Ett mail eller muntligt överenskommelse om en prestation är ett avtal. Jag tycker också det är ganska kul att du svarar i tråden när jag varit i kontakt med butiken igen
Som sagt, jag har varit medlem på sweclockers i 10+ år och har mig veterligen aldrig kommenterat något om datorfixarna tidigare. Men om vi ska gå på vad jag tidigare mer eller mindre uttalat ansetts vara en aktiv part i diskussioner så har jag då utöver att nu jobba på datorfixarna även dragit in en hel del pengar som utövande artist inom kultursektorn och/eller jobbat som anställd på copyswede eller stim, möjligen även sami. Jag tror också att jag vid tillfälle jobbat på cdon och har varit kopplad till vissa tillverkare av ssd:er (exakt vilken/vilka har varierat lite genom åren). Jag är även man/kvinna med politiska dragningar åt feministiskt sd-anhängare med kommunist-borgeliga tendenser. Ska vi kanske släppa spekulationerna om vem jag är? Jag är lika lite kopplad till datorfixarna som alla andra anonyma personer som inte håller med dig. På samma sätt utgår jag från att de som håller med dig inte är alternativa alias för dig.
Syftet med trådstarten är rätt uppenbart och inget som man behöver vara geni för att lista ut, det märks rätt tydligt på vad/hur man skriver och vad man väljer att inte skriva. Vad som sagts i kommunikationen innan tråden skapades är inte heller speciellt svårt att lista ut.
Men det är ju bra att du lyckats komma i kontakt med butiken trots att de väljer att varken svara på mail eller telefon. Märker också att du som tidigare väljer att inte kommentera det jag skriver mer än att återigen försöka misstänkliggöra mig och mina argument genom att koppla mig till datorfixarna.
Mejlkonversationen är högst definitivt ett bindande avtal. Datorfixarna presenterade olika avtalsvillkor, ny skärm, eller återköp och kreditering av hela summan. TS valde återköp, och avtalet väntar fortfarande på att fullbordas.
Dock är utgångsläget betydligt bättre om man har dokumentation i ärendet, rent muntliga överenskommelser är oftast svåra att styrka. Det torde dock vara svårt att komma runt löftet om fullständig återbetalning i det här läget, men man är så klart inte skitsugen på att dra in jurister, och dra det till rätten.
B!
Ett skriftligt mail är bra bevisning, då det går att bevisa att svaret kommit mottagaren till handa. Förekommer det inga reservationer blir det nog svårt att hävda att anbudet inte gäller. Med det sagt har jag ingen insyn mer än vad som presenterats här, utan det är upp till domstol att avgöra sådan tvist baserat på vad parterna lägger fram.
Jag har som sagt svårt att se det som skrivits i mailet som ett bindande avtal, men är å andra sidan varken jurist eller speciellt insatt i avtalsrätt rent allmänt. Har ni något som styrker påståendet att det skulle klassas som avtal? Jag utgår från att ni baserar detta på något påtagligt och inte bara spekulerar?