The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt, hoppas du gillar expansionerna!

Nu minns jag inte exakt hur gamla armor ser ut (även om jag har ett par tusen bilder från min första genomspelning där dessa syns) men jag reagerade på hur ful grundnivåerna av witcher armor var idag. Nu snöade jag själv mest in på Ursine men rätt säker på att jag körde Griffin maj 2015, den var rätt snygg då.

Själv har jag halkat in i Mass Effect-trilogin igen, behöver något awesome efter att ha spelat igenom kompletta Witcher 3. Faktiskt lite sugen på att spela igenom första Witcher också, senast var innan lanseringen av Witcher 2 men frågan är om inte det spelet känns för åldrat efter Witcher 3 gameplay-mässigt.
Sedan har jag inte ens spelat igenom Dragon Age: Inquisition, en evig skam då spelet varit ute i snart två år och jag ägt spelet i ett år.
Jag har att spela....

Vanilla Mastercrafted Griffin ser ut som nedan. Väldigt grön

Gillar expansionen så här långt i alla fall, ska på fest med en död bror haha!

P.s. DAI är väldigt bra och en semi-öppen värld. Men DAI är lite blekt om man jämför med W3

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd

Klarade inte av att spela mer efter att ha spelat ut orginalet. Känns som att det tog tvärslut där. </3

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Vanilla Mastercrafted Griffin ser ut som nedan. Väldigt grön
http://www.scififantasynetwork.com/wp-content/uploads/2016/06/MCArmourSets.jpg

Gillar expansionen så här långt i alla fall, ska på fest med en död bror haha!

P.s. DAI är väldigt bra och en semi-öppen värld. Men DAI är lite blekt om man jämför med W3

Haha, rejäl ölmage gamle Geralt fått med Griffin-rustningen. Hm, glömde nog helt bort att kolla in Wolven och Manticore i min genomspelning, just Manticore påminner en hel del om Links dräkt.

Låter härligt det.

Ett litet tips för en sak som kan missas i ett av uppdragen du är i nu men som är väl värd att få tag i. Jag går inte in på exakt vad det är mer än vilken person det är (utan något direkt beskrivning mer än ålder) samt vart hon finns i spelvärlden. Kan hända att du missat den redan:

Tanten i auktionshuset säljer något du verkligen vill köpa.

Dold text

DA:I var nog lite dum att vänta så länge med, men bör verkligen spela igenom den då jag sett fram emot spelet så mycket. Men får nog bli efter Mass Effect-trilogin oavsett.

Skrivet av lakej:

Klarade inte av att spela mer efter att ha spelat ut orginalet. Känns som att det tog tvärslut där. </3

Expansionerna är väl värda att återvända till, jag gillade båda skarpt men Blood & Wine var lite över det ordinarie.

Förr eller senare kanske suget återvänder med.

Permalänk
Avstängd

@anon5930:

Spelade på svåraste och önskar helst av allt att aldrig behöva spela spelet igen. Kan kolla på playthrough möjligtvis.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ett litet tips för en sak som kan missas i ett av uppdragen du är i nu men som är väl värd att få tag i. Jag går inte in på exakt vad det är mer än vilken person det är (utan något direkt beskrivning mer än ålder) samt vart hon finns i spelvärlden. Kan hända att du missat den redan:

Tanten i auktionshuset säljer något du verkligen vill köpa.

Dold text

Tack för tipset. Den nya rustningen var inte helt dum, synd bara att den inte är anpassad för signs.
Men bästa köpet var i alla fall glasögonen

Precis klar med Heart of Stone. De sista boss fighterna var lite svåra men nu vidare mot Toussaint!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Tack för tipset. Den nya rustningen var inte helt dum, synd bara att den inte är anpassad för signs.
http://i.imgur.com/hPkQuAI.png

Precis klar med Heart of Stone. De sista boss fighterna var lite svåra men nu vidare mot Toussaint!

Hahaha, Geralt är i Matrix-fasen ser jag.
Gillade dom med faktiskt, men blev inte att jag använde de så länge men bar dom med mig desto längre.

Härligt, det kanske bästa framför dig då.

Permalänk

Hej alla,
Har en dum fråga antar jag...

Jag är mitt i en quest lång ner i en grotta, och bägge mina svärd har pajat...har inte med mig kits för det...hur gör man? googlat men de enda svaren som kommer upp är "det borde du tänkt på" och annan skit...måste ju finnas en lösning? annars får jag spela om spelet från början då jag savar över sista spelningen hela tiden....

tips någon? ("borde du tänkt på"- kommentarer undanbedes )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brannigan:

Hej alla,
Har en dum fråga antar jag...

Jag är mitt i en quest lång ner i en grotta, och bägge mina svärd har pajat...har inte med mig kits för det...hur gör man? googlat men de enda svaren som kommer upp är "det borde du tänkt på" och annan skit...måste ju finnas en lösning? annars får jag spela om spelet från början då jag savar över sista spelningen hela tiden....

tips någon? ("borde du tänkt på"- kommentarer undanbedes )

Signs och knytnävarna Du kan inte gå tillbaka då?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Signs och knytnävarna Du kan inte gå tillbaka då?

Nävarna gör ingen skada... Gå tbx går inte tror jag inte, har hoppat ner från saker och ting och tagit mig genom flertalet teleportera...

Kan ju knappast vara den enda som fått trasiga vapen under en q??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brannigan:

Nävarna gör ingen skada... Gå tbx går inte tror jag inte, har hoppat ner från saker och ting och tagit mig genom flertalet teleportera...

Kan ju knappast vara den enda som fått trasiga vapen under en q??

Alltså, trasiga? Att de blir röda till vänster i HUD betyder ju inte att de inte går att använda över huvud taget, bara att de gör mindre skada tills man lagar dem? Eller har jag missat något när jag spelat igenom spelet?

Båda mina svärd gick sönder under questen med Keira Metz men jag kunde fortsätta använda dem ändå, även om det tog lite längre tid att ha ihjäl fiender.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk

Hallå !
spelet flyter på riktigt bra på min gamla 3770k och 980 .
Har dock läst någonstans att man skall välja cpu istället för gpu under Physx inställningarna på Nvidias kontrollpanel?
Är det något som förbättrar fpsen?
samt skall man köra Fullscreen eller borderless Window?
Vad funkar bäst för er som haft spelet ett tag , o testat detta?

Permalänk
Medlem

Varje gång jag är hos någon svärd eller rustningsmakare så reparerar jag så jag har aldrig fått ner svärden under 50 %. Har fått sälja av reparationskit för jag har onödigt många snarare

Jag autosparar var 5e minut är inte var 10e standard? Borde inte behöva starta om från början i alla fall då de ju sparar checkpoints också.

Grymt spel klarat wild hunt och börjat med hearts of stone. Hearts of stone har lite krävande bosstrider under hela wild hunt stötte jag på någon enstaka som jag drog ner svårighetsgraden för i stället för att vänta tills man var i nivå. På näst svåraste kunde jag lätt slå 10 nivåer upp i regel mot slutet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

http://i.imgur.com/hPkQuAI.png

Drog också hem glasögonen på auktionen. Men jag blev fort less på dem. Jag hoppa statyetten hoppas de inte var någon större miss...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Drog också hem glasögonen på auktionen. Men jag blev fort less på dem. Jag hoppa statyetten hoppas de inte var någon större miss...

Ja precis, glasögonen var bara en kul grej

Ang. stayetten

Det var inte värt det enligt mig. Rustningsdiagrammen var det vettigaste man fick med sig från det uppdraget

Dold text

Ett tips för slutet av Hearts of Stone, också en spoiler:

Om man väljer att konfrontera O´dimm så ska man försköka att hitta honom i en drömvärld eller liknande på tid.
Det finns ett svärd i det området man vill ha. Det hör till Viper rustningen man får tag i auktionshuset. Viper Venomous Silver Sword heter det.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Brannigan: Lägg in modden som gör att saker inte behöver repareras. Knappast fusk i mina ögon, bara lite quality of life improvement

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

@Brannigan: Lägg in modden som gör att saker inte behöver repareras. Knappast fusk i mina ögon, bara lite quality of life improvement

Lägg in modden som ger dig hearts of stone perken också. Inte fusk bara quality of life improvement
Seriöst du hittar ju reparationskit konstant behöver inte ens köpa dem eller crafta. Finns inget behov av att modda bort det. I värsta fall kan du bära på ett backup svärd om du har heligt ont om reparationskit.

Det där med att saker slits lärde jag mig den hårda vägen i Morrowind. Mitt första rpg steg ner i första grottan man hitta stötte på någon simpel tjuv men fick stå och veva med daggern i över en timme vad de kändes som... Till slut fick man ge upp. Sen lärde man sig att det inte går att slåss med dagger på 0 %

Hearts of Stone avklarat. Tack för spoilern om venom svärdet sprang runt i panik att jag skulle missa den. Hade väl antagligen hittat den ändå men man vet ju aldrig. Något uppdrag innan skulle man in i något hus men fick för mig att jag skulle titta i ett vakttorn bakom en hitta jag en superior potion.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hmm varför ger tyngre sadlar med mer rustning på bättre stamina?

Undrar också om det finns någonstans där man kan sälja mutagens för vettigt pris. Begriper inte varför man ska ha 200 mutagens man inte kan göra något vettigt med. Borde kunna käka för temporär hälsoboost förbättring av stats eller något åtminstone.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Går det vinna turneringen eller är allt stagat? Minimal spoiler varning...

Misslyckades med hästkapplöpningen får ingen feedback när man slår till dockorna? Sen sista delen är jag säker på att jag dräpte alla utom en men förlora ändå

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Går det vinna turneringen eller är allt stagat? Minimal spoiler varning...

Misslyckades med hästkapplöpningen får ingen feedback när man slår till dockorna? Sen sista delen är jag säker på att jag dräpte alla utom en men förlora ändå

Det går att vinna

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv

@oqvist: Jag kan också bekräfta att det går att vinna, dock verkar hitboxarna för halmgubbarna vara något trasiga. Tror jag försökte 3 gånger under träningen att få till det men var typ slumpmässigt, i själva tävlingen lyckades jag vinna på andra försöket så bra att spara i början av loppet. Eller innan, lite osäker på om man fick spara där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

@oqvist: Jag kan också bekräfta att det går att vinna, dock verkar hitboxarna för halmgubbarna vara något trasiga. Tror jag försökte 3 gånger under träningen att få till det men var typ slumpmässigt, i själva tävlingen lyckades jag vinna på andra försöket så bra att spara i början av loppet. Eller innan, lite osäker på om man fick spara där.

Den autosparar precis innan men jag blev less efter tredje försöket... Halmgubbarna stör man ser att man träffar men hitboxarna håller inte med. Man kan hålla in för slow motion dock tydligen. Tydligen kan man vinna sista också någon måste typ ha stulit alla mina kills lol Vet inte om man tappar en massa xp på att inte vinna turneringen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Den autosparar precis innan men jag blev less efter tredje försöket... Halmgubbarna stör man ser att man träffar men hitboxarna håller inte med. Man kan hålla in för slow motion dock tydligen. Tydligen kan man vinna sista också någon måste typ ha stulit alla mina kills lol Vet inte om man tappar en massa xp på att inte vinna turneringen

Bra det iallafall, sjukt drygt med just den biten av Blood & Wine. Jag minns att jag inte bara hade problem med att få in träffarna utan också att Geralt kunde vända sig åt fel hål ibland vilket gjorde att jag missade halmgubben helt. Sedan det gamla problemet med att Roach fastnar i geometrin, även om det var ganska litet problem just här för min del.

Nu minns jag inte de övriga tävlingarna under turneringen men helt klart möjligt att vinna. Minns inte riktigt vad man fick men är väl mest äran att kommit först hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Halmgubbarna hade jag också problem med. Gick till slut i alla fall. Gick bättre när jag saktade in Roach inför svingen för att öka direkt efter. Jag hade också färdigheten som gör att tiden saktar in när man siktar med armborstet, det gjorde saker lite enklare.

Skrivet av anon5930:

Bra det iallafall, sjukt drygt med just den biten av Blood & Wine. Jag minns att jag inte bara hade problem med att få in träffarna utan också att Geralt kunde vända sig åt fel hål ibland vilket gjorde att jag missade halmgubben helt. Sedan det gamla problemet med att Roach fastnar i geometrin, även om det var ganska litet problem just här för min del.

Nu minns jag inte de övriga tävlingarna under turneringen men helt klart möjligt att vinna. Minns inte riktigt vad man fick men är väl mest äran att kommit först hehe.

Man får några troféer om man vinner. Ett svärd, en sadel och ett armborst med Geralts insignia på. Plus en achievement då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blood and Whine avklarat. Behövde bara fixa två frågetecken efter att ha gjort MQ. 3 Skellingekort kvar att vinna men de orkar man inte leta fram. Level 52 landade man på.

Episkt bra lir fast man känner knappt igen Geralt aldrig vart så hyvens.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hmm varför får man inga länkar till samlingen av Gwent kort för de andra faktionerna som man fick för Skellinge? Har jag dödat någon NPC måntro därav jag inte får någon länk till Gwent korten på världskartan?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hmm varför får man inga länkar till samlingen av Gwent kort för de andra faktionerna som man fick för Skellinge? Har jag dödat någon NPC måntro därav jag inte får någon länk till Gwent korten på världskartan?

Finns tyvärr ingen samlad quest för Gwent-korten som i Blood and Wine.
Bara någon enstaka quest där man ska spela mot innkeepers och vissa NPC´er. Det finns en bok i Novigrad som talar om hur många kort man saknar och till vilket område de tillhör, den är till en liten hjälp i alla fall. Men vissa kort man missa helt då de bara finns under vissa quests, och andra kan missas när vissa quests blir gjorda. Det är lite trixigt att få achievementen för alla Gwent-kort.

Här är en guide som kan hjälpa till:
https://www.vg247.com/2015/05/29/the-witcher-3-how-to-get-eve...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Man får några troféer om man vinner. Ett svärd, en sadel och ett armborst med Geralts insignia på. Plus en achievement då

Ah, det stämmer nog. Jag minns att man fick en hel del prylar iallafall, sadeln är nog den Roach använde spelet ut efter att jag fick den.

Permalänk
Medlem

Nu ska man kunna använda Nvidia Ansel för att ta skärmdumpar i Witcher III också. Man kan ta 360 graders skärmdumpar och även superhighres (beta). Använder man den senare får man tänka på att LOD kan spöka med detaljer om man zoomar in.
http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-ansel-for-th...

Permalänk
Medlem

Började precis spela Blood and Wine, startade på lvl 39.
När jag loggade in idag för att lira lite är jag helt plötsligt lvl 71.

Har någon varit med om något liknande här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Började precis spela Blood and Wine, startade på lvl 39.
När jag loggade in idag för att lira lite är jag helt plötsligt lvl 71.

Har någon varit med om något liknande här?

Åh jösses vilken trevlig bugg. Gissar du är lagom OP nu

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x