Sennheiser Momentum Wireless eller Steelseries Siberia 800?

Permalänk

Sennheiser Momentum Wireless eller Steelseries Siberia 800?

Tja
Jag letar efter ett par nya hörlurar som jag främst tänker använda till spel. Lirar typ mest Battlefield. Jag har nu snöat in på dessa två som kostar ungefär lika mycket och får båda bra recensioner. Vilket borde jag välja?
Kom gärna med andra förslag som inte kostar mycket mer än dessa två, mina krav är att det ska finnas en mic och helst att det ska vara trådlöst.
Länkar
Sennheiser - https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/over-ear/sennhe...

Steelseries - https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/datorgaminghead...

Permalänk
Medlem

Ganska svårt att rekommendera lurar dock eftersom alla gillar olika ljudbilder.
Däremot så köpte jag precis siberia 840 och dom är kanon, batteritid, micen och ljud i spel
840 är samma som 800 fast med blåtand, såg ut som det var 840 som var länkad.

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk

Ok tack för svar, men vad innebär olika ljudbilder? Är inte så insatt i ljudteknik så ursäktar om det är en dum fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror att ditt bästa alternativ är att gå och provlyssna.
Det är rätt så dumt att köpa hörlurar, speciellt för en sådan peng, som du inte ens vet om du kommer att gilla.
Det borde finnas någon affär där du kan prova ett par olika hörlurar och komma fram till något du gillar. Dyrt behöver inte alltid vara bäst (för dig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TywinTargaryen:

Tja
Jag letar efter ett par nya hörlurar som jag främst tänker använda till spel. Lirar typ mest Battlefield. Jag har nu snöat in på dessa två som kostar ungefär lika mycket och får båda bra recensioner. Vilket borde jag välja?
Kom gärna med andra förslag som inte kostar mycket mer än dessa två, mina krav är att det ska finnas en mic och helst att det ska vara trådlöst.
Länkar
Sennheiser - https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/over-ear/sennhe...

Steelseries - https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/datorgaminghead...

Hej

Jag äger ett par Momentum Wireless och de är verkligen fantastiska. Suverän ljudkvalitet.
Skulle du främst lyssna på musik skulle jag rekommendera dem. Men när du skriver att de lurar du skall köpa främst skall användas till spel tror jag att Steelseries kan vara bättre eftersom de är surround (7.1) medan Sennheiser är stereo (2.0). Jag spelar inte själv men lurar med surround borde ge fördelar genom att du enklare kan avgöra mer exakt varifrån en fiende befinner sig eller skjuter på dig. Detta är bara vad jag tror och skall inte tas som en sanning. Andra spelare här på forumet som har surroundlurar kan bättre verifiera ifall min teori stämmer.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk

@TywinTargaryen: Ljudbilden är den typen av ljud som lurarna producerar, alltså om de är fokuserade på diskanten, basen, mellanregistret samt basen, diskanten samt basen, etc eller om de är neutrala helt enkelt.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av nyllet83:

Men när du skriver att de lurar du skall köpa främst skall användas till spel tror jag att Steelseries kan vara bättre eftersom de är surround (7.1) medan Sennheiser är stereo (2.0). Jag spelar inte själv men lurar med surround borde ge fördelar genom att du enklare kan avgöra mer exakt varifrån en fiende befinner sig eller skjuter på dig. Detta är bara vad jag tror och skall inte tas som en sanning. Andra spelare här på forumet som har surroundlurar kan bättre verifiera ifall min teori stämmer.

Man föredrar alla gånger 2.0 framför så kallat "7.1" på headset, även för gaming.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Ok jag kanske får dra iväg och prova hörlurarna, är det någon som kan rekomendera en butik där det finns o prova?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är två väldigt olika produkter du tittar på. Momentum är bra hörlurar och kommer vara överlägsna både för musik och för att ge ett bra ljud i spel. Steelseries är ett gaming headset, med allt vad det innebär. "7.1"-ljud, medföljande mjukvara och annat bling-bling. Personligen hade jag valt Momentum alla dagar i veckan.

Edit: För att förtydliga har jag inte provat någon av dessa. Har däremot provat de trådade Momentum, och några billigare steelseries. Men detta är generellt de för och nackdelar du får om du går efter hörlurar vs gaming-headset.