Dator startar men ingen signal till skärm.

Permalänk

Dator startar men ingen signal till skärm.

Hej, idag har jag tagit mig på uppgiften att bygga ytterligare en ny dator.

Problemet nu är att skärmen inte vill få någon signal; har testat på andra skärmar som jag vet fungerar så det är inte självaste skärmen det är fel på. Alla fläktar går igång och grafikkortet lyser, den stängs inte av förräns jag stänger av den manuellt. Jag har testat alla sorters kombinationer med ram-stickorna, har sett så att dom sitter på plats, har dubbelkollat om cpun sitter rätt osv. Har även försökt att reseta jumpern, inte helt 100 på att jag gjorde rätt dock. Får inte heller någon signal i moderkortets videokort. Hur som helst så vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen, har någon några tips på vad som kan vara fel?

Specs:
i5 6500
Gtx 1060
500W
B150 M+ moderskort
4gb x2 ram

Uppskattar all hjälp. Mvh

Permalänk
Medlem

Jag är lite lat men, har du inbyggt grafikkort på moderkortet och det är detta som krånglar. Har du satt i högtalaren så du får felkoderna i beep-form? Eller en led som visar felkoder?

Steg 2 i post är ju just att dra igång grafik, så... det är ju lite små allvarligt att du inte får igång den biten

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Jag är lite lat men, har du inbyggt grafikkort på moderkortet och det är detta som krånglar. Har du satt i högtalaren så du får felkoderna i beep-form? Eller en led som visar felkoder?

Steg 2 i post är ju just att dra igång grafik, så... det är ju lite små allvarligt att du inte får igång den biten

Jag får ej fram några felkoder när jag kopplar i högtalare.

Permalänk
Medlem

Tog du bort GTX 1060 när du testade den integrerade grafiken?

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Tog du bort GTX 1060 när du testade den integrerade grafiken?

Ja, har testat både med och utan 1060 ikopplat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panglelel:

Jag får ej fram några felkoder när jag kopplar i högtalare.

Bara så vi menar samma sak:
Speaker på 20-5 pin PANEL alltså, inte några jäkla högtalare vid sidan om.
Sitter intill PWR_SW och mitt emot +PWR_LED pins längst ner till höger på moderkortet.

Och alltså, den interna högtalaren i chassit.

Så du får beep-koderna och kan felsöka.