Xiaomi Mi Mix är smart telefon med rekordstor skärmyta

Permalänk
Medlem

Wow. Mest intressanta smarta telefonen på länge!
Önskar att den stödjer Band 20, men troligtvis inte eftersom Xiaom's lurar har ju inte gjirt det förr...

Permalänk
Medlem

Är inne på min andra kinatelefon på tre år .
För ca 2000kr får du prestanda som du bland de vanliga tillverkarna får ge 6000kr för.
Dessutom har de flesta Kina lurar dual-sim vilket är underbart praktiskt.
Jag kör just nu en "umi". Den är lite långsam i touchen och kameran är otroligt dålig i ljussvaga rum ( men det är kanske de flesta telefoner ? )
Men å andra sidan är där 4000mha batteri och 5.5" skärm.
Det får man knappt i Sverige för 1500kr som jag gav.
Bara att beställa från ebay eller aliexpress .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag är med på att man behöver plats för den, men blir det verkligen bra om man placerar närhetssensor längst ner? Det känns som att den missar huvudet med ganska god marginal vid telefonsamtal.

Närhetssensorn sitter redan bakom skärmen. Ultraljud.

Permalänk
Medlem

Problemet med att skärmen går så nära kanterna är att man kommer komma åt skärmen titt som tätt, det är anledningen till att ingen annan har gjort detta, förutom Samsung Edge då men där har vi det problemet oxå.

Ganska ogenomtänkt mobil med andra ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av orion_:

Var mindre än 5.5" .. var mindre än 5.5" ... fuck.

Seriöst nu får asiaterna ta och coola ned med sina 7"are. Det är ändå telefoner vi snackar om som skall få plats i en jeansficka. Springer alla i Asien runt med man-purse'es eller vad pågår?

Japp, alla har man-purse

Permalänk
Avstängd

Så fin var den inte håller med till Samsung.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Ja de andra tillverkarna har verkligen något att lära av de kinesiska tillverkarna angåend batteri.
De flesta har som denna över 4000 mah och dessutom dubbla volten så i wh är det enorm skillnad.
Jag och några bekanta har kört kinatelefoner ett tag nu och Xiaomi står verkligen ut i både kvalitet och användande. Umi är helt okej men Xiaomi är som vilken premiumtillverkare som helst.

Permalänk
Master of Overkill

har hp elite x3 och den är 5.9 och tycker inte den är för stor!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Så man kan köra en cleanare version av android på denna enheten? Är riktigt sugen på denna...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ge mig och ge mig nu

Permalänk
Inaktiv

Härlig knockout blow mot monopolet här borta i västvärlden.

9000 för en ifån eller 5000 för en xiaomi mix?
Ingen svår fråga direkt. Vill även påminna er att Kina till skillnad mot USA faktiskt har 17% moms på sina priser.

Tyvärr kommer mobilen i liten produktion eftersom de har svårt att få tag på delar.
Den kommer sälja som smör i Kina, så räkna inte med att vi kommer få hit några enheter inom närmaste tid.

Vi får hoppas att detta sätter ordentliga käppar i hjulet för de traditionella producenterna här på svenska marknaden. De arbetar uppenbart som kartell när t.ex de sänkte minneskapaciteten till fjuttiga 16gb under många många år och för varje nytt släpp verkar höja priserna med 10% istället för att sänka priset på det gamla. Jag antar att de medvetet sätter in små batterier med få laddningscykler som inte är utbytesbara för att begränsa livstiden på mobilerna. Snacka om miljardindustri för det är ju inte direkt småpengar de säljs för!

Permalänk
Medlem

var sitter högtalaren?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Nära perfekt! Lite mindre hade varit nice. Max 5 tum. Egentligen behövs ju inget vara på framsidan förutom skärm.
Klarar mig utan Selfie kamera. Högtalare kan likt Nexus 5 riktas nedåt. Mikrofon och högtalare på baksidan. Varför ha skärmen mot kinden då man pratar egentligen?!?!

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har fruktansvärt svårt att urskilja vad de säger. Kan det vara gotländska, måntro?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Undrar hur det är tänkt att man ska hålla i denna? Speciellt med tanken på hur otroligt lätt det kommer vara att råka komma åt kanterna konstant och aktivera vad man nu har där på skärmen, har redan detta problem på dagens mobiler ibland och i detta fallet så finns det noll kant yta?

Även exempel bilden så nuddar ju handen nedre vänstra hörnet. Antar att man är tvungen att ha fet skydd som möjliggör att det går att hålla i produkten.

Precis som Samsung har med sina edge telefoner så har Xiaomi "touch rejection", den vet om du trycker eller bara håller telefonen samtidigt som du nuddar display.

@traetaona Men iPhone 6/7 Plus då? Den är ungefär lika stor, fast så klart bara 5,5".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Precis som Samsung har med sina edge telefoner så har Xiaomi "touch rejection", den vet om du trycker eller bara håller telefonen samtidigt som du nuddar display.

Tja undrar om detta är vad jag har på min Samsung surfplatta (Galaxy Tab S) som gör att jag behöver oftast trycka 5-10 ggr vid kanterna för att få den att reagera på att man faktiskt trycker där, i alla fall på den funkar det otroligt dåligt och åter igen ett problem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

6GB RAM, 256GB lagringsutrymme, snapdragon 821, stort batteri och lågt pris i förhållande till vad man får. Ändå ska det klagas nå enormt :'D

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Nice. Har en Nexus 6, stor skärm är verkligen värt det om man som mig kollar mycket stream och surfar mycket på mobilen. Gillar inte att i princip alla nya mobiler ligge på 5-5.5" nu för tiden.

Som en följdfråga, har ni bra tips på någon ny telefon med större skärm, som säljs (eller är på väg) i sverige/EU? Hade planerat att byta upp mig till nya Nexus mobilen nu eftersom Nexus6 är två år gammal och jag börjar få lite problem med batteriet på den. Men nu när man såg Pixel XL blev jag lite besviken... =P

Permalänk
Medlem

Kommer det att fungera i sverige då med basbandsspecsen som finns på sajten?

http://www.mi.com/en/mi5/specs/

FDD-LTE: B1 / B3 / B5 / B7
TD-LTE: B38 / B39 / B40 / B41
TD-SCDMA: 1900 / 2000MHz
WCDMA: 850 / 900 / 1900 / 2100MHz
GSM: 850 / 900 / 1800 / 1900MHz

Är alldeles för dåligt inläst på basband...
Haft iPhone sedan 3Gsen kom men denna såg ju helt klart intressant ut!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja undrar om detta är vad jag har på min Samsung surfplatta (Galaxy Tab S) som gör att jag behöver oftast trycka 5-10 ggr vid kanterna för att få den att reagera på att man faktiskt trycker där, i alla fall på den funkar det otroligt dåligt och åter igen ett problem.

Galaxy Tab S har inte kurvad display, så den har inte touch rejection. Du kanske har ett måndags ex bara?

Permalänk
Medlem

Onekligen häftig/ imponerande men jag lyckas alltid komma åt kanterna på min display som ändå har rejält med kantyta. Undrar hur det skulle gå med denna telefon!

Permalänk

http://www.xiaomi-mi.se/sv/mobiltelefoner/mi-mix/mi-mix

Bara vänta på att den dyker upp för beställning!

Visa signatur

Mitt pågående projekt som jag hoppas aldrig blir riktigt klart...

http://www.sweclockers.com/galleri/13903-4k-vardagsrum-for-fr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det där namnet alltså. Mi mi mi.

https://www.youtube.com/watch?v=U4QFZgs6wvk

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

@Mr_Lazy: Dom verkar ha skippat högtalaren. Det är nog inte meningen att man ska kunna prata i den. Inga högtalare är nästa steg i mobil utvecklingen efter att Apple skippade hörlurar.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

@Mr_Lazy: Dom verkar ha skippat högtalaren. Det är nog inte meningen att man ska kunna prata i den. Inga högtalare är nästa steg i mobil utvecklingen efter att Apple skippade hörlurar.

Såg någonstans att de hade ingen traditionell högtalare utan man skapade vibrationer i skärmen som i sin tur agerade högtalare

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Sharp har kört med den typ av layout i några år på sina telefoner, egentligen inget nytt.
Dags att läsa på lite gott folk...
Dock trevligt att Kina kan leverera den typ av högteknologisk teknik också med en bra prislapp förhoppningsvis.

Eftersom folk kallar telefoner med runda hörn iPhone-kopior titt som tätt, så är ju detta en total Sharp-kopia om man ska följa den agendan.

http://i.imgur.com/vMDoO8s.jpg

Sharp har inte riktigt samma teknik i sina telephoner. Men ja Den är väldigt lik sharps Aquos xx.

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Saknar bara fyra mindre saker sdkort möjlighet (dock är ju 128/256Gb bra mängd utrymme) trådlös laddning (eller någon möjlighet för bumper/fodral med..), fler fodral/bumpers.. och garanti på uppdateringar i minst 2 år (åtminstone säkerhets patchar)
(edit kanske lite mindre typ 5" också skulle var trevligt..)
Någon med erfarenhet av Xiaomi och OS uppdateringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Kommer det att fungera i sverige då med basbandsspecsen som finns på sajten?

http://www.mi.com/en/mi5/specs/

FDD-LTE: B1 / B3 / B5 / B7
TD-LTE: B38 / B39 / B40 / B41
TD-SCDMA: 1900 / 2000MHz
WCDMA: 850 / 900 / 1900 / 2100MHz
GSM: 850 / 900 / 1800 / 1900MHz

Är alldeles för dåligt inläst på basband...
Haft iPhone sedan 3Gsen kom men denna såg ju helt klart intressant ut!

Fungera ja (troligtvis) men bara fungera ok med en del operatörer mindre bra med andra speciellt för 4G... Den verkar tyvärr sakna stöd för Band20 (4G 800mhz) som är rätt välanvänt i Sverige/europa för bra täckning över större ytor... (Högre frekvensband har svårare att tränga igenom väggar etc och sämre räckvidd vid samma output) Vad jag snabbt googlat mig till är att i storstäder kommer 4G fungera med Tele2/telenor/tre/delvis Telia men i mindre byar/städer kommer nog mest tele2/telenor fungera delvis tre och bara om man har tur Telia...

Permalänk
Medlem

Ser grymt interessant ut. Hoppas Xiaomi fortsätter på det spåret. Behöver fler aktörer som vågar ta ut svängarna lite och inte bara släppa "säkra" telefoner.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q