Är detta normalt? (ASUS STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING OC)

Permalänk
Medlem

Är detta normalt? (ASUS STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING OC)

Så här ser det ut när jag spelar The Division på high. (i7 4770k 16gb RAM, PSU 750w)

Permalänk

@Polzarx: Hur är spelat när du spelar då, laggar det eller är det fps drops ofta?

Permalänk
Medlem

Helt normalt. Jag antar att max visade när datorn var under load i division?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindberg91:

@Polzarx: Hur är spelat när du spelar då, laggar det eller är det fps drops ofta?

Spelet flyter på bra, allt från 70-140fps beroende på vart man är i spelet. Det är ibland som det laggar till i kanske 4sek helt random.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Helt normalt. Jag antar att max visade när datorn var under load i division?

Ja jag tabbade ur division och tog kortet under load.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

när det blir "random" lagg i spel att det antingen är något program i bakgrunden som drar resurser och där med laggar det till eller så kan det vara hårdvara. Hade ett USB headset som drog 100% CPU under ca 1sek var 3min eller så. Tog mig ett jävla tag att upptäcka det. Var tvungen att köra ett program som loggade CPU usage för varje program under tid. Kanske värt att göra!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Hjälpsam

Ett annat sorgebarn är ju många "tuning program" som skickas med moderkort och grafikkort, avinstallera skiten är mitt råd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

när det blir "random" lagg i spel att det antingen är något program i bakgrunden som drar resurser och där med laggar det till eller så kan det vara hårdvara. Hade ett USB headset som drog 100% CPU under ca 1sek var 3min eller så. Tog mig ett jävla tag att upptäcka det. Var tvungen att köra ett program som loggade CPU usage för varje program under tid. Kanske värt att göra!

Min cpu ligger mellan 90-100% och det är division som ligger och drar det. Det är tydligen många som har samma problem med hög cpu användning när dom spelar just division.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag har en i7 2600k och den ligger på runt 70℅ i load med 1070

Permalänk
Medlem

Hur kan din 1070 ha 2000mhz som max medan mitt 1080 bara har 1644 som max? Har överklockat men den där siffran har inte ändrats för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbqw:

Hur kan din 1070 ha 2000mhz som max medan mitt 1080 bara har 1644 som max? Har överklockat men den där siffran har inte ändrats för mig.

vad belastar du kortet med?