Permalänk
Medlem

Tankar kring nytt bygge (30-40k)

Hej, det börjar dra ihop sig till att bygga ihop en ny dator och jag behöver ett gäng nya ögon på den inköpslista som jag hittills har dragit ihop. Det som jag huvudsakligen kommer att använda datorn till är till allehanda spel och överklockning. Tankar kring detta? Jag är också i behov utav en ny monitor vilket också är inräknat i budgeten. //Tack på förhand https://www.inet.se/kundvagn/visa/9743239/

Permalänk
Medlem

Lite frågor om dina krav på bygget. Ska du spela främst i 4k eller 1080p 144hz (144+fps)? Krav på ljud nivå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

Behöver du verkligen DVD-enhet?
Hur mycket lagring använder du idag? Är väldigt skönt att slippa mekaniska diskar i datorn.
Onödigt dyrt grafikkort? Får du verkligen så mycket bättre klock med det där så att det är värt pengarna?
Onödigt dyrt moderkort?

Skrivet av Duktig:

Lite frågor om dina krav på bygget. Ska du spela främst i 4k eller 1080p 144hz (144+fps)? Krav på ljud nivå?
Skickades från m.sweclockers.com

Är en 1440p@144 Hz skärm i paketet.

Permalänk
Medlem

@Imaculent: Det är nog tveksamt huruvida jag verkligen behöver en dvd läsare, men jag ser ingen anledning till att inte ha en i nödfall? I dagsläget så använder jag ca 1-1,5 tb lagring. Jag är medveten om att komponenterna inte är de mest prisvärda när det kommer till prestanda per krona. @Duktig: Inga speciella krav på ljudnivå. Skönt att få det så tyst som möjligt, men kylningen prioriteras.

Permalänk

Du skulle kunna satsa på X99.