Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Alla som spelat mindre än 200h är noobs Nä men allvarligt, jag behöver nog 200h med ett spel för att känna att jag behärskar det.

Mjo, så är det nog Sen har jag inte spelat BF alls direkt innan så saknar ju en del erfarenhet där ifrån. Senast jag spelade BF var det bad company 2 på min ps3:a och det var inte igår

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Jag tror du missförstod mig, jag är rank 43 just nu och då förväntar sig nog folk att man är rätt skillad vilket inte riktigt är verkligheten med mig

Fast det är ju bara 1/12 av totalen vilket inte är så mycket.

Skrivet av trickeh2k:

Mjo, så är det nog Sen har jag inte spelat BF alls direkt innan så saknar ju en del erfarenhet där ifrån. Senast jag spelade BF var det bad company 2 på min ps3:a och det var inte igår

Alla lär ju sig med tiden... Själv hade jag bara 10h på Bf4 innan Bf1 men har däremot 600h+ på CS och kanske 1000h på olika CODspel till konsol. Så visst förbättras väl spelsinnet med tiden =P

Permalänk
Medlem

Nån annan som råkat ut för flaggbuggen ?
Såg rätt kul ut.

Permalänk
Medlem

Har svårt att se varför detta skulle va bättre än bf3 och 4. Men provade bara betan så vad vet jag

Permalänk
Avstängd

@tokboffe:
Nä bättre är det ju inte.
Förutom grafiken,nya kartor,Och lite sämre vapen.
Men det är ju lika för alla så.........

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av hakd:

One shootad av: shotgun, handgranter, tanks, snipers mm..
Utan tvekan ett av dom sämsta BF hittills tyvärr

Det är väl precis de vapnen man ska dö av en träff?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Mitt enda egentliga problem med bf1 är att jag stiger för snabbt i rank, min rank motsvarar verkligen inte min skill level Sen är jag helt hopplös som sniper, lyckas knappt sätta ett skott på en vägg mesans andra sätter headshots på länga avstånd som det vore close quarters med a10 hunter. Några bra tips på hur man blir bättre som scout annat än "git gud"?

Jag tyckte inte heller att jag kunde träffa i början som Scout, men sen sänkte jag sensen och var inne i avancerade inställningar och satte ner sensen när man ADSar så siktet rör sig långsammare när man zoomar in, så det inte blir så jävla ryckigt! Det gjorde underverk, kan för första gången i något BF-spel känna att jag är en helt ok sniper 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det är väl precis de vapnen man ska dö av en träff?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men samtliga har problem;
Sniper har knappt någon bullet-time, enklaste BF hittills att onehitta helt utan begåvningskrav.
Handgranater har en otroligt stor splash och kan lobbas alldeles för långt och med för stor precision.
Shotgun är tragiskt bra på avstånd, Testa hunter varianten och du kan onehitta folk ifrån midjan till runt 40m.
Sen att tanks har en oändlig effektiv "range" (samma DMG oavsett) och kan "ricochet bugga" 80% av skotten gör dom till totala monster i tunnlar och gator där dom bara kan anfallas ifrån ett håll (typ rush).

Klart att det ska finnas starka saker, men det ska också behövas någon form av begåvning för att bruka det.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

Jo men samtliga har problem;
Sniper har knappt någon bullet-time, enklaste BF hittills att onehitta helt utan begåvningskrav.
Handgranater har en otroligt stor splash och kan lobbas alldeles för långt och med för stor precision.
Shotgun är tragiskt bra på avstånd, Testa hunter varianten och du kan onehitta folk ifrån midjan till runt 40m.
Sen att tanks har en oändlig effektiv "range" (samma DMG oavsett) och kan "ricochet bugga" 80% av skotten gör dom till totala monster i tunnlar och gator där dom bara kan anfallas ifrån ett håll (typ rush).

Klart att det ska finnas starka saker, men det ska också behövas någon form av begåvning för att bruka det.

Ja det låter ju mindre bra. Har köpt spelet men tänkte invänta min gsync-skärm innan jag ger mig på att. Men som många säger så verkar det ju behövas göra en overhaul på det mesta i spelet. =/

Permalänk
Medlem

Jag brukar säga att det är cod-folket som stormade in i spelserien iom bf3 som klagar att fordon är begåvningsfria och overpowered.
Sätt dig själv i en tank då och ta ut motståndartanken lm ni inte lyckas teama upp i squaden för att ta ut den?
Nej det är den där k/d ratio jakten som flåsar er i nacken, där är problemet.

Sniper är inte heller one shot one kill utan det är väll endast headshot.
Tycker kills death ska tas bort, iaf från ingame scoreboarden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Molotov Word! Mer ptfo åt folket. Dessutom är det ju själva essensen av första världskriget. Det var en slakt utan dess like eftersom folk inte hade förstått hur kraftfulla vapnen hade blivit. Dock tycker jag att man borde påverkas av gasgranater när man sitter i en tank. Det är ju inte som att de är helt täta. Dessutom kanske man skulle kunna skadas av överhettade vapen och liknande, tror att det var ett litet helvete att sitta instängd i de där maskinerna på riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

@Molotov Word! Mer ptfo åt folket. Dessutom är det ju själva essensen av första världskriget. Det var en slakt utan dess like eftersom folk inte hade förstått hur kraftfulla vapnen hade blivit. Dock tycker jag att man borde påverkas av gasgranater när man sitter i en tank. Det är ju inte som att de är helt täta. Dessutom kanske man skulle kunna skadas av överhettade vapen och liknande, tror att det var ett litet helvete att sitta instängd i de där maskinerna på riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vapen som hakar upp sig vore ett intressant tillskott också I kombination med en nersmutsningsgrad på vapnet. Mer nedsmutsat, större risk för problem. Naturligtvis även som en extra egenskap för vapnet, de olika modellerna bör ju vara olika benägna att haka upp sig.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Dock tycker jag att man borde påverkas av gasgranater när man sitter i en tank.

Det gör de ju också.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit speciellt mycket för att köra fordon men artilleritrucken är ju sjukt rolig. Kulsprutan är galet pricksäker även på långa avstånd, och smälla flygplan med kanonen är väldigt tillfredsställande

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Köpte spelet i helgen, riktigt kul!
Spelar de flesta spellägen, både normal och hardcore, och söker tips på bra svenska servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.W:

Köpte spelet i helgen, riktigt kul!
Spelar de flesta spellägen, både normal och hardcore, och söker tips på bra svenska servrar.

Finns inga servrar som ligger i Sverige. Utan dom ligger i Tyskland, Irland och Holland m.m.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Sniper är inte heller one shot one kill utan det är väll endast headshot.

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta snipervapen har en s.k. "sweetspot" där det är one shot kill om man träffar kroppen från ett visst avstånd..

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om nån kunde bjuda på sköna servrar, gärna hardcore!

Permalänk
Medlem

Battlefield 1-musiken finns uppe nu att avnjutas på Spotify

https://play.spotify.com/album/3lLWlwS4BC6S6e1RtNAInZ

Permalänk
Medlem

Till er med 21:9-skärmar, vad kör ni för FOV i BF1? Fick hem en ASUS PG348Q men har lite svårt att bestämma mig.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Det gör de ju också.

Gör de? Det har jag aldrig märkt. Måste testa igen.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Vapen som hakar upp sig vore ett intressant tillskott också I kombination med en nersmutsningsgrad på vapnet. Mer nedsmutsat, större risk för problem. Naturligtvis även som en extra egenskap för vapnet, de olika modellerna bör ju vara olika benägna att haka upp sig.

Har tänkt på det också. På KSP-58 som vi hade i lumpen hade man med två pipor eftersom man var tvungen att byta med jämna mellanrum för att den inte skulle böja sig. Då kan man ju bara fundera på hur det var med supportvapnen under ww1.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Till er med 21:9-skärmar, vad kör ni för FOV i BF1? Fick hem en ASUS PG348Q men har lite svårt att bestämma mig.

Hm, jag kör bara på standard på min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Hm, jag kör bara på standard på min.

Ok, jag tyckte jag skulle försöka utnyttja ytan och ösa på lite, jag har testat HOR 95, 100 och 105. 105 blev lite väl fisheye/3rd person tyckte jag.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Ok, jag tyckte jag skulle försöka utnyttja ytan och ösa på lite, jag har testat HOR 95, 100 och 105. 105 blev lite väl fisheye/3rd person tyckte jag.

Varför skulle inte ytan utnyttjas med standard FOV? Du ser ju fortfarande 20% mer än 16:9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Till er med 21:9-skärmar, vad kör ni för FOV i BF1? Fick hem en ASUS PG348Q men har lite svårt att bestämma mig.

Denna kanske kan hjälpa till?
http://www.wsgf.org/fovcalc.php

Om jag förstår den rätt så verkar 90 FOV i 1920x1080 motsvara 106-107 med din upplösning.

Jag kör dock alltid med 85 FOV (1080p).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@drwlz: sweet. Ska laborera lite ikväll.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Skoj att cpun arbetar i 100% ibland i spelet

3930k på 4.5Ghz, börjar ha några år på nacken. Frågan är om man slå till på typ 5930k? Eller om det kommer något intressant nästa år?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Skoj att cpun arbetar i 100% ibland i spelet

3930k på 4.5Ghz, börjar ha några år på nacken. Frågan är om man slå till på typ 5930k? Eller om det kommer något intressant nästa år?

http://i.imgur.com/EBBgThA.jpg

6700k

Permalänk
Medlem

Har tappat anslutning till servern flera gånger idag under eftermiddag/kväll. Någon annan som råkat ut för detta? Har bara hänt någon enstaka gång annars under den senaste månaden :/. Lagomt frustrerande när slutbonusen på en omgång är värd så himla mycket!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.