Bahnhof skickar kravbrev till Spridningskollen

Permalänk

kan man tycka något annat än BRA om Bahnhof..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Jo jag har också tagit del av diverse artiklar där bahnhof förklarar att dom inte datalagrar under IPRED-lagen och men att dom flesta andra ISPer gör det. Men då lagrar alltså BBB det också, det sög ju, rätt hårt. Fan också att dom ska låsa in mig med detta avtal...

Men du... Snacka med dem. Det går ju säkert ordna så de byter när avtalstiden går ut.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Go bahnhof

Permalänk
Inaktiv

Bahnhof visar åter att de är i en egen klass bland landets ISP'ar. Personligen är jag en mycket nöjd kund.

Skrivet av str8forthakill:

undra på om inte jag ska skicka kravbrev till bahnhof med kostnad för utdragen ignorerad driftstörning.

Bahnhof äger inte ditt stadsnät, det är stadsnätet problemet sitter i. Finns flera exempel i http://www.sweclockers.com/forum/trad/1441076-bahnhof-kapacit... som visar att det inte har med Bahnhof att göra utan att problemet sitter i fibernäten. Förmodligen överbelastade. När även Telia-kunder har problem så är det uppenbart att det inte enbart är Bahnhof som har problem.

Permalänk
Medlem

Resterande skänks till faxmuseet och föreningen för ångbåtsstämplar. Snacka om att hamra in budskapet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men du... Snacka med dem. Det går ju säkert ordna så de byter när avtalstiden går ut.

Ska prata med dom. Dock så är det ju studentboende jag bor i ställer mig extremt tveksam till att dom kommer byta internetlevarantör :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Hade jag kunnat så hade jag bytt till Bahnhof för länge sen. Men tyvärr så har hyresvärden avtal med Bredbandsbolaget. Någon här som vet hur bredbandsbolaget ställer sig till dessa tvister för övrigt? Rättar dom sig till ledet precis som Telia?

Samma här. Min brf har också bredbandsbolaget. Inbakat i hyran.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Så vackert så man börjar gråta...

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte rösta på Bahnhof i riksdagsvalet?

Permalänk
Medlem

@anon5930:
ARN drog ett beslut förra året som dikterar att Operatören är ansvarig för fel hos Underleverantören. ARN 2015-03612

Permalänk

Underhållande att läsa om, men barnsligt i sig. Man vill ju inte sjunka till samma låga nivå som spridningskollen.

En tanke bara - 2000 kr? Som ska delas mellan tre organisationer? Får en att tänka på låten "Om jag hade fem öre..."

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Underhållande att läsa om, men barnsligt i sig. Man vill ju inte sjunka till samma låga nivå som spridningskollen.

En tanke bara - 2000 kr? Som ska delas mellan tre organisationer? Får en att tänka på låten "Om jag hade fem öre..."

Det handlar inte om att tjäna pengar, utan om att sätta stopp för det Spridningskollen håller på med.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Bahnhof är ju riktiga frihetskämpar! Typ som Katniss!

Permalänk
Medlem

Detta var det roligaste jag läst på länge. Kämpa på Bahnhof!

Permalänk
Skrivet av Gabrioth:

Varför kan man inte rösta på Bahnhof i riksdagsvalet?

... piratpartiet

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Avstängd

2 000 är väl ändå en låg summa? Tycker de skall ha 50k - minst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreakyLeo:

... piratpartiet

Piratpartiet behöver verkligen marknadsföra sig bättre.

Permalänk
Medlem

Nja, tycker Bahnhof är mycket bra överlag men det här är bara larvigt. Man ska naturligtvis protestera mot det man tycker är fel men fortsätter dom på den här linjen riskerar det att ligga dem i fatet i förlängningen. Det går kanske hem hos den genomsnittlige forumhäckaren men inte nödvändigtvis där det spelar någon roll.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Inaktiv

Bahnhof gör reklam igen!

Permalänk
Medlem

Man måste bara beundra detta företag! Och hurra inombords att man är kund hos dom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av str8forthakill:

@anders190:
ARN drog ett beslut förra året som dikterar att Operatören är ansvarig för fel hos Underleverantören. ARN 2015-03612

Förändrar fortfarande inte att problemet ligger i stadsnäten, som Bahnhof själva inte äger.

ARN har inte så mycket att säga till om:

"Måste företaget följa er rekommendation?

Företaget behöver inte följa rekommendationen men majoriteten av företagen gör det. Om du vill ha ett tvingande beslut har du möjlighet att gå till tingsrätt."

Skrivet av Roffe:

Nja, tycker Bahnhof är mycket bra överlag men det här är bara larvigt. Man ska naturligtvis protestera mot det man tycker är fel men fortsätter dom på den här linjen riskerar det att ligga dem i fatet i förlängningen. Det går kanske hem hos den genomsnittlige forumhäckaren men inte nödvändigtvis där det spelar någon roll.

Vad som är larvigt är att övriga ISP'ar under alla år är tysta och inte gör något. Bahnhof har värnat om sina kunders integritet på länge, vilket de uppenbarligen också tjänat en hel del kunder på.

Lite fel att klaga på den enda som faktiskt gör något och ger sig in i diskussionerna men jag förstår förstås vad du tycker är larvigt i just detta. Personligen tycker jag det var rätt kul men tidigare utspel och liknande i just denna fråga har Bahnhof skött bättre. Och där det är ännu tristare att de övriga ISP'arna också bara är tyst.

Bahnhof har varit med länge, värnande om kunderna är inget de precis börjat göra utan sysslat med länge. De var ju en av de mest högljudda kritikerna till IPRED blandannat.

Permalänk
Medlem

Så ägda. Synd att man inte kan byta till bahnhof. Hoppas andra ISP hänger på detta, såsom comhem, telia osv. Det är ju trots allt fildelning som gör att dessa bolag tjänat mångmiljardbelopp istället för att gått i konkurs.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Oavsett PR-moves så är jag inte särskilt nöjd med deras kundtjänst.

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Bahnhof bryr ju sig om sina kunder, eller?
Som en Bahnhof kund måste jag säga att Telia(som jag inte är kund hos) har gett mig mer support än Bahnhof(som jag är kund hos). Deras PR utspel verkar bara vara en charad.

Permalänk
Medlem

"Hur kan jag som förälder förhindra att mitt barn gör intrång i upphovsrätten?"

https://www.bahnhof.se/press/press-releases/2016/09/21/bahnho...

Klockrent Bahnhof, klockrent!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Oj vad jag önskar att jag kunde ha Banhof som leverantör, men tyvärr är jag fast i BBB i ytterligare 3 år då föreningen har avtal med dem :/

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av str8forthakill:

@anders190:
Bahnhof bryr ju sig om sina kunder, eller?
Som en Bahnhof kund måste jag säga att Telia(som jag inte är kund hos) har gett mig mer support än Bahnhof(som jag är kund hos). Deras PR utspel verkar bara vara en charad.

Självklart gör de det. Om du nu verkligen har hanterats så dåligt som du ständigt påstår så kan du ju prova att höra av dig direkt till Jon Karlung med dina synpunkter.

Som tidigare Telia-kund kan jag verkligen inte hålla med om att de har bra support. De gånger jag behövt få tag i Bahnhofs support har jag kommit fram på direkten eller fått vänta någon enstaka minut och fått problemen lösta. YMMV förstås, vi har uppenbart rätt olika upplevelser av de båda företagen.

Hoppas du inte tror att dina anslutningsproblem löses bara för att du byter ISP om problemet ligger i stadsnätet. Problemen i stadsnäten i landet bör dock få större uppmärksamhet i media, på vissa håll är det ju verkligen riktigt överbelastat. :/

Permalänk
Medlem

Nej det var droppen, så fort jag får tillgång till öppet nät ska jag byta till Bahnhof.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Bahnhof är ute och trollar lite. xD

Jag har vart kund hos Bahnhof men tycka inte att dom var så jätte bra så ja byte.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Det är ju trots allt fildelning som gör att dessa bolag tjänat mångmiljardbelopp istället för att gått i konkurs.

Kan du förklara hur du menar då? Vill ärligt veta (menar du stämningar typ?).

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.