RMA Acer produkt som inte var köpt av mig ursprungligen, datorfixarna.com går i vinst med hot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminex:

Ett mail eller muntligt överenskommelse om en prestation är ett avtal. Jag tycker också det är ganska kul att du svarar i tråden när jag varit i kontakt med butiken igen

Som sagt, jag har varit medlem på sweclockers i 10+ år och har mig veterligen aldrig kommenterat något om datorfixarna tidigare. Men om vi ska gå på vad jag tidigare mer eller mindre uttalat ansetts vara en aktiv part i diskussioner så har jag då utöver att nu jobba på datorfixarna även dragit in en hel del pengar som utövande artist inom kultursektorn och/eller jobbat som anställd på copyswede eller stim, möjligen även sami. Jag tror också att jag vid tillfälle jobbat på cdon och har varit kopplad till vissa tillverkare av ssd:er (exakt vilken/vilka har varierat lite genom åren). Jag är även man/kvinna med politiska dragningar åt feministiskt sd-anhängare med kommunist-borgeliga tendenser. Ska vi kanske släppa spekulationerna om vem jag är? Jag är lika lite kopplad till datorfixarna som alla andra anonyma personer som inte håller med dig. På samma sätt utgår jag från att de som håller med dig inte är alternativa alias för dig.

Syftet med trådstarten är rätt uppenbart och inget som man behöver vara geni för att lista ut, det märks rätt tydligt på vad/hur man skriver och vad man väljer att inte skriva. Vad som sagts i kommunikationen innan tråden skapades är inte heller speciellt svårt att lista ut.

Men det är ju bra att du lyckats komma i kontakt med butiken trots att de väljer att varken svara på mail eller telefon. Märker också att du som tidigare väljer att inte kommentera det jag skriver mer än att återigen försöka misstänkliggöra mig och mina argument genom att koppla mig till datorfixarna.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Mejlkonversationen är högst definitivt ett bindande avtal. Datorfixarna presenterade olika avtalsvillkor, ny skärm, eller återköp och kreditering av hela summan. TS valde återköp, och avtalet väntar fortfarande på att fullbordas.

Dock är utgångsläget betydligt bättre om man har dokumentation i ärendet, rent muntliga överenskommelser är oftast svåra att styrka. Det torde dock vara svårt att komma runt löftet om fullständig återbetalning i det här läget, men man är så klart inte skitsugen på att dra in jurister, och dra det till rätten.
B!

Skrivet av Bozzeta:

Ett skriftligt mail är bra bevisning, då det går att bevisa att svaret kommit mottagaren till handa. Förekommer det inga reservationer blir det nog svårt att hävda att anbudet inte gäller. Med det sagt har jag ingen insyn mer än vad som presenterats här, utan det är upp till domstol att avgöra sådan tvist baserat på vad parterna lägger fram.

Jag har som sagt svårt att se det som skrivits i mailet som ett bindande avtal, men är å andra sidan varken jurist eller speciellt insatt i avtalsrätt rent allmänt. Har ni något som styrker påståendet att det skulle klassas som avtal? Jag utgår från att ni baserar detta på något påtagligt och inte bara spekulerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Jag har som sagt svårt att se det som skrivits i mailet som ett bindande avtal, men är å andra sidan varken jurist eller speciellt insatt i avtalsrätt rent allmänt. Har ni något som styrker påståendet att det skulle klassas som avtal? Jag utgår från att ni baserar detta på något påtagligt och inte bara spekulerar?

Det är inte vad du eller jag tycker som är relevant, utan det avgör domstolen. Så länge det gäller lösa föremål kan en skrivelse på servett utgöra ett avtal om du så vill. Finns inga krav på att detta ska bevittnas eller undertecknas.
Nu verkar det som om Aqua får gå via tingsrätten om han ska få sina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorfixarna.com:

wall of text
Mvh,
Peter Niemi, VD

Tack för din input, tycker personligen att ni gjort allt ni behöver och mer därtill, och ert varumärke går enbart starkare ur detta.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Slaget: Team SweC

Haha jösses.. detta gör ju stor skillnad att mejlet som är postat i tråden inte ens är till TS utan är till ursprungliga köparen.

Förstår mig inte hur TS kan va bitter för datorfixarnas goodwill. Menar du har ju fått dina 8500 i handen. Varför går du inte bara till ursprungliga köparen nu och kräver resterande belopp? Eller är det bättre du betalar igen dina pengar så går allt till Klarna som drar av beloppet från skulden. Vad gör du om säljaren inte har nå pengar alls att ge dig? Han har spenderat dom där 8500 på annat.

Förstår nu att du suddat ut mejladresser i din tidigare post då mejlet inte ens gått till dig utan det har gått till ursprungliga kunden.

Nu har du ju iaf fått förklaringen och du har ju valet att betala igen dina 8500 så går det till Klarna och du får kräva hela beloppet på 11xxx av ursprungliga köparen.

Tycker det då är oerhört bra gjort av DF att betala ut 8500:- till dig direkt så du slipper riskera få nada och eventuellt driva rättslig process. Nu behöver du ju bara riskera att göra det för resterande pengar.

Håller då mig fast till att du bör ju då be Datorfixarna om ursäkt för du har ju bedrivit någon sorts häxjakt med förtal. För än så har ju inget underlag om att datorfixarna går i vinst med hot kommit fram. Det är väl förtal om något.

Men ja blir intressant att läsa ditt svar. Glöm inte underlag i dina framtida svar för du ska verka trovärdig. För just nu framstår du då inte som det.

Tack för ditt svar Peter. Håller med @monkey-05 om att ert varmärkare går enbart starkare ur detta. Jag är då nöjd kund sen tidigare och kommer då utan tvekan fortsätta att handla av er. Speciellt efter läst ditt svar med hur ni agerade.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Har ni något som styrker påståendet att det skulle klassas som avtal? Jag utgår från att ni baserar detta på något påtagligt och inte bara spekulerar?

När sist fick du ett rekommenderat brev i tre kopior för påskrift och retur till din avtalspart? Det händer inte eftersom det inte behövs. Minsta löfte är ett bindande avtal, att det finns i skrift och är spårbart, är mer än nog för att göra det helt omöjligt att krångla sig ur från motpartens sida.

TS har även möjlighet att betala tillbaka dessa 8500kr vi utbetalt om han anser att detta är felaktigt gjort, så krediterar vi dessa pengar direkt till Klarna så kan TS i sin tur begära hela beloppet av vår ursprungliga kund.

Varför envisas ni med att blanda in Klarna? Klarnas låntagare, er ursprungskund, är inte part i ärendet, han har sålt varan. Jag förstår fullständigt varför TS inte vill betala tillbaka den ersättning han fått, så att ni kan ge även den till Klarna, som enligt uppgift inte ens har en skuld motsvarande mellanskillnaden att fodra på sin låntagare.
Det här är ett väldigt okomplicerat ärende. Acer har sagt att garantin gäller för TS precis som om TS var den ursprungliga köparen. Om ni hade fått skicka en ny skärm till TS, hade ni valt att skicka stativet till den ursprungliga köparen då, eftersom den nya skärmen är värd mer än den begagnade, och därmed känner ni er tvingade att ingripa? Eller skulle ni leverera en annan skärm, värd precis 8500:- i stället? Självklart inte. Så varför agerar ni annorlunda för att det rör sig om pengar?

TS ska hanteras som om han var ursprungskunden, genom hela garantiåtagandet, enligt överenskommelsen med Acer. Ni har förvisso fulla möjligheter att neka TS att hjälpa honom överhuvudtaget, och låta Acer hitta en annan kundkanal som är villig att hjälpa dem hjälpa TS. TS är trots allt inte er kund.
Om revisorn skäller på er för att ni betalar ut pengar till ett annat konto än det som man köpte varan genom, (Inte alls omöjligt. Revisorn kan ha höga krav på dokumentation för att klargöra att det inte rör sig om penningtvätt) så erbjuder man TS ett tillgodohavande i butiken. Det är uppenbarligen inte det förbehållet ni har haft, eftersom ni glatt skickade TS 8500:-, men det är ett alternativ ni haft att välja på. Jag skiter som sagt fullständigt i om man betalat TS 8500:- eller om man betalar fulla värdet på skärmen i dag, eller det som gällde vid inköpstillfället, men så som det presenteras av TS, och som ni inte bestrider, är att ni gjorde en överenskommelse, som sedan inte uppfyllts med TS. Och jag är inte speciellt förvånad över att TS är upprörd om man först kommer överens om att betala ut fulla beloppet, som alternativ till omleverans, och sedan väljer att bara betala ut ett delbelopp. Hade TS haft att välja mellan delbeloppet, och en ny skärm är jag rätt säker på att han tagit "ny skärm" och gjort som andra skrivit... Väntat på den nya generationen samma skärm, och reklamerat sin skärm igen då, och förväntat sig få en av den nya generationen i utbyte. Att ingå ett avtal, och sen helt plötsligt ändra sig, för att sen bli oförstående när motparten blir upprörd, verkar inte speciellt rimligt, och det är så det ser ut som om ni gjort. Så, har ni lust att specificera vilket belopp det är ni har utgått ifrån i kommunikationerna med TS när TS tar beslut om att få pengar istället för skärm?

Gällande mailet där vi angav hela beloppet som krediteras var från Acer, dvs kreditnotan som skickats till oss, därav det lägre beloppet (utan vår marginal inräknad), detta mail var skickat till vår ursprungliga kund och inte till TS, vi vill även poängtera att vi krediterat hela mellanskillnaden, dvs kreditnotan + vår marginal, vi har alltså inte tjänat en krona på ärendet 0:- i vinst + omkostnader i tid.

Du menar alltså att TS ljuger när han hävdar att ni kommit överens om att hela beloppet skulle krediteras, och att han på något sätt har tillgång till den ursprungliga köparens epost, från vilken han klippt in den tidigare bilden med underlaget för vilken summa som ska krediteras?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är inte vad du eller jag tycker som är relevant, utan det avgör domstolen. Så länge det gäller lösa föremål kan en skrivelse på servett utgöra ett avtal om du så vill. Finns inga krav på att detta ska bevittnas eller undertecknas.
Nu verkar det som om Aqua får gå via tingsrätten om han ska få sina pengar.

Så, vad jag tycker är irrelevant, men vad du tycker är det? Du presenterar inget som styrker ditt påstående utan kommer med ytterligare ett påstående. Visst kan en skrivelse på en servett klassas som avtal, men vad säger att just dessa mail klassas som avtal? Ska du avfärda mina tyckande behövs lite mer än dina egna tyckanden. Kom med en källa som styrker ditt påstående så kan vi värdera om den är relevant till detta fallet. Om det du säger stämmer så skulle i princip all kommunikation med vilken kundtjänst som helst anses bindande vilket inte är speciellt troligt. Men jag är öppen för att jag har fel då jag som sagt inte är speciellt insatt i avtalsrätt, är du det? Gäller det f.ö. även åt andra hållet? Att det du skriver till ett företag är bindande?

Skrivet av -=Mr_B=-:

När sist fick du ett rekommenderat brev i tre kopior för påskrift och retur till din avtalspart? Det händer inte eftersom det inte behövs. Minsta löfte är ett bindande avtal, att det finns i skrift och är spårbart, är mer än nog för att göra det helt omöjligt att krångla sig ur från motpartens sida.

Som jag säger i svaret till Bozzeta, utan någon källhänvisning till det påståendet så är det precis lika mycket värt som mitt tyckande, dvs inte speciellt mycket.

Problemet i denna typ av trådar är att det mycket åsikter och tyckanden som framställs som sanningar, vilket tyvärr inte alltid är fallet. Jag ifrågasätter att all kommunikation i detta ärende kan klassas som avtal och förväntar mig då att ni kan backa upp era påståenden, speciellt då ni verkar så säkra på er sak. Själv är jag skeptiskt tills motsatsen bevisats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Anknutet till detta så måste jag kommentera något du skrev tidigare där du påstod att anledningen att du skrev här var för att få andra personers synpunkter på det hela. Personligen tror jag att det är en sanning med modifikation. Det är säkert en del av anledningen, men en minst lika stor anledning är såklart att försöka skapa press på datorfixarna för att de ska betala hela summan till dig, det framgår rätt tydligt om man läser mellan raderna i trådstarten och de närmast kommande inläggen. Vilket jag även är övertygad om att du meddelade datorfixarna om att du skulle göra om du inte fick som du ville. Är det då så konstigt att de inte längre svara dig? Du är inte kund hos dom, du har inget lagligt stöd att få som du vill. Ditt enda sätt att skapa påtryckningar är då att skriva här på sweclockers. Vilket i mitt tycke också gör det klart osmakligt då du uppmanar folk här att ringa till dom för att fråga varför dom inte svarar.

Det är väl skit bra om det skapar press på en återförsäljare som har gjort helt galet fel i det här fallet, och att det kommer ut, så vi här på Sweclockers vet vilka butiker vi ska undvika när det kommer till våra framtida elektronik köp.
Sweclockers konsumenträtts forumet är en maktfaktor i den här branschen, som man inte bör ignorera som återförsäljare om man inte har något att dölja!

Själv är jag väldigt tacksam att TS skapade den här tråden.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Tack @datorfixarna för ni delar med er av ert agerande. Trådskaparen har målat upp er som en bov men nu ser det ut som trådskaparen är själv boven i dramat.

Tar fram popcornen och inväntar svar från TS hur han ska besvara er. Smart drag av att dölja mejladresser för att få fler på hans sida om ert "avtal".

Kommer då definitivt handla av er på grund av er goodwill

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det är väl skit bra om det skapar press på en återförsäljare som har gjort helt galet fel i det här fallet, och att det kommer ut, så vi här på Sweclockers vet vilka butiker vi ska undvika när det kommer till våra framtida elektronik köp.
Sweclockers konsumenträtts forumet är en maktfaktor i den här branschen, som man inte bör ignorera som återförsäljare om man inte har något att dölja!

Själv är jag väldigt tacksam att TS skapade den här tråden.

Absolut bra att skriva om dåliga erfarenheter så återförsäljare inte fular sig. Vilket jag inte tycker är fallet här. Även om man tycker att datorfixarna misskött sig så är detta då endast applicerbart då du köper något i andra hand som du sedan reklamerar och där originalköparen köpt saken på kredit/faktura vilket inte lär inträffa speciellt ofta. Om något så är det rent teoretiskt då en poäng att köpa från datorfixarna då du som originalköpare uppenbarligen ligger bra till om du handlat här...

Och jag tycker inte att datorfixarna misskött sig då trådskaparen fått tillbaka de pengar han betalat för skärmen. Visst, han skulle säkert ha blivit gladare ifall han fått hela summan, men har som sagt gått +/- noll viket jag i slutändan tycker är helt ok. Detta är något helt annat än en återförsäljare som krånglar vid returer eller andra liknande situationer där det finns ett tydligt lagstöd för konsumenten men som butiken skiter i.

Jag tycker inte om att trådskaparen manipulerar genom att välja vad han berättar och inte berättar, jag föredrar en någorlunda saklig framställning av vad som hänt. Även om jag har förståelse för att det kan vara svårt att vara saklig när man skriver om något man är upprörd över så upplever jag trådskaparen som mer manipulativ som utnyttjar sweclockers för att få som han vill. Du kan ju börja med att titta på rubriken och fundera på om den är relevant med tanke på vad som kommit fram i denna tråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Haha jösses.. detta gör ju stor skillnad att mejlet som är postat i tråden inte ens är till TS utan är till ursprungliga köparen.

Förstår mig inte hur TS kan va bitter för datorfixarnas goodwill. Menar du har ju fått dina 8500 i handen. Varför går du inte bara till ursprungliga köparen nu och kräver resterande belopp? Eller är det bättre du betalar igen dina pengar så går allt till Klarna som drar av beloppet från skulden. Vad gör du om säljaren inte har nå pengar alls att ge dig? Han har spenderat dom där 8500 på annat.

Du glömmer dock bort att @datorfixarna även har lovat TS i telefon att han skulle få hela summan krediterad, något som @datorfixarna inte förnekar i sitt senaste inlägg :)!

Och den enda goodwill hade varit att ge honom hela beloppet från första början, nu försökte dom istället dra en rövare, som bara innebar att dom sköt sig själva i foten och svartat ner deras rykte här på Sweclockers. (det är iallafall så det uppfattas som, som utomstående person).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av muSashi:

Du glömmer dock bort att @datorfixarna även har lovat TS i telefon att han skulle få hela summan krediterad, något som @datorfixarna inte förnekar i sitt senaste inlägg :)!

Och den enda goodwill hade varit att ge honom hela beloppet från första början, nu försökte dom istället dra en rövare, som bara innebar att dom sköt sig själva i foten och svartat ner deras rykte här på Sweclockers.

Med tanke på att dom "lovat" han via mejl (som verkar va lögn. Annars kan vi väl alla samlas och dra till datorfixarna så får vi se med egna ögon vad som sagts och till vem. Slå fast en gång för alla vad som egentligen skett) så kanske dom inte tänkte på att besvara delen med muntliga avtalet som också är "lovat". Kanske för dom inte kan bevisa det på samma sätt som det går att bevisa mejlet är lögn. Vad vet jag.

Förstår inte hur dom drar en rövare i detta scenario. Dom såg till så TS fick sina pengar och slapp riskera få 0:-. Hade det vart bättre om Klarna fått allt direkt? För det är ju klarna som får allt direkt och bara drar av det på skulden som deras kund har. För är ju inte så att ursprungliga köparen får allt till sitt privata konto. Rätta mig om jag har fel. Det måste gå till kontot köparen har på klarna som drar direkt av beloppet av skulden.

Låt oss utgå från att det fixarna säger om mejlet är sant. TS har inget avtalat med DF via mejl. Mejlet går direkt till ursprungliga köparen. DF har god dialog med Klarna som inte har några invändningar om att 8500 går till TS och resterande till dom. Dom blir ju glada att dom får tillbaka en slant som minskar skulden. För visst kommer dom få in pengarna oavsett förr eller senare. Jag kan tycka det låter som rätt schysst deal att TS får tillbaka pengarna direkt och att klarna får en slant. Scenario där båda parter bör va nöjda enligt mig.

Tror inte dom skjutit sig själv i foten. Vilka är argumenten just nu för det? Dom tog en genväg och gav TS sina pengar direkt? Hade det vart bättre Klarna fick allt direkt för dra av det på skulden så får TS och ursprungliga köparen göra upp?

TS har ju all möjlighet att få resterande pengar av ursprungliga köparen. DF minimera bara risken så att han iaf fått 8500 snabbt tillbaka.

Men ja det kanske är bättre att allt bör direkt gått till Klarna och hoppats på ursprungliga köparen har pengar för lösa ut TS. Jag tycker då DF's agerande är bättre alternativ. Men jag förstår om dom inte kommer ha samma goodwill i framtiden med tanke på denna cirkus.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Varför envisas ni med att blanda in Klarna? Klarnas låntagare, er ursprungskund, är inte part i ärendet, han har sålt varan. Jag förstår fullständigt varför TS inte vill betala tillbaka den ersättning han fått, så att ni kan ge även den till Klarna, som enligt uppgift inte ens har en skuld motsvarande mellanskillnaden att fodra på sin låntagare.
Det här är ett väldigt okomplicerat ärende. Acer har sagt att garantin gäller för TS precis som om TS var den ursprungliga köparen. Om ni hade fått skicka en ny skärm till TS, hade ni valt att skicka stativet till den ursprungliga köparen då, eftersom den nya skärmen är värd mer än den begagnade, och därmed känner ni er tvingade att ingripa? Eller skulle ni leverera en annan skärm, värd precis 8500:- i stället? Självklart inte. Så varför agerar ni annorlunda för att det rör sig om pengar?

TS ska hanteras som om han var ursprungskunden, genom hela garantiåtagandet, enligt överenskommelsen med Acer. Ni har förvisso fulla möjligheter att neka TS att hjälpa honom överhuvudtaget, och låta Acer hitta en annan kundkanal som är villig att hjälpa dem hjälpa TS. TS är trots allt inte er kund.
Om revisorn skäller på er för att ni betalar ut pengar till ett annat konto än det som man köpte varan genom, (Inte alls omöjligt. Revisorn kan ha höga krav på dokumentation för att klargöra att det inte rör sig om penningtvätt) så erbjuder man TS ett tillgodohavande i butiken. Det är uppenbarligen inte det förbehållet ni har haft, eftersom ni glatt skickade TS 8500:-, men det är ett alternativ ni haft att välja på. Jag skiter som sagt fullständigt i om man betalat TS 8500:- eller om man betalar fulla värdet på skärmen i dag, eller det som gällde vid inköpstillfället, men så som det presenteras av TS, och som ni inte bestrider, är att ni gjorde en överenskommelse, som sedan inte uppfyllts med TS. Och jag är inte speciellt förvånad över att TS är upprörd om man först kommer överens om att betala ut fulla beloppet, som alternativ till omleverans, och sedan väljer att bara betala ut ett delbelopp. Hade TS haft att välja mellan delbeloppet, och en ny skärm är jag rätt säker på att han tagit "ny skärm" och gjort som andra skrivit... Väntat på den nya generationen samma skärm, och reklamerat sin skärm igen då, och förväntat sig få en av den nya generationen i utbyte. Att ingå ett avtal, och sen helt plötsligt ändra sig, för att sen bli oförstående när motparten blir upprörd, verkar inte speciellt rimligt, och det är så det ser ut som om ni gjort. Så, har ni lust att specificera vilket belopp det är ni har utgått ifrån i kommunikationerna med TS när TS tar beslut om att få pengar istället för skärm?

Du menar alltså att TS ljuger när han hävdar att ni kommit överens om att hela beloppet skulle krediteras, och att han på något sätt har tillgång till den ursprungliga köparens epost, från vilken han klippt in den tidigare bilden med underlaget för vilken summa som ska krediteras?
B!

Senast idag så skickade jag iväg beslut i 2 omgångar med rekommenderade brev. Men nu är det ju iofs rätt stor skillnad på beslutsprotokoll avseende äganderättsövergångar på fordon och normal avtalsrätt.

Sen är det som sagt var intressant att mejlet sänts till ursprungskund som valt att vidarebefordra/CC till TS. Något som TS valt att inte kommentera.

TS hade ju som sagt erbjudandet ersättningsprodukt att välja på. Sen är det här ju otroligt vanligt förekommande, särskilt när det släpps ny generation av Iphones. Då verkar det som att tidigare version magiskt inte håller för något alls. Ser fortfarande inte hur det kommer sig att TS ska kompenseras med antingen produktens inköpsvärde utan nyttoavdrag. Särskilt inte i det fall du lägger upp för sedan.

Sen framgår det ju rent faktiskt inte alls vem som krediteras vad av beloppet.

Skrivet av muSashi:

Och den enda goodwill hade varit att ge honom hela beloppet från första början, nu försökte dom istället dra en rövare, som bara innebar att dom sköt sig själva i foten och svartat ner deras rykte här på Sweclockers. (det är iallafall så det uppfattas som, som utomstående person).

Fast det där vill jag nog låta vara osagt, eller ta med ett par lass salt. TS verkar ju inte direkt ha berättat allt som framgått.

Det enda rätta hade ju varit att låta TS vända sig med skadeståndskrav till ursprungsköparen. Men när man försöker förenkla så får man ordentligt på fingrarna av någon som bara verkar vara ute efter pengar.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Med tanke på att dom "lovat" han via mejl (som verkar va lögn. Annars kan vi väl alla samlas och dra till datorfixarna så får vi se med egna ögon vad som sagts och till vem. Slå fast en gång för alla vad som egentligen skett) så kanske dom inte tänkte på att besvara delen med muntliga avtalet som också är "lovat". Kanske för dom inte kan bevisa det på samma sätt som det går att bevisa mejlet är lögn. Vad vet jag.

Förstår inte hur dom drar en rövare i detta scenario. Dom såg till så TS fick sina pengar och slapp riskera få 0:-. Hade det vart bättre om Klarna fått allt direkt? För det är ju klarna som får allt direkt och bara drar av det på skulden som deras kund har. För är ju inte så att ursprungliga köparen får allt till sitt privata konto. Rätta mig om jag har fel. Det måste gå till kontot köparen har på klarna som drar direkt av beloppet av skulden.

Låt oss utgå från att det fixarna säger om mejlet är sant. TS har inget avtalat med DF via mejl. Mejlet går direkt till ursprungliga köparen. DF har god dialog med Klarna som inte har några invändningar om att 8500 går till TS och resterande till dom. Dom blir ju glada att dom får tillbaka en slant som minskar skulden. För visst kommer dom få in pengarna oavsett förr eller senare. Jag kan tycka det låter som rätt schysst deal att TS får tillbaka pengarna direkt och att klarna får en slant. Scenario där båda parter bör va nöjda enligt mig.

Tror inte dom skjutit sig själv i foten. Vilka är argumenten just nu för det? Dom tog en genväg och gav TS sina pengar direkt? Hade det vart bättre Klarna fick allt direkt för dra av det på skulden så får TS och ursprungliga köparen göra upp?

TS har ju all möjlighet att få resterande pengar av ursprungliga köparen. DF minimera bara risken så att han iaf fått 8500 snabbt tillbaka.

Men ja det kanske är bättre att allt bör direkt gått till Klarna och hoppats på ursprungliga köparen har pengar för lösa ut TS. Jag tycker då DF's agerande är bättre alternativ. Men jag förstår om dom inte kommer ha samma goodwill i framtiden med tanke på denna cirkus.

Här är det nog missförstånd. Troligen har folk på datorfixarna upptäckt att det finns en skuld på klarna först i ett senare skede, och/eller inte förstått att trådskaparen är andra ägaren vilket kan förklara att man sagt att man ska betala hela summan till honom. Att de kommunicerats att han skulle få hela beloppet är jag övertygad om.

Däremot lade tråskaparen upp en skärmdump på ett mail där det står att hela summan krediterats, som jag förstod det så var det detta mail som datorfixarna hävdar skickats till ursprunglige köparen och inte till trådskaparen. Man ska alltså inte påstått att hela summan krediterats TS vilket man kan få intrycket av när man läser skärmdumpen i den kontext den lades upp i. I alla fall var det så jag förstod det.

Permalänk
Medlem

Hade TS aldrig fått välja att få en ny skärm hade jag kunnat köpa hans frustration, men nu har han det, eller att få tillbaka pengarna han la ut att välja på, så jag har ju ytterst svårt att förstå vad problemet är. Det är ju sånt här som gör att återförsäljare inte kan vara smidiga, för det har en chans att komma tillbaka och bita dem i röven. Nästa gång någon har köpt en begagnad vara som ursprungligen är inhandlad hos datorfixarna lär ju risken vara högre att svaret blir "nej, det får du sköta själv, vi lämnar bara garanti till ursprungsköparen och blandar oss inte i något annat".

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Jag kan som sagt innan inte bevisa på något mer sätt än det mail som skickats att jag skulle få ut denna summa, då alla annan kommunikation har gjorts via telefon. Jag skulle kunna posta hela den SMS konversation som jag haft mer Peter men för att jag inte vill hänga ut honom mer på det sättet tänker jag inte göra det. Jag anser som han att konversationen är privat och det inte något som bör offentliggöras för alla att se.

Mailet var ej utskickat till mig personligen utan jag har fått det från den ursprungliga köparen eftersom jag ville ha ett bevis på det som @Datorfixarna lovat via telefon fick jag det av hen. De har skickat det mailet till hen ja, men det mailet säger också vilket belopp som ska krediteras. Hur hade jag på något sätt kunnat komma upp med beloppet 11165,94kr som skickats till en annan mail om detta belopp inte hade nämnts till mig på något annat sätt? det är enkelt Peter har sagt detta till mig via telefon! Det skulle för mig vara en omöjlighet att gissa denna summa, och ett muntligt avtal via telefon är fortfarande ett muntligt avtal om prestation från deras sida. Dessutom så säger mailet att en summa kommer att krediteras och därför bör de väl räcka som bevis att de lovat något som de inte håller?

Och som tidigare sagt är ju hela mening med tråden att få fram vad som lovats, inget annat än det begär jag. Jag ser personligen det som en väldigt stor nackdel för ett företag att bråka om en sådan liten summa som 2665,94kr när man lovat detta innan. Det är inte värt att riskera sin image för det. Hade jag aldrig blivit lovad 11165,94kr för detta hade jag inte bråkat om det, men jag har blivit det upprepande gånger av @Datorfixarna och det är inte heller bara av Peter utan två andra som jobbar där också.

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Så, vad jag tycker är irrelevant, men vad du tycker är det? Du presenterar inget som styrker ditt påstående utan kommer med ytterligare ett påstående. Visst kan en skrivelse på en servett klassas som avtal, men vad säger att just dessa mail klassas som avtal? Ska du avfärda mina tyckande behövs lite mer än dina egna tyckanden. Kom med en källa som styrker ditt påstående så kan vi värdera om den är relevant till detta fallet. Om det du säger stämmer så skulle i princip all kommunikation med vilken kundtjänst som helst anses bindande vilket inte är speciellt troligt. Men jag är öppen för att jag har fel då jag som sagt inte är speciellt insatt i avtalsrätt, är du det? Gäller det f.ö. även åt andra hållet? Att det du skriver till ett företag är bindande?

Vad är det du inte förstår? Det är därför det kallas tvist!
Det finns inga särskilda formkrav för avtal av lösa föremål ska vara giltiga, så ja ett svar från kundtjänst svar kan mycket väl vara ett avtal om det utgör kontexen. Finns det reservationer eller klasuler som reglerar avtalet ska dessa framgå.
Tvister avgörs i domstol, inte på internetforum.
Två parter lägger fram sin bevisning och domstolen avgör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Föreligger avtal?

Några saker som kan tala för att avtal föreligger:
Acer och TS har ett förhållande sedan tidigare, garantiåtagande.
Det finns en viljeförklaring från Acer, vars innebörd godtagits av TS (pengar åter).
Krav på prestation och motprestation; skärm åter, pengar åter.
Gemensam partsvilja, konsensus.

Dock tyder e-post på att viljeförklaringen var ställd till ursprungsköparen av någon anledning - kanske tog hen på sig att sköta ärendet å TS vägnar? Så självfallet kan (avtals-)förhållandet ifrågasättas, säkert ur flera olika perspektiv. Bortsett från att vi sannolikt inte fått all information i tråden, vad är det som specifikt talar emot avtalsförhållandet menar du?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Då detta kom till vår kännedom så valde vi att prioritera @AquaRelliux och det var även därför vi valde att snabbt betala ut dessa 8500kr till TS. För vi tänkte minimera risken att TS ska bli utan skärm och pengar, samt för att minimera risken för alla parter. Detta kanske var ett dåligt beslut av oss, men vi valde att gå denna väg för vi hade TS i åtanke och ville som sagt att han skulle få tillbaka sina pengar snabbt.

Vill även påpeka att vi har god kontakt med både Acer och klarna. Finns ingen dispyt mellan oss, vi har även haft ytterligare kontakt med dem för att säkerställa att allt är korrekt hanterat och de har inga invändningar.

TS har även möjlighet att betala tillbaka dessa 8500kr vi utbetalt om han anser att detta är felaktigt gjort, så krediterar vi dessa pengar direkt till Klarna så kan TS i sin tur begära hela beloppet av vår ursprungliga kund.

Gällande mailet där vi angav hela beloppet som krediteras var från Acer, dvs kreditnotan som skickats till oss, därav det lägre beloppet (utan vår marginal inräknad), detta mail var skickat till vår ursprungliga kund och inte till TS, vi vill även poängtera att vi krediterat hela mellanskillnaden, dvs kreditnotan + vår marginal, vi har alltså inte tjänat en krona på ärendet 0:- i vinst + omkostnader i tid. TS har alltså möjligheten att få resterande pengar från vår kund så TS får hela beloppet i slutändan om han så önskar, detta är dock något som TS får ta med sin motpart, dvs den som sålde skärmen i befintligt skick till honom. Vi var en slags mellanhand som gjorde valet att betala ut 8500kr direkt till TS istället för direkt till Klarna. Åter igen så kanske detta var ett dåligt beslut av oss, men vi ansåg att detta var bästa beslut för garantera att TS får tillbaka sina pengar snabbt, samt minimera kreditrisken för alla parter, vilket enligt oss var ett sunt och klokt beslut.

Vi bryr oss om våra kunder och partners, därför agerade vi på detta sätt.

Just nu har vi full rulle i butiken, många datorpaket som skall byggas, 1060, 1070 och 1080 leveranser som ska fixas och det råder semestertider så vi är lite underbemannade därför har vi haft längre svarstider än normalt via mail och telefon.

Vi kommer inte lägga ned mer tid på detta ärende då vi redan lagt ned mycket tid (om nu inte TS vill returnera pengarna till oss som vi sedan krediterar till Klarna, TS får sedan driva en process om TS så önskar mot sin säljare). Tid som vi egentligen inte behövt lägga ned, men som vi valde att göra på grund av goodwill. Men vi tar lärdom av detta i framtiden. Vi hade goda avsikter och valde gå en genväg för gynna TS samt minimera kreditrisker för alla parter, men som resultera i detta, vilket är tråkigt.

Jag hoppas verkligen alla förstår vad vår avsikt var i ärendet, vi vill alla väl och vi har gjort allt i vår makt för att lösa detta knepiga och speciella ärende på bästa sätt.

Mvh,

Peter Niemi, VD

Eftersom enligt er kundtjänst ljuger man inte i Norrbotten så tänker jag ställa dig den enkla frågan och jag hoppas på ett svar på denna. Har du lovat mig via telefon att betala ut summan 11165,94 kr till mitt privata konto eller inte? Jag vet redan svaret på detta men det skulle vara bra om du klar gjorde detta eftersom du undviker att svara på den frågan!

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminex:

Eftersom enligt er kundtjänst ljuger man inte i Norrbotten så tänker jag ställa dig den enkla frågan och jag hoppas på ett svar på denna. Har du lovat mig via telefon att betala ut summan 11165,94 kr till mitt privata konto eller inte? Jag vet redan svaret på detta men det skulle vara bra om du klar gjorde detta eftersom du undviker att svara på den frågan!

Dom kommer inte svara på det (inte heller förneka) ifall det här skulle gå till Tingsrätten och du råkar ha en telefoninspelning av det samtalet eller annan form av bevisning, tyvärr men det är såhär oseriösa butiker opererar sina verksamheter.
Du får helt enkelt se hela den här soppan som en läxa (om du nu inte orkar ta det till rätten) och trösta dig med att din tråd iallafall har fått stor spridning här på Sweclockers och får folk att undvika @Datorfixarna i framtiden.

Men vem vet, märkligare saker har hänt, för din skull så hoppas jag att @Datorfixarna gör rätt för sig.

En sak till. Fortfarande fattas svar från @Acersverige som tidigare i tråden gick in och påstod att inte alla deras skärmar ur X34-serie lider av scan lines, när en representant från deras egna internationella forum säger motsatsen.

Källa: http://community.acer.com/t5/Predator-Monitors/MULTIPLE-Probl...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det finns inga särskilda formkrav för avtal av lösa föremål ska vara giltiga, så ja ett svar från kundtjänst svar kan mycket väl vara ett avtal om det utgör kontexen. Finns det reservationer eller klasuler som reglerar avtalet ska dessa framgå.

Inser att du aldrig skrivt att detta bör klassas som avtal utan endast sagt att det kan vara så vilket är fullkomligt korrekt. Det var Mr.B som skrev tvärsäker att det var ett avtal. Ber om ursäkt då jag hoppade på något som du faktiskt inte skrev.

Skrivet av Seriously:

Några saker som kan tala för att avtal föreligger:
Acer och TS har ett förhållande sedan tidigare, garantiåtagande.
Det finns en viljeförklaring från Acer, vars innebörd godtagits av TS (pengar åter).
Krav på prestation och motprestation; skärm åter, pengar åter.
Gemensam partsvilja, konsensus.

Dock tyder e-post på att viljeförklaringen var ställd till ursprungsköparen av någon anledning - kanske tog hen på sig att sköta ärendet å TS vägnar? Så självfallet kan (avtals-)förhållandet ifrågasättas, säkert ur flera olika perspektiv. Bortsett från att vi sannolikt inte fått all information i tråden, vad är det som specifikt talar emot avtalsförhållandet menar du?

Eventuellt avtal i samband med garantiåtgärden gäller då mellan Acer och trådskaparen. Datorfixarna har ingen direkt koppling till trådskaparen utan har endast ett avtal direkt med ursprunglig köpare som i sin tur har en överenskommelse med trådskaparen. Det som krånglar till det hela är att acer av förklarliga skäl går via återförsäljaren för kreditering som i sin tur då endast har ett avtal med ursprunglige köparen. Det jag ifrågasätter är ifall kommunikationen mellan datorfixarna och trådskaparen ska anses vara bindande avtal. Jag är som sagt klart skeptisk till detta då det skulle innebära att all kommunikation med företag skulle kunna anses vara bindande...i denna typ av fall antar jag att det skulle gälla åt båda hållen då det inte finns någon säljare <-> köpare relation öht. Samma ska skulle då antagligen även gälla mellan privatpersoner.

Att det inte krävs underskrifter mm för att det ska klassas som avtal är jag med på, frågan är om mailkommunikation med kundtjänst eller annan person på ett företag rent generellt kan klassas som avtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminex:

Jag kan som sagt innan inte bevisa på något mer sätt än det mail som skickats att jag skulle få ut denna summa, då alla annan kommunikation har gjorts via telefon. Jag skulle kunna posta hela den SMS konversation som jag haft mer Peter men för att jag inte vill hänga ut honom mer på det sättet tänker jag inte göra det. Jag anser som han att konversationen är privat och det inte något som bör offentliggöras för alla att se.

Mailet var ej utskickat till mig personligen utan jag har fått det från den ursprungliga köparen eftersom jag ville ha ett bevis på det som @Datorfixarna lovat via telefon fick jag det av hen. De har skickat det mailet till hen ja, men det mailet säger också vilket belopp som ska krediteras. Hur hade jag på något sätt kunnat komma upp med beloppet 11165,94kr som skickats till en annan mail om detta belopp inte hade nämnts till mig på något annat sätt? det är enkelt Peter har sagt detta till mig via telefon! Det skulle för mig vara en omöjlighet att gissa denna summa, och ett muntligt avtal via telefon är fortfarande ett muntligt avtal om prestation från deras sida. Dessutom så säger mailet att en summa kommer att krediteras och därför bör de väl räcka som bevis att de lovat något som de inte håller?

Och som tidigare sagt är ju hela mening med tråden att få fram vad som lovats, inget annat än det begär jag. Jag ser personligen det som en väldigt stor nackdel för ett företag att bråka om en sådan liten summa som 2665,94kr när man lovat detta innan. Det är inte värt att riskera sin image för det. Hade jag aldrig blivit lovad 11165,94kr för detta hade jag inte bråkat om det, men jag har blivit det upprepande gånger av @Datorfixarna och det är inte heller bara av Peter utan två andra som jobbar där också.

Då kommer ju en följdfråga på påståendena. Har dessa personer behörighet att utfästa dessa saker så som ex.vis firmatecknare?

De har sagts att en viss summa ska krediteras, men har det någonstans framgått vem som faktiskt ska krediteras? Praxis bör ju i det fallet vara ursprungsköparen och ni får sedan roa er med ett FT-mål i TR.

Vidhåller mitt tidigare ställningstagande samt åsikt. Vissa gånger ska man inte vara behjälplig utan låta saker gå den juridiskt helt korrekta vägen. Pengarna ersätts till 1:a köpare, sen får ni processa om detta.

Skrivet av Bozzeta:

Självklart finns det inga formkrav på avtal, enda jag känner till med formkrav/skriftligt är köp av fast egendom. Men det finns en sak som är otroligt viktig här, har en kundtjänst mandatet att fatta dessa beslut utan att vara behörig genom delegation eller exempelvis firmatecknare?

Som sagt, det är ett FT-mål i TR. Fast helt rätt hade väl vara att betala ut pengen till första köparen som TS sedan fått vända sig till med ett stämningskrav i TR? Men då finns risken att TS står utan peng och skärm samt lagt ut för stämningsansökan och evt juridiskt stöd som parterna behövt (men det blir inte många timmar ersättning i FT-mål ändå).

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Dom kommer inte svara på det (inte heller förneka) ifall det här skulle gå till Tingsrätten och du råkar ha en telefoninspelning av det samtalet eller annan form av bevisning, tyvärr men det är såhär oseriösa butiker opererar sina verksamheter.
Du får helt enkelt se hela den här soppan som en läxa (om du nu inte orkar ta det till rätten) och trösta dig med att din tråd iallafall har fått stor spridning här på Sweclockers och får folk att undvika @Datorfixarna i framtiden.

Men vem vet, märkligare saker har hänt, för din skull så hoppas jag att @Datorfixarna gör rätt för sig.

Oseriösa? På vilket sätt tycker du att de verkar oseriösa? Killen har fått tillbaka de pengar han betalade för en begagnad skärm, på vilket sätt kan det anses oseriöst?

De som faktiskt läser längre än rubriken på denna tråd kommer knappast att undvika datorfixarna. Ingen som köpt därifrån har kommit i kläm och som sagt är denna tråd rent tekniskt ett exempel på varför man SKA handla här...i värsta fall så kan du få tillbaka hela summan om du skulle välja att sälja något vidare...hemska tanke!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

I denna tråd finns då inget sagt som skulle få mig att välja bort Datornfixarna. Är det så svårt att acceptera att de (datorfixarna) gjort en liten blunder i detta ärende och istället tänka "Skönt att jag fick tillbaka mina 8500 som jag gett för en begagnad produkt."?

Så som så många andra säger, glhf med att prata till dig 8.5k av den som sålde skärmen till dig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 9600k @ 4.8Ghz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S Moderkort: MSI Z-390 GCP GPU: ASUS GeForce RTX 3070 Dual Minne: 4x8GB Corsair Vengence 3000Mhz Chassi: Define R6 PSU: EVGA Supernova 750G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Då kommer ju en följdfråga på påståendena. Har dessa personer behörighet att utfästa dessa saker så som ex.vis firmatecknare?

De har sagts att en viss summa ska krediteras, men har det någonstans framgått vem som faktiskt ska krediteras? Praxis bör ju i det fallet vara ursprungsköparen och ni får sedan roa er med ett FT-mål i TR.

Vidhåller mitt tidigare ställningstagande samt åsikt. Vissa gånger ska man inte vara behjälplig utan låta saker gå den juridiskt helt korrekta vägen. Pengarna ersätts till 1:a köpare, sen får ni processa om detta.

Med tanke på att han tydligen pratat med VD:n så skulle jag tro att han har behörighet att göra den typen av utfästelser. Däremot så tror jag inte att man på datorfixarna var medveten om att skärmen köpts via klarna och/eller att TS inte var ursprungsköpare. Svårt att säga då man inte vet vad som sagts/skrivits, men när man som en del här i tråden hävdar att det är solklart åt varken det ena eller det andra hållet är man ute på rätt hal is. Frågar är om man varit medveten om sakförhållandena när man sagt att man ska betala ut pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Oseriösa? På vilket sätt tycker du att de verkar oseriösa? Killen har fått tillbaka de pengar han betalade för en begagnad skärm, på vilket sätt kan det anses oseriöst?

De som faktiskt läser längre än rubriken på denna tråd kommer knappast att undvika datorfixarna. Ingen som köpt därifrån har kommit i kläm och som sagt är denna tråd rent tekniskt ett exempel på varför man SKA handla här...i värsta fall så kan du få tillbaka hela summan om du skulle välja att sälja något vidare...hemska tanke!

Kan använda exakt samma argument som dig, den som läser hela tråden kommer inse hur pass oseriösa butiken i fråga har varit.
Min tolkning är detsamma som TS, det verka som @Datorfixarna försökte dra en rövare och behålla en del av pengarna, när dom märkte att TS ej gav sig, ja det var då hela den här karusellen satte fart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kan använda exakt samma argument som dig, den som läser hela tråden kommer inse hur pass oseriösa butiken i fråga har varit.
Min tolkning är detsamma som TS, det verka som @Datorfixarna försökte dra en rövare och behålla en del av pengarna, när dom märkte att TS ej gav sig, ja det var då hela den här karusellen satte fart.

Då läser du konstigt. Det finns inget i tråden som tyder på att datorfixarna tänkte behålla pengarna. Trådskaparen citerar tom själv ett mail som skrivits redan innan tråden skapades att resten ska betalas till klarna. #16302559

Skrivet av Luminex:

Detta var mailet jag fick från datorfixarna.com i fredags förra veckan

Hej *******!

Skärmen är nu krediterad till ditt konto enligt önskemål så du går skadeslös i ärendet.
Resterande belopp krediteras klarna. Medlemmen på sweclockersi får lösa resterande skuld med dina pengar, alltså 8500:- som du betalat till honom för skärmen.
Jag ser ingen annan lösning på ärendet än att göra på detta sätt för att minimera riskerna för alla parter.

Ha en trevlig helg!

Inget som framkommit tyder på att detta inte stämmer så vad baserar du din uppfattning på? ...mer än att trådskaparen är missnöjd och gärna försöker vinkla det så det framstår som att så är fallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tror knappast dom skulle riskera sitt rykte för en struntsumma, denna tråd gör att jag kommer prioritera mina köp där mer i framtiden!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Jag tror snarare tvärtom , dom kommer att se hur girig TS är!!!
I början tyckte jag precis som du , men det har gått över till att jag mer och mer tror på Datorfixarna.
Med detta sagt , tror jag inte denna tråd kommer att sluta mer än på ett dåligt sätt.
Kanske är bättre att stänga den och låta TS , Datorfixarna , Acer och Klarna gör upp utan att vi utomstående ska tycka en massa olika saker om vad som är rätt eller fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Då läser du konstigt. Det finns inget i tråden som tyder på att datorfixarna tänkte behålla pengarna. Trådskaparen citerar tom själv ett mail som skrivits redan innan tråden skapades att resten ska betalas till klarna. #16302559

Inget som framkommit tyder på att detta inte stämmer så vad baserar du din uppfattning på? ...mer än att trådskaparen är missnöjd och gärna försöker vinkla det så det framstår som att så är fallet?

Tycker jag inte alls, snarare tvärtom.

Jag utgår alltid att det som trådskaparen skriver är sant och uppriktigt tills motsatsen har bevisats, mer kan man inte göra som utomstående.
@Datorfixarna har haft ett antal tillfällen att gå in i tråden och skriva nej det stämmer inte att vi har lovat TS full kreditering, men dom har valt att inte göra det. Och jag håller inte med dig om att det har framkommit att @Datorfixarna har hela tiden haft goda intentioner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tycker jag inte alls, snarare tvärtom.

Jag utgår alltid att det som trådskaparen skriver är sant och uppriktigt tills motsatsen har bevisat, mer kan man inte göra som utomstående.
@Datorfixarna har haft ett antal tillfällen att gå in i tråden och skriva nej det stämmer inte att vi har lovat TS full kreditering, men dom har valt att inte göra det. Och jag håller inte med dig om att det har framkommit att @Datorfixarna har hela tiden haft goda intentioner.

Hur kan du resonera så? Bevisbörda på anklagad. Trevligt!!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 9600k @ 4.8Ghz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S Moderkort: MSI Z-390 GCP GPU: ASUS GeForce RTX 3070 Dual Minne: 4x8GB Corsair Vengence 3000Mhz Chassi: Define R6 PSU: EVGA Supernova 750G2