Permalänk
Medlem

Blää, jag vill också spela nu men i helgen kommer jag inte ha tid och är inte så sugen på att betala för origin access.
Men det är inte såå långt kvar tills den 21:a

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

hur kan folk spela redan nu,det släpps väl ändå den 18:e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamstersoppa:

hur kan folk spela redan nu,det släpps väl ändå den 18:e?

Har du Origin Access kan du spela testversionen gratis i totalt 10 timmar sammanlagd speltid. (utan att köpa spelet)

Permalänk
Medlem

Väljer Quickmatch och försöker joina en server. Fastar på 'matching your skill' i typ 5 min. Så jävla bra är jag alltså inte xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Väljer Quickmatch och försöker joina en server. Fastar på 'matching your skill' i typ 5 min. Så jävla bra är jag alltså inte xD

Använd server browsern istället

Permalänk
Medlem

@Dumli:
Samma för mig, har dock betydligt sämre hårdvara än dig.
Kör jag med allt på medium så håller jag mig oftast över 60 fps i 1920x1080.

Hade tänkt uppgradera med nytt mobo, processor, minnen samt gpu men då fick tvättmaskinen för sig att lägga av igår, perfekt..

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Se hela sekvensen. Han dödade minst 10 pers i rad. Hela matchen blev 48-10. Igen: jag tror ingen av er är ens i närheten av honom. Enkelt att vara tuff på internet utan att behöva bevisa något

Han hade en bra runda, det har alla nångång.
Låter som att ni helt enkelt är avundsjuka för att ni inte är lika bra som era Twitch gudar..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man kan köpa Origin Access när spelet är släppt och på så vis få testa alla banor under 10 timmar eller är detta något som är just nu bara?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Halloj SweC!

Är en man på 25 år som har märkt att det är ganska tråkigt att spela BF på senare tid utan folk att prata med / samarbeta med! Ingen kommunicerar ju i squadsen.. Men det kan vi ändra på!

Gillar du också att variera game modes - spela i squad - prata i skype eller dylikt och köra på objectives - lägg till mig på origin så kör vi
steelchiliboy

/K

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Medlem
Skrivet av chiliboy:

Halloj SweC!

Är en man på 25 år som har märkt att det är ganska tråkigt att spela BF på senare tid utan folk att prata med / samarbeta med! Ingen kommunicerar ju i squadsen.. Men det kan vi ändra på!

Gillar du också att variera game modes - spela i squad - prata i skype eller dylikt och köra på objectives - lägg till mig på origin så kör vi
steelchiliboy

/K

Att jag tänkte samma sak! Lägger till dej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har dator i sign och den ställde in sig på ultra i 1920x1080, har ofta 60 fps men dippar ner mot 40 när det händer saker. Nån som har liknande system och får såna dippar? Kan ju vara att det inte är optimerat än men 980 TI borde väl ändå klara tycker jag...

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Har dator i sign och den ställde in sig på ultra i 1920x1080, har ofta 60 fps men dippar ner mot 40 när det händer saker. Nån som har liknande system och får såna dippar? Kan ju vara att det inte är optimerat än men 980 TI borde väl ändå klara tycker jag...

Det är nog processorn som inte hänger med. Jag kör i 2560x1440 och ligger oftast runt 70-100 fps.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Jag ligger runt 130-140 fps i 1920x1080 och allt maxat med i7-6700k @ 4.6GHz och ett 1070 strix oc i silent mode samt 16GB Ram i 3000MHz.

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Har dator i sign och den ställde in sig på ultra i 1920x1080, har ofta 60 fps men dippar ner mot 40 när det händer saker. Nån som har liknande system och får såna dippar? Kan ju vara att det inte är optimerat än men 980 TI borde väl ändå klara tycker jag...

Noterade på BF forumet att det var många som hade problem, många i5:or inblandade där, men det är ju iofs inte så konstigt heller eftersom de flesta sitter väl på i5:or.

Permalänk

Jag hade enorma problem när jag började spela med fps drops och stuttering som många andra också verkade ha på samma server, spelade ingen roll om jag spelade på Ultra eller Low men sedan ändrade jag från DirectX 12 till DirectX 11 och nu flyter det på hur bra som helst. Kan tillägga att jag har en i5 2500k 4,5ghz och ett 390.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolifan:

@Dumli:
Hade tänkt uppgradera med nytt mobo, processor, minnen samt gpu men då fick tvättmaskinen för sig att lägga av igår, perfekt..

Prioriteringar. Jag hade suttit och spelat i smutsiga kläder 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Prioriteringar. Jag hade suttit och spelat i smutsiga kläder 😀

Så länge man inte har webcam på medan man spelar så behövs inga kläder överhuvudtaget. Som sagt: prioritera rätt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

fan detta spele är riktigt kul men gillar inte hur rush är nu, rush i bf4 var inte kul heller , bf3 rush damavand peak oj oj den banana har ja 7-800h på .. kan iaf säga att lanseringen av bf3 o bf4 så var ja orolig för ett extremt ostabil lansering denna gång men flyter på rätt bra .. Enda problemen ha har är det är svå¨rt hitta ett game kan typ fastna på loading screen

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Jag var inte så impad över spelet vid beta testen.
Nu har jag kört upp halva origin access tiden 5 timmar. varav 2 timmar på singleplayer o 3 på multi.

Jag har haft enormt kul, och kan i just denna stund inte tycka annat än att Battlefield är riktigt riktigt BRA igen,
Bra jobbat Dice..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Tror ni man kan lira bf1 med ett gtx 970 och i5 2320? Bf4 kan jag spela utan problem och star wars battlefront betan fungerade också på väldigt höga inställningar i 1080p. Men såg att minimum requierements låg på en i5 6600k nu och blev lite rädd. Vad tror ni? Kommer det fungera? Är det verkligen så stor skillnad prestandamässigt från bf4? Vill inte sitta på release utan en fungerande dator liksom

Permalänk
Entusiast

Blåst iväg 5 timmar redan... på vissa kartor saknar man helikoptern då det är infekterat med snipers

På stadskartan så kunde man dock med 1-mans-tanken och hjälp av andra infanterister spränga skiten ur alla dessa. 36-3 var en riktigt rolig runda, flög snipers ur varje fönster

Permalänk
Medlem

@Dannelito98: Minimum på AMD-sidan är FX-6350 så om man går efter det så borde det fungera. Jag spelar inte nu men Betan var i alla fall minst lika tungdriven som SWBF och BF4. Dock kan det mycket väl hända att det finns kartor som är betydligt mer tungdrivna än den i betan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannelito98:

Tror ni man kan lira bf1 med ett gtx 970 och i5 2320? Bf4 kan jag spela utan problem och star wars battlefront betan fungerade också på väldigt höga inställningar i 1080p. Men såg att minimum requierements låg på en i5 6600k nu och blev lite rädd. Vad tror ni? Kommer det fungera? Är det verkligen så stor skillnad prestandamässigt från bf4? Vill inte sitta på release utan en fungerande dator liksom

Kostar 40,50Kr för att få testa BF1 + att du får en hel radda med bra spel under en månad, då får du ju svaret direkt.

Permalänk
Medlem

Kommer de några banor med enbart marktrupper som den liknande expansionen i tidigare battlefield. Tycker att bf3 var väldigt fläckigt/hetsigt med spawn och så sprang de utanför banan och döda en. Skulle vilja ha något liknande AV i world Of Warcraft långa fights där man flyttar upp marktrupperna.hur är battlefield1? Väldigt snyggt får jag sägs iaf . Intressant med första världskrigen med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crooxn:

Kommer de några banor med enbart marktrupper som den liknande expansionen i tidigare battlefield. Tycker att bf3 var väldigt fläckigt/hetsigt med spawn och så sprang de utanför banan och döda en. Skulle vilja ha något liknande AV i world Of Warcraft långa fights där man flyttar upp marktrupperna.hur är battlefield1? Väldigt snyggt får jag sägs iaf . Intressant med första världskrigen med.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror ett spelläge som heter Operations i BF1 är något liknande det du söker. Det är en blandning mellan rush och conquest såvitt jag förstått.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Noterade på BF forumet att det var många som hade problem, många i5:or inblandade där, men det är ju iofs inte så konstigt heller eftersom de flesta sitter väl på i5:or.

Vilket forum? Har du länk?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

@Sture123: Spelar du med DX12 eller DX11? Som någon skrev här så lär prestandan vara bättre om man spelar med DX11.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Sture123: Spelar du med DX12 eller DX11? Som någon skrev här så lär prestandan vara bättre om man spelar med DX11.

11

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Tänkte skaffa detta spel men blir lite förvirrad av alla olika versionerna som finns. Standard verkar billigast, men sen så finns det även Early Enlister, Deluxe, Ultimate, Collectors m.fl. (?). Vore det lika bra att skaffa standard edition och därefter premium när det kommer ut till ett billigt pris? Kommer man i slutändan ändå få alla dessa vapen/skins som de övriga editions ger?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag sitter med i5 3570k @ 4,2 16GB RAM (1666) och GTX 1070, hur tror ni det står sig på 1440p?