Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
MYCKET imponernade. (eller så blir jag lätt imponerad)
Kommer den att optimeras mera? 10.000 är mycket när man inte har så mycket att jobba med

10,240
kiB, ej kB

Ja, jag är petig ;>

5-11%, 9% mean
1200 TBird

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeatBox
Fräckt !! Själv håller jag på med en synth, fast inte för "demo-bruk" Jag använder mig av DirectX. Det är väl mest för kul jag håller på och jag har inga krav på prestanda. Var hittade du dokumentationen om hur man interface:ar med Cubase ?

Finns att ladda ner från Steinberg:
http://ygrabit.steinberg.de/users/ygrabit/public_html/index.h...
Men om du skriver ett DXi så behövs nog inte det. Har för mig att Cubase stödjer DirectX instruments.

Teetow:
Du kanske ska lyssna på synthen först....känns som om du är överkvalificerad, du är ju ett proffs

Ett jättestort tack till alla som har testat den. Det känns som att synthen funkar bra och inte äter allt för mycket cpu

För den som vill lyssna lite till har jag lagt upp en zip-fil med två stycken korta slingor som jag använde när jag höll på och utveckla trumsynthen. Tyvärr så är det ett litet klick i ett av ljuden i trumtest1.exe =/
www.cyd.liu.se/~magno837/trumtest.zip

Om det är någon som tycker att det är låg volym på låtarna, så beror det på att den automatiska limitern inte funkar riktigt som den ska än, så volymen är satt lågt för att undvika klippning...

Permalänk
Medlem

Oh.. my .. god.. det här var bland det coolaste jag sett sen ... ehh sen forever det tog ca 4-7% CPU på en XP 2400+. How the hell gör man något sånthär grym låt fö

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magman
bmb:
Länken på pouet funkar inte och filen finns inte på någon av speglarna =(
vill väldigt gärna se introt. Trevliga polare du har, både Cryonix och Deus Ex Machina är riktigt vassa
Förhoppningsvis kommer vi att släppa ett intro på Remedy 2k3.
Off topic. Läser du på LiU? Isåfall vad? Själv är jag Y4:a...

Kolla din LiU-mail, skickade mina två 4kb intros som softsynthen har varit med i. Förresten, pluggar IT1.

Remedy iår kommer nog bli kul, hoppas det blir intressanta demos och att sushirestaurangen i Solna Centrum finns kvar. Lägger du bara ner lite tid (mer än en månads kodande that is) så borde det inte vara alltför svårt att vinna 64kb-compot och kassa in en massa pengar.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem

På min sega celeron 1000mhz laptop drar den typ 6-18%, kanske lite sen info, men ingen som testat på en celeron innan vad jag såg

Visa signatur

[size="1"]Allt går att fixa med lite våld, vaselin och silvertejp...[/size]

Permalänk
Medlem

Wow! Riktigt imponerande magman

Nu till er som pluggar i Linköping: Jag kommer antagligen att börja läsa "Civilingenjörsutbildning i Datateknik" på liu, är den nått att ha eller?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Fint!
9-10 % på laptopen (duron 1,2 ghz)

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Wow! Riktigt imponerande magman

Nu till er som pluggar i Linköping: Jag kommer antagligen att börja läsa "Civilingenjörsutbildning i Datateknik" på liu, är den nått att ha eller?

Jodå, den bästa utbildningen inom datateknik som du kan hitta.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Hedersmedlem

2% på min 2.8 GHz P4 Xeon via ett Delta 410, w00t

Jag vill ha VSTi-interfacet så att jag kan börja göra låtar till Birdie. Ge mig. Nu.

(=))

Permalänk
Medlem

fy fan va nice synth det verkar vara synd bara att den inte funkar, har tankat den 4-5gånger nu och försökt extrakta med olika program men den vill inte... :'( ska testa att ladda hem den med en annan browser/os

EDIT:hur "bra" demo har du/ni tänkt göra? ja kanske kan hjälpa till om de inte är allt för bra har hållt på med c++ ett tag, men kan även lite asm.. annars så kan ja vel göra musiken

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outlaw84
jag kunde inte öppna filen...
fick error i WinRar: "! Unexpected end of archive"

Samma fel för mig oavsett hur många ggr jag laddade ner den

Visa signatur

Kör Mandrake Linux 9.1 och Windows XP

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem

Rensa Temp-filerna.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar fint. 4-5% på en 1800+.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magman

Som exempel så hade KB/Farbrausch synth i Fr-08 ett footprint på ca 12 Kb om jag inte minns helt fel....

Sen är den också helt galet bra kb == husgud

Permalänk
Hedersmedlem

Jag testade på det processorsvagaste jag hade framför mig, en celeron 700MHz (min bärbara) och det tar mellan 6-26% Snittet ligger runt 15-20%

Det jag egentligen ville säga var att jag var imponerad

Visa signatur
Permalänk

Den va skitbra!

Visa signatur

Kör Mandrake Linux 9.1 och Windows XP

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

Sen är den också helt galet bra kb == husgud

Visst är den det! Men diskussionen rörde storleken, att det går att göra ett fett intro även om synthen är förhållandevis stor...

Edit: Ni som inte får zip-filen att funka, så har jag tankat upp en direktlänk till filen (finns på första sidan)

Permalänk

mellan 2-5% på min 2400+.

Kan du inte sampla in lite ljud som de brukar använda i mod och sid låtar? Eller ska det vara helt egna ljud?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
mellan 2-5% på min 2400+.

Kan du inte sampla in lite ljud som de brukar använda i mod och sid låtar? Eller ska det vara helt egna ljud?

Det funkar inte. Det handlar inte om att sampla ljud. Testa att samla en ljudfil och se hur mycket utrymme den tar på din hårddisk....

Permalänk
Medlem

Såg att fler och fler 4kb-intros har börjat använda General MIDI, så det kan ju vara något om du känner att du tröttnar på din softsynth.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Hedersmedlem

Okej för att du sa 4k, men under normala omständigheter skulle jag aldrig ta i GM med tång. Man vet inte alls hur det kommer att låta eftersom olika ljudkort kör med olika samplesets, och hur kul är det att göra nyskapande musik med "pickbass01"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Okej för att du sa 4k, men under normala omständigheter skulle jag aldrig ta i GM med tång. Man vet inte alls hur det kommer att låta eftersom olika ljudkort kör med olika samplesets, och hur kul är det att göra nyskapande musik med "pickbass01"?

Innan du dissar GM alltför mycket, kolla på http://www.pouet.net/prod.php?which=9452. Riktigt trevlig musik, samt ett trevligt 4kb intro.
EDIT: Oj, såg att du gjorde undantag för 4kb intros. Men musiken är fortfarande bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
kb == husgud

Nog för att du är moderator, men du kanske borde tänka igenom ditt val av husgud lite mer. Menar, en gothare som husgud?!?
Kb längst till vänster: http://www.digitalexcess.de/gallery/showpic.php?bp2003?600 ;);):)

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem

skabb!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmb

Nog för att du är moderator, men du kanske borde tänka igenom ditt val av husgud lite mer. Menar, en gothare som husgud?!?
Kb längst till vänster: http://www.digitalexcess.de/gallery/showpic.php?bp2003?600 ;);):)

Hahaha! Jag såg faktiskt den bilden igår (var nån länk på pouet). Jo, nån skönhet är han inte direkt. Aja, han är fan rätt duktig iaf

Permalänk
Medlem

zip-filen är ju trasig ? Jag har försökt x gånger nu... ingen som kan slänga upp den ozippad?

Visa signatur

Sign raderad, läs reglerna!!
o reglerna säger 3 rader i storlek 1 eller ? Läs dom själv...

Permalänk
Hedersmedlem

Killen postade direktlänken några inlägg ner på första sidan.

Permalänk
Medlem

jo zipfilen är trasig om man laddar hem den i windows(windows är också trasigt), men i linux finkade det finfint.. iaf för mig

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem

fränt gjort magman!

beaten är bra och jag tycker det är grymt jobbat.
har gruppen nån sida?

10-20% på en 900

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KvDread

har gruppen nån sida?

Inte än tyvärr...

Permalänk
Hedersmedlem

Har gjort ett litet test med pluginen nu, funkar verkligen smärtfritt... Ska leka lite mer ikväll