Kopieringsskyddet Denuvo plockas bort i Inside på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

ja, och varför blir kopieringsskydd så pass omfattande? jo för att folk piratkopierar i sådan stor utsträckning. klart du kan argumentera att vissa spel hade tjänat igen de, men små spel hade inte gjort det. och tror inte heller att just cause 3 hade tjänat så mycket pengar som de gjorde om de inte hade denuvo

Hur kan det komma sig att Witcher 3 sålde rekord och fanns på toplistorna under en låååååång tid trots att det inte har/hade någon DMR alls?

JC3 var ett väldigt eftertraktat spel därav försäljar siffrorna DOCK så vet jag att en helvetets massa begärde refund när dom märkte att spelet var buggat som fan och denova fuckade upp en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anarko:

Hur kan det komma sig att Witcher 3 sålde rekord och fanns på toplistorna under en låååååång tid trots att det inte har/hade någon DMR alls?

JC3 var ett väldigt eftertraktat spel därav försäljar siffrorna DOCK så vet jag att en helvetets massa begärde refund när dom märkte att spelet var buggat som fan och denova fuckade upp en hel del.

bara för att det fungerar för ett spel behöver det inte fungera för ett annat.
och bra AAA spel ligger ofta länge på toplistorna. med eller utan drm

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Finns det någon som sitter på faktiska bevis för att Denuvo medför något negativt för betalande kunder? Eller finns det bara påståenden utan bevis om att det läser/skriver konstant eller att det avsevärt försämrar prestandan i spel?

Visst var SecuROM och dylikt skit negativt för X antal år sedan, men det är inte direkt rättvist att Denuvo ska ha någon form av arvsynd och därför avfärdas utan egentlig grund.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

@Jonny Myran: det är la bara att cracka spelet och testa själv?
jag har crackat en del köpta spel för att ändra fov och liknande funktioner som spelet inte lät mig. göra. det är möjligt att vissa spel blir bättre utan skydden rent fps mässigt. men ofta så får man ju en patch som fixar skiten ett par månader in och jag köper sällan spel för en ett par månader in så de hinner bli färdiga med det. för idag är ett spel sällan färdigt för en ett par månader efter lansering.

Permalänk
Medlem

@Elcentralen Nej, det är givetvis upp till personer som hävdar att Denuvo försämrar prestandan att bevisa att så är fallet.
Att inte kunna ändra FOV och dylikt är ju trist, men att inte inkludera dessa inställningar direkt i spelet är ju ett val utvecklarna gjort.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Finns det någon som sitter på faktiska bevis för att Denuvo medför något negativt för betalande kunder? Eller finns det bara påståenden utan bevis om att det läser/skriver konstant eller att det avsevärt försämrar prestandan i spel?

Visst var SecuROM och dylikt skit negativt för X antal år sedan, men det är inte direkt rättvist att Denuvo ska ha någon form av arvsynd och därför avfärdas utan egentlig grund.

Doom funkade utmärkt på Linux fram tills de smällde på Denuvo som ett finnger i ansiktet på en. Räcker det?

DRM är en cancer och skall utrotas vare sig i spel eller filmer. Dock är det som med förhandsbokning, folk är retards.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Bra då kan man köpa spelet nu. jag hoppad detta spel då jag såg att de använde denuvo. Om jag köper spelet nu slipper jag Denuvo eller måste jag vänta några dagar till??

EDDIT har nu köpt spelet. Får se om jag slipper Denuvo från dag 1

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Doom funkade utmärkt på Linux fram tills de smällde på Denuvo som ett finnger i ansiktet på en. Räcker det?

DRM är en cancer och skall utrotas vare sig i spel eller filmer. Dock är det som med förhandsbokning, folk är retards.

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar vara en nackdel med Denuvo, ja, men påståendena om att Denuvo skulle medföra sämre prestanda kvarstår att bevisas. Och folk är inte "retards" för att de inte tycker som du. Jag förhandsbokar konstant på Steam men använder deras Refund Policy om spelen inte visar sig leva upp till förväntningarna.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Det verkar vara en nackdel med Denuvo, ja, men påståendena om att Denuvo skulle medföra sämre prestanda kvarstår att bevisas. Och folk är inte "retards" för att de inte tycker som du. Jag förhandsbokar konstant på Steam men använder deras Refund Policy om spelen inte visar sig leva upp till förväntningarna.

Handlar inte om att tycka som jag, handlar om att folk köper en produkt innan dess existens är bekräftat förutom ett par fina trailers som kommit upp. Detta är en av drivande faktorer till varför de får sig tycka att man skall komma med 30 olika DLC innan spelets äns har kommit ut.

Ubisoft är kungar på detta där man måste ha spreadsheet för att jämföra olika versioner inte tala också om hur detta driver att folk accepterar att spelet är helt ofärdigt när det väl kommer ut.

Tidigare var det det ett fåtal som behövde patchar efter launchday för att vara spelbara, idag är det snarare en regel.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Handlar inte om att tycka som jag, handlar om att folk köper en produkt innan dess existens är bekräftat förutom ett par fina trailers som kommit upp. Detta är en av drivande faktorer till varför de får sig tycka att man skall komma med 30 olika DLC innan spelets äns har kommit ut.

Ubisoft är kungar på detta där man måste ha spreadsheet för att jämföra olika versioner inte tala också om hur detta driver att folk accepterar att spelet är helt ofärdigt när det väl kommer ut.

Tidigare var det det ett fåtal som behövde patchar efter launchday för att vara spelbara, idag är det snarare en regel.

Vilket i och med Steams policy för återköp inte spelar någon roll eftersom folk kan lämna tillbaka ofärdiga skitspel och få alla sina pengar tillbaka.

Förhandsbokar man på något annat sätt där återköp inte är ett alternativ håller jag med om att det är väldigt dumt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Bra då kan man köpa spelet nu. jag hoppad detta spel då jag såg att de använde denuvo. Om jag köper spelet nu slipper jag Denuvo eller måste jag vänta några dagar till??

EDDIT har nu köpt spelet. Får se om jag slipper Denuvo från dag 1

spelet redan slut !!! spelet är ca 5h långt spelet är alldeles för kort för att det ska vara värt ett köp. ok det har bra spelunderhåll men alldeles för kort speltid.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090