Permalänk
Medlem
Skrivet av SweatyLlama:

Ok, tänkte att det kanske blir halt om man blir lite svettig. Har försökt söka på det på eBay men har antagligen fel söktermer. Har du någon länk kanske?

Vet att ducky har sitt acrylic wrist rest. Finns i Finland: https://m.verkkokauppa.com/fi/product/34580/dvsfq/Ducky-Trans...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SweatyLlama:

Ok, tänkte att det kanske blir halt om man blir lite svettig. Har försökt söka på det på eBay men har antagligen fel söktermer. Har du någon länk kanske?

Jag har aldrig haft problem med att det blivit halt faktiskt.

Googla "Acrylic keyboard wristrest" så bör du får fram lite.

Jag fick fram följande:
https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...

Permalänk

Magicforce 68 med bruna Gateron-switchar

Permalänk
Medlem

Idag damp "DSA bump" ner i brevlådan. Istället för scoopade F&J så är det en liten "bump" eller faktiskt mer en "nipple" på dem.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk

Poker 2 med cherry mx clears

Äntligen, mitt första mekaniska! Mumma!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beyondsix:

Äntligen, mitt första mekaniska! Mumma!!

http://i67.tinypic.com/sqmq69.jpg

"Enjoy Your Feeling"

Av någon sjuklig anledning så tycker jag om den spacebaren...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Riktigt snyggt! Avger det samma kvalitétskänsla som bilderna i verkligheten?
Jag har ett Teamwolf med ungefär samma design, som ser jättebra ut på bild men är inte speciellt robust i mitt tycke.
Är lite nyfiken på hur magiforce står sig på den punkten med tanke på hur billiga dom är.

Såhär ser mitt Teamwolf ut på bild:

Skrivet av =dorf=:

"Enjoy Your Feeling"

Av någon sjuklig anledning så tycker jag om den spacebaren...

Hahaha

Permalänk
Skrivet av huttala:

Riktigt snyggt! Avger det samma kvalitétskänsla som bilderna i verkligheten?
Jag har ett Teamwolf med ungefär samma design, som ser jättebra ut på bild men är inte speciellt robust i mitt tycke.
Är lite nyfiken på hur magiforce står sig på den punkten med tanke på hur billiga dom är.

Jag skall absolut inte framställa mig som någon tangentbords-connoisseur. De mekaniska tangentbord som jag har haft tidigare är följande:
Logitech G710+
Logitech G410
Noppoo Spyder Lolita med röda Kaihl-brytare.

Mina åsikter om Magicforce kommer därför att grunda sig på jämförelser med dessa. Jag har bara använt tangentbordet i ett dygn men jag är än så länge väldigt nöjd! Jag blev positivt förvånad över de bruna Gateron-switcharna. Själva tangentbordet har ju en aluminiumplatta, men botten är av plast. Men till det här priset kan man nog inte räkna med något annat än en botten av plast. Men jag tycker att det känns mycket mer "rejält" än de plastiga Logitech-tangentborden.

Magicforce är helt klart ett väldigt prisvärt tangentbord i mina ögon. Visst, det är inget Pok3r, men å andra sidan är det tre gånger så dyrt. Jag vet inte riktigt hur keycapsen är, för de bytte jag ut direkt när jag fick tangentbordet. (Jag har lite svårt för typsnittet som används på dem.) Men tangentbordet känns robust, det väger ca 0,58 kg och plattan av aluminium kör att det känns väldigt stabilt och bra. Än så länge har jag inget att klaga på.

Permalänk

@anon257891: Hur har du fått LEDs att fungera på alla knappar till GH60? Skulle det inte behövas en extra modul för det?

Visa signatur

Går igång på tangentbord.
Dator 1: i5 3570k @ 4,2 GHz, Corsair H60, MSI RX 480 Gaming X 8 GB, Corsair Vengeance 16 GB (4x4 GB) 1600 MHz.
Dator 2: Xeon X5675 @ 4,3 Ghz, Corsair H80i, Evga GTX 780 Classified 3 GB, Corsair Vengeance LP 12 GB (3x4 GB) 1600 MHz.
Dator 3: i7 9700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, Gigabyte RTX 2070 8 GB, G.skill Ripjaws V 16 GB (2X8 GB) 3200 MHz.

Permalänk

Tackar för länkarna förut. Googlade lite men hittade inget som föll mig till smaken. Googlade lite till och fick tipset om att gå till glasmästaren för spillbitar. De hade inga men han kunde snabbt skära till en bit i rätt storlek och slipade kanterna. Detta kostade mig 50kr. Nöjd!

Permalänk
Medlem

@SweatyLlama: Helvete vad läckert! Var gjorde du det där?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Skrivet av SYRE:

@SweatyLlama: Helvete vad läckert! Var gjorde du det där?

Fråga hos din lokala glasmästare efter plexiglas.

Permalänk
Medlem

@SweatyLlama: Hur tjock är den där skivan ungefär? Frostade kanter? Lägg gärna upp några fler bilder om du kan

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

@SYRE: http://i.imgur.com/I1rjKHH.jpg 6mm, vilket var det tjockaste de hade. Kanterna slipades så att det blev frostat. Sedan satte jag dit två gummifötter och lade ena kanten på tangentbordet. Detta gör att den fångar upp ljuset från tangetbordet. Att den ligger på tangentbordskanten påverkar inte funktionen på nedre tangenterna (på just mitt tangentbord) och stödet ligger stabilt tack vare gummifötterna.

Permalänk
Medlem

Precis ett sånt jag har tittat på! Köpte du det färdig med de key capsen eller är det något du har gjort själv?
Gillar det grymt mycket mer än key capsen som sitter på från början.
Lyser backlighten igenom keycapsen?

Vad fick du ge för det?

Permalänk

@jockebq:
Jag valde att köpa tangentbordet med Gateron-switchar i stället för Cherry MX vilket innebar att tangentbordet blev lite billigare. Jag är dock väldigt nöjd, och upplever absolut inte att Gateron Brown är på något sätt sämre än Cherry MX Brown. Jag köpte det på Amazon för runt 540 kronor plus frakt. Det är extremt prisvärt och fraktas till Sverige på några dagar.

Keycapsen köpte jag från Aliexpress för ca 270 kronor, de hade jag sedan tidigare. Jag hade hoppats på att det inte skulle lysa igenom något, men tyvärr så lyser det genom knapparna, vilket innebär att jag kör med LED av för tillfället. Det ser ut så här på lägsta nivån av ljus:

Permalänk
Inaktiv

För lite bilder?

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Brist på självinsikt?
Permalänk
Medlem

@anon257891 Läckert!

Själv fick jag hem ett Classic Black-set från Originative precis. Väldigt nöjd med kvaliteten i capsen och gillar hur det blev på mitt AMJ96!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

@SYRE: Det där var min drömlayout tills jag insåg att ett full size är bara lite bredare Jättesnyggt. Antar att man bara kan få ett sådant tangentbord genom grupp köp och bygga ihop själv?

Permalänk
Medlem

@SweatyLlama:
Mitt AMJ96 är 375mm brett. Ett vanligt fullstort bord är 450mm brett och ett tenkyless är runt 350mm brett. Tycker helt klart att det är värt 25mm extra för att ha en numpad och allt annat

Jag köpte det via Taobao och byggde ihop det själv, ingen GB. Tog ett par månader att få hem det eftersom det gjordes på beställning.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

@SYRE: Ah, jag tänkte fel angående storleken. Nu blev det plötsligt intressant för mig igen

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon257891:

Så landade det till slut (Beställ Feb -16, tålamod är en dygd!): Nantucket Selectric
http://i.imgur.com/F4eIxESl.jpg
http://i.imgur.com/B9ZggqT.jpg
(på ett Novatouch TKL'-s', Alu-chassi)

Snyggt!! Men nu till den stora frågan, går det att använda tangentbordet med dom där capsen?

Skrivet av SYRE:

@anon257891 Läckert!

Själv fick jag hem ett Classic Black-set från Originative precis. Väldigt nöjd med kvaliteten i capsen och gillar hur det blev på mitt AMJ96!

http://i.imgur.com/gyt8FfZ.jpg
http://i.imgur.com/tX8yJRY.jpg
http://i.imgur.com/PneA687.jpg

Riktigt snyggt även detta! Är det Cherry profil på capsen också? Ser ut som det på bild iaf.

Permalänk
Medlem

@huttala: Tack! Det stämmer bra att det är Cherry. Sen jag började med Cherry profile har jag haft svårt att gå tillbaka till OEM. Så det blir nog alltid cherry framöver. Även om jag fått testa lite G20 och DSA-set på senaste. Är lite nyfiken på att köpa ett ordentligt DSA-set. Men jag har nog alldeles för mycket caps som det är, haha. Får väl kanske börja sälja av lite..

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@anon257891 Läckert!

Själv fick jag hem ett Classic Black-set från Originative precis. Väldigt nöjd med kvaliteten i capsen och gillar hur det blev på mitt AMJ96!

http://i.imgur.com/gyt8FfZ.jpg
http://i.imgur.com/tX8yJRY.jpg
http://i.imgur.com/PneA687.jpg

Hur var det att handla från Originative? Jag har varit sugen på just de capsen länge men Originative har dåligt rykte på många forum, gällade leveranstider, uteblivna ordrar och bristande kommunikation, har han skärpt sig eller?

Ruskigt snyggt byggt oavsett!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@Release: Originative hade stora problem ett tag men de har ryckt upp sig ordentligt och verkar fungera riktigt bra för tillfället. Jag har fått saker på ungefär en vecka om de funnits i lager, vilket får betraktas som bra med tanke på att postgången från USA och hit väl tar en vecka. Inte haft några problem med kvalitet heller, så just nu har jag inga invändningar.

Permalänk
Medlem

@Khers: Låter ju gött. Då kanske det är dags att skämma bort brädan (och sig själv) igen.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Khers: Det var trevligt att höra, jag har själv varit sugen på grejer därifrån men struntat i det då jag hört att det är massa krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Hur var det att handla från Originative? Jag har varit sugen på just de capsen länge men Originative har dåligt rykte på många forum, gällade leveranstider, uteblivna ordrar och bristande kommunikation, har han skärpt sig eller?

Ruskigt snyggt byggt oavsett!

Har inte haft några problem alls. Har fått svar på mejl inom 24h varje gång och har hittills skickat säkert 30 mejl fram och tillbaka då jag lagt till och ändrat i mina ordrar. Leveransen gick på ungefär 10 dagar allt som allt. Väntar på en GB (Modern Beige som senare döptes om till OCO PBT) också, får se hur det går med den. Vad jag vet ska den snart vara på väg

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

Här kommer mina två tangentbord.

Razer Blackwidow Tournament Edition 2014 med Cherry MX Blue switchar.
Djuddämpade vita PBT keycaps.

GH60 Rev C med Gateron Black switchar.
Lubed and stickered med 62 grams fjädrar.
Vortex tjocka PBT-Keycaps med RGBY-mod från Massdrop

Jämförelse mellan dessa.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk

Var bara tvungen.. Fick leverans av min Switch tester/Numpad från NPKC idag. Lödde ihop den lite snabbt och satte på resten av Vortex keycapsen.

Switcharna som är monterade på den är Cherry MX Blue, Cherry MX Black och Gateron Black.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD