Permalänk
Medlem

Skumt grafik/skärm-problem

Gör mitt första inlägg här i forumet nu med ett problem som stör mig något enormt. Har verkligen ingen aning vad som orsakar detta.

För några dagar sedan började problemet, varenda gång jag hade spelat ett spel på datorn och stängde av spelet så dog skärmarna. Ungefär som att deras ström helt försvann när jag stängde av spelet, så jag var tvungen att starta om datorn. Detta har nu inträffat varje gång jag spelat, oavsett vilket spel jag har på. Så fort jag helt stänger av spelet, så dör skärmarna.. Helt svarta.

Det har fungerat att bara starta om datorn, fram tills idag. Idag när jag satte på datorn så direkt efter Windows-loggan möts jag av ett vitt vertikalt sträck på skärmen som i övrigt är svart. Kunde ändå logga in och hörde hur datorn startade, men sträcket var kvar. Startade om cirka 4-5 gånger och nu fungerar det igen..

Har det uppstått något problem med mitt grafikkort? Och hur ska jag felsöka det isåfall? Datorn fungerar ju som sagt helt perfekt just nu.. Men om jag nu startar ett spel och stänger av det, så kommer skärmarna dö igen. När jag väl fått igång datorn så fungerar allting felfritt. Kan spela i frid och inga som helst problem, men som sagt. Stänger jag av spelet = skärmarna dör = måste starta om datorn.

Mitt grafikkort är ett Geforce GTX 780.