Microsoft tillkännager Surface Book i7 med kraftfullare komponenter och batteritid

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tillkännager Surface Book i7 med kraftfullare komponenter och batteritid

Ett år efter lansering adderar Microsoft en ny lyxvariant av Surface Book med bättre processor, dubblerad grafikprestanda och 30 procent längre batteritid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Blir intressant att se vad Apple kontrar med, dags att köpa ny laptop.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Inaktiv

Endast 2 399 dollar det var billigt, nå hoppas den har usb c. Detta blir alltså den bästa och dyraste Surface booken eller?

Permalänk

@in a bodybag: Dom kommer komma med en "ny" dator som har färre portar och sämre hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grease Princess:

@in a bodybag: Dom kommer komma med en "ny" dator som har färre portar och sämre hårdvara.

Men den kommer med en touch rand ovanför tangentbordet!!!1oneone1one...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Äntligen vaknade sweclockers. Hoppas ni uppdaterar med fler artiklar. Var mycket intressant på eventet.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Har alltid velat ha en surface och denna ser riktigt fin ut, tyvärr så sätter priset alltid stop

Permalänk
Medlem

För den pengen ska det fan sitta åtminstone ett 1060 i. 965m?

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de inte uppdaterat den med Pascal utan fortfarande kör med Maxwell. Är ju inte bra ur någon synvinkel alls. Måste betyda att den legat klar som modell ett längre tag redan och de bara väntat på att lansera den.

Permalänk
Medlem

Men se då till att lansera den här i Norden den här gången

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Svantesson666:

Tråkigt att de inte uppdaterat den med Pascal utan fortfarande kör med Maxwell. Är ju inte bra ur någon synvinkel alls. Måste betyda att den legat klar som modell ett längre tag redan och de bara väntat på att lansera den.

I sådana fall lär vi ju inte få se Kaby Lake heller i den.

Vad ska man förresten med 965m till i en notebook? Trodde det var viktigare med längre batteritid där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt med en Sverige release

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Tycker hela presentationen är riktigt intressant, många spännande nyheter. Dock väntar jag nog förgäves på en Surface Phone, men men hoppas hoppas...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av bsk!:

För den pengen ska det fan sitta åtminstone ett 1060 i. 965m?

De kunde gott fixa 360 graders gångjärn också. Det är stort hinder för min egen del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

I sådana fall lär vi ju inte få se Kaby Lake heller i den.

Vad ska man förresten med 965m till i en notebook? Trodde det var viktigare med längre batteritid där.

Jo iom att det är samma socket som tidigare kräver inte det några designförändringar alls.

Permalänk

@Svantesson666: Va, behövs det designförbättringar för att klämma in ett pascal-kort?

Visa signatur
Permalänk

En extra lågt klockad 1060 hade jag gärna sett. Så att både drifttid, värmeutveckling och ljudnivåer blir bra.
Även om man tappar 25% prestanda med en sådan clock, gentemot en vanlig 1060, så hade det ändå varit godis för mina ögon.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

@Svantesson666: Va, behövs det designförbättringar för att klämma in ett pascal-kort?

Inga förbättringar men sannolikt förändringar som jag skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Tråkigt att de inte uppdaterat den med Pascal utan fortfarande kör med Maxwell. Är ju inte bra ur någon synvinkel alls. Måste betyda att den legat klar som modell ett längre tag redan och de bara väntat på att lansera den.

Är troligtvis så att om grafikkretsen hade varit pascal så hade datorn fått offra både kylning, batteritid och volym/vikt. Sedan så är dessa datorer inte riktigt skapta för att köra Crysis på, snarare att skriva TV-manuskript på starbucks i San Fransiskos stadskärna.

Permalänk
Medlem

oj vilken dyr surfplatta!

*ironi för jag vet att den kommentaren kommer komma!*

Dold text
Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Efta:

Sedan så är dessa datorer inte riktigt skapta för att köra Crysis på, snarare att skriva TV-manuskript på starbucks i San Fransiskos stadskärna.

Snacka om att vara specifik

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Endast 2 399 dollar det var billigt, nå hoppas den har usb c. Detta blir alltså den bästa och dyraste Surface booken eller?

Nja topp modellen går på 3 199 dollar
https://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/productI...

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Datavetare
Skrivet av bsk!:

För den pengen ska det fan sitta åtminstone ett 1060 i. 965m?

För det priset skulle jag säga att man kan bli besparad en dGPU som ändå blir omodern efter 12-24 månader!

I stället borde det komma med det som behövs för att kunna köra ett vanligt PCIe-instickskort i en låda vid sidan om. När man är på språng så kör man iGPU, den räcker mer än väl för alla normala arbetsuppgifter (behöver inte ens klämma i med "Iris Pro", redan HD4400 drar runt 4k utan problem). När man är hemma och sugen på att spela kopplar man in sin externa skärm via det externa PCEe-grafikkortet och får då samma grafikprestanda som en stationär PC.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshman:

För det priset skulle jag säga att man kan bli besparad en dGPU som ändå blir omodern efter 12-24 månader!

I stället borde det komma med det som behövs för att kunna köra ett vanligt PCIe-instickskort i en låda vid sidan om. När man är på språng så kör man iGPU, den räcker mer än väl för alla normala arbetsuppgifter (behöver inte ens klämma i med "Iris Pro", redan HD4400 drar runt 4k utan problem). När man är hemma och sugen på att spela kopplar man in sin externa skärm via det externa PCEe-grafikkortet och får då samma grafikprestanda som en stationär PC.

Jag tror målgruppen av dessa är en ultraportbel laptop och jag kan se framför mig många projektledare/chefer och liknande springa runt med en sådan. Och för dessa duger nog gpun ett bra tag framöver även om större pdf filer etc helt ärligt kan få vissa datorer att balla ur.
Sedan skulle jag som du vilja ha mer, detta gäller såklart även macbook Pro som snart släpps. En rs485 anslutning på macbook pro med skruvplint skulle få mig att förbeställa macen direkt, min känsla är dock att det inte kommer som standard.

Skrivet av Sifear:

Billigt, som jag har sagt förut en kandidat för årets julklapp 2016 ;).

Nå det är nog mest företagare som köper såna och då försvinner halva kostnaden som gick till staten. Och många bättre arbetsdatorer är svindyra så den håller ett jämförbart pris.

Permalänk
Medlem

Ingen ny "vanlig" Surface? :/

Permalänk

Fortfarande inte tillgänglig i Sverige? Det har gått ett år nu. Varför?

Permalänk
Inaktiv

Härligt, 20 lax för gårdagens teknik.. haha

De lär sig aldrig. Eller så gör de det med vilja vilket verkar korkat.

Skulle till att xiaomi behövde släppa framtidsbomben eftersom alla monopolisterna inom mobiltelefoni är ointresserade av att ta in för mycket ny teknik för snabbt. Helst ska mobilen bara ha 16gb så att den är full med skräpdata efter ett år och batteriet så litet att det laddar ur 100% varje dag så att det är stendött efter ett par hundra laddningscykler. Samma veva på datorfronten. Alltid ska det vara något som man kan irritera sig på. Laptops med 32gb lagringsutrymme utan möjlighet att byta hårddisken, ja man har ju sett det mesta.

Xiaomi kanske kan börja släppa sina datorer här i väst också så blir det kanske fart på de gamla drakarna igen?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av anon159643:

Jag tror målgruppen av dessa är en ultraportbel laptop och jag kan se framför mig många projektledare/chefer och liknande springa runt med en sådan och för dessa duger nog gpun ett bra tag framöver även om större pdf filer etc helt ärligt kan få vissa datorer att balla ur.
Sedan skulle jag som du vilja ha mer, detta gäller såklart även macbook Pro som snart släpps. En rs485 anslutning på macbook pro med skruvplint skulle få mig att förbeställa macen direkt, min känsla är dock att det inte kommer som standard.

En RS485 anslutning är ju knappast något man vill ha monterad permanent, men finns ju drivor med USB-RS485 adaptrar så fungerar ju lysande till denna maskin, eller? Har allt möjligt kopplat till laptop via USB, skulle t.ex. inte vilja ha logikanalysator, RS232-adapter, Ethernet etc fast monterat då dessa bara används i speciella lägen.

Och har faktiskt väldigt svårt att se något en projektledare/chef skulle göra i tjänsten där en iGPU inte räcker till. Utanför spel är det väldigt få saker där dGPU är vettigt. dGPU, om den ska vara vatten värd, kräver hyfsat tilltagen kylning och den drar rejält med ström. Därför vill man inte ha den inuti sin svindyra arbetshäst.

Sitter just nu och funderar lite på en ny maskin, valet verkar bli mellan MBP och nya Surface Pro / Surface Book.

En stor fördel med 15" MBP är just att man kan köpa den utan dGPU, har faktiskt noll nytt av den då det knappast lär bli några mer avancerade spel än möjligt lite tower-defence. Många på jobbet har också rejält dyra bärbara privat, även de ser dGPU som en minuspost vid kör. Så udda kan vi väl ändå inte vara, IT-någonting är ändå Stockholms största yrkesgrupp och vad gör man inom tjänsten där som kräver dGPU?

Om det finns GPUer som ballar ur av stora PDF-er rekommenderar jag iGPU, de verkar inte ha det minsta problem med sådant i 3k-4k.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Har en Surface Pro 4 som är den bästa bärbara jag haft (har gått igenom ett ordentligt gäng sedan 2001). Det kliar lite i plånboken efter en Surface Book men utan Pascal 1060 så blir det inget köp. Ska man betala för extra bra grafik så ska den också var extra bra inte förra generationen.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

En surface book pro hade varit intressant men de säljs ju inte i norden, dåligt och tråkigt av microsoft. Hoppas på ändring där men inte sett några tecken på det. Deras andra bärbara tycker jag är helt ointressanta men denna har medfört stora förändring för hela branschen och fick nuvarande pc (inklusive apple givetvis) tillverkare att sätta kaffet i vrångstrupen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!