är för mig oförståeligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Du får nog ta en titt på din logik. Jag klagar inte på spelet utan ungdomarna som tittar ner på mobilen och skapar risker och olyckor. Att försvara detta beteende är oansvarigt. Att du väljer att dra de som inte tittar ner över samma kant är för mig oförståeligt.

"Jag trodde först att de var ute på grund av ett nyväckt intresse av sport och natur. Men det kanske kommer när de går omkring och får motion. Det jag stör mig mest på nu är att många bara tittar ner på mobilen. Men det kanske är framtiden..."

Det här låter som ett generellt klagande på samtliga pokemon GO spelare, för att dom inte delar ditt intresse för sport/natur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Att gå omkring och spela pokemon go har skapat en hel del olyckor på sistone. Att gå omkring och röra sig är självklart bra. Men att titta ner på sin mobil hela tiden är något jag föraktar. Speciellt när de cyklar, kör bil eller går över gator. Ungdomarna bör veta bättre än barn.

Sitter du verkligen och jagar dåliga saker som gammelmedia?
Bara kolla vad som händer i resten av världen. https://www.flashback.org/aktuella-amnen inte ens fotboll för ungdommar är fritt från tafsande osv.

Tusentals extra är ute och rör sig, även om de inte spelade ett spel på telefoner skulle antalet olyckor öka.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

"Jag trodde först att de var ute på grund av ett nyväckt intresse av sport och natur. Men det kanske kommer när de går omkring och får motion. Det jag stör mig mest på nu är att många bara tittar ner på mobilen. Men det kanske är framtiden..."

Det här låter som ett generellt klagande på samtliga pokemon GO spelare, för att dom inte delar ditt intresse för sport/natur.

Lär dig läsa. Att jag klagar på alla pokemon GO spelare är något du har fått i bakfoten. Jag skrev att jag stör mig på de som tittar ner på telefonen hela tiden. Det är för att de är en risk för samhället, vilket skapar olyckor.

Att vara negativt inställd till riskfyllt beteende är helt normalt. Speciellt när det kommer till ungdomar som bör veta bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Lär dig läsa. Att jag klagar på alla pokemon GO spelare är något du har fått i bakfoten. Jag skrev att jag stör mig på att de tittar ner på telefonen hela tiden. Det är för att de är en risk för samhället, vilket skapar olyckor.

Att vara negativt inställd till riskfyllt beteende är helt normalt. Speciellt när det kommer till ungdomar som bör veta bättre.

"Jag trodde först att de var ute på grund av ett nyväckt intresse av sport och natur. Men det kanske kommer när de går omkring och får motion."

Får väl plocka ut den nedlåtande meningen eftersom du verkar vilja förtränga den.

Det du säger här är att du TRODDE folk kommit ut för att dom funnit intresse i sport/natur (vilket du tycker är bra intressen) men sen visar det sig att de är ute pga. ett intresse som du inte tycker är ett bra intresse. Men att dom kanske "kommer till insikt" och finner intresse i de intressen som du "godkänner" om dom bara får vistas ute ett tag.

Det är inte svårt att förstå vad du menar med det inlägget

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

"Jag trodde först att de var ute på grund av ett nyväckt intresse av sport och natur. Men det kanske kommer när de går omkring och får motion."

Får väl plocka ut den nedlåtande meningen eftersom du verkar vilja förtränga den.

Det du säger här är att du TRODDE folk kommit ut för att dom funnit intresse i sport/natur (vilket du tycker är bra intressen) men sen visar det sig att de är ute pga. ett intresse som du inte tycker är ett bra intresse. Men att dom kanske "kommer till insikt" och finner intresse i de intressen som du "godkänner" om dom bara får vistas ute ett tag.

Det är inte svårt att förstå vad du menar med det inlägget

Blir du verkligen upprörd över något du själv intalar dig när du läser mina meddelanden? Du verkar vara en väldigt förvirrad individ. Men jag antar istället att du är ett dåligt troll och jag lämnar dig där med i fred : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Blir du verkligen upprörd över något du själv intalar dig när du läser mina meddelanden? Du verkar vara en väldigt förvirrad individ. Men jag antar istället att du är ett dåligt troll och jag lämnar dig där med i fred : )

Är verkligen inget troll, kan du inte själv förklara vad du menar med den meningen då, om det nu inte är exakt som jag sa

Men ok, jag lägger också ner här nu. Men vidga dina vyer, folk kan ha roligt på sätt som du inte finner minsta nöje i, det betyder inte att du måste sprida negativitet kring det.

Permalänk

Vi behöver fler spel som får folk att flytta arslet från soffan. Pokemon Go är en jättebra idé som uppmuntrar innesittare till lite daglig motion. Jag tror att spelet kommer vara rätt så dött under vintern dock. Har svårt att tro att folk är taggade på att klättra i snöhögar för att hitta Pikachu.